Skocz do zawartości

Turbina do Legacy Turbo 1993


zalegus

Rekomendowane odpowiedzi

Najczesciej FV12. Mam taka do zbycia w stanie bardzo dobrym.

 

Tak od GTeka mozna. TD04 bedzie wymagala chyba kolanek, a TD04L bez wiekszej rzezby. Mechanicznie rzecz jasna, bo pod wzgledem sterowania to mapa seryjna (od FV12) nie obsluzy prawidlowo TD04. A poniewaz komputer w antyku jest tunero-odporny to albo chip (od VOSa lub Polarperformance) albo komputer standalone i strojenie. Chip wyjdzie w granicach tysiaka, moze troche wiecej, ale bedzie mniej wiecej dopasowany do auta. Komputer plus strojenie ogarnie caly potencjal nowego turbo, ale licz od 3,5 - 4 tys. PLN za taka zabawe.

 

Jesli juz nowe turbo, to wypadaloby popracowac jeszcze nad wydechem, a to juz oznacza indywidualne strojenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od grudnia tamtego lub jakoś początku tego roku wyszedł ecumaster 3 i ogarnia zapłon w imprezie 93-00 czyli analogicznie w antyku też da rade:) liczę że za jakieś 2 tyg będę mógł na 101% potwierdzić na własnym przykładzie. kończę przekładkę legasia kombi turbo do sedana i zabieram sie za testy tego ustrojstwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz najlepiej pytać Mikołaja bo ja mam okrojoną wiedzę. Wiem, że poleciała panewka i zaraz korba rozwaliła blok. Wg pewnych teorii stało się tak gdyż było za sucho i nie mówie tylko o oleju, którego faktycznie było ponoć mało i nie był najświeższy ale też było podejrzenie stuków - niestety z VOSem jest ten problem, że źle znosi czujnik stukowy, robi sie zbyt delikatny i często się zawiesza i wpada w tryb awaryjny. Pompuje 0.5 i koniec. Metodą jest odsunięcie czujnika w inne miejsce lub podłożenie podkładek z elastycznego tworzywa. Ja mam po ostatnich próbach miedzianą podkładkę jak pod korek oleju (dykta ale działa). Jak miał mikki nie pamiętam ale efekt jest taki, że ECU nie wyłapuje zawsze informacji o spalaniu stukowym - robi sie taka granica, że nie wiadomo przy ilu podkładkach osiąga się zamierzony cel czyli łapie stuki ale działa a kiedy już nic nie łapie. I to przydałby się wskaźnik AFR i EGT, których mikki nie miał a ja muszę sobie sprawić.

To sa oczywiście wnioski lajkonika oparte na luźnych gadkach z tymi co wiedzą lepiej i jak jest ostatecznie po wyjęciu silnika to juz mikki powinien powiedzieć a że nie mam czasu się w głowe podrapać to tym bardziej do niego nie dzwiniłem po nowinki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od grudnia tamtego lub jakoś początku tego roku wyszedł ecumaster 3 i ogarnia zapłon w imprezie 93-00 czyli analogicznie w antyku też da rade:) liczę że za jakieś 2 tyg będę mógł na 101% potwierdzić na własnym przykładzie. kończę przekładkę legasia kombi turbo do sedana i zabieram sie za testy tego ustrojstwa :)

 

 

 

To w koncu ogarnia czy nie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...