Skocz do zawartości

interfejs diagnostyczny


przemasek

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie Panowie a może by zrobić jakieś DIY z printscreenami co, jak krok po kroku?

 

Ja do kasowania błędów wykorzystuję Learning View http://www.romraider.com/forum/topic2772.html i Openport 2.0 http://www.tactrix.com/index.php?option ... &Itemid=53

Ale to nie jest najtańsze i najwygodniejsze rozwiązanie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i mnie wyskoczył dzisiaj check i nie chce zgasnąć (pierwsze 3 biegi do 6tys, później spokojnie i wyskoczył bydlak...) :evil: ale jako że kabel VAG został mi jeszcze z poprzedniej Alfy to spróbuje sam skasować błędy... moje autko to Wrx wersja EU rok 2001 ściągnąłem do niego ecuExplorera, będzie to współpracować jakoś? Prosił bym jeszcze o pomoc w odnalezieniu wtyczki i rady żeby czegoś nie uwalić, chociaż to nie pierwsze autko które podłączam, ale pierwsze Subaru. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gniazdo masz pod kierownicą a dokładniej w otworze obudowy kolumny kierowniczej.Ściągnij też Learning View (ale głowy nie dam czy współpracuje z vagowym kablem) bo masz wszystko ładnie pięknie w jednym oknie i błędy i stuki/cofnięcia zapłonu printscrreny itp. Pamiętaj tylko żeby naciskać connect jak masz kluczyk na pozycji (zasilania akcesoriów?) tuż przed zapłonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam dokładnie wersję 2.0.

Niestety za głęboko nie wchodziłem w możliwości modyfikowania mapy ale z tego co się wydaje nic więcej do zabawy nie trzeba.

 

Jeśli potrzebujesz/potrzebujecie skorzystać w okolicach Wawy to zapraszam do Siedlec albo co najmniej raz w miesiącu jestem w Mińsku bądź w Wawie. Tylko przedtem dajcie znać na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Qrcze a ja walcze z EcuFlash'em i ni huhu nie mogę się połączyć, kabel elm327. Program "widzi" kabel ale cały czas wywala mi komunikat "Interference close", ktoś z Was wie czy wogóle możliwe jest połączenie się tym kablem w ecuflash?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrcze a ja walcze z EcuFlash'em i ni huhu nie mogę się połączyć, kabel elm327. Program "widzi" kabel ale cały czas wywala mi komunikat "Interference close", ktoś z Was wie czy wogóle możliwe jest połączenie się tym kablem w ecuflash?

A EcuFlash działa z czymkolwiek innym niż OpenPort? Z ELM-em chyba tylko standardowy soft OBD, nawet nie ecuExplorer czy FreeSSM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W EcuFlash'u opcji ustawień jest niewiele, program sam instaluje port i urządzenie w trakcie instalacji programu, w opcjach nie ma nic o portach. Elma zainstalował sobie jako: FT232R USB UART A9000IVXQ.

Czy ktoś z Was łączył EcuFlash'a tym kablem? Bo nie wiem czy dalej sobie pruć żyły czy dać sobie spokój?

EcuFlash'em chcę wyłączyć na stałe wywalającego się checka p0420, który delikatnie mówiąc mnie już irytuje..... no chyba, że istnieje inny sposób, inny program....

Czy ewentualnie ktoś z okolic Krakowa pomoże ogarnąć tego EcuFlash'a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to więcej nie pomogę bo ja łączyłem się kablem VAG KKL i przez ecuExplorera. A porty zmieniasz przez Panel sterowania-> menadżer urządzeń, ale skoro sam zainstalował port to pewni nie to. Pozdrawiam i powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm zaraz się okaże, że czegoś nie rozumie...

Przy jeździe emeryckiej, w stałym zakresie obrotów (niskim) zapala się check, tak raz na 500 km, zawsze na autostradzie. Za każdym razem wywala P0420, bez względu na paliwo, czyli katalizator nie wyrabia? :/ Dodam, że auto ma niecałe 60kkm przelotu, ej253 '07 US. Oczywiście katalizator błędu zgłosić nie może robi to 2 lambda, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj kasowałem ten sam błąd tyle, że w Fordzie Fakusie.

Z tego co wyczytałem to błąd wyskakuje kiedy odczyt z obu sond lambda jest taki sam.

Co by znaczyło, że katalizator nie działa jak powinien.

Oczywiście nie oznacza to jeszcze padu katalizatora, równie dobrze sonda może być uszkodzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro błąd nie jest spowodowany jakimiś modami, typu wywalony kat, to zamiast pudrować (wyłączać jego wyświetlanie) wolałbym wyleczyć - zdiagnozować przyczynę. :wink:

 

Service manual mówi np. o nieszczelnościach w wydechu - poza niesprawnymi katalizatorami. A niesprawny kat może być także zapychającym się katem - a to już raczej może być niezdrowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, moze podpowiecie. Zakupilem elm327 z bt. Probowalem go wczoraj odpalic i jest tak. Odpalilem auto, wlozylem to w port. Kontrolki na nim przelecialy po wszystkich kolorach i potem zatrzymala sie na czerwonym. Torque go nie widzi. Wina interfejsu, programu, cos moglem zrobic zle? Chcialem z niego korzystac z Androidem nowym. Potrzebuje jeszcze jakies dodatkowe sterowniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Torque go nie widzi. Wina interfejsu, programu, cos moglem zrobic zle? Chcialem z niego korzystac z Androidem nowym. Potrzebuje jeszcze jakies dodatkowe sterowniki?

 

Primo zobacz co pokazują diody na interfejsie, nic więcej do zestawu Torque + elm nie trzeba.

Jeśli masz jakiegoś Custom Roma w tel to zobacz czy działa BT poprawnie bo czasami są z tym problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elem nic nie trzeba robić przed podpięciem bo nawet nie ma jak.

 

Możesz spróbować wyszukać podpiętego do auta elm przez ustawienia BT w telefonie i tam go sparować.

 

Sądzę, że w imprezie podobnie jak w foresterze trzeba pod deską spiąć dwie kostki (czarne lub zielone - forester) i wtedy uzyskujesz dostęp do kompa - niemniej bez tego program powinien się połączyć przynajmniej z elmem bez dostępu do kompa - kilka ikonek w programie (bt, gps, elm, autko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem gmerać coś w ustawieniach i nic. W ustawieniach bluetooth telefonu sparowałem najpierw z urządzeniem DTVcośtam coś tam. Sparowane, ale rozłączone, wyskoczył tylko sześciocyfrowy kod, ale nie wiem gdzie to wpisać (w ustawieniach torque, ani telefonu nie ma nigdzie miejsca), pojawił się tylko monit, żeby potwierdzić lub anulować. I nic. Potem pogmerałem w ustawieniach w torque. Sparowałem jeszcze raz i już nazwa wyświetliła się nie jako DTV@#$@#$ tylko jako OBDII, wyskoczyło okienko do wstukania pinu, wstukałem i dalej widzi go jako sparowane, ale rozłączone.Dioda dalej czerwona i nic, cisza.

 

Czy może mieć znaczenie fakt, że moja Impreza jest po strojeniu na Ecuteku? Jak się kumpel kablem podpinał, to wszystko grało i buczało, więc w sumie nie wiem, czy Ecutek ma na to wpływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinałem elm327 BT do swojego STIaja, wszystko śmigało jak należy.

Też mam ecuteka.

Najpierw sparowałem z telefonem, interfejs widoczny jest jako OBDII, pin 1234.

Będzie widoczny jako sparowany, rozłączony.

Odpaliłem Torque'a, stworzyłem nowy profil.

Ustawiłem w opcjach żeby dane pobierał z tego interfejsu który sparowałem, protokół OBDII ustawiłem na auto.

Po paru sekundach połączył się.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zadałem Tactrixowi takie pytanie:

 

"Hi, is there a WRX STI'09 reflash adapter available for Tactrix Openport 2.0?"

(bo nie znalazłem takowego w spisie dostępnych "adapterów")

 

Odpowiedź mnie trochę zdziwiła:

 

There is no jumper block 'reflash adaptor' required for WRX MY09. Drive-by-wire Subaru's (32-bit ECU) do NOT need the jumper block at all.

Those are specific for Subaru WRX models 2001-2005 (non drive by wire).

Jumper Harness Chart:

http://www.scoobypedia.co.uk/uploads/Kn ... er_kit.pdf

To reflash your WRX MY09, you need to only purchase the Openport 2.0 and download our free software EcuFlash. SEE PRODUCTS

 

 

czyli faktycznie wychodzi na to, że samym KKLem i odpowiednim softem da radę zrobić reflash? Auaa... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...