Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi, bo długim myśleniu i porównywaniu zamówiłem KTM Ultra 1.29 :-)

 

Gratulacje, udanego użytkowania, oby niner dobrze Ci słuzył. Ja składam rower też na kołach 29, jak tylko przetestuje zarzucę krótką receznzję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pytanie do bardziej obcykanych w rowerowym sprzęcie: mam u siebie hamulce V-brake i mam problem. Jak tylko dostanie się trochę błota/piachu/brudu to przestają być skuteczne. W związku z tym gdzieś tam wyczytałem, że przy hamulcach tarczowych ten problem nie występuje. I wymyśliłem sobie, żeby zmienić na tarczówki. Teraz dochodzimy do sedna:

1. Rama jest przystosowana do montażu tarczówek, to wiem.

2. Ponieważ mam klamko-manetki, więc nie założę klamek od hydraulicznych, bo wiązałoby się to z wymianą także manetek, prawda czy fałsz? W sumie nie mam takiej potrzeby, nie jeżdżę ekstremalnie, więc myślałem o mechanicznych.

3. Podobno przy założeniu hamulców tarczowych mechanicznych nie ma takiej potrzeby?

4. Czy koła są przystosowane do montażu tarcz - nie wiem, czytałem coś o różnym zaplataniu szprych? Jakby co mogę wrzucić foto roweru, gdyby ktoś potrzebował.

5. Co jeszcze powinienem sprawdzić, żeby wiedzieć, czy założę je bez większego problemu. Wiem, że z h.tarczowym, rower będzie niewiele cięższy, ale chyba mi to nie zrobi różnicy.

 

Podpowiedzcie coś.

Dzięki

 

-- 7 lip 2012, o 15:47 --

 

Aha. Wyczytałem, że w miarę ok będzie np. AVID BB5/BB7, jeżeli chodzi o mechaniczne. Mogą być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła muszą być wyposażone w piasty z mocowaniami pod tarcze, jeżeli takowych nie ma, to musisz zmienić również koła.

Upewnij się też, że poza ramą widelec również jest przystosowany do montażu tarczówek.

 

Tego to już nie wiem, więć zrobiłem foty :wink:

Rama - tylne mocowanie:

IMG_5439.JPG

Piasta tył:

IMG_5440.JPG

Piasta przód:

IMG_5442.JPG

Widelec:

IMG_5443.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety jesli chcesz tarcze czeka Cie inwestycja w piasty.

 

foto widelca zrobiles tak, ze nie widac czy ma mocowanie :wink:

xcr co do zasady je ma, wiec zakladam ze i w tym przypadku nie bedzie inaczej, choc z tymi czesciami montowanymi w seryjnych rowerach roznie bywa

jesli na lewej goleni ma takie mocowanie jak to co widac na zdjeciu ramy, to ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choc z tymi czesciami montowanymi w seryjnych rowerach roznie bywa

jesli na lewej goleni ma takie mocowanie jak to co widac na zdjeciu ramy, to ok

Ten rower nie był seryjny :P Znajomy składał do określonego budżetu, wtedy też mówił, że na dobre tarcze to trzeba by dołożyć jeszcze ze 4 stówki, wiec odpuściłem. Idę zobaczyć na amor, bo nie daje mi to spokoju :mrgreen:

 

-- 7 lip 2012, o 18:36 --

 

Na amorku też jest 8)

 

-- 7 lip 2012, o 19:16 --

 

W takim razie musiałbym kupić 2 nowe piasty, hamulce i klocki P+T.Ew. Linki i pancerze są w zestawach, czy trzeba osobno? A co ze szprychami i obręczami w takim razie, trzeba nowe?

Myślałem, że to nie będzie taka skomplikowana operacja :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaj te kola co masz w calosci za 50 zlotych (mozesz sobie opony i detki zostawic). Kup nowe kola za 200-300 zlotych przystosowane do tarcz, najlepiej z piastami pod tarcze na 6 śrub (latwiej i taniej kupic takie tarcze).

Przerabiac starych kol sie nie oplaca, potrzebujesz nowe piasty, szprychy i musisz komus zaplacic za prace.

 

Nowe hamulce mechaniczne najczesciej beda bez linek i pancerzy, ale sa to niewielkie koszty. Sa to zwykle linki jak do hamulcow V brake i ma je kazdy servis.

Jaki model tarczowek wybrales? Z mechanicznych chyba najlepsze sa Avid BB7, po okolo 200 zlotych za kolo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sredniaq, avidy to nie jest dobry wybór w tym momencie, sam używam juicy 5(MY2007) i sobie bardzo chwalę, ale jakiś spisek produkowania bardziej awaryjnych rzeczy ich dopadł i bardziej polecałbym zainteresować się...hmm, i teraz tak, skoro jesteś w Norwegii to pewnie jak jest zimno też jeździsz? Więc Shitmano odpadają, bo są zalewane olejem mineralnym a on w temp. niskich wariuje, szukałbym czegoś na dot'a, ale raczej omijałbym najnowsze roczniki avida, może starsze juicy jak ja?

Teraz doczytałem, że to o mechaniczne chodzi, w tym przypadku nie mam doświadczenia, ale też słyszałem pozytywne opinie o Avidach.

W takim razie musiałbym kupić 2 nowe piasty, hamulce i klocki P+T.Ew. Linki i pancerze są w zestawach, czy trzeba osobno? A co ze szprychami i obręczami w takim razie, trzeba nowe?

Myślałem, że to nie będzie taka skomplikowana operacja :(

Jak kupisz nowy komplet hamulców to klocki już będziesz miał, czasami nie dają tarcz, ale też zazwyczaj są. Zwróć uwagę na mocowanie tarcz w piastach - są 2 standardy ISO lub Centerlock, ten drugi promowany przez Shimano, polecam jednak ten pierwszy ze względu na większy wybór tarcz i częste problemy z luzem w CL.

W zestawie hamulców może nie być adapterów do mocowania do ramy/widelca, musisz dobrać w zależności od tego jakie masz mocowanie zacisku hamulca i rozmiar tarcz. Z tego co widzę na foto i wiem o XCR będziesz potrzebował adapterów PM/IS i tu, w przypadku najpopularniejszego rozmiaru tarcz, 160mm będziesz potrzebował adaptera 140mm na przód i 160mm na tył :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu zmieniłem rower.

 

Nie szukałem górnej półki, bo w moim przypadku mija się to z celem.

 

Wybór padł na Krossa Level A2 limitowana wersja XT 2011 (hydrauliczne tarczówki + Deore XT)

 

Rama: 26" ALU 6061

Widelec: SR Suntour XCM-V3 HLO

Ilość biegów: 24

Przerzutka przód: Shimano Altus FD-M310

Przerzutka tył: Shimano DEORE XT

Hamulec przód: Tektro 836AL

Hamulec tył: Tektro 836AL

Manetki: Shimano Alivio SL-M410

Korba: Shimano FC-M311

Support: Thun GO(A)L

Łańcuch: Shimano CN_HG40

Kaseta: Shimano Alivio CS-HG40

Piasty: Joy Tech JY751SB, Joy Tech 802DSE

Opony: Impac Trailpac 26"x2,1"

Obręcze: Kross R

Kierownica: MTB-AL.-110BT

Wspornik kierownicy: TDS-C41-8

Wspornik siodła: SP-235 Alu

Siodło: San Marco Ponza Power

Waga: 13,9 kg

Rozmiar kół: 26"

Rodzaj hamulca: tarczowy hydrauliczny

 

 

Wczoraj zrobiłem chyba z 50 km, jeździ się super.

Za takie pieniądze warto kupić sobie na początek.

 

20120710075.jpg

 

20120710073.jpg

 

20120710072.jpg

 

20120710071.jpg

 

20120710076.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sredniaq, avidy to nie jest dobry wybór w tym momencie, sam używam juicy 5(MY2007) i sobie bardzo chwalę, ale jakiś spisek produkowania bardziej awaryjnych rzeczy ich dopadł i bardziej polecałbym zainteresować się...hmm, i teraz tak, skoro jesteś w Norwegii to pewnie jak jest zimno też jeździsz? Więc Shitmano odpadają, bo są zalewane olejem mineralnym a on w temp. niskich wariuje, szukałbym czegoś na dot'a, ale raczej omijałbym najnowsze roczniki avida, może starsze juicy jak ja?

Teraz doczytałem, że to o mechaniczne chodzi, w tym przypadku nie mam doświadczenia, ale też słyszałem pozytywne opinie o Avidach.

W takim razie musiałbym kupić 2 nowe piasty, hamulce i klocki P+T.Ew. Linki i pancerze są w zestawach, czy trzeba osobno? A co ze szprychami i obręczami w takim razie, trzeba nowe?

Myślałem, że to nie będzie taka skomplikowana operacja :(

Jak kupisz nowy komplet hamulców to klocki już będziesz miał, czasami nie dają tarcz, ale też zazwyczaj są. Zwróć uwagę na mocowanie tarcz w piastach - są 2 standardy ISO lub Centerlock, ten drugi promowany przez Shimano, polecam jednak ten pierwszy ze względu na większy wybór tarcz i częste problemy z luzem w CL.

W zestawie hamulców może nie być adapterów do mocowania do ramy/widelca, musisz dobrać w zależności od tego jakie masz mocowanie zacisku hamulca i rozmiar tarcz. Z tego co widzę na foto i wiem o XCR będziesz potrzebował adapterów PM/IS i tu, w przypadku najpopularniejszego rozmiaru tarcz, 160mm będziesz potrzebował adaptera 140mm na przód i 160mm na tył :)

 

Jeszcze raz dzięki za rady. Pojechałem wczoraj do rowerowego, zapytać, co mają w ofercie na miejscu i ogólnie to nic nie mają, raczej odzież i podstawowe elementy jak pedały i klocki. Pogadałem, popytałem i usłyszałem odpowiedź, że najłatwiej zmienić rower :evil: Ale na próbę, wziąłem jakieś lepsze klocki, co mają też hamować jak jest mokro/brudno, zobaczymy.

Rower niechętnie bym zmieniał, bo w jestem z niego zadowolony, a wyczynowo nie jeżdżę. Za niecałe dwa tygodnie lecę na weekend do Wro, jak się zdecyduję, pojadę do rowerowego (Krajek na Bulwar Ikara ma dobrą renomę) i kupię hamulce plus piasty, w zależności od tego co będzie dostępne na miejscu, a ktoś tutaj złoży mi koła do kupy, resztą mogę zająć się sam.

Hogi, fajnie się prezentuje ten twój sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sredniaq, i dobrze że się nie zdecydowałes na tarcze, bo widząc po widelcu i kawałku ramy to nie jest rower do większych wyczynów a więc i hamulce niepotrzebne tarczowe. Jeżeli natomiast koniecznie nadal będziesz chciał zwiększyć moc hamowania to polecić mogę hamulce hydrauliczne od Niemca Magura Hs33. Fakt że zimą olej mineralny się skurcza, ale klamki maja pokrętełka tzw. TPA którymi nawet w czasie jazdy można sobie doregulować. Jeżeli natomiast chcesz wycisnąć największą moc z v-ki to Avid ultimate Ci to zapewni. Wadą obu rozwiązań jest tylko wysoka ich cena. Ja używam od wielu lat obu rozwiązań i jestem bardzo zadowolony. Do magury jako że są to hamulce ukochane przez trialowców istnieje wiele mieszanek okładzin. Jeśli założysz np. KOXX block'sy to Ci piwoty z ramy pourywa przy hamowaniu - taką to ma przyczepność (nie żartuję). Zamocowaną 33jke możesz sobie looknąć wyżej w tym temacie - tam gdzie dałem fotke tego roweru bez siodełka :)

Jeżeli natomiast ma byc tarcza to z mojej najlepszej wiedzy wychodzi że mechaniczne to Avidy, a hydrauliczne angielskie Hope dają rady.

 

Hogi, spoko jak za 2 tysiaki rowerek. Ale widzę że tu jak i w każdej branży ten sam trend w ostatnich latach: założyć kilka lepszej klasy co bardziej marketingowo newralgicznych części, żeby waliły po oczach, a tymczasem reszta gratów jak najtańszych poupychać ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plazermen dobrze prawi, możesz też poszukać tańszych Magur HS11, miałem je w poprzednim rowerze i naprawdę świetne hamulce. Zresztą sprzedałem drożej niż kupiłem, więc można je traktować jako inwestycję! :mrgreen:

W tym przypadku zmieniasz tylko klamkomanetki na manetki i kupujesz hamulce, w komplecie jest wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...