sal Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Temat był już kilkukrotnie poruszany na forum, ale dzisiaj okazało się po raz kolejny że co ASO to inna interpretacja obowiązkowych przeglądów :-( Do tej pory powiedziano mi że przeglądy należy wykonywać w okresie 12 miesięcy od ostatniego przeglądu lub po przekroczeniu odpowiednio 15kkm/30kkm/45kkm (jako wartości bezwględu przebiegu samochodu). Dzisiaj dowiedziałem się że należy przegląd wykonać także po przejechaniu 15kkm od ostatniego przeglądu (?). Jak to się ma do oficjalnego zapisu w (przynajmniej mojej) gwarancji o przeglądach: - 15kkm lub rok - 30kkm lub 2 lata - 45kkm lub 3 lata itd. W mojej gwarancji nie ma nigdzie słowa o tym że rok albo limit kilometrów, liczony jest od ostatniej wizyty serwisowej. W efekcie niespójnego stanowiska różnych ASO mam w tej chwili za sobą następujące przeglądy (pierwsza rejestracja pojazdu w lutym 2008): - początek listopada 2008, licznik ok. 14kkm - początek listopada 2009, licznik ok. 28kkm - początek października 2010, licznik ok. 45kkm W tym ostatnim przypadku wpisany został niższy limit przebiegu, ponieważ powiedziano mi że należało przyjechać przy przebiegu 43kkm, liczonym jako 28kkm+15kkm. Według "nowej" zasady, kolejny przegląd będę musiał zrobić już za moment, już za chwilę. Pytanie do dyrekcji - jakie jest oficjalne stanowisko SIP-u w tej sprawie, czy wszyscy pracownicy ASO mają racją, czy może zasady są jeszcze inne? Dodam tylko że mój samochód nie został zakupiony w sieci sprzedaży SIP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urbikulek Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 15 tys lub rok sa zwiazane z wymiana oleju (jego zuzycie, starzenie itd). Robiac przy 28 a potem przy 45 na tym samym oleju przejechales 17 tysiecy.... Ogolnie jedni jezdza malo i robia co rok (bo nie lamia 15 tys), inni trzymaja sie kilometrowki bo jezdza duzo, a tacy jak Ty powinni stosowac system mieszany czyli co nastapi pierwsze. Ale wtedy liczy sie co 15 a nie 15-30-45 i dodatkowe czynnosci zwiazane z przebiegiem 30,45,60 robi sie przy okazji przegladu najbardziej do tego przebiegu zblizonym. Ja tak mialem z kazdym samochodem i kazdym serwisem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 10 Stycznia 2011 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Przeglądy powinny być wykonywane co 15.000 km , lub co rok ( jeżeli przebieg mniejszy niż 15.000/rok). Czyli np.: - przegląd wykonany X.07 przy przebiegu 10.000 - następny X.08 lub 25.000 ( zależy co wcześniej będzie miało miejsce ); jeżeli więc samochód dalej ma małe przebiegi, to rzeglad nastąpi np. X.08 rzy przebiegu 20.000; jeżeli zaczął jeździć więcej, to może być np. V.08 przy przebiegu 25.000 . Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 ja akurat zawsze mam przegląd wg licznika, a liczenie co 15 tys. a nie 15, 30 itd. jest trochę mało "przyjazne", trzeba przeliczać kilometry albo łatwo sie pogubić i stracić gwarancje bo np. pojade na przegląd przy 14.700 a kolejny akurat dojadę przy 30.300 (tolerancja +/- 500) i mam po gwarancji... myślę że przy opcji 15, 30 itd. (+/- 500) gwarancję też się powinno uznawać :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nevan Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Przegląd robi się co 15tyś ale dzisiaj byłem w ASO i powiedzieli, że jeśli zrobię mając np. 14,5tyś to liczą od tego momentu kolejne 15 tyś więc kolejny przegląd musiałbym zrobić mając 29,5tyś. Wydaje mi się, że nie ma sensu odwlekać tego do ostatniego kilometra i ryzykować utraty gwarancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Witam Czy po zakupie nowego samochodu należy obowiązkowo wymienić olej po przejechaniu 3 tysięcy, czy jest to kwestia dowolna. Otrzymałem informację, że można (zalecają), ale nie jest to obowiązkowe. Jak to się ma faktycznie? (XV 1,6) Pytanie w kontekście gwarancji i obowiązkowych przeglądów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Witam Czy po zakupie nowego samochodu należy obowiązkowo wymienić olej po przejechaniu 3 tysięcy, czy jest to kwestia dowolna. Otrzymałem informację, że można (zalecają), ale nie jest to obowiązkowe. Jak to się ma faktycznie? (XV 1,6) Pytanie w kontekście gwarancji i obowiązkowych przeglądów. to otrzymałeś dobrą informację :wink: w książce gwarancyjnej nie powinienieś mieć zresztą miejsca na żaden specjalny przegląd przed 15.000... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Czyli jak rozumiem można śmiało jeździć do 15 000 km? Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Czy po zakupie nowego samochodu należy obowiązkowo wymienić olej po przejechaniu 3 tysięcy, nie . pierwsza obowiązkowa wym. oleju przy przegladzie 15 tyś (+-500km ) ps. jak ktos wymieni olej po np. 3 tyś to nastepna wym. tez przy 15 tys :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 Wymiana oleju po 5 kkm +/- 500 km dotyczy pojazdów wyposażonych w silnki ZI 3.0 i 3.6. Jest to odnotowane w karcie przeglądów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 Czyli jak rozumiem można śmiało jeździć do 15 000 km? Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk jak najbardziej, zresztą dostałeś już (po mnie ) potwierdzenie z pierwszej ręki :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Schweizer Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 A w dziś odebranym STIMY12 w ksiażce serwisowej dla STI stoi jak byk, że obowiazkowo wymiana oleju i filtra po 3000km, a następnie po 15tys km i dalej jak wszędzie co 15tys km przy wizycie serwisowej. Pytałem się o to serwis i potwierdzili, że każdy w D i CH STI po 3tys ma wymieniany olej z filtrem zgodnie z instrukcja serwisowania STI. Nie wiem jak inne modele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 No u mnie w książce jest co 15, ale te 3 to takie "zalecenie" serwisu, ze niby lepiej. Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Schweizer Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 rzuciłem okiem jeszcze raz i nie ma wzmianki o zaleceniu. Wręcz obowiazek. Co kraj to obyczaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Panowie, tylko porównywanie przeglądów dla 1.6 oraz 2.5T nie ma sensu. To silniki z innych galaktyk jednak . Dla H6 oraz 2.5T producent ustalił inne wymagania niż dla 1.6, 2.0 czy nawet 2.0D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Święta prawda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 Co kraj to obyczaj Przede wszystkim to właśnie. Na danym rynku Importer określa co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Schweizer Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 W sumie powinnien to producent okreslac biorac pod uwage specyfike kraju ale pod katem bardziej warunkow terenowych i klimatycznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 powinnien to producent Jest wielce prawdopodobne, że Importerzy określają warunki brzegowe obsługi posprzedażnej w porozumieniu z FHI bardziej warunkow terenowych i klimatycznych. Oczywista oczywistość, równie ważne są warunki formalno prawne i normatywne dla danego rynku i inne takie tam różne w UE, US, etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się