sredniaq Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Może najpierw sprawdzić czy łańcuch nie zużyty lub zębatki. Niemożliwe. Napęd ma nakręcone 500 km. A przypomnij na czym masz zbudowany rower? Specyfikacja:Przerzutki przód i tył Slx, kaseta deore CS-HG62-10 11x36, korba FCM552 42x32x24, napęd 3x10 Lancuch przeskakuje na jednym przelozeniu czy tez z tylu biegi same sie zmieniaja pomiedzy dwoma sasiednimi zebatkami? Wydaje mi się, że na jednej zębatce, więc może to maksymalne wychylenia? Zaczęło się teraz po wymianie pękniętego haka, pancerza i linki do tylnej przerzutki, więc domniemam, że to kwestia regulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcy17 Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 (edytowane) Jak masz tylko na środkowej tarczy to bym stawiał na obcierkę o wózek przedniej przerzutki. Tarcze potrafią być krzywe i w określonym położeniu trą o prowadnice. Zobacz na linię łańcucha kręcąc powoli "do tyłu". Jak dojdzie do obudowy wózka to masz rozwiązanie Jeśli na wszystkich to może trzeba wyregulować wychył minimalny wózka przerzutki tylnej Dodatkowo ustaw przód środek, tył środek i zobacz jak górne kólko tylnej przerzutki jest ustawione względem koronki kasety. Wtedy trza napiąć lub zluzować linkę przy klamce Edytowane 10 Lipca 2013 przez obcy17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Zobaczę jak będę miał chwilę. Teraz pogoda dobra to do roboty śmigam 17 km w jedną stronę - średnia około 23.5 Sent with HTC & Taptalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Taką średnią to ja mam po mieście bez przerzutek :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jathek Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Taką średnią to ja mam po mieście bez przerzutek :-) Taka srednia to ja mam jak mi sie nie chce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcy17 Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Zobaczę jak będę miał chwilę. Teraz pogoda dobra to do roboty śmigam 17 km w jedną stronę - średnia około 23.5 Jeszcze mi coś do głowy wpadło..... Kaseta jest dokręcona dobrze? Średnia będzie wzrastała.... Powoli ale systematycznie Jak zaczynałem i na 20tu miałem 20cia to byłem przemiszcz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Kasety nie rozbierałem ani demontowałem , więc raczej powinna być ok. Sent with HTC & Taptalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jathek Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 (edytowane) http://sport.tvn24.p...ala,338715.html Srednia 55km/h chcialbym miec takie pluca i lydki Edytowane 10 Lipca 2013 przez jathek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Eee. Inny typ roweru, zupełnie inna specyfika jazdy - nie dla mnie. Ja jeżdżę asfaltem tylko do pracy albo gdy muszę dojechać do terenu Swoją drogą to ciekawe jakie wyniki miałbym na szosie zamiast mtb z oponami 2.1 ... Sent with HTC & Taptalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcy17 Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Swoją drogą to ciekawe jakie wyniki miałbym na szosie zamiast mtb z oponami 2.1 ... Początkowo niewiele większe..... Średnia +2/3 km/h. Póżniej różnica się zwiększa.... Przynajmniej u mnie tak było. Kasety nie rozbierałem ani demontowałem , więc raczej powinna być ok. Potrafi się odkręcić..... Złap w paluchy i poruszaj na boki ostatnim (najmniejszym) trybem. Jak się rusza to jest odkręcona Co definitywnie stwierdzisz po odkręceniu koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 (edytowane) Eee. Inny typ roweru, zupełnie inna specyfika jazdy - nie dla mnie. Ja jeżdżę asfaltem tylko do pracy albo gdy muszę dojechać do terenu Swoją drogą to ciekawe jakie wyniki miałbym na szosie zamiast mtb z oponami 2.1 ... Sent with HTC & Taptalk 2 też tak myslałem jeszcze 2 lata temu, że tylko mtb, ale każdy w szosę wsiaka jak sie pare razy przejedzie na prawdziwej szosie i w grupie. Jak chesz smigać ma max swoich możliwosci MTB to trzeba trenowac na szosie, każdy kto jest w temacie Ci potwierdzi że góral zamula. Kazdy górski kolarz 80% czasu trenuje na szosie. Edytowane 10 Lipca 2013 przez jaszyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Mnie szosa strasznie ciągnie, ale w tym dzikim kraju w z tą kulturą jazdy po drodze to jak rosyjska ruletka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Jutro wkleje fotki mojego zabytkowego magnezowego Kirka po renowacji . W końcu go poskładałem do kupy ,bo mi od wiosny zeszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Mnie szosa strasznie ciągnie, ale w tym dzikim kraju w z tą kulturą jazdy po drodze to jak rosyjska ruletka powoli podobno zmienia sie na lepsze, ja na szosie jeżdzę dopiero okolo pół roku. W grupie kiliku osób bezpieczniej, jako solówka faktycznie czasem stres jest, trzeba umiejetnie dopierać trasy ale latwo nie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Jutro wkleje fotki mojego zabytkowego magnezowego Kirka po renowacji . W końcu go poskładałem do kupy ,bo mi od wiosny zeszło Teraz tylko niech przestanie padać i sruuuuuuuuuu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 @@ferdek, no niezłe cacko Drugiego takiego pewnie ciężko spotkać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 pewnie ciężko ,bo takie rowery były produkowane tylko kilka lat w jakiejś manufakturce w UK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 Ciężko to było tą ramę zapewne wykonać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NonPhixion Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 (edytowane) Ostatnio zastanawiam się nad zmianą mojego roweru na coś nowszego. Związane jest to głównie z tym, że moja obecna rama nie ma mocowania pod tarcze z tyłu: Oto mój obecny rower: ... a to jego specyfikacja: Model Katalogowo: '04 Merida Kalahari 580 1) Rama i amortyzacja: Rama Matts Kalahari Aluminium 7005 Rozmiar 21" Kolor Navy Blue - Blue - Silver Widelec RST Omega TnL Black Mat, skok 100mm, tłumienie olejowe, system amortyzacji olejowo-sprężynowy, regulacje: naprężenie wstępne, tłumienie kompresji, blokada skoku Damper Brak 2) Napęd: Przełożenia 27 Przerzutka przód Shimano Deore, Przerzutka tył Shimano Deore XT (tzw. krótki wózek) Manetki Shimano Deore 3x9 Korba Shimano Deore, 44/32/22 Suport Shimano Deore, Kaseta Shimano Deore, 11-34, 9 biegowa 3) Koła: Rozmiar 26" Piasta przód Joytech Disc Piasta tył Shimano Deore Obręcz przód Alexrims DP20 Disc Obręcz tył Mavic x139 Opona przód Maxxis Calibos 26x1.95 Opona tył Maxxis Kraken 26x1.95 4) Hamulce: Przód Hamulec tarczowy mechaniczny Avid BB5 + tarcza 180mm Tył V-Brake Shimano Deore LX (z tzw. równoległym dociąganiem) 5) Komponenty: Kierownica Merida Mostek Merida Siodło Ike Comfort Sztyca Merida Pedały Shimano SPD m-540 Inne Osłona piankowo-materiałowa na ramę Futura przeciw uderzeniom łańcucha Jak widać jest to OEM+++ :-P Natomiast myślę mocno nad tym rowerem => http://www.trekbikes...eries/4900_disc Co myślicie na jego temat? Edytowane 15 Lipca 2013 przez NonPhixion Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcy17 Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 A nie lepiej to sianko ulokować w 29" ?? No chyba że ciśniesz na krętych górskich szlakach...... Ja się ostatni rok bujam na 26" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 Tak w ogole to potrzebne sa ci hamulce tarczowe? Patrzac na zdjecie roweru nie widac zebys specjalnie uzywal hamulca z tylu albo jezdzil w warunkach, ktore wymagaja hamulcy tarczowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcy17 Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 Czemu to a czemu tak masz mostek z podkładkami zestawiony? Źle dobrana rama czy lubisz góralem jeździć w pozycji trekingowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Słyszałem ze od przyszłego sezonu sporo firm wchodzi w 27,5" Bo jednak 29" w pewnych sytuacjach jest duży więc ma być coś kompromisowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 już teraz dużo firm weszło, z dostępnością w PL gorzej, ale można sobie spokojnie ściągnąć 27five Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NonPhixion Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 A nie lepiej to sianko ulokować w 29" ?? No chyba że ciśniesz na krętych górskich szlakach...... Ja się ostatni rok bujam na 26" Jakoś bardziej jestem przekonany do 26" :-) bo 29" jest za duży pomimo tego, że mam 185cm wzrostu. Tak w ogole to potrzebne sa ci hamulce tarczowe? Patrzac na zdjecie roweru nie widac zebys specjalnie uzywal hamulca z tylu albo jezdzil w warunkach, ktore wymagaja hamulcy tarczowych. Tyłem zazwyczaj hamuje jak muszę się już ratować. W 90% przypadków hamuje przodem, dlatego kupiłem Avid-a BB5 z tarczą 185mm gdyż w pewnych kręgach był uważany za najlepszy hamulec mechaniczny :-) Często jeżdżę w górach, ale asfaltem. Przykładowo: ze Szczyrku do Wisły przez Salmopol. Pędząc w dół z prędkościami 60-80km/h v-brake trochę nie wyrabia, a na tarczy ostatnio mogłem jajka smażyć dlatego myślę nad jakimiś hydraulicznymi. Czemu to a czemu tak masz mostek z podkładkami zestawiony? Źle dobrana rama czy lubisz góralem jeździć w pozycji trekingowej? Rama jest dobrze dobrana, bo 21" natomiast wymieniałem amortyzator na inny, bo zależało mnie na blokadzie skoku gdyż na podjazdach w górach asfaltem za dużo mocy przekazywane było na widelec. Poza tym zestawienie wysokości siodełka z wysokością mostka jest dla mnie optymalne gdyż nie muszę się za bardzo garbić. Zazwyczaj jeżdżę na zasadzie 80% po asfalcie dlatego semi-slicki i 20% po łąkach, polach, górskich ścieżkach. W ciężki teren raczej się nie zapuszczam. Słyszałem ze od przyszłego sezonu sporo firm wchodzi w 27,5" Bo jednak 29" w pewnych sytuacjach jest duży więc ma być coś kompromisowego już teraz dużo firm weszło, z dostępnością w PL gorzej, ale można sobie spokojnie ściągnąć 27five 27,5" bardzo ciekawa opcja, ale obecnie cenowo mnie nie przekonuje za to co sobą reprezentuje :-) Uważam, że 26" to taka klasyka, która jest standardem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się