Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam nadzieję, że nie nadwyrężę Waszej cierpliwości, jak kolejny raz zapytam o obręcze. :)

 

Aktualnie w moim przedziale cenowym (do 1500) mam trzy możliwości:

- ZTR Flow/Flow EX + Novatec 711/712 ze stalowym bębenkiem,

- WTB KOM i23 + DT Swiss 350s,

- WTB Frequency i25 + DT Swiss 350s.

 

Najbardziej skłaniam się ku kompletowi WTB + DT Swiss, ale z jednej strony kusi mnie szersza obręcz i25 (czy nie jest to tylko moda?), a z drugiej odstrasza względnie niska waga KOM i23.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bakkz: Jeśli dużo fikasz po korzeniach krawężnikach i innych kamieniach to szersza obręcz gwarantuje lepszą sztywność na boki, podobnie jak piasta na konusach w przeciwieństwie do łożysk maszynówek,

jesli bardziej płaskie trasy i asfalty to zastosowanie maja tu obręcze wąskie za to z wysokim profilem -często z mniejszą ilością szprych, krżyży a wręcz czasami zaplatane na słoneczko i tu mamy z kolei bardzo małą sztywność boczną za to maksymalną w pionie. Do tego można dobrać opony z bocznymi ściankami z cienkiej szmaty jeśli zależy nam na wadze albo porządnie wzmacnianymi (większa waga większa odporność na snejki i lepsze trzymanie boczne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki eurojanek, jeżdżę po Beskidzie Śląskim i Sądeckim, asfalt na dojazd, same trasy raczej kamieniste, miejscami bardzo. Głównym celem jest wzmocnienie koła (ale nie aż tak, jak na tych trialówkach ;) ) + spodziewam się minimalnego zwiększenia komfortu na HT, choć już i tak jest lepiej z siodłem od brt. :)

 

Czyli w takim razie pozostaje rozstrzygnięcie Flow EX vs Frequency i25.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czyli w takim razie pozostaje rozstrzygnięcie Flow EX vs Frequency i25.

Polecam WTB+DT, ewentualnie może znajdziesz ZTR + DT(popularne koła, sam takie mam ;) ). Wtedy Flow/Crest(jak ważysz do 80kg) + DT 350.

Szprychy jakie planujesz? Odradzam wszelkie aero, polecam Sapim D-light lub DT Competition + nyple mosiężne - trwały i sztywny zestaw będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za kolejne rady. :) Z wagą właśnie jest problem, ~95 kg, więc wybór obręczy dość mocno się zawęża.

 

Koła będę składał przez sklep daveo. Gość proponował mi szprychy DT Competition lub Sapim Race, ale nie mam pojęcia, które wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Cresty odpadają, ich limit to 90kg, czyli około 10kg rower+80kg rowerzysta ;)

Miałem w poprzednim sezonie przesiadkę z obręczy ważących 600g na takie ważące 400g i różnicę odczułem wyraźnie, także polecam Ci lżejsze Flow'y lub KOM'y :)

Szprychy porównywalne, sam chciałem Sapimy, ale nie były dostępne, więc złożyłem zestaw na DT Competition(DT 350 + DT Comp + nyple mosiężne prolock + ZTR Crest), jak dla mnie to bardzo fajny zestaw :D a szczególnie piasty 350 i łatwość ich serwisowania - jak robią się głośne, to znak, że trzeba nasmarować, zdejmujesz wtedy koło i bez kluczy rozkładasz piastę, smarujesz, składasz, jedziesz! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w takim razie masa wyjściowa to pewnie okolice 108 kg + torba rowerowa z niezbędnikami, bidon, czasem plecak, jakaś przekąska. Okolice 112-115 kg są chyba całkiem realne.

 

Zapytałem już w sklepie o cenę Flow EX z DT, ale nie dostałem jeszcze odpowiedzi. Za KOM-y + DT Swiss i DT Competition/Sapim Race do wyboru chcą 1500 zł, za Flowy z Novatekami 711/712 ze stalowymi bębenkami 1380. Przypuszczam w takim razie, że za Flow + DT 350s będą chcieli ok. 1700.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy obrecze Mavic nie wchodza w rachube?  Polecam Mavic 819, i jak przedmowcy wspominali DT Comp, mosiezne nyple, najlepiej tradycyjnie zaplecione.  Jesli wybor padnie na piasty DT Swiss, to polecam pewna sztuczke, ktora wprawdzie powoduje ze piasta brzmi jak traktor (podobnie to Hope ale glosniej), ale dziala bez zajakniecia, w nawet najbardziej kamienistym terenie.  Otoz w swoich Hugi (teraz DT Swiss), ktore mam juz 14 lat, zmienilem smar na Manitou Prep, ktory jest bardziej plynny od tradycyjnych smarow, ale tez bardziej penetruje mechanizm, ulatwia dzialanie sprezyny i zazebienia sie mechanizmu, przez co wszystko szybciej sie dzieje w piascie.  Ten sam smar stosuje z powodzeniem w piastach Chris King...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eryk, super rada ze smarem, na pewno zastosuję. :) Jeśli jest to aż takie głośne, może przy okazji służyć jako system wczesnego ostrzegania. ;) Moja obecna piasta jest bezszelestna.

 

Zastanawiałem się nad Mavic EN821 29er, ale ta moda na szerokie obręcze mnie trochę połknęła i chciałbym coś szerszego. Przemawia też do mnie to, co napisał eurojanek o pozytywnym wpływie szerokości na wytrzymałość.

 

Tradycyjny zaplot to trzy krzyże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eryk, super rada ze smarem, na pewno zastosuję. :) Jeśli jest to aż takie głośne, może przy okazji służyć jako system wczesnego ostrzegania. ;) Moja obecna piasta jest bezszelestna.

 

Zastanawiałem się nad Mavic EN821 29er, ale ta moda na szerokie obręcze mnie trochę połknęła i chciałbym coś szerszego. Przemawia też do mnie to, co napisał eurojanek o pozytywnym wpływie szerokości na wytrzymałość.

 

Tradycyjny zaplot to trzy krzyże?

 

bakkz, "system wczesnego ostrzegania" to jeden z dodatkowych plusow, akurat szlaki po ktorych sie poruszam sa czesto odwiedzane przez niedzwiedzie wiec taki brzeczyk jest mi bardzo na reke - bo juz kilka razy nadzialem sie na niedzwiedzia gdy jechalem na piastach CK i bylo to troche malo przyjemne.

 

Szerokie obrecze sa stabilniejsze - i nie widze z nimi problemu, IMO waskie obrecze w MTB byly dawniej uwarunkowane hamulcami, teraz w epoce tarczowek mozna bardziej eksperymentowac.  Jestem pewien ze trwalosc takich obreczy jest na pewno lepsza w przypadku ciezszego rowerzysty niz w przypadku waskiej obreczy.

 

3 krzyze jest tradycyjnym zaplotem dla mnie, plusem tego rozwiazania jest miedzy innymi wiecej miejsca dla tylniej przerzutki, i u mniejsza mozliwosc poluzowania sie nypli.  Tak jak pisalem wczesniej, najwazniejszy to dobry i renomowany mechanik skladajacy taki zestaw.  I nie chodzi tu o sklep, tylko o konkretnego mechanika.  Dobrze zlozone kolo nie wymaga prostowania, poprawiania czy naprawiania latami, obojetnie od terenu... (o ile kola sa uzywane zgodnie z przeznaczeniem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja bym powiedzial nie, poniewaz nie widac wszystkich uszkodzen, niektore moga byc ukryte pod lakierem... IMHO ryzyko ze rama sie rozpadnie przy wiekszej predkosci nie jest gra warta swieczki, tym bardziej ze na szosie i tak nie jest latwo.  Po co zwiekszac ryzyko na wlasne zyczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dobrze zlozone kolo nie wymaga prostowania, poprawiania czy naprawiania latami, obojetnie od terenu... (o ile kola sa uzywane zgodnie z przeznaczeniem).

 

Ja do tej pory tylko na gotowych kołach jeździłem, specialnie lekkiego życia nie miały,  miałem shimano XT, później XTR, rovale carbonowe 29  sl 2012 (1450g !)  - i obecnie też karbonowe rovale  SL 2014 (te jeszcze nie użytkowane) -nic sie nigdy nie działo z kołami oprócz polamanych kliku szprych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używa ktoś z was regulowanych sztyc? Jak to się sprawuje na co dzień? Poczytałem trochę o nich i wybór padł wstępnie na Kind Shock Lev DX, a zastanawiałem się też nad Rock Shocks Reverb(tylko nie ma ich obecnie w żadnym sklepie).

Ja mam taki bajer. Jak na razie testowałem to na Wrocławskich pagórkach i naprawdę daje rade. Podejrzewam ze jak ruszę w góry będzie jeszcze lepiej. Jedno co zauważyłem to na pewno wygodniej jeździ się jak masz pedały platformy. Wydaje mi się  ze niższy środek ciężkości jakby naturalnie, na szybki ciasnych zakrętach, skłania do "wystawienia" nogi i w SPD czasem mam dziwne uczucie spętania nóg, czego nie odczuwam jak jadę na "wysokim siodle"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie drodzy, prosiłbym o odpowiedzi na 4 proste pytania początkującego cyklisty :)

 

1) Każde siodło ma regulowany kąt nachylenia? U mnie jest tylko przód-tył a jakoś nie moge dojrzeć, żeby dało się siodło wypoziomować i się mnie d**sko zsuwa z niego i odciski na tejże robią.

2) Jakie tanie a sensowne pedały?

3) Jakie obręcze do kellysa coach'a na wagę prawie 110kg?  Bo obecne pewnie długo nie wytrzymają.

4) Jakie plany na tuning? :) Zastanawiam się co możnaby wymienic w pierwszej kolejności żeby uprzyjemnić sobie jazdę na baaardzo podstawowym, budżetowym kellys coach z 2013r

Będę wdzięczny za rady:)

Edytowane przez Avic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie drodzy, prosiłbym o odpowiedzi na 4 proste pytania początkującego cyklisty :)

 

1) Każde siodło ma regulowany kąt nachylenia? U mnie jest tylko przód-tył a jakoś nie moge dojrzeć, żeby dało się siodło wypoziomować i się mnie d**sko zsuwa z niego i odciski na tejże robią.

To sztyca, a nie siodlo. Zmien sztyce.

 

2) Jakie tanie a sensowne pedały?

A jaki rower? Zwykle, noski, zatrzaskowe...? Jesli zatrzaskowe, to zawsze polecam Crank Brothers.

 

3) Jakie obręcze do kellysa coach'a na wagę prawie 110kg?  Bo obecne pewnie długo nie wytrzymają.

4) Jakie plany na tuning? :) Zastanawiam się co możnaby wymienic w pierwszej kolejności żeby uprzyjemnić sobie jazdę na baaardzo podstawowym, budżetowym kellys coach z 2013r

Widelec. Siodelko. Kola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...