Skocz do zawartości

Przesiadka ze słabego OBK na mocnego OBK


TP_S

Rekomendowane odpowiedzi

Człowiek, który ma dla sprowadzić OBK H6 zadał mi pytanie Dlaczego nie Tribeca z 3.6? No właśnie? Dlaczego nie chcę Tribeci? Że niby mniej zwrotna? hmmm/

 

Tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dlaczego nie Tribeca z 3.6?

 

 

Ja mialem kupic wlasnie bece z 3,6 - po nia pojechalem do Stanow przy okazji zrobilismy sobie wycieczke :D

Ale do rzeczy - jak wsiadlem do beci a pozniej do OBK to z przodu w OBK jest po prostu wiecej miejca i OBK wydal sie dla mnie i mojej rodziny praktyczniejszy tak po prostu - po mimo 7 miejsc w bece jest mniej miejsca - konsola srodkowa jest bardziej zaokraglona i to powoduje ze miejsca na nogi(kolana) jest mniej niz w OBK - ale ja porownywalem do OBK MY10 - nie MY09 :arrow: bo uzywki mnie nieinteresowaly...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowiek, który ma dla sprowadzić OBK H6 zadał mi pytanie Dlaczego nie Tribeca z 3.6? No właśnie? Dlaczego nie chcę Tribeci? Że niby mniej zwrotna? hmmm/

 

Tom

 

 

z tego co pisałeś cena ma duże znaczenie a Tribeca będzie droższa. Po za tym w porównaniu do MY09 H6 jest wyższa, cięższa, zdecydowanie więcej pali, nieznacznie więcej miejsca w środku, lepszy komfort, inaczej zestopniowana skrzynia, koła 18stki itd.

Generalnie to auto ma całkiem inną charakterystykę. Bardziej emerycką i "lanserską''. H6 MY09 można naprawdę szybko i dynamicznie pojeździć.

Na forum jest kolega WLyszkow, ma Tribecę MY09 i pewnie udzieli Ci wszystkich informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie Tribeca z 3.6?

 

Ja mialem kupic wlasnie bece z 3,6 - po nia pojechalem do Stanow przy okazji zrobilismy sobie wycieczke :D

Ale do rzeczy - jak wsiadlem do beci a pozniej do OBK to z przodu w OBK jest po prostu wiecej miejca i OBK wydal sie dla mnie i mojej rodziny praktyczniejszy tak po prostu - po mimo 7 miejsc w bece jest mniej miejsca - konsola srodkowa jest bardziej zaokraglona i to powoduje ze miejsca na nogi(kolana) jest mniej niz w OBK - ale ja porownywalem do OBK MY10 - nie MY09 :arrow: bo uzywki mnie nieinteresowaly...

 

OBK MY10 odpada z dwóch względów. Pierwszy - związany z gustem - to auto z zewnątrz w ogóle do mnie nie przemawia. Drugi - za te pieniądze mam używanego Mercedesa R Klasse 4 Matic 3500 (używanego) Benzin. Natomiast przyglądam się Tribece, ale sądzę , że jest to zbyt duże i ciężkie auto względem OBK H6

 

Tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje się, że Tribeca na podłodze outbacka była robiona, nieprawdaż? Przyznam, że moje doświadczenia z tribeca ograniczają się do poprzedniej budy i są raczej pozytywne - komfort wyraźnie lepszy od outbacka - pewnie dzieki temu mniej paliła, bo zwyczajnie wolniej się tym jeździło, kto by się spieszył jadąc tak wygodnym autkiem?;)

 

W kwestii nawigacji - Tribeca miała bodaj pod siedzeniem zwykłe złącze USB. Baby na targu gadały, że dzięki temu wprawny elektronik może tam nawet Automapę naszą wgrać za niewielkie pieniądze. W outbacku czegoś takiego nie widziałem, ale także nie szukałem. W moim czegoś takiego nie ma, ale ja mam tą wersję bez telewizora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji US OBK ma 5bigowa skrzynie automatyczna, i VDC podczas gdy 2.5 jest 4EAT i nie ma VDC, procz tego przednie zawieszenie ma inne sprezyny ze wzgedu na wieksza mase silnika 3.0.

 

Wersja US bardzo sie buja, i jednym ze sposobow na poradzenie sobie z tym problemem to grubsze stabilizatory, oraz porzadne laczniki stabilizatorow (fabryczne nie daja rady w polaczeniu z grubszymi stabilizatorami).

 

Wprawdzie spalanie H6 byc moze jest podobne do 2.5, to nalezy zwrocic uwage na to ze 2.5 wersja US jezdzi na benzynie 87 oktanow (w US), podczas gdy H6 wymaga lepszej benzyny, takze jest jednak roznica w kosztach uzytkowania. Natomiast duzym plusem na rzecz H6 to lancuch rozrzadu ktory nie wymaga wymiany podczas gdy pasek rozrzadu w 2.5 trzeba wymieniac.

 

Poza tym wiekszosc czesci karoseri sa wymienne - w szczegolnosci pomiedzy wersjami US, moze byc inaczej pomiedzy modelami US i EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełniając wypowiedź WSK Eryka należy zwrócić uwagę, że przedni drążek stabilizatora w wersji US i EU jest taki sam, różnica dotyczy tylnego.

I leciutka korekta - amerykańskie oktany różnią się kapkę od naszych, przeco ichnie 87 odpowiada naszym 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w spec EU jakie paliwo zalecaja do 3.6 :?:

 

Paliwo 98 i wyzej stosuje sie raczej do silnikow o wysokim stopniu sprezania - od gdzies tak 10:1 :|

 

Ciekawe jak jest w tym przypadku... :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I leciutka korekta - amerykańskie oktany różnią się kapkę od naszych, przeco ichnie 87 odpowiada naszym 95.

 

Dokladnie - wiedzialem ze jest roznica - nie bylem pewien na 100% odpowiednikow. Zarowno 3.0 H6 jak i 2.5 Turbo wymagaja benzyny 98 oktanow. 2.5 NA jezdzi na 95.

 

W modelu OBK 3.6 H6 mozna jezdzic na benzynie 95 oktanow.

 

jesteś pewien, że same zmiana samych stabilizatorów i łączników wystarczy żeby zmniejszyć bujanie? Chociaż w pewnym zakresie pewnie tak.

 

Z cala pewnoscia nie niweluje ich w 100% ale zachowanie w zakretach jest odczuwalnie poprawione - procz tego bujanie na autostradzie tez jest mniej odczuwalne, powinienem tez dodac ze mocowania tylniego stabilizatora rowniez nalezy wzmocnic by sie nie wyginaly po zainstalowaniu grubszych stabilizatorow.

 

Nieco off topic ale dodam ze po wymianie filtru powietrza na wkladke K&N poprawily sie reakcje 2.5i na gaz, rowniez wymiana tarcz hamulcowych na tarcze EBC wplynela pozytywnie na przyspieszenie (podejrzewam ze EBC sa lzejsze od oryginalow). Oczywiscie, nie mowie tu o poprawie do osiagow XT czy H6, ale przyjemniej sie jezdzi i na razie starcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie zestopniowanie skrzyni biegów i przełożenie tego na maksymalne prędkości na poszczególnych biegach? Piąty bieg w H6 nie jest chyba tylko po to aby dołożyć vmax 24 km więcej względem 2.5 N/A

 

Tom

 

główna różnica jest w spalaniu przy stałej prędkości pomiędzy 4 a 5 piegiem ;) btw - szukaj wersji z SI-Drive i manetkami zmiany biegów przy kierownicy :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... ja mam tą starszą wersję (guziki w kierownicy zamiast manetek) i korzystałem z tego może ze dwa razy w życiu - pierwszy raz by zobaczyć czy działa, a drugi, jak chciałem kumplowi pokazać. Wg mnie to gadżet, bez którego śmiało mógłbym się obejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie to gadżet, bez którego śmiało mógłbym się obejść.

Nie wyobrażam sobie jazdy bez manetek na krętej drodze, czyli na większości dróg w mojej okolicy.

Zmiana biegów lewarkiem jest dość uciążliwa. Trzeba się przyzwyczaić do odwróconego układu sekwencyjnej zmiany biegów - redukcja w dół, wyższy bieg do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... ja mam tą starszą wersję (guziki w kierownicy zamiast manetek) i korzystałem z tego może ze dwa razy w życiu - pierwszy raz by zobaczyć czy działa, a drugi, jak chciałem kumplowi pokazać. Wg mnie to gadżet, bez którego śmiało mógłbym się obejść.

 

guziki ? poważnie ? czego to amerykanie nie wymyślą. :D

 

przy redukcji manetkami masz też "międzygaz". Niby niewiele ale zdrowo dla skrzyni i przyjemne dla ucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

główna różnica jest w spalaniu przy stałej prędkości pomiędzy 4 a 5 piegiem ;) btw - szukaj wersji z SI-Drive i manetkami zmiany biegów przy kierownicy :twisted:

 

Czy możesz rozwinąc kwestię tej różnicy w spalaniu pomiędzy 4 a 5 biegiem.

 

Co do wersji, tak właśnie ropoczynam szukanie z SI Drive i manetkami. Jak szaleć to szaleć :)

 

Tom

 

-- 14 sty 2011, o 12:47 --

 

Cóś znalazłem - ino w Czechach :?

 

http://otomoto.pl/subaru-outback-3-0-r-180-kw-max-vybava-C16097993.html

 

Ale ma to co chcę :D

 

Tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dokladnie - wiedzialem ze jest roznica - nie bylem pewien na 100% odpowiednikow. Zarowno 3.0 H6 jak i 2.5 Turbo wymagaja benzyny 98 oktanow. 2.5 NA jezdzi na 95.

 

W modelu OBK 3.6 H6 mozna jezdzic na benzynie 95 oktanow.

 

 

 

Raczej nieprawda. Mój OBK 3.0 z 2007 ma na klapce wlewu paliwa napis 95ron recommended.

Albo w fabryce dali złą klapkę, albo nie mam 3.0...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...