Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

Wielu producentow ma fabryki na Taiwanie, a to nie to samo co PRC. W dodatku fajnie, jak producent ma swoja fabryke i moze sobie pozwolic na wprowadzanie innowacyjnych technologii, a nie zleca produkcje jakiejs firmie, a sam ograniczy sie jedynie do naklejenia naklejki i poskladania roweru. Mysle, ze to odroznia "polskiego" northteca od "amerykanskiego" np. speca, choc i ten nie jest bez wad ;)

Edytowane przez pajac_am
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok,  nie ma co kruszyć kopii tudzież łamać ram ;) Byleby rumaki były solidnie kontrolowane podczas produkcji w ChRL ;)

Jasne,że nie chodzi o kruszenie tylko o konkretne info :)

Wielu producentow ma fabryki na Taiwanie, a to nie to samo co PRC. W dodatku fajnie, jak producent ma swoja fabryke i moze sobie pozwolic na wprowadzanie innowacyjnych technologii, a nie zleca produkcje jakiejs firmie, a sam ograniczy sie jedynie do naklejenia naklejki i poskladania roweru. Mysle, ze to odroznia "polskiego" northteca od "amerykanskiego" np. speca, choc i ten nie jest bez wad ;)

i to w dzisiejszym świecie rowerowym odróżnia marki premium od nic nie wartych, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktory z 3 ponizszych 26stek bedzie najlepszy? Zakladajac, ze ceny beda do siebie b.zblizone:

 

1.

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=5153092842#thumb/1

 

2.

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=5147274967#thumb/5

 

3. Nie wiem czy rama 22 nie bedzie zbyt duza na 183cm (nie mam jak zmierzyc dl. nogi)

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=5153627068#thumb/7

Edytowane przez KamilP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy bo zastanawiam się nad zmianą roweru i czego szukam Dziś mam rower North Face z amerykańskiej kolekcji która tylko tam wychodziła, amor z przodu, full deore LX rama taka bardziej fun. Chce to wymienić bo jednym słowem juz mnie ten rower jakoś przestał się podobać. Szukam najlepiej fulla na jakiś fajnym osprzęcie, fajnie jak jest wyłączane tłumienie, chce aby to był i rower na trasę górksą ale też jak postanowię zjechać szybko po kamieniach, gałęziach (jednym słowem zrobić sobie fajny zjazd po górkach) to będzie fajna zabawa wraz ze skokami i innymi. Może to być sprzęt używany ale serwisowany i smarowany. Macie jakiś pomysł ? Dawno wyszedłem z obiegu sprzętowego, bo zatrzymałem się latach 2001-2002. Pomożecie ? Na czym dziś się jeździ ?

Nie ukrywam że mam plan w tym roku wrócić do sportu znów zacząć się ścigać jak kiedyś. Dodam że mam jakieś tam doświadczenie jeśli idzie o rowery, jestem dość mocny fizycznie więc fajnie jak sprzęt też będzie taki który mi pozwoli na trochę ostrej zabawy, bo mimo że mam 31 lat to jednak wyobraźnie jeszcze mam. 

Z góry dzięki za pomoc 

Ps. cena max to jakieś 5k, więcej będzie ciężko z uwagi na inne wydatki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko kupujesz jajko niespodzianke, bo w sklepie tego nie zobaczysz. Musisz sam sobie poskladac lub zaplacic za montaz. Pol biedy jak wszystko gra, ale zeby przygotowac rower do jazy trzeba niejednokrotnie niezle sie napocic i wbrew pozorom najwiecej problemow jest wlasnie ze sprzetem lepszej klasy, bo wymagana jest wieksza precyzja i lepsze spasowanie.

Edytowane przez pajac_am
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko kupujesz jajko niespodzianke, bo w sklepie tego nie zobaczysz. Musisz sam sobie poskladac lub zaplacic za montaz. Pol biedy jak wszystko gra, ale zeby przygotowac rower do jazy trzeba niejednokrotnie niezle sie napocic i wbrew pozorom najwiecej problemow jest wlasnie ze sprzetem lepszej klasy, bo wymagana jest wieksza precyzja i lepsze spasowanie.

 

Jak sam boisz się to zrobić, możesz zlecić to profesjonalistom, pójść do jakiegoś serwisu z dobrą renomą i na 100% złożą Ci go do kupy. Jedynie problem z przymierzeniem się przed zakupem, najlepiej znaleźć kogoś kto posiada podobny rozmiar ramy, aby się przymierzyć i przejechać. Osprzęt nie musi być identyczny.

 

Te Canyon'y mają naprawdę dobrą opinię, a także stosunek jakości do ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwagier sprowadzał z Austrii KTM'a i za złożenie roweru dobry serwis bierze 300zł, więc chyba znośnie. Mega wada że nie można się przejechać. Jak dla mnie to jest podstawa.


EDIT: Z innej beczki. Na swoim Specu mam opony Ground Control 2Blis i w niedzielę pierwsza wyprawa w sezonie w las i pierwszy kapeć :( Szlag mnie trafiał ze ściągnięciem tego dziadostwa z koła. Jakie opony byście polecili, bo te na 100% już nie :) Chociaż trakcja na nich całkiem niezła ;)

Edytowane przez bukmacerek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@, ja tam zalewam mleczkiem i się kapciami nie martwię, w ubiegłym sezonie miałem przygodę raz, najechałem na gwóźdź zaraz przed postojem w tawernie, powietrze uciekło, gdybym miał dętki(na krótkie przejażdżki zapasowej nigdy nie biorę), to prowadziłbym 10km rower, na mleczku zakręciłem kołem, napompowałem i jazda :) A jeżdżę na zwijanych X-kingach chilli compound, wcześniej miałem Mezcal'e, Conti są bardziej uniwersalne, aczkolwiek na Mezcale złego słowa nie powiem, szybka i nadająca się też do lasu(ale nie w piach i nie w błoto) oponka :)

Edytowane przez brt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@brt Mezcale mam w HT KTM i naprawdę fajna do turystyki, ale troszkę cięższy teren i ... słabo ;) Z tym mleczkiem to parę razy myślałem, ale jakoś się nie zdecydowałem, a w sumie to u mnie tylko wymiana wentyla. Z praktyki, jak to się sprawdza jak "złapiesz kapcie" ? Jakieś łatki czy samo się uszczelnia ?Ja taki tradycjonalista, że zawsze dętkę mam w zapasie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie opony byście polecili, bo te na 100% już nie Chociaż trakcja na nich całkiem niezła

 

Ja mam u siebie od nowości takie: MICHELIN Wild Grip R TS 26x2.1 / MICHELIN Wild Race R TS 26x2.1

Jak do tej pory przez 2 lata ani jednego kapcia :) Wcześniej miałem Schwable Smart Sam'y i chyba raz złapałem, ale znajomy na Nooby Nic'ach nie miał tyle szczęścia i pierwszy wypad w Izery i zanim się rozgrzałem już trzeba było kapcia zmieniać :)

 

Swoją drogą też rozważam konwersję na No Tubes'y, ale do tej pory jakoś nie podjąłem tematu.

Edytowane przez sredniaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z praktyki, jak to się sprawdza jak "złapiesz kapcie" ?

Jak będzie to dziurka, to w ruchu nie zauważysz, zaklei się, ja miałem pecha, bo przebiłem na wjeździe na posesję, wracam do roweru po herbatce a tu zonk, no ale wystarczyło napompować i jazda :) Trzeba mleczko dolewać, ja raz na około miesiąc dolewam 20ml, co 3-4 m-ce czyszczę opony z zaschniętego mleczka. Butla Stan'a 0,75ml wystarcza na 2 lata. Aha, nie mam kompresora, wszystko pompuję minipompką ręczną :D ZTR i Conti ciasno do siebie przylegają, mogę spokojnie napompować je bez żadnych uszczelniaczy :)

Zimą zmieniam na dętki, bo obawiam się, że w mrozie mleko zamarznie. Jedyny problem z mleczkiem to rozerwanie opony, wtedy będzie trzeba załatwić dętkę i tyrtytki ;)

Wentylki polecam Rubeny - tanie i bardzo dobre, w moich ZTR'ach używam bez problemu :)


a i zapomniałbym o najważniejszym - zupełnie inaczej czuje się nawierzchnię, dętka jest czymś co chyba nienaturalnie układa oponę, bo na mleczku wyczucie roweru i pewność prowadzenia są o niebo lepsze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie ten element chcialbym zostawic bez zmian. Jezdze i po ulicach warszawskich i po mniej uczesczanych wiec wolalbym miec bardziej pancerne kola i opony. Obrecze mam KELLYS Spark 622x15 (32 holes) a opony SCHWALBE Lugano - Puncture Protection 700x23C. Zmieniam opony na Conti 4seasons.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 2-3 kg...no to ambitnie :)

Opony - tu chyba najtaniej, najłatwiej i najlepiej coś zyskać, Twoje są zwijane, czy druty?(druty 325g aż ważą)

Potem koła - nie znam się za bardzo na szosowych kółkach, ale obręcze kelly's na sitmano 105 to musi ważyć ;) Pewnie łatwo zejść o 0,5kg

Napęd - na grupie Campa Record/Super record - zyskujesz 600-700g w stosunku do Siemano 105.

Karbonowe rurki(pod siodło, kiera, mostek) polecam Syntace - nie szczędzą na testowaniu jakości i trwałości swoich produktów a i waga jest bardzo dobra ;)

Siodło da się znaleźć lżejsze(ja w MTB mam lżejsze o 50g od kellys'owego Fizika), ale tu nie pomogę, wybór zależy od własnych upodobań ;)

Na koniec biżuteria, koszyki na bidon, śrubki itp...jakbyś doszedł do tego miejsca i walczył o gramy, to polecam sklep vincere.pl


Wlasnie ten element chcialbym zostawic bez zmian. Jezdze i po ulicach warszawskich i po mniej uczesczanych wiec wolalbym miec bardziej pancerne kola i opony. Obrecze mam KELLYS Spark 622x15 (32 holes) a opony SCHWALBE Lugano - Puncture Protection 700x23C. Zmieniam opony na Conti 4seasons.

a czy te obręcze są takie pancerne? ;)

Na pewno znajdziesz mocniejsze i lżejsze, szczególnie biorąc pod uwagę siedzące w Twoich kołach piasty ;)

Może to: https://www.syntace.com/index.cfm?pid=3&pk=3567 :D

Edytowane przez brt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...