Skocz do zawartości

interfejs diagnostyczny


przemasek

Rekomendowane odpowiedzi

Sory za offtop, ale mam pytanie odnosnie pomiaru mocy i momentu za pomoca kabla obd2.

Zalozmy ze posiadam program np scantoola wersje platna ktora posiada opcje takiego pomiaru.

Na ile rzetelny jest taki pomiar? Czy to tylko taki bajer, czy na prawde mozna czegos dowiedziec sie korzystajac z tej opcji? Ktos bawil sie juz moze w tym kierunku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego, na ile dokładnie jesteś w stanie określić masę pojazdu mierzonego i jak dokładnie próbkowana jest prędkość pojazdu (po OBD mozna się spodziewać w porywach do 3 próbek na sekundę, więc...). Spodziewałbym się tutaj dokładności rzędu +/-25%. I raczej użyłbym do określenia przyrostów (procentowych, a nie wyrażanych w KM), a nie wartości bezwzględnej - wtedy to ma jakiś mierzalny sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
tylko skrzyni nie potrafi odczytać(dlaczego?)

Masz skrzynię automatyczną?

ale ani ecuExplorer ani tym bardziej PCMScan nie widzi szanownego kabelka. Co czynić ?

Pewnie poprawnie skonfigurować. ecuExplorer działa bez problemy z takim kabelkiem, a skoro freessm działa to kabel sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz skrzynię automatyczną?

Understand ! :D

ale ani ecuExplorer ani tym bardziej PCMScan nie widzi szanownego kabelka. Co czynić ?
Pewnie poprawnie skonfigurować. ecuExplorer działa bez problemy z takim kabelkiem, a skoro freessm działa to kabel sprawny.

A mógłbyś mi łopatologicznie wytłumaczyć jak to uczynić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odgrzeję temat, bo wyskoczył mi dzisiaj CEL na 3 biegu przy 6k obrotów :evil: .

 

Czy któryś z tych 2 kabelków się nada do jego usunięcia ?

 

http://allegro.pl/kabel-diagnostyczny-elm-327-subaru-impreza-justy-i2674307962.html

 

lub

 

http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-subaru-1999-2009-usb-obd2-i2665699933.html

 

Chodzi mi o jakieś w miarę tanie rozwiązanie, bo chcę tylko usunąć błąd, więcej funkcji mi w sumie nie potrzebne :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GRB, Viaken robi dobre kabelki, ja mam taki zwykły tani VAG KKL i do kasowania błędów w zupełności wystarczy

np. taki http://viaken.pl/pl/diagnoza-vag/vag-us ... ieski.html

działa z darmowymi ecuExplorer, RomRaider, FreeSSM,

 

PS. Ciekawe czym ten interfejs Subaru różni się od zwykłego KKL ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem w sobotę najtańszy KKL z odbiorem osobistym w Warszawie (Włochy) i śmiga bez problemu z FreeSSM.

Podczas "testu urządzeń" nie pyka mi m.in. solenoid od turbo. Ciekawe czy nie obsługuje czy coś nie tak z elektrozaworem :) Niby jeździ ok, turbo fruwa, ale solenoid nie tyka :)

Wiatraki, pompa paliwa, klima i ten elektrozawór od ekologii co jest po lewej od alternatora działają podczas testów.

A że kabel dedykowany do Subaru to pewnie "chłyt martetindody" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanko... Czy ecuExplorerem sprawdze Cisnienie doładowania, bo ostatnio coś słabo mi dmucha... Sprawdził bym sobie sam ale program mi się wysypał i muszę ściągać jeszcze raz, tylko nie wiem czy ten program czy inny... Acha kabel to VAG kkl. Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boorek, podaj jaka ci wartosc pokazuje doladowania

nie znalazłem tam niestety boost target i boost error, a manifold absolute/relative pressure na wolnych obrotach 0,38 max 1.37 bar... no i dalej nic nie rozumiem, myślałem że będzie jakiś wykres czy coś 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yarek, Możliwość powiększenia go pewnie by pomogła w identyfikacji :)

boorek, co do tego 'pressure' - napisz czy to absolute czy relative :D Zakładam, że absolute czyli masz jakieś -0,62 na jałowych (jest ok) i 0,37 "na plusie" (małooo). Pod obciążeniem tego maksa mierzyłeś czy na postoju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yarek, Możliwość powiększenia go pewnie by pomogła w identyfikacji :)

boorek, co do tego 'pressure' - napisz czy to absolute czy relative :D Zakładam, że absolute czyli masz jakieś -0,62 na jałowych (jest ok) i 0,37 "na plusie" (małooo). Pod obciążeniem tego maksa mierzyłeś czy na postoju?

Hmmm parametr był opisany właśnie tak absolute/relative a max mierzyłem na postoju... Jeszcze jutro podlacze kompa i się przejade z nim kawałek zobaczymy co wtedy wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

max mierzyłem na postoju

No to chyba dobrze nadmuchał :) Boosta mierzysz pod obciążeniem. Np. czwórka i jedziesz od 2500rpm z butem w podłodze, a kończysz w rejonie... jaki Ci podpasuje, odcinka jest sporo powyżej 200km/h :) Weź to pod uwagę, znam jedną furę rozwaloną podczas logowania :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...