Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

Może najpierw sprawdzić czy łańcuch nie zużyty lub zębatki.

Niemożliwe. Napęd ma nakręcone 500 km.

A przypomnij na czym masz zbudowany rower?

Specyfikacja:

Przerzutki przód i tył Slx, kaseta deore CS-HG62-10 11x36, korba FCM552 42x32x24, napęd 3x10

Lancuch przeskakuje na jednym przelozeniu czy tez z tylu biegi same sie zmieniaja pomiedzy dwoma sasiednimi zebatkami?

Wydaje mi się, że na jednej zębatce, więc może to maksymalne wychylenia?

 

Zaczęło się teraz po wymianie pękniętego haka, pancerza i linki do tylnej przerzutki, więc domniemam, że to kwestia regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz tylko na środkowej tarczy to bym stawiał na obcierkę o wózek przedniej przerzutki. Tarcze potrafią być krzywe i w określonym położeniu trą o prowadnice. Zobacz na linię łańcucha kręcąc powoli "do tyłu". Jak dojdzie do obudowy wózka to masz rozwiązanie :)

Jeśli na wszystkich to może trzeba wyregulować wychył minimalny wózka przerzutki tylnej :) Dodatkowo ustaw przód środek, tył środek i zobacz jak górne kólko tylnej przerzutki jest ustawione względem koronki kasety. Wtedy trza napiąć lub zluzować linkę przy klamce :)

Edytowane przez obcy17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczę jak będę miał chwilę. Teraz pogoda dobra to do roboty śmigam 17 km w jedną stronę - średnia około 23.5

Jeszcze mi coś do głowy wpadło..... Kaseta jest dokręcona dobrze?

Średnia będzie wzrastała.... Powoli ale systematycznie :)

Jak zaczynałem i na 20tu miałem 20cia to byłem przemiszcz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee. Inny typ roweru, zupełnie inna specyfika jazdy - nie dla mnie. Ja jeżdżę asfaltem tylko do pracy albo gdy muszę dojechać do terenu :P

Swoją drogą to ciekawe jakie wyniki miałbym na szosie zamiast mtb z oponami 2.1 ...

Sent with HTC & Taptalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą to ciekawe jakie wyniki miałbym na szosie zamiast mtb z oponami 2.1 ...

Początkowo niewiele większe..... Średnia +2/3 km/h. Póżniej różnica się zwiększa.... Przynajmniej u mnie tak było.

 

Kasety nie rozbierałem ani demontowałem , więc raczej powinna być ok.

Potrafi się odkręcić..... Złap w paluchy i poruszaj na boki ostatnim (najmniejszym) trybem. Jak się rusza to jest odkręcona :) Co definitywnie stwierdzisz po odkręceniu koła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee. Inny typ roweru, zupełnie inna specyfika jazdy - nie dla mnie. Ja jeżdżę asfaltem tylko do pracy albo gdy muszę dojechać do terenu :P

Swoją drogą to ciekawe jakie wyniki miałbym na szosie zamiast mtb z oponami 2.1 ...

Sent with HTC & Taptalk 2

 

też tak myslałem jeszcze 2 lata temu, że tylko mtb, ale każdy w szosę wsiaka jak sie pare razy przejedzie na prawdziwej szosie i w grupie. Jak chesz smigać ma max swoich możliwosci MTB to trzeba trenowac na szosie, każdy kto jest w temacie Ci potwierdzi że góral zamula. Kazdy górski kolarz 80% czasu trenuje na szosie.

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie szosa strasznie ciągnie, ale w tym dzikim kraju w z tą kulturą jazdy po drodze to jak rosyjska ruletka :)

 

powoli podobno zmienia sie na lepsze, ja na szosie jeżdzę dopiero okolo pół roku. W grupie kiliku osób bezpieczniej, jako solówka faktycznie czasem stres jest, trzeba umiejetnie dopierać trasy ale latwo nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zastanawiam się nad zmianą mojego roweru na coś nowszego. Związane jest to głównie z tym, że moja obecna rama nie ma mocowania pod tarcze z tyłu:

 

Oto mój obecny rower:

85581deacab3de70m.jpg

 

... a to jego specyfikacja:

 

Model Katalogowo:

'04 Merida Kalahari 580

 

1) Rama i amortyzacja:

Rama Matts Kalahari Aluminium 7005

Rozmiar 21"

Kolor Navy Blue - Blue - Silver

Widelec RST Omega TnL Black Mat, skok 100mm, tłumienie olejowe, system amortyzacji olejowo-sprężynowy, regulacje: naprężenie wstępne, tłumienie kompresji, blokada skoku

Damper Brak

 

2) Napęd:

Przełożenia 27

Przerzutka przód Shimano Deore,

Przerzutka tył Shimano Deore XT (tzw. krótki wózek)

Manetki Shimano Deore 3x9

Korba Shimano Deore, 44/32/22

Suport Shimano Deore,

Kaseta Shimano Deore, 11-34, 9 biegowa

 

3) Koła:

Rozmiar 26"

Piasta przód Joytech Disc

Piasta tył Shimano Deore

Obręcz przód Alexrims DP20 Disc

Obręcz tył Mavic x139

Opona przód Maxxis Calibos 26x1.95

Opona tył Maxxis Kraken 26x1.95

 

4) Hamulce:

Przód Hamulec tarczowy mechaniczny Avid BB5 + tarcza 180mm

Tył V-Brake Shimano Deore LX (z tzw. równoległym dociąganiem)

 

5) Komponenty:

Kierownica Merida

Mostek Merida

Siodło Ike Comfort

Sztyca Merida

Pedały Shimano SPD m-540

Inne Osłona piankowo-materiałowa na ramę Futura przeciw uderzeniom łańcucha

 

Jak widać jest to OEM+++ :-P

 

Natomiast myślę mocno nad tym rowerem => http://www.trekbikes...eries/4900_disc Co myślicie na jego temat?

Edytowane przez NonPhixion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej to sianko ulokować w 29" ?? No chyba że ciśniesz na krętych górskich szlakach...... Ja się ostatni rok bujam na 26"

 

Jakoś bardziej jestem przekonany do 26" :-) bo 29" jest za duży pomimo tego, że mam 185cm wzrostu.

 

Tak w ogole to potrzebne sa ci hamulce tarczowe?

Patrzac na zdjecie roweru nie widac zebys specjalnie uzywal hamulca z tylu albo jezdzil w warunkach, ktore wymagaja hamulcy tarczowych.

 

Tyłem zazwyczaj hamuje jak muszę się już ratować. W 90% przypadków hamuje przodem, dlatego kupiłem Avid-a BB5 z tarczą 185mm gdyż w pewnych kręgach był uważany za najlepszy hamulec mechaniczny :-) Często jeżdżę w górach, ale asfaltem. Przykładowo: ze Szczyrku do Wisły przez Salmopol. Pędząc w dół z prędkościami 60-80km/h v-brake trochę nie wyrabia, a na tarczy ostatnio mogłem jajka smażyć dlatego myślę nad jakimiś hydraulicznymi.

 

Czemu to a czemu tak masz mostek z podkładkami zestawiony? Źle dobrana rama czy lubisz góralem jeździć w pozycji trekingowej?

 

Rama jest dobrze dobrana, bo 21" natomiast wymieniałem amortyzator na inny, bo zależało mnie na blokadzie skoku gdyż na podjazdach w górach asfaltem za dużo mocy przekazywane było na widelec. Poza tym zestawienie wysokości siodełka z wysokością mostka jest dla mnie optymalne gdyż nie muszę się za bardzo garbić. Zazwyczaj jeżdżę na zasadzie 80% po asfalcie dlatego semi-slicki i 20% po łąkach, polach, górskich ścieżkach. W ciężki teren raczej się nie zapuszczam.

 

Słyszałem ze od przyszłego sezonu sporo firm wchodzi w 27,5" Bo jednak 29" w pewnych sytuacjach jest duży więc ma być coś kompromisowego

już teraz dużo firm weszło, z dostępnością w PL gorzej, ale można sobie spokojnie ściągnąć 27five ;)

 

27,5" bardzo ciekawa opcja, ale obecnie cenowo mnie nie przekonuje za to co sobą reprezentuje :-) Uważam, że 26" to taka klasyka, która jest standardem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...