Skocz do zawartości

po zatankowaniu nie chce odpalic????


adalien

Rekomendowane odpowiedzi

witam

ostatnio jak zatankuje ( nieważne ile ...10 czy 60L ) auto nie chce mi odpalić .

odpala po kilku sekundach kręcenia . torche go wedy trzesie, ma za małe obroty i po paru sekunadach wszytsko wraca do normy i jest ok......aż do nastepnego tankowania...

 

przypuszczam że to zapowietrzenie gdzies w okolicy baku ale nie wiem co dokładnie ...po podłączeniu kompa wszystko jest ok nie pokazuje żadnych błędów.

 

może ktoś mial podobną sytuacje??

 

auto to OBK 2,5 turbo US spec 2006r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzymaj chwilke stacyjke bez uruchominia rozrusznika ( jak w dyszlu :mrgreen: ) on pompke elaktryczna. Jesli to pomoze to szukaj przucisnietego przewodu powrotu paliwa. Dlugo tlumaczyc jak to sie dzieje ale znam taki przypadek w forku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy jakim stanie tankujesz?? :roll: jak smok lapie powietrze czy wczesniej :?: Moze byc tak ze masz troche wody w paliwie i jak zabeltasz wlewaniem to sie dostaje ale wtedy to raczej by zapalil a potem prychal. Szczgolnie w zimie jak bak jest czesto niepalny to skrapla sie sporo wody. Mowia ze mozna dolac 100tke denaturatu i przepali. To tak dziwne jak klima Agi. moze byc tez cos takiego ze masz wode w filtrze i jak wyrownuje sie cisnienie to cos sie cofa. sprobuj otrworzyc korek bez tankowania i odpalic :roll: moze to byc jakas wsakzowka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak miałem w Volvo V40 T4 i po 2 miesiącach okazało się, że w baku jest 5 cm mułu (wyglądającej jak sadza), i padła pompa paliwa.

 

Pod koniec jej żywota działo się tak, że wyłączyłem silnik poszedłem na zakupy i po powrocie auto nie odpalało, a jeśli już to silnik szarpał, aż w końcu pompa się zatarła mimo tego, że nigdy nie jeżdżę na rezerwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otwarcie korka nie ma znaczenia ( próbowałem nawet z innym korkiem )

 

najbrdziej pasuje coś z samym bakiem może właśnie jakiś osad albo co albo pompa paliwowa

 

tyle że dzieje sie źle tylko po zatankowaniu potem przez tydzień jest dobrze ...do nasepnego tankowania i to jest najdziwniesze .....tak jak by sie zapowietrzał przy tanokowaniu albo jakiś czujnik czy co głupiał jak sie paliwka wleje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada co najmniej dziwnie. :roll:

Czy jest tak jak w forku III ze sa 2 baki polaczone przewodami i odwrotnym syfonem. Zamiast zapalac wlacz stacyjke ale nie krec rozrusznikiem i odczekaj tyle co krecisz aby odpalil, niech pompka sobie pokreci. Moze byc tak ze jest jakas nieszczelnosc pod deklem lub zapchany jakis przewod i przewod laczecy cos (moze pompa) sie zapowietrza (to chyba jakos tak dziala)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też o ty myślałem. Paliwo się słabo miesza bo raczej przesuwa się całą objętością. Wsadź kubek z herbatą w cupholder i posłodź a potem "pomieszaj" jeżdżąc samochodem - samą jazdą. A teraz drugi przypadek, nasyp cukru najpierw do kubka a potem zalej wodą. Według mnie herbata w drugim przypadku będzie bardziej słodka. Podczas tankowania masz strumień który bezpośrednio uderza w dno baku i robi miksa. Tak samo nie polecam tankować na stacji na której stoi cysterna i rozładowuje paliwo do zbiorników stacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na poczatku to bylo przerabiane. Auto by odpaliklo i zacelo pyrkac po czasie wyplenia czystaj z przewodow. Mysle raczej ze cos jest zapchane i z tego powodu gdzies sie zapowietrza jek zmienia (faluje) sie cisnienie w baku podczas tankowania. ackolwiek przeplukanie zbornikow nigdy nie zaskodzi. Zlac do konca mozna tylko przez dekle bo w gulocie jest szykan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś kiedyś opisywał przypadek zatkanego pochłaniacza par paliwa, albo jakiegoś odpowietrznika w nim...

viewtopic.php?p=1109352#p1109352 - wprawdzie objawiało się to problemem przy tankowaniu, ale może akurat ma to wpływ na mniej wydajną pracę pompy paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

czekanie przed odpaleniem aby pompka napompowała nic nie daje

-----

u mnie filtra węglowego nie ma ( tzn jest ale chyba w baku )

 

-- 8 mar 2011, o 22:36 --

 

sprawa rązwiązana

 

mimo że wydawało się że pompa paliwowa jest ok postanowiłem ja wymienić i.........wszystkie dolegliwości mineły

więc jesli ktos będzie miał podobny problem jak ja proponuje najpierw wymienić pompe

dzięki wszystkim za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adalien, a czy przy wymianie pompy nie widać było syfu w zbiorniku bo rozumowanie GeOrGe'a wydaje mi się bardzo realne i wtedy nowa pompa byłaby zagrożona :idea:

 

Zrobiłeś oględziny starej pompy :idea: :?:

 

BTW: w moim dwuletnim służbowozie już czuć zdecydowanie spadek osiągów podczas jazdy na rezerwie... :| ciekaw jestem czy to "tylko" woda po 2 zimie czy już taki syf bo niestety jestem zmuszony tankować tylko na tych stacjach gdzie jakości pilnuje orzeł :evil:

 

...a dodatkowo niestety biopaliwka o wiele lepiej chłoną wodę :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dodatkowo niestety biopaliwka o wiele lepiej chłoną wodę

chłoną, dlatego nie ma szans żeby było więcej wody na rezerwie. Woda jest dokładnie wymieszana z paliwem i nie gromadzi się jak bez dodatków alkoholi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbiornik jest ok w starej pompie było tylko dosłownie kilka opiłków

więc mam nadzieje że terez nie powinno się nic już dziać

 

a co do paliwa to ja tankuje tylko na shelu zwykłą 95 ( bo mam go pod domem )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...