sorcerer Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Witam, właśnie wymieniłem łożysko w moim legacy (cały HUB), przyglądając się temu zużytemu doszedłem do wniosku, że można by po prostu wymienić samo łożysko na prasie i mieć całą piastę na wypadek gdyby druga strona padła (z obu stron są identyczne części), czy ktoś z kolegów wykonywał taka operację, jeśli tak to gdzie, ciekaw jestem jak również wygląd dostępność samych łożysk? podrzućcie info jeśli jakieś macie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter_67 Opublikowano 1 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2011 Jeśli Ci się uda wybić łożysko z piasty, bez jej uszkodzenia, złap wymiary podjedz do hurtowni np. w Raszynie jest duży skład łożysk powinni coś dobrać za niewielkie pieniądze 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 1 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2011 ja wymieniałem same łożyska, a z piasty schodzi bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 1 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2011 ja wymieniałem same łożyska, a z piasty schodzi bez problemu W legacy 03- ?? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 1 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2011 Koledzy drodzy , chyba zapomnieliście o rzeczy najważniejszej Praktycznie nie da zmienić samych łożysk w piaście w legacy/otb my03> , i nowych foresterach czy imprezach, ze względu na to że jest w nich umieszczony pierścień magnetyczny do ABS-u i praktycznie w 100% w momencie próby wyprasowania jest on zniszczony . Więc wybijcie sobie z to zgłowy, bo szkoda Waszej kasy, co z tego że kupcie łożysko, założycie i ABS/VDC czy ESP nie bedzie działał , i na końcu i tak kupicie oryginał , gdzie akurat w subaru nie jest jakoś specjalnie drogi. Ja ostatnio do Infinity zamawiałem piaste i zapłaciłem 1600 zł :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorcerer Opublikowano 3 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Trochę się z tobą nie zgodzę bądź nie do końca rozumiem - piasta nawet oryginalna z ASO posiada łożysko i zostało ono tam w jakiś sposób umieszczone (czytaj wprasowane), a pierścień nie uległ uszkodzeniu. Jeśli fachowiec z odpowiednia prasa się tym zajmie nie powinno być problemu. Nie twierdze, ze na upartego będę starał się coś takiego zrobić ponieważ piastę już za 500 FHI nową mnożna wyjąc więc cała zabawa z prasowaniem nie koniecznie musi się to opłać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 sorcerer, jeśli dysponujesz odpowiednią technologią do takiego zabiegu to nie ma problemu. Problemem może być dostępność łożyska z pierścieniem magnetycznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 sorcerer, mogło też być tak, że najpierw wprasowano łożysko a potem wklejono pierścień, wtedy operacja rozebrania całości przy kruchości samego pierścienia może być kłopotliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Trochę się z tobą nie zgodzę bądź nie do końca rozumiem - piasta nawet oryginalna z ASO posiada łożysko i zostało ono tam w jakiś sposób umieszczone (czytaj wprasowane), a pierścień nie uległ uszkodzeniu. Jeśli fachowiec z odpowiednia prasa się tym zajmie nie powinno być problemu. Nie twierdze, ze na upartego będę starał się coś takiego zrobić ponieważ piastę już za 500 FHI nową mnożna wyjąc więc cała zabawa z prasowaniem nie koniecznie musi się to opłać. Powtarzam jeszcze raz, nie jest problemem wyprasowac / wprasować łożysko, problemem jest bardzo cienki ok 2mm pierścień magnetyczny, który w momencie wyprasowywania ulega uszkodzeniu , nowego nie kupisz od tak. A nawet jakbyś miał taki, to nie znam nikogo kto by sie podjął jego osadzenia, czyt. ponownego zaprasowania. Takie rzeczy wykonuje na linii w fabryce, a nie domowym sposobem :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Powtarzam jeszcze raz, nie jest problemem wyprasowac / wprasować łożysko chyba same kulki mozna tylko zmienić... bo obudowy piasty sa bieżniami..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Powtarzam jeszcze raz, nie jest problemem wyprasowac / wprasować łożysko chyba same kulki mozna tylko zmienić... bo obudowy piasty sa bieżniami..... A jak ktoś to na serio weźmie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 To będzie miał wymienione kulki i stare bieżnie + połamany pierścień ABS Kupi potem oryginalne, ale co się nawymienia to jego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Powtarzam jeszcze raz, nie jest problemem wyprasowac / wprasować łożysko chyba same kulki mozna tylko zmienić... bo obudowy piasty sa bieżniami..... Andrzej , ale chyba przyznasz mi rację że pomysłowość, polaków/kombinatorów za wszelką cenę, nie zna granic Pewnie Ty jak i ja widzieliśmy już takie patenty , że można by było biblie napisać Ja mam niestety jeszcze kontakt z innymi markami, to co tam sie dzieje czasami , to naprawde przechodzi ludzkie pojęcie. Kiedyś jak mnie coś najdzie , to chyba ksiązke napisze , bo staram sie dużo udokumentowywać :roll: a mam takie rodzynki, że jutub to pikuś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcellus Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 to ja podziele sie na swiezo doswiadczeniem z lozyskiem... moje padlo i mial powedrowac zamiennik, ale zamiennika pasujacego albo nie ma, a nawet jesli jest to moj mechanik nie poleca. na szczescie znalazl sie orginal w ASO Koper w cenie jak dobry zamiennik wiec chyba nie warto kombinowac z samym lozyskiem... czy kuleczkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.