Jump to content

Potrzebuję informacji


colin22b
 Share

Recommended Posts

Witam.

Mam na oku Impreze GT 99' i jest problem i niewiem co o tym myśleć.

1) Auto ma zrobiony cały (wiekszy) wydech i przy 4000rmp i 5000rmp na 4 i 5 biegu ma zdlawienie, gość mówi że to wina braku re-mapu. Czy może to być prawda i jakie magą być skutki uboczne, ewentualnie jak to sprawdzic. Czy odwiedzenie ASO mi pomoże?

2)Czulem olej w środku po jeździe, cz to wina uszczelek pod pokrywami zaworów czy cos poważnego.

3) Szyby we wszystkich drzwiach są przerysowane ok 5 centymetrow szerokosci, w tym samym miejscu czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna i ewentualnie czy da sie to zpolerować. Czy lepiej kupic szyby.

 

Proszę o pomoc !!!

Link to comment
Share on other sites

Z tego co wiem problem z szybami jest niezmienny. W moim też szyby są porysowane. Nie wiem czy można polerować, wymiana będzie chyba prostsza, ale niech wypowiedzą się starsi stażem ;)

Link to comment
Share on other sites

tam są takie szczotki, które jak się zetrą albo zabrudzą to rysują szyby. TTTM.

 

hmm zastanawiam się czy można je zerwać i dokleić inne, kiedyś kumpel, który oklejał mi szyby do gumowych uszczelek w cytrynie doklejał mi taką taśmę "mechatą" i było fajniej.

Link to comment
Share on other sites

1) Auto ma zrobiony cały (wiekszy) wydech i przy 4000rmp i 5000rmp na 4 i 5 biegu ma zdlawienie, gość mówi że to wina braku re-mapu. Czy może to być prawda i jakie magą być skutki uboczne, ewentualnie jak to sprawdzic. Czy odwiedzenie ASO mi pomoże?

 

Zalezy pewnie, ktore ASO odwiedzisz. Ale na pewno odwiedzenie ASO jest wskazane, bo przyczyn problemu pewnie moze byc kilka. A koszta naprawy tej usterki, badz ew. jakichs jej konsekwencji moga byc rozne - od drobnych do naprawde duzych.

 

Generalnie wymiana wydechu w GT w zasadzie remapu nie wymaga.

Link to comment
Share on other sites

Witam AMI widzeże jestes cykniety w srawach Subaru, dzwonilem do MAPTEKA i powiedzieli mi że to może być przyczyną. A gość mowi że serwisuje w nie-ASO i przykrecili mu coś przy cisnieniu turbo, nie potrafi dokladnie wytlumaczyć.

Link to comment
Share on other sites

tam są takie szczotki, które jak się zetrą albo zabrudzą to rysują szyby. TTTM.

 

hmm zastanawiam się czy można je zerwać i dokleić inne, kiedyś kumpel, który oklejał mi szyby do gumowych uszczelek w cytrynie doklejał mi taką taśmę "mechatą" i było fajniej.

 

Ja wymieniłem komplet szyb - niemiłosiernie porysowanych. Szczotki wyglądały jak solidny papier ścierny. Odmoczone i umyte w detergencie wyglądały niemal jak nowe. Jednak to "niemal" robi różnicę - mimo, że staram się nie otwierać szyb kiedy są mocno zabrudzone, kolejny komplet szyb już ma rysy.

Tylko nowe szczotki rozwiążą problem - właśnie się rozglądam za taką "mechatą" taśmą :mrgreen: .

mrówa, zagadaj kolesia gdzie taką taśmę zdobyć.

Link to comment
Share on other sites

tam są takie szczotki, które jak się zetrą albo zabrudzą to rysują szyby. TTTM.

 

hmm zastanawiam się czy można je zerwać i dokleić inne, kiedyś kumpel, który oklejał mi szyby do gumowych uszczelek w cytrynie doklejał mi taką taśmę "mechatą" i było fajniej.

 

Ja wymieniłem komplet szyb - niemiłosiernie porysowanych. Szczotki wyglądały jak solidny papier ścierny. Odmoczone i umyte w detergencie wyglądały niemal jak nowe. Jednak to "niemal" robi różnicę - mimo, że staram się nie otwierać szyb kiedy są mocno zabrudzone, kolejny komplet szyb już ma rysy.

Tylko nowe szczotki rozwiążą problem - właśnie się rozglądam za taką "mechatą" taśmą :mrgreen: .

mrówa, zagadaj kolesia gdzie taką taśmę zdobyć.

 

Oki, przy okazji jak będę się z nim widział podpytam

Link to comment
Share on other sites

1) Auto ma zrobiony cały (wiekszy) wydech i przy 4000rmp i 5000rmp na 4 i 5 biegu ma zdlawienie, gość mówi że to wina braku re-mapu.

Tak, moze tak byc. Przeladowuje i przez ulamek sekundy swiat zamiera. Podepnij jakis zegar i obserwuj, powinno sie to zgrac ze wskazowka na czerwonym polu. Czy mozna tak jezdzic? - no nie mozna. Ale do czasu remapu mozna jezdzic delikatnie, tak zeby nie dochodzilo do tego zjawiska.

 

Co do szyb, to jesli nie pogarsza to widocznosci, ja bym nie ingerowal. Po wymianie szyb bedziesz mial inne roczniki nadrukowane i przy sprzedazy bedzie przypuszczenie, ze auto po powaznym wypadku. Natomiast jesli to jakies rysujace szczotki, jak Koledzy mowia, to warto naprawic zeby sie stan nie poglebial.

Link to comment
Share on other sites

No w sumie grzywaczewski moze miec racje - fakt.

Rozwiazaniem na szybko moze byc zalozenie boost controllera i podkrecenie go troche, zeby nie ladowalo tak duzo.

 

Tak czy siak, bez jakiejs diagnostyki ze wskaznikiem chocby, ciezko cos powiedziec wiecej.

Link to comment
Share on other sites

Witam AMI widzeże jestes cykniety w srawach Subaru, dzwonilem do MAPTEKA i powiedzieli mi że to może być przyczyną. A gość mowi że serwisuje w nie-ASO i przykrecili mu coś przy cisnieniu turbo, nie potrafi dokladnie wytlumaczyć.

 

 

 

Przegapilem jakos Twoja wiadomosc w sumie - nie wiem, gdzie masz blizej - podjedz do jakiegos kumatego zakladu, niech sprawdza i ew. pomysla, jak to zrobic najprosciej.

 

Wiele osob jezdzi bez remapu na wolnym wydechu w GT - ale faktem jest, ze przeladowywac czasem moze.

Link to comment
Share on other sites

Czy mozna tak jezdzic - no nie mozna. Ale do czasu remapu mozna jezdzic delikatnie, tak zeby nie dochodzilo do tego zjawiska.

I tu pojawia się pytanie, jak długo poprzedni właściciel jeździł z tą "przypadłością"...

Link to comment
Share on other sites

AMI, cala charakterystyka sie robi inna. Jesli jeszcze ktos zmienil turbo, to nie jest powiedziane ze w jednym zakresie nie przelewa, zeby w innym nie przeladowywalo. ShH ;)

 

No Ty zmieniales - ale jak wyzej, sporo wlascicieli GT w sumie robi dekata i jezdzi bez problemu.

Ale moze byc warto nawet manualnym boost controllerem ustawic doladowanie, zeby sie nie denerwowac.

 

Inna sprawa, ze remap bylby korzystny pewnie.

Link to comment
Share on other sites

Witam i dziekuje za wszystkie opinie i rady.

Kontaktowałem się z nie-ASO gdzie gość serwisowal auto i powiedzieli mi że ''przytkali'' ciśnienie turbo zeby nie przewalalo.

Kupie auto i jade na re-map do Mapteka. Mam nadzieje że będzie git.

Pozdrawiam. Bede w kontakcie na forum jakby coś.

Link to comment
Share on other sites

A w sumie to pewnie mozna jeszcze tez restryktorkiem troche to skontrolowac w wezu przy turbo.

No ale to wszystko takie troche ratowanie sie na szybko. Jak masz mozliwosc zrobienia remapu (glownie finansowa),

to najlepsza opcja by byla pewnie.

 

Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Co do szyb

Typowa przypadlość- to fakt.

Ja do tej pory myłem raz,ale zapewne bedzie sie powtarzać :?

W ostateczności można sprobować przykleić kawalek fajnej mechatej frotki na dwustronną taśme klejącą (jakąś mocniejsza-ta przeźroczysta ma strasznie mocny klej i nigdy nie chce odłazić) albo inny patent. Ja tak pokonalem plastik trzymający gume na krawędzi drzwi ,ktory w 1 dzień mi zrobił widoczną ryse :x

Link to comment
Share on other sites

Co do porysowanych lub uszkodzonych od kamyszków szyb, można poradzić sobie w prosty sposób. Wymagana jest maszyna polerska.

 

Można kupić gotowy zestaw do renowacji szyb:

http://showcarshine.pl/564-lake-country ... -szyb.html

 

lub kupić tlenek ceru używany w przemyśle szklarskim i tym środkiem polerować.

 

Będę musiał przelecieć wszystkie szyby u siebie, wtedy dam info z wykonanej operacji.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...