Skocz do zawartości

Rajdowe spekulacje - sezon 2006


WRC fan

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Te tarcze to ciekawostka - co to? I homologowane z nacieciami w N-ce? Hmmm...

 

Seryjna tarcza cyba nie jest dwuczesciowa w ogóle? Wygląda jak tarcza WRC....

 

W najnowszym WRC jest opis N12 i ta dwuczęściowa, nacinana tarcza jest normalnie homologowana do N12. W sumie jest to największa zmiana względem N11 (z resztą te nowe hamulce są od tego roku homologowane też do N11).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shodan, a czym się ma różnić obecna N-ka od grupy R ? W sumie obecne N-ki są na poziomie technologicznym pierwszych WRCów.

 

AFAIR w samochodach będzie można umieszczać części z poprzednich homologacji (np. do N12 będzie można montować części z N10 itd), co ma służyć m.in. obniżeniu kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadnicza zmiana jest to, ze bedzie mozna korzystac z homologowanych elementow do roznych modeli. A wiec polosie, tarcze i inne graty z modelu N9 mozesz przelozyc do N11, N12 i na odwrot. W przypadku Evo mozesz uzywac czesci z np. VI lub VII do np. IX czy IX MR.

 

Czyli generelanie homologacja bedzie obejmowala model samochodu, a nie jego kolejne wersje. Jest to swietne rozwiazanie dla rajdowcow, ktorzy maja rozbudowane magazyny czesci i przechodza na wyzsza wersje rajdowki - nie musza sie ze wszystkiego wyprzedawac, ale moga zgodnie z przepisami uzywac.

 

Czyli np. nie byloby afery z polosiami Holowczyca, czy kolem zamachowym Śp. Kuliga w Szwecji.

Pozostale przepisy R-grupy pozostana podobne do dzisiejszej N-ki.

 

pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie wiem w ktorej klasie startowaly te samochody i jakie to byly rajdy, ale nie mogla to byc grupa N.

 

W Zalaczniku J art. 254 (FIA) "Przepisy szczegolowe dla samochodow seryjnych (gr.N)" czytamy:

 

Pojemnosc skokowa jest ograniczona, jak nastepuje:

 

a) dla silników zasilanych atmosferycznie:

- Maks. 3 l dla silników o dwóch zaworach na cylinder;

- Maks. 2,5 l dla silników o wiecej niz dwóch zaworach na cylinder.

 

B) w przypadku silników doładowanych:

Nominalna pojemnosc ograniczona jest do maks. 2500 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rajdy w Belgii, Holandii i Francji dopuszczają auta z homologacją wyścigową w klasie N-GT i mają taką klasę. Jest to klasa która osiągami wypada tuż za A8 zależnie od nawierzchni. Startujące auta od dwóch lat to 911 GT3 "Road Challenge" na bazie GT3 RS (zmienione amortyzatory, sprezyny, dołożona halda i auto prawie z salonu do śmigania), oraz Nissan 350Z. W mistrzostwach Francji Prodrive wystawił Astona tego którego widać na zdjeciach dla Stephane Sarrazine'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...