Jump to content

po zatankowaniu nie chce odpalic????


adalien

Recommended Posts

witam

ostatnio jak zatankuje ( nieważne ile ...10 czy 60L ) auto nie chce mi odpalić .

odpala po kilku sekundach kręcenia . torche go wedy trzesie, ma za małe obroty i po paru sekunadach wszytsko wraca do normy i jest ok......aż do nastepnego tankowania...

 

przypuszczam że to zapowietrzenie gdzies w okolicy baku ale nie wiem co dokładnie ...po podłączeniu kompa wszystko jest ok nie pokazuje żadnych błędów.

 

może ktoś mial podobną sytuacje??

 

auto to OBK 2,5 turbo US spec 2006r

Link to comment
Share on other sites

Potrzymaj chwilke stacyjke bez uruchominia rozrusznika ( jak w dyszlu :mrgreen: ) on pompke elaktryczna. Jesli to pomoze to szukaj przucisnietego przewodu powrotu paliwa. Dlugo tlumaczyc jak to sie dzieje ale znam taki przypadek w forku

Link to comment
Share on other sites

A przy jakim stanie tankujesz?? :roll: jak smok lapie powietrze czy wczesniej :?: Moze byc tak ze masz troche wody w paliwie i jak zabeltasz wlewaniem to sie dostaje ale wtedy to raczej by zapalil a potem prychal. Szczgolnie w zimie jak bak jest czesto niepalny to skrapla sie sporo wody. Mowia ze mozna dolac 100tke denaturatu i przepali. To tak dziwne jak klima Agi. moze byc tez cos takiego ze masz wode w filtrze i jak wyrownuje sie cisnienie to cos sie cofa. sprobuj otrworzyc korek bez tankowania i odpalic :roll: moze to byc jakas wsakzowka.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdz czy to nie samo otwarcie korka powoduje problem, sprobuj odpalic po otwarciu korka ale nie tankujac. W korku jest jakis zaworek cisnieniowy.

Link to comment
Share on other sites

A ja tak miałem w Volvo V40 T4 i po 2 miesiącach okazało się, że w baku jest 5 cm mułu (wyglądającej jak sadza), i padła pompa paliwa.

 

Pod koniec jej żywota działo się tak, że wyłączyłem silnik poszedłem na zakupy i po powrocie auto nie odpalało, a jeśli już to silnik szarpał, aż w końcu pompa się zatarła mimo tego, że nigdy nie jeżdżę na rezerwie.

Link to comment
Share on other sites

otwarcie korka nie ma znaczenia ( próbowałem nawet z innym korkiem )

 

najbrdziej pasuje coś z samym bakiem może właśnie jakiś osad albo co albo pompa paliwowa

 

tyle że dzieje sie źle tylko po zatankowaniu potem przez tydzień jest dobrze ...do nasepnego tankowania i to jest najdziwniesze .....tak jak by sie zapowietrzał przy tanokowaniu albo jakiś czujnik czy co głupiał jak sie paliwka wleje?

Link to comment
Share on other sites

Wyglada co najmniej dziwnie. :roll:

Czy jest tak jak w forku III ze sa 2 baki polaczone przewodami i odwrotnym syfonem. Zamiast zapalac wlacz stacyjke ale nie krec rozrusznikiem i odczekaj tyle co krecisz aby odpalil, niech pompka sobie pokreci. Moze byc tak ze jest jakas nieszczelnosc pod deklem lub zapchany jakis przewod i przewod laczecy cos (moze pompa) sie zapowietrza (to chyba jakos tak dziala)

Link to comment
Share on other sites

Tak se myślę że po tankowaniu wszystko w baku się miesza. Dzięki temu zaraz po tankowaniu pompa zasysa jakiś miks paliwa z syfem co był na dnie. Po czasie znowu się wszystko rozwarstwia i auto pali. Trochę naciągane ale to jedyna opcja która przychodzi mi do głowy

Link to comment
Share on other sites

Też o ty myślałem. Paliwo się słabo miesza bo raczej przesuwa się całą objętością. Wsadź kubek z herbatą w cupholder i posłodź a potem "pomieszaj" jeżdżąc samochodem - samą jazdą. A teraz drugi przypadek, nasyp cukru najpierw do kubka a potem zalej wodą. Według mnie herbata w drugim przypadku będzie bardziej słodka. Podczas tankowania masz strumień który bezpośrednio uderza w dno baku i robi miksa. Tak samo nie polecam tankować na stacji na której stoi cysterna i rozładowuje paliwo do zbiorników stacji

Link to comment
Share on other sites

na poczatku to bylo przerabiane. Auto by odpaliklo i zacelo pyrkac po czasie wyplenia czystaj z przewodow. Mysle raczej ze cos jest zapchane i z tego powodu gdzies sie zapowietrza jek zmienia (faluje) sie cisnienie w baku podczas tankowania. ackolwiek przeplukanie zbornikow nigdy nie zaskodzi. Zlac do konca mozna tylko przez dekle bo w gulocie jest szykan.

Link to comment
Share on other sites

Dziś dmuchnolem lekko sprezarka w bak i wystapil tan sam objawbyło. A po 20sek wszystko było ok

 

Jak nalalem paliwa z karnistra - to samo - najpierw nie chcial odpalic potem się troche po klekotal a po przejechaniu 200m wszytko ok

Link to comment
Share on other sites

Czyli cisnienie a nie mieszanie, probowales wlaczyc stacyjke bez krecenia rozrusznikiem przez te 20sek aby dac czas pompie nabic cisnienie?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

czekanie przed odpaleniem aby pompka napompowała nic nie daje

-----

u mnie filtra węglowego nie ma ( tzn jest ale chyba w baku )

 

-- 8 mar 2011, o 22:36 --

 

sprawa rązwiązana

 

mimo że wydawało się że pompa paliwowa jest ok postanowiłem ja wymienić i.........wszystkie dolegliwości mineły

więc jesli ktos będzie miał podobny problem jak ja proponuje najpierw wymienić pompe

dzięki wszystkim za pomoc

Link to comment
Share on other sites

adalien, a czy przy wymianie pompy nie widać było syfu w zbiorniku bo rozumowanie GeOrGe'a wydaje mi się bardzo realne i wtedy nowa pompa byłaby zagrożona :idea:

 

Zrobiłeś oględziny starej pompy :idea: :?:

 

BTW: w moim dwuletnim służbowozie już czuć zdecydowanie spadek osiągów podczas jazdy na rezerwie... :| ciekaw jestem czy to "tylko" woda po 2 zimie czy już taki syf bo niestety jestem zmuszony tankować tylko na tych stacjach gdzie jakości pilnuje orzeł :evil:

 

...a dodatkowo niestety biopaliwka o wiele lepiej chłoną wodę :|

Link to comment
Share on other sites

a dodatkowo niestety biopaliwka o wiele lepiej chłoną wodę

chłoną, dlatego nie ma szans żeby było więcej wody na rezerwie. Woda jest dokładnie wymieszana z paliwem i nie gromadzi się jak bez dodatków alkoholi.

Link to comment
Share on other sites

zbiornik jest ok w starej pompie było tylko dosłownie kilka opiłków

więc mam nadzieje że terez nie powinno się nic już dziać

 

a co do paliwa to ja tankuje tylko na shelu zwykłą 95 ( bo mam go pod domem )

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...