Jump to content

Jak zrobić "twardy" hamulec??


lucza

Recommended Posts

Rzadko zakładam nowy wątek ale czasami trzeba,o hamulcach przeczytałem już wszystko na "tym" i "tamtym" forum i zastosowałem się do wszystkich sugestii które napotkałem.Subaru Impreza '99,przód hamulce dwu tłoczkowe,tył jedno tłoczkowe (ale za to duży tłoczek :giggle: ),nowe tarcze i klocki,płyn hamulcowy DOT4,wszystkie uszczelki na hamulcach wymienione,przewody w metalowym oplocie,odpowietrzone maszynowo,tyle o zestawie.Wszystko działa bardzo dobrze,w codziennej jeżdżie jest ok ale czasami lubię pojeżdżić po ciasnych baaaardzo krętych irlandzkich drogach a tam jest potrzebny hamulec mocny i krótki taki żeby go tylko musnąć i już prawie stoisz czyli twardy pedał.Wiem że Subaru ma bardzo miękki pedał i że TTTM ale przecież musi być jakieś rozwiązanie tego problemu.Moje pytanie brzmi czy ktoś już robił jakieś mody na seryjnych hamulcach żeby otrzymać twardy pedał np; jakieś mody z pompą hamulcową (pompę mam cztero sekcyjną bez ABS-u) lub przewodami,może wywalić te wszystkie reduktory,czy jak się to tam nazywa,które są już za pompą hamulcową.Wiem że można założyć zestaw cztero-pięcio lub cholera wie ilu tłoczkowy ale to nie jest rozwiązanie moim zdaniem,przecież inne auta mają hamulce jedno tłoczkowe a hamują bardzo skutecznie i mają twardy pedał.Myślałem o założeniu pompy hamulcowej cztero sekcyjnej z innego auta i podłączenie jej bezpośrednio pod przewody do kół bez tych wszystkich ustrojstw po drodze.Za wszystkie sugestie wielkie dzięki

 

 

 

Wszelką krytykę i dowcipy przyjmę na klate :-P

Link to comment
Share on other sites

No dobra, ładne zdjątko ale co to za urządzenie i z czym to się je?

 

Aaaaaa tera rozumie ma to na celu usztywnienie pompy,tak?

Czy to naprawdę aż takie proste? :oops:

Jutro blacha i spawarka idą w ruch i zobaczymy :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. przyuznam szczerze, ze dziwie sie, ze nie zalozono jednak 4 tloczkow z przodu.

 

hola hola sam niedawno pisałeś że te wielo tłoczkowce to trochę nad wyrost są :x ,a tak na marginesie to byłem sprawdzić stan "poruszania" się mojej pompy i okazało się że sztywna jak :oops: no sami wiecie co :oops:

Link to comment
Share on other sites

hola hola sam niedawno pisałeś że te wielo tłoczkowce to trochę nad wyrost są

 

holahola to ja pisalem, ze srednio jest sens pakowac cos ponad 4 tloczki, a nie ponad 2 :) - przynajmiej na ulice.

2-tloczkowe od subaru to troche bieda, a 4tloczkowe od Subaru kupic to zaden wielki problem i zalozyc na 294mm

 

Seryjne 4-tloczki na 294mm i 2-tloczki z tylu na 290mm dawaly u mnie w sumie rade lepiej niz bylo potrzeba.

 

Przynajmiej do czasu, kiedy sie tloczek zakleszczyl :) - i dlatego wyladowaly z przodu Wilwoody, zreszta rowniez 4-tloczkowe.

Link to comment
Share on other sites

No racja 4tłoczkowce nie trudno kupić ale myślisz że mi to usztywni pedał hamulca czy tylko zmniejszy hamowanie na dystansie od 100 do 0? Kiedyś miałem okazje przejechać się subaru na czterech tłoczkach ale byłem tak podniecony że szczerze powiem nie zwróciłem na to uwagi.

 

-- 23 sty 2011, o 20:30 --

 

Przynajmiej do czasu, kiedy sie tloczek zakleszczyl :) - i dlatego wyladowaly z przodu Wilwoody, zreszta rowniez 4-tloczkowe
A stare gdzie masz?
Link to comment
Share on other sites

Hm... pedalu pewnie nie usztywni, ale mysle, ze moze zmienic jednak wrazenia na pedale, zwlaszcza przy mocniejszym hamowaniu, gdzie po prostu male 2-tloczkowe zaciski na mniejszej zapewne tarczy i klocku moga po prostu slabiej oddawac cieplo, i szybciej zagotuja plyn co bedzie potegowac wrazenie miekkiego pedalu?

 

-- niedziela, 23 sty 2011, 19:31 --

 

AMI napisał(a):

Przynajmiej do czasu, kiedy sie tloczek zakleszczyl :) - i dlatego wyladowaly z przodu Wilwoody, zreszta rowniez 4-tloczkowe

A stare gdzie masz?

 

 

Tarcze wtedy poszly na smietnik a zaciski do odnowienia i leza chyba u mechanika w Tullamore od 2 lat - o ile ich nie spozytkowal :)

Ale doslownie tuz obok Ciebie - marek-irl mial nie tak dawno caly komplet chyba z tarczami za nieduze pieniadze i chyba nawet jakas chwile sie bujal ze sprzedaza.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Ami za linka, ale wracając do tematu tego ustrojstwa i tego co napisał Lucza ze pompa sie nie rusza to jakoś watpie w skuteczność tego wynalazku, choc sprawdzę jeszcze u siebie jak to z ta pompa jest.

Link to comment
Share on other sites

podoba mi się ten pomysł :twisted:

 

tez chce takie żelastwo :mrgreen:

 

może któryś z forumowiczów zrobił by kilka sztuk?

 

ew rozpora pomiędzy pompą a podłużnicą :twisted::twisted::twisted:

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

podoba mi się ten pomysł :twisted:

 

tez chce takie żelastwo :mrgreen:

 

może któryś z forumowiczów zrobił by kilka sztuk?

 

ew rozpora pomiędzy pompą a podłużnicą :twisted::twisted::twisted:

 

pozdrawiam

 

 

kup perrina nie jest astronomicznie drogi chyba

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...