Gates Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Sory za offtop, ale mam pytanie odnosnie pomiaru mocy i momentu za pomoca kabla obd2. Zalozmy ze posiadam program np scantoola wersje platna ktora posiada opcje takiego pomiaru. Na ile rzetelny jest taki pomiar? Czy to tylko taki bajer, czy na prawde mozna czegos dowiedziec sie korzystajac z tej opcji? Ktos bawil sie juz moze w tym kierunku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 Wszystko zależy od tego, na ile dokładnie jesteś w stanie określić masę pojazdu mierzonego i jak dokładnie próbkowana jest prędkość pojazdu (po OBD mozna się spodziewać w porywach do 3 próbek na sekundę, więc...). Spodziewałbym się tutaj dokładności rzędu +/-25%. I raczej użyłbym do określenia przyrostów (procentowych, a nie wyrażanych w KM), a nie wartości bezwzględnej - wtedy to ma jakiś mierzalny sens. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huczek Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Witam, wysypał mi się sterownik w foresterze 2001r (125KM). Potrzebuję tactrixa. Czy ktoś z forum orientuje się gdzie można taki kabel kupić lub może ktoś ma do pożyczenia w okolicach Poznania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Potrzebuję tactrixa. Czy ktoś z forum orientuje się gdzie można taki kabel kupić np. TU albo TU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huczek Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 np. TU albo TU A gdzieś w Polsce? Ten kabel jest jakiś wyjątkowy? Pytam jako laik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fiszmen9 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Panowie może pomożecie. Otóż mam taki kabelek i przez Freessm'a łączy się poprawnie-tylko skrzyni nie potrafi odczytać(dlaczego?) ale ani ecuExplorer ani tym bardziej PCMScan nie widzi szanownego kabelka. Co czynić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qTi Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 tylko skrzyni nie potrafi odczytać(dlaczego?) Masz skrzynię automatyczną? ale ani ecuExplorer ani tym bardziej PCMScan nie widzi szanownego kabelka. Co czynić ? Pewnie poprawnie skonfigurować. ecuExplorer działa bez problemy z takim kabelkiem, a skoro freessm działa to kabel sprawny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fiszmen9 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Masz skrzynię automatyczną? Understand ! ale ani ecuExplorer ani tym bardziej PCMScan nie widzi szanownego kabelka. Co czynić ? Pewnie poprawnie skonfigurować. ecuExplorer działa bez problemy z takim kabelkiem, a skoro freessm działa to kabel sprawny. A mógłbyś mi łopatologicznie wytłumaczyć jak to uczynić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRB Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Odgrzeję temat, bo wyskoczył mi dzisiaj CEL na 3 biegu przy 6k obrotów . Czy któryś z tych 2 kabelków się nada do jego usunięcia ? http://allegro.pl/kabel-diagnostyczny-elm-327-subaru-impreza-justy-i2674307962.html lub http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-subaru-1999-2009-usb-obd2-i2665699933.html Chodzi mi o jakieś w miarę tanie rozwiązanie, bo chcę tylko usunąć błąd, więcej funkcji mi w sumie nie potrzebne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 GRB, Viaken robi dobre kabelki, ja mam taki zwykły tani VAG KKL i do kasowania błędów w zupełności wystarczy np. taki http://viaken.pl/pl/diagnoza-vag/vag-us ... ieski.html działa z darmowymi ecuExplorer, RomRaider, FreeSSM, PS. Ciekawe czym ten interfejs Subaru różni się od zwykłego KKL ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRB Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 No właśnie dlatego pytam, bo jestem dość zielony w tym temacie , czyli ten co podałeś w linku powinien się nadać na moje potrzeby ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qfinto Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Ja kupiłem w sobotę najtańszy KKL z odbiorem osobistym w Warszawie (Włochy) i śmiga bez problemu z FreeSSM. Podczas "testu urządzeń" nie pyka mi m.in. solenoid od turbo. Ciekawe czy nie obsługuje czy coś nie tak z elektrozaworem Niby jeździ ok, turbo fruwa, ale solenoid nie tyka Wiatraki, pompa paliwa, klima i ten elektrozawór od ekologii co jest po lewej od alternatora działają podczas testów. A że kabel dedykowany do Subaru to pewnie "chłyt martetindody" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRB Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 http://allegro.pl/276-kabel-diagnostyczny-vag-audi-vw-seat-skoda-obd-i2696215858.html#tabsAnchor - czy ten w takim razie będzie dobry? Nie bardzo wiem czym one się wszystkie różnią, stąd moje pytanie, jeśli ten będzie ok, to ten kupię . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boorek Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Witam, mam pytanko... Czy ecuExplorerem sprawdze Cisnienie doładowania, bo ostatnio coś słabo mi dmucha... Sprawdził bym sobie sam ale program mi się wysypał i muszę ściągać jeszcze raz, tylko nie wiem czy ten program czy inny... Acha kabel to VAG kkl. Dzięki i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 GRB, kabel powinien być ok. boorek, sprawdzisz jak najbardziej - z pamięci: manifold absolute/relative pressure, boost target, boost error itp. Oczywiście jest to czytane z fabrycznych czujników, więc wynik na tyle dobry, na ile one sprawne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemasek Opublikowano 12 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 boorek, podaj jaka ci wartosc pokazuje doladowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boorek Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 boorek, podaj jaka ci wartosc pokazuje doladowania nie znalazłem tam niestety boost target i boost error, a manifold absolute/relative pressure na wolnych obrotach 0,38 max 1.37 bar... no i dalej nic nie rozumiem, myślałem że będzie jakiś wykres czy coś 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarek Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Czy orientujecie się jaki program ma takiego screena: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 yarek, Możliwość powiększenia go pewnie by pomogła w identyfikacji boorek, co do tego 'pressure' - napisz czy to absolute czy relative Zakładam, że absolute czyli masz jakieś -0,62 na jałowych (jest ok) i 0,37 "na plusie" (małooo). Pod obciążeniem tego maksa mierzyłeś czy na postoju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boorek Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 yarek, Możliwość powiększenia go pewnie by pomogła w identyfikacji boorek, co do tego 'pressure' - napisz czy to absolute czy relative Zakładam, że absolute czyli masz jakieś -0,62 na jałowych (jest ok) i 0,37 "na plusie" (małooo). Pod obciążeniem tego maksa mierzyłeś czy na postoju? Hmmm parametr był opisany właśnie tak absolute/relative a max mierzyłem na postoju... Jeszcze jutro podlacze kompa i się przejade z nim kawałek zobaczymy co wtedy wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarek Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Czy orientujecie się jaki program ma takiego screena: yarek, Możliwość powiększenia go pewnie by pomogła w identyfikacji Niestety tylko taki znalazłem-z ruskiego forum forestera. Nie da się go powiększyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 max mierzyłem na postoju No to chyba dobrze nadmuchał Boosta mierzysz pod obciążeniem. Np. czwórka i jedziesz od 2500rpm z butem w podłodze, a kończysz w rejonie... jaki Ci podpasuje, odcinka jest sporo powyżej 200km/h Weź to pod uwagę, znam jedną furę rozwaloną podczas logowania :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się