Skocz do zawartości

Co ile obowiązkowe przeglądy - różnice w interpretacji ASO


sal

Rekomendowane odpowiedzi

Temat był już kilkukrotnie poruszany na forum, ale dzisiaj okazało się po raz kolejny że co ASO to inna interpretacja obowiązkowych przeglądów :-(

 

Do tej pory powiedziano mi że przeglądy należy wykonywać w okresie 12 miesięcy od ostatniego przeglądu lub po przekroczeniu odpowiednio 15kkm/30kkm/45kkm (jako wartości bezwględu przebiegu samochodu).

 

Dzisiaj dowiedziałem się że należy przegląd wykonać także po przejechaniu 15kkm od ostatniego przeglądu (?).

 

Jak to się ma do oficjalnego zapisu w (przynajmniej mojej) gwarancji o przeglądach:

- 15kkm lub rok

- 30kkm lub 2 lata

- 45kkm lub 3 lata

itd.

 

W mojej gwarancji nie ma nigdzie słowa o tym że rok albo limit kilometrów, liczony jest od ostatniej wizyty serwisowej.

 

W efekcie niespójnego stanowiska różnych ASO mam w tej chwili za sobą następujące przeglądy (pierwsza rejestracja pojazdu w lutym 2008):

- początek listopada 2008, licznik ok. 14kkm

- początek listopada 2009, licznik ok. 28kkm

- początek października 2010, licznik ok. 45kkm

 

W tym ostatnim przypadku wpisany został niższy limit przebiegu, ponieważ powiedziano mi że należało przyjechać przy przebiegu 43kkm, liczonym jako 28kkm+15kkm.

Według "nowej" zasady, kolejny przegląd będę musiał zrobić już za moment, już za chwilę.

 

Pytanie do dyrekcji - jakie jest oficjalne stanowisko SIP-u w tej sprawie, czy wszyscy pracownicy ASO mają racją, czy może zasady są jeszcze inne?

Dodam tylko że mój samochód nie został zakupiony w sieci sprzedaży SIP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 tys lub rok sa zwiazane z wymiana oleju (jego zuzycie, starzenie itd). Robiac przy 28 a potem przy 45 na tym samym oleju przejechales 17 tysiecy....

 

Ogolnie jedni jezdza malo i robia co rok (bo nie lamia 15 tys), inni trzymaja sie kilometrowki bo jezdza duzo, a tacy jak Ty powinni stosowac system mieszany czyli co nastapi pierwsze. Ale wtedy liczy sie co 15 a nie 15-30-45 i dodatkowe czynnosci zwiazane z przebiegiem 30,45,60 robi sie przy okazji przegladu najbardziej do tego przebiegu zblizonym. Ja tak mialem z kazdym samochodem i kazdym serwisem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Przeglądy powinny być wykonywane co 15.000 km , lub co rok ( jeżeli przebieg mniejszy niż 15.000/rok).

 

Czyli np.:

- przegląd wykonany X.07 przy przebiegu 10.000 - następny X.08 lub 25.000 ( zależy co wcześniej będzie miało miejsce ); jeżeli więc samochód dalej ma małe przebiegi, to rzeglad nastąpi np. X.08 rzy przebiegu 20.000; jeżeli zaczął jeździć więcej, to może być np. V.08 przy przebiegu 25.000 .

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja akurat zawsze mam przegląd wg licznika, a liczenie co 15 tys. a nie 15, 30 itd. jest trochę mało "przyjazne", trzeba przeliczać kilometry albo łatwo sie pogubić i stracić gwarancje bo np. pojade na przegląd przy 14.700 a kolejny akurat dojadę przy 30.300 (tolerancja +/- 500) i mam po gwarancji... myślę że przy opcji 15, 30 itd. (+/- 500) gwarancję też się powinno uznawać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Przegląd robi się co 15tyś ale dzisiaj byłem w ASO i powiedzieli, że jeśli zrobię mając np. 14,5tyś to liczą od tego momentu kolejne 15 tyś więc kolejny przegląd musiałbym zrobić mając 29,5tyś.

 

Wydaje mi się, że nie ma sensu odwlekać tego do ostatniego kilometra i ryzykować utraty gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

 

Czy po zakupie nowego samochodu należy obowiązkowo wymienić olej po przejechaniu 3 tysięcy, czy jest to kwestia dowolna. Otrzymałem informację, że można (zalecają), ale nie jest to obowiązkowe. Jak to się ma faktycznie? (XV 1,6)

 

Pytanie w kontekście gwarancji i obowiązkowych przeglądów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czy po zakupie nowego samochodu należy obowiązkowo wymienić olej po przejechaniu 3 tysięcy, czy jest to kwestia dowolna. Otrzymałem informację, że można (zalecają), ale nie jest to obowiązkowe. Jak to się ma faktycznie? (XV 1,6)

 

Pytanie w kontekście gwarancji i obowiązkowych przeglądów.

 

to otrzymałeś dobrą informację :wink: w książce gwarancyjnej nie powinienieś mieć zresztą miejsca na żaden specjalny przegląd przed 15.000...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po zakupie nowego samochodu należy obowiązkowo wymienić olej po przejechaniu 3 tysięcy,

 

nie :idea: . pierwsza obowiązkowa wym. oleju przy przegladzie 15 tyś (+-500km )

 

ps. jak ktos wymieni olej po np. 3 tyś to nastepna wym. tez przy 15 tys :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w dziś odebranym STIMY12 w ksiażce serwisowej dla STI stoi jak byk, że obowiazkowo wymiana oleju i filtra po 3000km, a następnie po 15tys km i dalej jak wszędzie co 15tys km przy wizycie serwisowej. Pytałem się o to serwis i potwierdzili, że każdy w D i CH STI po 3tys ma wymieniany olej z filtrem zgodnie z instrukcja serwisowania STI. Nie wiem jak inne modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinnien to producent

Jest wielce prawdopodobne, że Importerzy określają warunki brzegowe obsługi posprzedażnej w porozumieniu z FHI :mrgreen:

 

bardziej warunkow terenowych i klimatycznych.

Oczywista oczywistość, równie ważne są warunki formalno prawne i normatywne dla danego rynku i inne takie tam różne w UE, US, etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...