adalien Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 witam ostatnio jak zatankuje ( nieważne ile ...10 czy 60L ) auto nie chce mi odpalić . odpala po kilku sekundach kręcenia . torche go wedy trzesie, ma za małe obroty i po paru sekunadach wszytsko wraca do normy i jest ok......aż do nastepnego tankowania... przypuszczam że to zapowietrzenie gdzies w okolicy baku ale nie wiem co dokładnie ...po podłączeniu kompa wszystko jest ok nie pokazuje żadnych błędów. może ktoś mial podobną sytuacje?? auto to OBK 2,5 turbo US spec 2006r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Nie wiem czy to ma związek ale czy przy odkręcaniu korka przed tankowaniem słychać zasysane powietrze do środka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Potrzymaj chwilke stacyjke bez uruchominia rozrusznika ( jak w dyszlu ) on pompke elaktryczna. Jesli to pomoze to szukaj przucisnietego przewodu powrotu paliwa. Dlugo tlumaczyc jak to sie dzieje ale znam taki przypadek w forku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 22 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 syczenie słychać a przewody niby były sprawdzone...czy ktoś wie gdzie są odpowietrzniki w baku w obk? bo może coś się przytkało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 A przy jakim stanie tankujesz?? :roll: jak smok lapie powietrze czy wczesniej :?: Moze byc tak ze masz troche wody w paliwie i jak zabeltasz wlewaniem to sie dostaje ale wtedy to raczej by zapalil a potem prychal. Szczgolnie w zimie jak bak jest czesto niepalny to skrapla sie sporo wody. Mowia ze mozna dolac 100tke denaturatu i przepali. To tak dziwne jak klima Agi. moze byc tez cos takiego ze masz wode w filtrze i jak wyrownuje sie cisnienie to cos sie cofa. sprobuj otrworzyc korek bez tankowania i odpalic :roll: moze to byc jakas wsakzowka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 24 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 nie ma znaczenia ile zatankuje nalałem nawet z 10l z karnistra i to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Sprawdz czy to nie samo otwarcie korka powoduje problem, sprobuj odpalic po otwarciu korka ale nie tankujac. W korku jest jakis zaworek cisnieniowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal1984 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 A ja tak miałem w Volvo V40 T4 i po 2 miesiącach okazało się, że w baku jest 5 cm mułu (wyglądającej jak sadza), i padła pompa paliwa. Pod koniec jej żywota działo się tak, że wyłączyłem silnik poszedłem na zakupy i po powrocie auto nie odpalało, a jeśli już to silnik szarpał, aż w końcu pompa się zatarła mimo tego, że nigdy nie jeżdżę na rezerwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 otwarcie korka nie ma znaczenia ( próbowałem nawet z innym korkiem ) najbrdziej pasuje coś z samym bakiem może właśnie jakiś osad albo co albo pompa paliwowa tyle że dzieje sie źle tylko po zatankowaniu potem przez tydzień jest dobrze ...do nasepnego tankowania i to jest najdziwniesze .....tak jak by sie zapowietrzał przy tanokowaniu albo jakiś czujnik czy co głupiał jak sie paliwka wleje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Wyglada co najmniej dziwnie. :roll: Czy jest tak jak w forku III ze sa 2 baki polaczone przewodami i odwrotnym syfonem. Zamiast zapalac wlacz stacyjke ale nie krec rozrusznikiem i odczekaj tyle co krecisz aby odpalil, niech pompka sobie pokreci. Moze byc tak ze jest jakas nieszczelnosc pod deklem lub zapchany jakis przewod i przewod laczecy cos (moze pompa) sie zapowietrza (to chyba jakos tak dziala) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Tak se myślę że po tankowaniu wszystko w baku się miesza. Dzięki temu zaraz po tankowaniu pompa zasysa jakiś miks paliwa z syfem co był na dnie. Po czasie znowu się wszystko rozwarstwia i auto pali. Trochę naciągane ale to jedyna opcja która przychodzi mi do głowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 GeOrGe, ale jak jedziesz i paliwo lata po zbiorniku to też się wszytko miesza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Też o ty myślałem. Paliwo się słabo miesza bo raczej przesuwa się całą objętością. Wsadź kubek z herbatą w cupholder i posłodź a potem "pomieszaj" jeżdżąc samochodem - samą jazdą. A teraz drugi przypadek, nasyp cukru najpierw do kubka a potem zalej wodą. Według mnie herbata w drugim przypadku będzie bardziej słodka. Podczas tankowania masz strumień który bezpośrednio uderza w dno baku i robi miksa. Tak samo nie polecam tankować na stacji na której stoi cysterna i rozładowuje paliwo do zbiorników stacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 na poczatku to bylo przerabiane. Auto by odpaliklo i zacelo pyrkac po czasie wyplenia czystaj z przewodow. Mysle raczej ze cos jest zapchane i z tego powodu gdzies sie zapowietrza jek zmienia (faluje) sie cisnienie w baku podczas tankowania. ackolwiek przeplukanie zbornikow nigdy nie zaskodzi. Zlac do konca mozna tylko przez dekle bo w gulocie jest szykan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Dziś dmuchnolem lekko sprezarka w bak i wystapil tan sam objawbyło. A po 20sek wszystko było ok Jak nalalem paliwa z karnistra - to samo - najpierw nie chcial odpalic potem się troche po klekotal a po przejechaniu 200m wszytko ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Czyli cisnienie a nie mieszanie, probowales wlaczyc stacyjke bez krecenia rozrusznikiem przez te 20sek aby dac czas pompie nabic cisnienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Ktoś kiedyś opisywał przypadek zatkanego pochłaniacza par paliwa, albo jakiegoś odpowietrznika w nim... viewtopic.php?p=1109352#p1109352 - wprawdzie objawiało się to problemem przy tankowaniu, ale może akurat ma to wpływ na mniej wydajną pracę pompy paliwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 8 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 czekanie przed odpaleniem aby pompka napompowała nic nie daje ----- u mnie filtra węglowego nie ma ( tzn jest ale chyba w baku ) -- 8 mar 2011, o 22:36 -- sprawa rązwiązana mimo że wydawało się że pompa paliwowa jest ok postanowiłem ja wymienić i.........wszystkie dolegliwości mineły więc jesli ktos będzie miał podobny problem jak ja proponuje najpierw wymienić pompe dzięki wszystkim za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 adalien, a czy przy wymianie pompy nie widać było syfu w zbiorniku bo rozumowanie GeOrGe'a wydaje mi się bardzo realne i wtedy nowa pompa byłaby zagrożona Zrobiłeś oględziny starej pompy :?: BTW: w moim dwuletnim służbowozie już czuć zdecydowanie spadek osiągów podczas jazdy na rezerwie... :| ciekaw jestem czy to "tylko" woda po 2 zimie czy już taki syf bo niestety jestem zmuszony tankować tylko na tych stacjach gdzie jakości pilnuje orzeł ...a dodatkowo niestety biopaliwka o wiele lepiej chłoną wodę :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 a dodatkowo niestety biopaliwka o wiele lepiej chłoną wodę chłoną, dlatego nie ma szans żeby było więcej wody na rezerwie. Woda jest dokładnie wymieszana z paliwem i nie gromadzi się jak bez dodatków alkoholi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 OK ale może tylko chłoną do zbiornika ale dalej już nie idą (bez spec dodatków) i wtedy by zostawało w zbiorniku coraz więcej wody :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 9 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 zbiornik jest ok w starej pompie było tylko dosłownie kilka opiłków więc mam nadzieje że terez nie powinno się nic już dziać a co do paliwa to ja tankuje tylko na shelu zwykłą 95 ( bo mam go pod domem ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się