Skocz do zawartości

Forester XT 2007 uppipe - katalizator "to be or not to be"


Tarpan

Rekomendowane odpowiedzi

bakupno,

 

...kupilem juz prodrivea okraglego w sobote montaz sluchalem na kilku autach i podobal mi sie najbardziej ze wszystkich zasluchanych.

 

tak center pipe to element pomiędzy downpipe a końcowym tłumikiem

 

czyli wszystko za ostatnim katalizatorem ? czy inaczej ?

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bakupno,

 

... to co tam pozostaje do wymiany by uwolnic wydech? podobno ta puszeczka na srodku wydechu za ostatnim katalizatorem juz jest pusta ???

...reasumujac uppipe warto wymienic, downpipe oj nie (katy musza zostac na swoim miejscu), center pipe mozna uwolnic

ale co tam uwalnic jest podobno 2,5cala ???

 

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bakupno,

 

... to co tam pozostaje do wymiany by uwolnic wydech? podobno ta puszeczka na srodku wydechu za ostatnim katalizatorem juz jest pusta ???

...reasumujac uppipe warto wymienic, downpipe oj nie (katy musza zostac na swoim miejscu), center pipe mozna uwolnic

ale co tam uwalnic jest podobno 2,5cala ???

 

 

tomasz

 

up-pipe jeśli masz precat

downpipe - ale wtedy wchodzi rempa bo nie masz catów

center-pipe na przelotowy (ja mam 2,5cal z malutkim tłumikiem przelotowym nie wiele szerszym ok 2,75cala)

i końcowy przelotowy (mała puszka = głośno; duża puszka = cicho)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

 

podczepie sie do postu, nie chce remapu bo nie chce problemow z silnikiem (przegrzewanie sie, przedmuchy uszczelki, podperanie sie zaworow), dlatego chce tylko uwolnic wydech czy to bezpieczne, czy warto, czy moge jakos jeszcze poprawic dynamike auta bez remapu ???

 

ach jeszcze co do zmniejszenia ilosci paliwa podawanego przez wtryski, to sie daje zmodyfiwokac? warto? kosztuje?

 

tomasz

 

Ja też się podczepię...

 

Z seryjnego 2.5XT wywaliłem wszystko co jest za turbo i wstawiłem całość SuperSprinta (czyli to to co idzie w dół od turbo, potem rura i końcowy na końcu - że tak pozwolę sobie powiedzieć po polsku... bo te różnego rodzaju "pipe" to mi się tylko z jednym kojarzą... nie z samochodami :D ).

 

Wszystko miało i nadal ma 2,5 cala średnicy.

 

Nie robiłem żadnego strojenia, żadnego remapu.

 

Czy mogę tak jeździć??? Czy powinienem stroić???

 

Spalanie raczej to samo, z dołu lepiej ciągnie, no i oczywiście dźwięk ma odpowiedni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thomas, a masz catalizator w pierwszej części za turbo?

 

Wydaje mi się że mam. Ta część pierwsza za turbo ma takie zgrubienie, w którym - wydaje mi sie - jest kat.

 

Stara zdemontowana część też tak wyglądała (gruba blacha przy tulbo na jakieś 6 śrub, potem kolano na dól, potem zgrubienie i wyjście bezpośrednio pod samochód)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thomas, a masz catalizator w pierwszej części za turbo?

 

Wydaje mi się że mam. Ta część pierwsza za turbo ma takie zgrubienie, w którym - wydaje mi sie - jest kat.

 

Stara zdemontowana część też tak wyglądała (gruba blacha przy tulbo na jakieś 6 śrub, potem kolano na dól, potem zgrubienie i wyjście bezpośrednio pod samochód)

Czyli masz DP z Cat'em więc możesz bez mapy jeździć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thomas,

 

tomaszu a ty ma automacik czy manualek ? bo mamy podobne autka a tez chcialbym poprawic dol swojego subaraka ale niekoniecznie glosnosc. w sobote zakladam replike PRODRIVEa i licze ze bedzie tak cichy jak na dotychczasowych odsluchach. czymoge zatem liczyc na sprzecznosci utrzymac wmiare cicho bulgoczacy wydech i lepszy dol ???

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thomas,

 

tomaszu a ty ma automacik czy manualek ? bo mamy podobne autka a tez chcialbym poprawic dol swojego subaraka ale niekoniecznie glosnosc. w sobote zakladam replike PRODRIVEa i licze ze bedzie tak cichy jak na dotychczasowych odsluchach. czymoge zatem liczyc na sprzecznosci utrzymac wmiare cicho bulgoczacy wydech i lepszy dol ???

 

tomasz

 

manualek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

bakupno,

 

tlumik PRODRIVE zalozny co do uwalniania wydechu, no musze sie chyba jeszcze troche wczytac moze uda mi sie odkupic od kolegi ZAMIESZANIE pozostala czesc tego wydechu od prodrivea jesli ma jeszcze dostepne...inaczej musze wszystko ustalic z moim mechanikiem (zbyszek z bajecznej), co bezpiecznie mozna wymianic bo remapu nadal unikam. to ma jednak byc nadal auto rodzinne. szybkie ale rodzinne

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A swoją drogą budujące jest to, że do tej pory nikt mi nie odradza takich modyfikacji Forestera.

 

Czemu miałby odradzać, jeśli jest dobra baza do modyfikacji tj. 2,5 litrowy silnik turbo 8). Ludzie modyfikują za grube pieniądze jakieś wolnossące hondy, to tym bardziej można modyfikować zaturbiony silnik subaru 8).

 

Wiadomo, że z bloku STI więcej wyciśniesz, niż z foresterowego, bo jest półzamknięty, ale przecież ten Twój też można wzmocnić. Plus domyślam się, że zrobisz prewencyjnie uszczelkę :idea:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że z bloku STI więcej wyciśniesz, niż z foresterowego, bo jest półzamknięty, ale przecież ten Twój też można wzmocnić. Plus domyślam się, że zrobisz prewencyjnie uszczelkę :idea:.

 

Na stronie wielkopolskiego tunera na literkę M , w zakładce Forester 2,XT jest opis, że Forester posiada silnik rodem z STI - półzamknięty blok i tłoki. To jak to mam rozumieć ?

 

Mój projekt zakłada : wymiane IC na TurboXS, TD04 na FV48, pompy paliwa na Walbro i wydechu na downpipe z catalizatorem+reszta 2,5".No i remap.

Moja lista bazuje głównie na doświadczeniach ludzi z SubaruSorester.org .Trudno się dziwić, tam jest mekka dłubanych Forysiów.

Im dalej w temat wchodzę, to dowiaduje się, że koniecznie / trzeba / można wymienić : ssak oleju , uszczelka głowicy, wład misy olejowej Cossworth,chłodnica oleju.

Co jeszcze - pewnie się dowiem ?

Ciekaw jestem ile w tym konieczności w aucie które chcę trochę ożywić, a ile marketingu różnych firm i sprzedawców?

Jak być w tym wszystkim mądrym, a nie łatwowiernym ? Często spotykam się w tym temacie ze skrajnie różnymi opiniami ludzi, którzy w tym siedzą. Czyżby opinia była zależna od tego co mają do sprzedania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że Forester posiada silnik rodem z STI - półzamknięty blok i tłoki. To jak to mam rozumieć ?

 

Tak jest faktycznie. Moja pomyłka. Wcześniej, tj. przez wstawieniem silnika 2,5 turbo, był otwarty.

 

wymiane IC na TurboXS, TD04 na FV48, pompy paliwa na Walbro i wydechu na downpipe z catalizatorem+reszta 2,5".No i remap.

Moja lista bazuje głównie na doświadczeniach ludzi z SubaruSorester.org .Trudno się dziwić, tam jest mekka dłubanych Forysiów.

 

To poradziłbym Ci tylko od razu pójść w wydech 3" - różnica w głośności żadna, a można jednak z 3" więcej wycisnąć. Sam ostatnio zmieniłem przelot 2,5" na 3" i na oprócz innej tonacji (wydech innej firmy), różnicy w głośności nie ma.

 

Im dalej w temat wchodzę, to dowiaduje się, że koniecznie / trzeba / można wymienić : ssak oleju , uszczelka głowicy, wład misy olejowej Cossworth,chłodnica oleju.

 

No cóż - na pewno ssak, bo są słabe, a jego usterka oznacza poważne koszty. Uszczelka głowicy - koniecznie. Długo nie pojeździsz z tak dłubniętym 2,5 turbo na seryjnej. Co do chłodnicy oleju - wszystko zależy od tego, jak często będziesz upalał. Jeśli samochód ma być tylko szybkim wozem do jazdy miejskiej, to chyba można się obejść bez niej. Wkład misy - no cóż, to też wydaje się konieczne przy dużych mocach (=ciśnieniach).

 

Dodam, że mój silnik był składany w firmie, o której pisałeś wcześniej i mam wszystkie te elementy.

 

Ciekaw jestem ile w tym konieczności w aucie które chcę trochę ożywić, a ile marketingu różnych firm i sprzedawców?

Jak być w tym wszystkim mądrym, a nie łatwowiernym

 

Bycie w tym "mądrym" to niestety utopia. Z trzech powodów:

- wiele z tych dodatków oferowanych klientowi to kwestia długoletniego, czasem bolesnego, doświadczenia tunerów. Wolą dmuchać na zimne;

- świat się zmienia i tunerzy sami też czasem sprawdzają nowe rozwiązania - dziś jest modne coś, innego dnia modne jest robienie czegoś innego

- różni tunerzy mają różne podejście do tematu - jedni będą się zapierać, że najlepsze jest rozwiązanie x, inni, że x jest do bani, a tylko y da właściwy efekt

 

Dodam, że ja na swojej drodze zaliczyłem dwóch najbardziej popularnych polskich tunerów i korzystałem z doradztwa dwóch innych powiązanych w pewien sposób z tym pierwszym (więcej szczegółów w "Jadę Nielegala", wątek "BOOYAKASHA!") i po całym tym doświadczeniu wiele mądrzejszy nie jestem (trochę tak, ale nie wiele :) ) - nadal rzecz sprowadza się do tego, czy masz zaufanie do tunera, czy nie. Jak masz, bierz wszystko, co sugeruje zamontować. Jak nie masz, spieprzaj od tego tunera, gdzie pieprz rośnie, bo oddanie tunerowi, do którego nie masz zaufania, swojej ukochanej zabawki, oznacza tylko kłopoty :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szukając downpipu z katalizatorem znalazłem w Anglii firmę Corba Sports Exhausts.

Czy ktoś z Was spotkał się z ich wydechami ?

 

-- 16 maja 2011, o 17:21 --

 

Uszczelka głowicy - koniecznie. Długo nie pojeździsz z tak dłubniętym 2,5 turbo na seryjnej

 

Moje auto ma 11 tyś przebiegu. :D

Czy mam się obawiać o uszczelkę przy pułapie modyfikacji ok. 270km i takim aktualnym przebiegu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto ma 11 tyś przebiegu.

Czy mam się obawiać o uszczelkę przy pułapie modyfikacji ok. 270km i takim aktualnym przebiegu

Reguły nie ma.Może Ci powiedzą coś tunerzy .Gdzieś czytałem o rodzajach bloków na forum-wim,że zdania rozbieżne ,zależność od rocznika itd.Pisz do Carfita .Tyle mogę pomóc.

Ale efekt osiągów może być fajny,powodzonka,gdze to chcesz robić?

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq, przesadzasz :P z ta uszczelką... bardziej bym się martwił skrzynią biegów przy wzroście nm :mrgreen:

 

Po wpisach myślę, że prościej i krócej byłoby napisać co się nie zepsuje w moim aucie po remapie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq, przesadzasz :P z ta uszczelką... bardziej bym się martwił skrzynią biegów przy wzroście nm :mrgreen:

 

Po wpisach myślę, że prościej i krócej byłoby napisać co się nie zepsuje w moim aucie po remapie :lol:

 

list rzeczy, która się nie zepsuje będzie jeszcze krótrza, jeśli pozmianiesz to wszystko co chciałeś i nie zrobisz mapy...

 

Tuning auta nie jest samym złem, trzeba wówczas tylko o nie mocniej dbać i właściwie eksploatować. Oczywiście jak nie przegniesz z tą mapą...

 

Mistral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Realizuje stopniowo moją listę zakupów.

Pochwalę się najmodniejszą męską biżuterią w tym sezonie. Jest tak piękna, że aż żal zakładać.

32c158882a9a.jpg

Producenta chyba nikomu nie trzeba przedstawiać:

c711d35ecd27.jpg

A tu jeszcze w trosce o ekologię i dzieci :

4b68317dc17e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Realizuje stopniowo moją listę zakupów.

Pochwalę się najmodniejszą męską biżuterią w tym sezonie. Jest tak piękna, że aż żal zakładać.

[ http://naforum.zapodaj.net/images/32c158882a9a.jpg ]

Producenta chyba nikomu nie trzeba przedstawiać:

[ http://naforum.zapodaj.net/images/c711d35ecd27.jpg ]

A tu jeszcze w trosce o ekologię i dzieci :

[ http://naforum.zapodaj.net/images/4b68317dc17e.jpg ]

rzeczywiscie, its bjutiful :)

 

rozumiem, ze ten maly cat przed druga sonda ma eliminowac CEL?

 

-- 9 cze 2011, o 08:33 --

 

Takie pytanko... Czy jakby w Forku 2.0xt wymienic uppipe, turbo i downpipe na seryjne z WRXa 2.0, to czy po wgraniu programu seryjnego z WRX zrobi sie 211 KM? :roll:

 

(pewnie nie... ale na czym jeszcze polega myk?)

tez czasem mysle, jak by tu podniesc moc mego 2.0XT AT :mrgreen:

center-pipe i back-box (2.5-calowe) juz sa na aucie... na polce lezy TD04L... pozostaje dokupic down-pipe (3-cale czy jednak 2.5?), up-pipe i zrobic remapik? :P

 

choc chyba PKocial kiedys pisal (a moze sie myle), ze w 2.0XT przy wymianie na TD04L wystarczy w jakis sposob ograniczyc doladowanie i mozna obejsc sie bez remapu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...