Skocz do zawartości

Forester XT 2007 uppipe - katalizator "to be or not to be"


Tarpan

Rekomendowane odpowiedzi

Planuje modyfikacje mojego Forestera polegającą na wymianie turbo+downpipe+catback+TMIC+Walbro+remap.

Dlatego chciałbym zapytać doświadczonych, czy w Foresterze z 2007 jest w uppipie pre-catalizator?

Jak to sprawdzić, oczywiście bez rozbierania ?

Rozumiem,że jeśli jest to muszę wymienić.

A jeśli nie ma w nim seryjnie katalizatora, to czy seria może zostać, czy mimo wszystko warto wymienić na np. uppipa Pirrina lub inny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki.

Zgodnie z nimi zostawiam mój pusty fabryczny uppipe i montuje nowe elementy:turbina ,downpipe,catback,intercooler,pompa paliwa.

Czy można wymienić te elementy i odpalić silnik bez strojenia ? Można jeżdzić takim autem ?

Pytam, ponieważ montaż części chciałbym wykonać własnoręcznie przy pomocy rodzinnego mechanika, a potem pojechać autem na strojenie.Da się tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie.

Musisz wystroić.

 

Powiedz mi czemu tak myślisz ?

 

Pytałem się Carfita ( u niego chyba będę stroił ) i powiedział, że moge graty założyć i spokojnie do niego przyjechać, a chwilowymi przeładowaniami się nie przejmować.

 

Chciałbym mieć pewność , że nie uszkodzę sobie silnika .

 

 

A swoją drogą budujące jest to, że do tej pory nikt mi nie odradza takich modyfikacji Forestera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A swoją drogą budujące jest to, że do tej pory nikt mi nie odradza takich modyfikacji Forestera.

a co w tym dziwnego :?: chyba wiesz co chcesz zrobić :wink: w końcu to twój forester :mrgreen:

 

btw mniej więcej połowa użytkowników też chciałaby takiej modyfikacji ale z różnych powodów jej nie robi lub nie może zrobić ...

 

ps. Perrin'a a nie Pirrina :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie.

Musisz wystroić.

 

Powiedz mi czemu tak myślisz ?

 

Pytałem się Carfita ( u niego chyba będę stroił ) i powiedział, że moge graty założyć i spokojnie do niego przyjechać, a chwilowymi przeładowaniami się nie przejmować.

Chciałbym mieć pewność , że nie uszkodzę sobie silnika .

A swoją drogą budujące jest to, że do tej pory nikt mi nie odradza takich modyfikacji Forestera.

 

Mozesz jechac, jesli boisz sie o przeladowania to poprostu nie przekraczaj obrotow po ktorych wlacza sie turbo i tyle. Bez turbo przy kulturze pracy boxera, spokojnie dasz rade sobie dojechac.

 

A czemu maja Ci odradzac? Poprawiasz serie tylko :wink: , poprzez remap bedzie mniej palil (m.in poprawiona zostanie praca wtryskow ktore seryjnie daj za duzo paliwa nie potrzebnie).

Pozatym, to poczatek, zaraz dlubniesz zawias, hamulce, zakujesz motor i zalozysz watek w nielegalu swojej turboszynszyli :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A swoją drogą budujące jest to, że do tej pory nikt mi nie odradza takich modyfikacji Forestera.

 

 

po paru odjechanych forkach znudziło się ludziom odradzanie. zresztą zarobi na tym parę osób.

nie próbuj tylko myśleć, że masz wyścigówkę.

A jak już będziesz super przyspieszał to uważaj na swoich wolniejszych braci - musisz myśleć też za nich bo SUBARU są wszędzie a oni nie patrzą w lusterka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam!

 

podczepie sie do postu, nie chce remapu bo nie chce problemow z silnikiem (przegrzewanie sie, przedmuchy uszczelki, podperanie sie zaworow), dlatego chce tylko uwolnic wydech czy to bezpieczne, czy warto, czy moge jakos jeszcze poprawic dynamike auta bez remapu ???

 

ach jeszcze co do zmniejszenia ilosci paliwa podawanego przez wtryski, to sie daje zmodyfiwokac? warto? kosztuje?

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tadaoando, jak nie chcesz robić remapu załóż sobie tylko cat-back czyli przelotowy center i tłumik końcowy :) a nie ruszaj Downpipe z cat'ami i masz fajny głośniejszy wydech :twisted:

 

ja jestem po mapie i narazie nie widzę problemów :D

po mapie mniej pali na niskich obrotach jak zacznie dmuchać turbina to wiadomo ile depniesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tadaoando, jak nie chcesz robić remapu załóż sobie tylko cat-back czyli przelotowy center i tłumik końcowy a nie ruszaj Downpipe z cat'ami i masz fajny głośniejszy wydech

A czy przypadkiem już nawet przy cat-backu nie pojawią sie z tyłu marchewki?

Przy całym przelocie - wiadomo, ale jak się ma sprawa w opisanym tu przypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bo masz cat w DP i ewentualnie tam mieszanka się dopala z tego co wiem

Aaaaaa... widzisz - może być :mrgreen::mrgreen:

 

musiał byś mieć BOV żeby silni był przelewany, żeby miało się co dopalać

No tak. W połączeniu z BOVem + niewystrojony samochód robi się prawdziwe "marchewkowe pole" :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bo masz cat w DP i ewentualnie tam mieszanka się dopala z tego co wiem

Aaaaaa... widzisz - może być :mrgreen::mrgreen:

 

musiał byś mieć BOV żeby silni był przelewany, żeby miało się co dopalać

No tak. W połączeniu z BOVem + niewystrojony samochód robi się prawdziwe "marchewkowe pole" :D:D

 

ale raczej przez cat marchewki nie zobaczysz tylko cat ci się upiecze :roll:

 

bov + przelot bez strojenia to pole marchewkowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tadaoando, jak nie chcesz robić remapu załóż sobie tylko cat-back czyli przelotowy center i tłumik końcowy :) a nie ruszaj Downpipe z cat'ami i masz fajny głośniejszy wydech :twisted:

 

ja jestem po mapie i narazie nie widzę problemów :D

po mapie mniej pali na niskich obrotach jak zacznie dmuchać turbina to wiadomo ile depniesz

 

 

widzisz jest jedno ale, ja nie chce aby byl glosniejszy. kiepsko sie na tym znam ale zbyszek z bajecznej22 proponowal mi wymiane chyba uppipe (jak dobrze rozumiem to ta rura zaraz pod turbina ?). mialo zpowodowac uwolnienie tlumika bez mapy i bez zagrozenia dla silnika.

...a ten center to w ktorym miejscu jest ? toz przed ostatnim tlumikiem ?

 

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tadaoando, jak nie chcesz robić remapu załóż sobie tylko cat-back czyli przelotowy center i tłumik końcowy :) a nie ruszaj Downpipe z cat'ami i masz fajny głośniejszy wydech :twisted:

 

ja jestem po mapie i narazie nie widzę problemów :D

po mapie mniej pali na niskich obrotach jak zacznie dmuchać turbina to wiadomo ile depniesz

 

 

widzisz jest jedno ale, ja nie chce aby byl glosniejszy. kiepsko sie na tym znam ale zbyszek z bajecznej22 proponowal mi wymiane chyba uppipe (jak dobrze rozumiem to ta rura zaraz pod turbina ?). mialo zpowodowac uwolnienie tlumika bez mapy i bez zagrozenia dla silnika.

...a ten center to w ktorym miejscu jest ? toz przed ostatnim tlumikiem ?

 

 

tomasz

 

nie jestem pewien ale ty chyba masz up-pipe bez precat'a i jest to część wydechu między kolektorem a turbina :)

 

Devil z duża puszką podobno jest cichy

 

tak center pipe to element pomiędzy downpipe a końcowym tłumikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...