Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

Kuba, głównie do przemieszczania się po okolicy... dojazdów do pracy i sporadycznego wypadu w plener aby odreagować...

Poprzednio myślałem o wynalazku typu TT bo trafiłem okazję na necie. Niestety okazja okazała się na 99% próbą naciągnięcia "frajerów" więc odpuściłem zwłaszcza, że ten typ roweru chyba jednak jest nie dla mnie i nie na moje potrzeby.

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepszy byłby hardtail?

Obawiam się, źe FS w tym zakresie cenowym może być awaryjny... Ale może się mylę.

 

-- N lis 13, 2011 12:05 pm --

 

A nie lepszy byłby hardtail?

Obawiam się, źe FS w tym zakresie cenowym może być awaryjny... Ale może się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hiszpan25, nie odbierz tego jako zlosliwosc, ale to jest najgorszy typ roweru jaki mogles wybrac. Jak masz mozliwosc zwrotu, to zrob to jak najszybciej. Ja bym na czyms takim nie jezdzil nawet gdyby mi za to placili. Moj kolega, ktory jeszcze pol roku temu nic nie wiedzial o rowerach, tez chcial kupic cos podobnego. Dzis dziekuje mi ze mu to odradzilem jak mijamy kogos na takim rowerze "bujanym".

 

Gdybym mial cos wybrac z oferty tej firmy, w podobnej cenie, to raczej wzialbym ten model, do jazdy po miescie i w lekkim terenie.

http://www.tretwerk.net/Fahrraeder/Fitnessbikes/FITNESSBIKE-SUBS-1-0-WEISS.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może z kolegów ktoś doradzi ile można wołac za taką ramę jak poniżej na zdjeciach, rozmiar M, jest to rama alu perfekcyjnie wykończona -spawy są niewidoczne tzn wyglada jak rama karbonowa, co do wagi się nie orientuje dokladnie ale rower na xtr ten zdjęciach na lekkich opnoach i bez pedałów ważył 8,9 kg.

Mam dwie takie ramy i jedna z niewielką wgniotką druga i tę chetniej bym sprzedał - z niewielkiemi ryskami, jak to przy normalnym użytkowaniu. Obie kupione 2010 r jako nowe, na obie jest gwarancja chyba 5 letnia, przebiegi - nieuszkodzona 5kkm, z lekką wgniotką około 3kkm -na obu ramach jezdziłem głownie ja, zero maratonów- nie upalane, głównie jeżdzilem po bułki :D

 

Prosba o pomoc w wycenie takiej ramy chociaż orientacyjną, ewentualnie jak ktoś by był zainteresowany to kontakt na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hiszpan25, nie odbierz tego jako zlosliwosc, ale to jest najgorszy typ roweru jaki mogles wybrac. Jak masz mozliwosc zwrotu, to zrob to jak najszybciej. Ja bym na czyms takim nie jezdzil nawet gdyby mi za to placili. Moj kolega, ktory jeszcze pol roku temu nic nie wiedzial o rowerach, tez chcial kupic cos podobnego. Dzis dziekuje mi ze mu to odradzilem jak mijamy kogos na takim rowerze "bujanym".

 

Gdybym mial cos wybrac z oferty tej firmy, w podobnej cenie, to raczej wzialbym ten model, do jazdy po miescie i w lekkim terenie.

http://www.tretwerk.net/Fahrraeder/Fitnessbikes/FITNESSBIKE-SUBS-1-0-WEISS.html

a jakie racjonalne powody dla których miałbym oddać rower?

Ostatnio jeździłem podarowanym GT Palomar i Tretwerk jest o o wiele wygodniejszy i mniej energochłonny...

jak narazie śmiga mi się dobrze i jestem bardzo zadowolony...

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do pracy wykrecam 30km/h jak nie lapia mnie swiatla.

 

W tym rowerze nie ma jednej rzeczy, ktora by sklaniala mnie do jego zatrzymania. Geometria, zawieszenie, kola i opony, nic sie nie nadaje do jazdy po asfalcie. W teren tez bym go nie zabral ze wzgledu na jakosc komponentow i obawe o wlasne zycie. Malo pociesza dwu letnia gwarancja kiedy rower moze sie pod toba rozpasc i mozna sobie rozbic glowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bąsłar! Dzisiaj przekroczyłem 50tkm na swoim treku 8000 z 2002r.

Pierwszy właściciel, bezwypadkowy. Rower, właściciel trochę mniej.

Poza ramą i mostkiem - nie ma nic z oryginału :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hiszpan25, nie odbierz tego jako zlosliwosc, ale to jest najgorszy typ roweru jaki mogles wybrac. Jak masz mozliwosc zwrotu, to zrob to jak najszybciej. Ja bym na czyms takim nie jezdzil nawet gdyby mi za to placili. Moj kolega, ktory jeszcze pol roku temu nic nie wiedzial o rowerach, tez chcial kupic cos podobnego. Dzis dziekuje mi ze mu to odradzilem jak mijamy kogos na takim rowerze "bujanym".

 

Gdybym mial cos wybrac z oferty tej firmy, w podobnej cenie, to raczej wzialbym ten model, do jazdy po miescie i w lekkim terenie.

http://www.tretwerk.net/Fahrraeder/Fitnessbikes/FITNESSBIKE-SUBS-1-0-WEISS.html

a jakie racjonalne powody dla których miałbym oddać rower?

Ostatnio jeździłem podarowanym GT Palomar i Tretwerk jest o o wiele wygodniejszy i mniej energochłonny...

jak narazie śmiga mi się dobrze i jestem bardzo zadowolony...

PZDR!

 

Racjonalnymi powodami zwrotu sa nastepujace: konstrukcja jest z poczatku lat '90, takze wydajnosc takiego fulla jest tragiczna zarowno w terenie jak i na asfalcie. W terenie bedzie za bardzo bujal, nie bedzie pochlanial nierownosci, a przy hamowaniu tylnie zawieszenie bedzie katapultowalo w przod. Na szosie - to jak traktor na Nurburgring. Znacznie lepszym wyborem bylby rower bez tylniego zawieszenia, za ta sama cene, ktory lepiej sie prowadzi, jest lzejszy, i zapewne ma lepszej jakosci osprzet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to szacuneczek, sporo powyżej mojej średniej prędkości przelotowej na trasach :)

Troche inaczej sie jedzie jak wiesz ze masz do pokonania tylko 7.5km, a inaczej jak masz 100km. Ja traktuje dojazdy do/z pracy jako trening interwalowy. Pelny gaz od swiatel do swiatel, odpoczynej jak mnie zlapie czerwone.

 

screenshot20111114at103.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to ją zważ... Bo waga dla rowerzysty co jest swiadomy i jezdzi nie tylko od swieta, to rzecz swieta...:)

 

-- Pn lis 14, 2011 9:02 pm --

 

Jeszcze jedno, marka wskazuje że to dość dobra i zaawansowana konstrukcja... Bedziesz pan zadowolony ;)

 

wiem ze waga to swiętość - ale rowery złożony, jeden i drugi wiec nie mam jak zważyć, szacunkowo mysle że okolo 1400 g - tak słyszałem, jest to rama wycieniowana, najwyższy model z alu, w 2010 śmigał na takich team fabryczny lapierra a mój rower złożony na tej ramie jak wspomniałem ważył około 8.9 kg na lekkich oponach speca przy osprzęcie i kołach XTR tak jak stoi na zdjęciach, myśle że spokojnie na tej ramie można jeszcze zejść z tej wagi a na normalnych oponach np python czy cobra przy dobrych komponentach rower będzie ważył myślę że max 9-9,5 kg. danych fabrycznych nie znalazłem bo po pierwsze jak są to podają przeważnie dla rozmiaru S, a po drugie nie mogłem namierzyć w necie moze dla tego ze lapierre niestety nie sprzedaje ram oddzielnie, a wszystkie dostepne na rynku tak jak moje pochodza z zakupionych w całości rowerów. Ponawiam prośbe o wycenę może być mocno orientacyjna, mam już klienta tylko nie wiem ile krzyczeć?

 

-- Wt lis 15, 2011 12:49 pm --

 

Sam robie ok.3tyś rocznie:), ale odcinkami 30-40km

Srednia wypada ok.21-23 km/h z odcinka.

A uzywam od niedawna endomondo.com

:)

zalezy gdzie jeżdzisz ja na szosie czy scieżkach row. średnia około 30 km/h jako solówka bo w grupie około 33-35 km/h jak się bujasz komuś na kole i jak nie ma wiatru, po lesie 20-25 km/h a jak wieżdzałem na Monte Baldo czy Tremalzo... srednia około 4-5 km/h i tak przez cały dzień, polecam ! Na rowerze szosowym na pewno średnia około 5km/h byłaby wyższa

 

-- Śr lis 16, 2011 12:29 am --

 

hiszpan25, nie odbierz tego jako zlosliwosc, ale to jest najgorszy typ roweru jaki mogles wybrac. Jak masz mozliwosc zwrotu, to zrob to jak najszybciej. Ja bym na czyms takim nie jezdzil nawet gdyby mi za to placili. Moj kolega, ktory jeszcze pol roku temu nic nie wiedzial o rowerach, tez chcial kupic cos podobnego. Dzis dziekuje mi ze mu to odradzilem jak mijamy kogos na takim rowerze "bujanym".

 

Gdybym mial cos wybrac z oferty tej firmy, w podobnej cenie, to raczej wzialbym ten model, do jazdy po miescie i w lekkim terenie.

http://www.tretwerk.net/Fahrraeder/Fitnessbikes/FITNESSBIKE-SUBS-1-0-WEISS.html

a jakie racjonalne powody dla których miałbym oddać rower?

Ostatnio jeździłem podarowanym GT Palomar i Tretwerk jest o o wiele wygodniejszy i mniej energochłonny...

jak narazie śmiga mi się dobrze i jestem bardzo zadowolony...

PZDR!

 

Racjonalnymi powodami zwrotu sa nastepujace: konstrukcja jest z poczatku lat '90, takze wydajnosc takiego fulla jest tragiczna zarowno w terenie jak i na asfalcie. W terenie bedzie za bardzo bujal, nie bedzie pochlanial nierownosci, a przy hamowaniu tylnie zawieszenie bedzie katapultowalo w przod. Na szosie - to jak traktor na Nurburgring. Znacznie lepszym wyborem bylby rower bez tylniego zawieszenia, za ta sama cene, ktory lepiej sie prowadzi, jest lzejszy, i zapewne ma lepszej jakosci osprzet.

 

 

Moje zdanie jest takie - jak Ci się podoba to se go zostaw i już...

ale nie zmienia to faktu że koledzy mają rację, fulla kupuje się głownie do jazdy po górach a wląsciwie to FS daje głownie przyjemość i przewagę nad HT na ciężkich zjazdach (tym większą im większe braki w technice) ale żeby full się nadawał do takich celów to niestety musi kosztować dużo - i chodzi tu o zupenie inny przedzial cenowy, a nawet te najdroższe nie są pozbawione wad i w wielu aspektach przegrywają ze sztywniakami. Ja w ogóle nie przepadam za fullami ale zakup fula w tej cenie to ful nonsens.

Mimo wszystko życze udanej zabawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hiszpan25, gdzie jest pkt obrotu?

 

wahacz jest łożyskowany przed korbą w tym modelu.. osie są oddalone od siebie może ze 4cm...

 

-- 16 lis 2011, o 19:56 --

 

hiszpan25, sprobuj przejechac na tym rowerze 5km po asfalcie ze srednia 30km/h i pozniej opisz nam swoje wrazenia.

 

Obecnie do pracy mam 2km i pokonuje je w około 6-7min... ale po drodze mam 3-4 światła... dramatu nie ma :)

Na kostce pewnie będzie ciężej...

 

no i najważniejsze... pamiętajcie Panowie, że to nie ma byś sprzęt do bicia rekordów, czy treningu wyczynowego... nie ta klasa ale i nie ta kasa... dla mnie to alternatywa dla "perpedesa" lub komunikacji publicznej i stania na przystanku... przy okazji poprawiająca nieco kondycję... początkowo myślałem o sprzęcie typu TT czy szosowym rowerze... ale ostatnie wypady do parku i przeloty po plenerze mnie od tego planu odwiodły... wiem, że oglądany Trek Speed Concept byłby lepszy na asfalt nie o 100% a o 1000% ale w parku już bym nim nie poszalał, z krawężnika spokojnie nie skoczył a tu zero stresu :) a do tego tak naprawdę ten rower kupiłem...

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

A można tu zanapytać o coś :)

Bo tak się przymierzam do zakupu jakiego jednoślada bez silnika i... mam słabość do marki KTM (miałem SXf'a 250tke, teraz myślę na jakimś księciem) i moje pytanie czy najtańsza półka od nich jest godna zainteresowania ? Widziałem śliczne pomarańczaki za ok. 2000-3000 zł..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że marka przyzwoita to wiem, znam sie troszke na motocyklach, ale jak jest z rowerami, czy cena idzie za jakością ? Rower ma mi służyć do raczej rzadszej rekreacji (głównie po drogach rowerowych tudziez droga szutrowych, raczej bardzo rzadko w jakis teren).

 

Czytałem coś tam o serii Ultra Flite, możesz coś o niej powiedzieć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ktoś się wypowie, na temat takiego sprzętu S - works epic 29 er 2012 r, z tego co słyszałem, rower prawie nie ma wad (pomijam cenę :) ), podobno ma znacznie poprawiony przedni brain, tylny "robił robotę" już w poprzednich wersjach. Pewnie niewielu w ogóle ludzi w Polsce miało już przyjemność na tym smigać ale czekam także na opinie "teoretyków", może ktoś był na dniach testowych speca ? albo ujeżdzał poprzednią wersję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...