Jump to content

Łozyka


sorcerer

Recommended Posts

Witam, właśnie wymieniłem łożysko w moim legacy (cały HUB), przyglądając się temu zużytemu doszedłem do wniosku, że można by po prostu wymienić samo łożysko na prasie i mieć całą piastę na wypadek gdyby druga strona padła (z obu stron są identyczne części), czy ktoś z kolegów wykonywał taka operację, jeśli tak to gdzie, ciekaw jestem jak również wygląd dostępność samych łożysk? podrzućcie info jeśli jakieś macie.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Koledzy drodzy :D , chyba zapomnieliście o rzeczy najważniejszej :idea: Praktycznie nie da zmienić samych łożysk w piaście w legacy/otb my03> , i nowych foresterach czy imprezach, ze względu na to że jest w nich umieszczony pierścień magnetyczny do ABS-u i praktycznie w 100% w momencie próby wyprasowania jest on zniszczony .

Więc wybijcie sobie z to zgłowy, bo szkoda Waszej kasy, co z tego że kupcie łożysko, założycie i ABS/VDC czy ESP nie bedzie działał , i na końcu i tak kupicie oryginał :P , gdzie akurat w subaru nie jest jakoś specjalnie drogi. Ja ostatnio do Infinity zamawiałem piaste i zapłaciłem 1600 zł :shock:

Link to comment
Share on other sites

Trochę się z tobą nie zgodzę bądź nie do końca rozumiem - piasta nawet oryginalna z ASO posiada łożysko i zostało ono tam w jakiś sposób umieszczone (czytaj wprasowane), a pierścień nie uległ uszkodzeniu. Jeśli fachowiec z odpowiednia prasa się tym zajmie nie powinno być problemu. Nie twierdze, ze na upartego będę starał się coś takiego zrobić ponieważ piastę już za 500 FHI nową mnożna wyjąc więc cała zabawa z prasowaniem nie koniecznie musi się to opłać.

Link to comment
Share on other sites

Trochę się z tobą nie zgodzę bądź nie do końca rozumiem - piasta nawet oryginalna z ASO posiada łożysko i zostało ono tam w jakiś sposób umieszczone (czytaj wprasowane), a pierścień nie uległ uszkodzeniu. Jeśli fachowiec z odpowiednia prasa się tym zajmie nie powinno być problemu. Nie twierdze, ze na upartego będę starał się coś takiego zrobić ponieważ piastę już za 500 FHI nową mnożna wyjąc więc cała zabawa z prasowaniem nie koniecznie musi się to opłać.

 

Powtarzam jeszcze raz, nie jest problemem wyprasowac / wprasować łożysko, problemem jest bardzo cienki ok 2mm pierścień magnetyczny, który w momencie wyprasowywania ulega uszkodzeniu , nowego nie kupisz od tak. A nawet jakbyś miał taki, to nie znam nikogo kto by sie podjął jego osadzenia, czyt. ponownego zaprasowania. Takie rzeczy wykonuje na linii w fabryce, a nie domowym sposobem :roll:

Link to comment
Share on other sites

Powtarzam jeszcze raz, nie jest problemem wyprasowac / wprasować łożysko

chyba same kulki mozna tylko zmienić... :mrgreen: bo obudowy piasty sa bieżniami.....

 

Andrzej , ale chyba przyznasz mi rację że pomysłowość, polaków/kombinatorów za wszelką cenę, nie zna granic :mrgreen::twisted:

Pewnie Ty jak i ja widzieliśmy już takie patenty , że można by było biblie napisać :mrgreen:

Ja mam niestety jeszcze kontakt z innymi markami, to co tam sie dzieje czasami , to naprawde przechodzi ludzkie pojęcie. Kiedyś jak mnie coś najdzie , to chyba ksiązke napisze :twisted: , bo staram sie dużo udokumentowywać :roll: a mam takie rodzynki, że jutub to pikuś :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

to ja podziele sie na swiezo doswiadczeniem z lozyskiem... moje padlo i mial powedrowac zamiennik, ale zamiennika pasujacego albo nie ma, a nawet jesli jest to moj mechanik nie poleca. na szczescie znalazl sie orginal w ASO Koper w cenie jak dobry zamiennik wiec chyba nie warto kombinowac z samym lozyskiem... czy kuleczkami :lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...