Skocz do zawartości

dziwne dźwięki po wymianie rozrządu


piter8500

Rekomendowane odpowiedzi

znajomy mechanik wymienił mi kompletny rozrząd wraz z pompą wody. po tej operacji pojawiły się niestety dźwięki, których wcześniej nie było czyli lekkie wycie i nierównomierny dźwięk jakby obcierania czegoś. można tego posłuchać w załączonym pliku audio. to wycie staje się głośniejsze i dźwięk jest wyższy przy zwiększaniu obrotów.

mechanik powiedział że to normalne i że będzie tak dopóki pasek się nie ułoży i odpowiednio naciągnie bo teraz po prostu jest za mocno napięty. wogóle to miał problemy z założeniem paska bo było bardzo ciasno. nowy pasek jest w 100% identyczny ze starym.

czy to rzeczywiście normalne czy jest się czego obawiać? w końcu to rozrząd a z tym żartów nie ma ;)

autko to subaru impreza gc 2.0 wolnossące (silnik EJ20) z 1997 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

znajomy mechanik wymienił mi kompletny rozrząd wraz z pompą paliwa. po tej operacji pojawiły się niestety dźwięki, których wcześniej nie było czyli lekkie wycie i nierównomierny dźwięk jakby obcierania czegoś. można tego posłuchać w załączonym pliku audio. to wycie staje się głośniejsze i dźwięk jest wyższy przy zwiększaniu obrotów.

mechanik powiedział że to normalne i że będzie tak dopóki pasek się nie ułoży i odpowiednio naciągnie bo teraz po prostu jest za mocno napięty. wogóle to miał problemy z założeniem paska bo było bardzo ciasno. nowy pasek jest w 100% identyczny ze starym.

czy to rzeczywiście normalne czy jest się czego obawiać? w końcu to rozrząd a z tym żartów nie ma ;)

autko to subaru impreza gc 2.0 wolnossące (silnik EJ20) z 1997 roku.

 

nie jest to normalne napewno, a pasek sie nie układa :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij obydwa paski klinowe i odpal auto, pewnie bedzie cisza. Mogą być za bardzo napiete paski klinowe i wyje pompa wsp. lub alternator, ewentulanie rolka od klimatyzacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij obydwa paski klinowe i odpal auto, pewnie bedzie cisza. Mogą być za bardzo napiete paski klinowe i wyje pompa wsp. lub alternator, ewentulanie rolka od klimatyzacji

 

dobry pomysł - tak zrobię - a Wy jak macie jeszcze jakieś inne pomysły to piszcie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie miałem dzisiaj czasu aby zdjąć paski ale poluzowałem je bo były mocno naciągnięte i ten nierównomierny dźwięk zniknął ale niestety wycie pozostało :(

 

posłuchałem teraz tego dzwięku, powiem Ci że jak całkiem zdejmiesz paski klinowe i dalej tak bedzie, to ja bym tym autem nigdzie nie pojechał, tylko laweta lub mechanika do Twojego garażu, bardzo podejrzanie to brzmi :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym stawiał na za mocno spasowany pasek,lub niezgodność zębów na pasku.Chociaż nie,tyle by nie wytrzymał Raczej źle dobrany pasek lub wy.....e któreś "kółko" z rozrządu

 

Długość paska i liczba zębów jest identyczna ze starym (mierzyłem i liczyłem przed zamontowaniem). Tylko jedna rolka wyglądała trochę inaczej ale wszystkie średnice były identyczne.

 

-- Wt lut 22, 2011 11:28 am --

 

zdjąłem paski i sprawa wygląda tak: wycie pozostało i ewidentnie dochodzi z rozrządu a dokładnie wyje jedna lub kilka rolek - nie potrafię jednak określić która - wiem tylko że pasek jest napiety jak baranie jaja :shock: i pewnie z tego powodu wyją łozyska. pytanie co mozna z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie, skończyło się wymiana rozrządu znów bo pasek niszczył się i rolki :|

dobrze że miałem kelwarowy pasek to nie puścił od razu :|

powód źle złożony rozrząd :!:

 

posłuchałem teraz tego dzwięku, powiem Ci że jak całkiem zdejmiesz paski klinowe i dalej tak bedzie, to ja bym tym autem nigdzie nie pojechał, tylko laweta lub mechanika do Twojego garażu, bardzo podejrzanie to brzmi :roll:

i jak napisał Carfit laweta i jedziesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piter8500, to masz blisko do

 

Firma Motoryzacyjna "Ligęza" sp. z o.o.

ul. Wincentego Pola 28

58-500 Jelenia Góra

http://www.ligeza.subaru.pl

 

lub to co tu wielu osób poleca

 

MTS. Autoryzowany serwis Subaru. Kluszczyński M. w Dzierżoniowie

http://www.mtssubaru.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napinacz jest hydrauliczny ale da sie nim troche regulowac napiecie paska po jego odblokowaniu odkrecając 2 sruby mocujące,napinacz automatycznie przesunie sie w tył i dzwiek zniknie poniewaz zbyt mocno napina pasek i stad ten dzwiek!!! a po 2 nowy pasek jest sztywny i troche czasu minie zanim sie dopasuje da sie to bez problemu poprawic cały ten hałas jest od zbyt napietego paska poprostu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...