Jump to content

Dragnia kierownicy przy hamowaniu


likus
 Share

Recommended Posts

Dzień dobry. :D

Problem mam wielki jak legacy. :cry:

Od pewnego czasu kierownica w moim gacku zaczyna wibrować przy hamowaniu.

Wymieniłem już:

- tarcze (zimmerman wiercone)

- klocki (ferodo)

- piaste bo podobno miała bice 0,5mm (oczywiśćie łożysko też)

I WIELKIE NIC !!!

Może ktoś miał już taki objaw ?

Ciekawe jest to, że jak rano ruszam z domu i wszystko jest zimne to drgań nie ma, aż do momentu kiedy wszystko zagrzeje się do normalnej temp. pracy.

Podczas jazdy nawet z dużymi prędkościami nie czuć bicia ani innych niepojących objawów, cyrk zaczyna się przy hamowaniu.

Ludziska drogie pomóżcie bo w desperacji jeszcze fiata kupię :wink:

Link to comment
Share on other sites

Galowi pomogło dynamiczne wyważanie kół.

 

Który masz rocznik Legaca?

 

Mam starszy model z roku 1997 a dokładnie listopada 1997

 

Jeśli "dynamiczne wyważnie kół" to takie na maszynie to mam już to za sobą.

Niedawno wyminiłem opony.

Link to comment
Share on other sites

a może amortyzatory przednie już się skończyły albo masz pogięte drążki kierownicze? tak chyba też się dzieje, gdy opony są nierówno zużyte (co znów implikuje śmierć amorków).

 

pzdr

 

Amorki były sprawdzane i są bardzo OK.

Opony niedawni wymieniłem, mają około 10 tys przebiegu.

Raczej nie widać pogiętych drążków, a i chyba w takim przypadku "gacka" powinno ściągąć.

Link to comment
Share on other sites

hmm skoro to wszystko jest nowe, to co tam jeszcze zostało? półosie? o kurde to jest dopiero dziwna przypadłość... :?

 

Panowie z subaruauto.pl mają różne koncepcje i ta jest jedną z nich, ewentualnie przeguby (choć te jeszcze nie robią hrup, hrup)

Link to comment
Share on other sites

Opony nie są kwadratowe? Chyba takie coś nie wychodzi na wyważarkach....

Gdyby były kwadratowe to bym chyba to poczuł w czasie jazdy. Nawet przy 190 km/h nie czuję drgań, bicia itp. bajerów ale jak zaczne hamować to już kierownica zaczyna żyć własnym życiem, a całe auto wpada w wibracje.

Link to comment
Share on other sites

Opony nie są kwadratowe? Chyba takie coś nie wychodzi na wyważarkach....

Gdyby były kwadratowe to bym chyba to poczuł w czasie jazdy. Nawet przy 190 km/h nie czuję drgań, bicia itp. bajerów ale jak zaczne hamować to już kierownica zaczyna żyć własnym życiem, a całe auto wpada w wibracje.

Niekoniecznie!!!Przy hamowaniu szczególnie ujawniają się wszelkie wady układu jezdnego, które sa nieodczuwalne podczas normalnej jazdy :!:

Link to comment
Share on other sites

Opony nie są kwadratowe? Chyba takie coś nie wychodzi na wyważarkach....

Gdyby były kwadratowe to bym chyba to poczuł w czasie jazdy. Nawet przy 190 km/h nie czuję drgań, bicia itp. bajerów ale jak zaczne hamować to już kierownica zaczyna żyć własnym życiem, a całe auto wpada w wibracje.

Niekoniecznie!!!Przy hamowaniu szczególnie ujawniają się wszelkie wady układu jezdnego, które sa nieodczuwalne podczas normalnej jazdy :!:

OK. jutro sprawdze pozamieniam koła (tył na przód) albo wsadze zimówki bo mam na całych kołach. Napiszę co to dało.

Link to comment
Share on other sites

Mialem dokladnie to samo, drgania na kierownicy przy hamowaniu, kola kilka razy wywazane, przednie tarcze zmienione i nic... :evil: Uszkodzone byly tylne tarcze :!: , po wymianie bicie zniknelo bez sladu 8)

Link to comment
Share on other sites

Mialem dokladnie to samo, drgania na kierownicy przy hamowaniu, kola kilka razy wywazane, przednie tarcze zmienione i nic... :evil: Uszkodzone byly tylne tarcze :!: , po wymianie bicie zniknelo bez sladu 8)

Kurcze to była by złośliwość rzeczy martwych :!:

Ale żeby z tylnych tarcz aż tak narywało samochodem :?:

A czy te bicia miałeś tylko przy hamowania jak ja czy też w czasie normalnej jazdy ?

Jak wpadłeś że to tylne tarcze, ktoś ci doradził, robiłeś jakies pomiary ?

Link to comment
Share on other sites

Mialem dokladnie to samo, drgania na kierownicy przy hamowaniu, kola kilka razy wywazane, przednie tarcze zmienione i nic... :evil: Uszkodzone byly tylne tarcze :!: , po wymianie bicie zniknelo bez sladu 8)

Kurcze to była by złośliwość rzeczy martwych :!:

Ale żeby z tylnych tarcz aż tak narywało samochodem :?:

A czy te bicia miałeś tylko przy hamowania jak ja czy też w czasie normalnej jazdy ?

Jak wpadłeś że to tylne tarcze, ktoś ci doradził, robiłeś jakies pomiary ?

 

To zupełnie możliwe. Ja miałem ostatnio trochę zaschniętego błota na tylnych felgach i po prostu cały samochód mi się trząsł podczas szybszej jazdy.

Link to comment
Share on other sites

Na poczatku drgania byly tylko przy hamowaniu, potem tez w czasie jazdy w przedziale 100-130 km/h. Bylem kolejny raz w warsztacie Subaru w celu wywazenia kol, mechanik po probnej jezdzie powiedzial ze wibracje pochodza od tarcz hamulcowych. Wjechal na stanowisko do badania hamulcow i pokazal jak drgaja wskazowki prza hamowaniu.

Link to comment
Share on other sites

Na poczatku drgania byly tylko przy hamowaniu, potem tez w czasie jazdy w przedziale 100-130 km/h. Bylem kolejny raz w warsztacie Subaru w celu wywazenia kol, mechanik po probnej jezdzie powiedzial ze wibracje pochodza od tarcz hamulcowych. Wjechal na stanowisko do badania hamulcow i pokazal jak drgaja wskazowki prza hamowaniu.

 

Muszę pomęczyć mechcanika i zobaczyć co dzieje się na rolkach ale myślę że nic tam nie zobaczę. Miesiąc temu auto przeszł bez przeszkód badania diagnostyczne i już wtedy kierownica drgała.

Link to comment
Share on other sites

Na badaniu technicznym hamulce sa badana z cala sila, u mnie mechanik powoli zwiekszal sile hamowania, drgania wskazowek byly najsilnijsze przy sredniej sile hamowania i zmienialy sie wraz z sila hamowania.

Link to comment
Share on other sites

likus,

 

ja miałem podobny problem ale rozwiązanie było głupie, kiedyś w golfie miałem coś takiego i myślałem, że to tarcze, wieć wymieniłem i nie pomogło, wymieniłem wszystko co jest z tym związane i nic, co się okazało, nowe tarcze, które założyłem dostałem też wygięte, połowe rzeczy wymieniłem nie potrzebne

Link to comment
Share on other sites

likus,

 

ja miałem podobny problem ale rozwiązanie było głupie, kiedyś w golfie miałem coś takiego i myślałem, że to tarcze, wieć wymieniłem i nie pomogło, wymieniłem wszystko co jest z tym związane i nic, co się okazało, nowe tarcze, które założyłem dostałem też wygięte, połowe rzeczy wymieniłem nie potrzebne

 

właśnie czekam na inne tarcze bo też mam wrażenie że te nowe coś nie są takie

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
likus,

 

ja miałem podobny problem......, nowe tarcze, które założyłem dostałem też wygięte, połowe rzeczy wymieniłem nie potrzebne

 

Dzisiaj wsadziłem zupełnie nowy komplet tarcz - narazie hamowałem ze 130 km/h bo podobno lepiej nie hamować ostro na nowych tarczach i o dziwo drgania ustąpiły :lol: .

Wniosek z tego taki, że poprzednie nowe tarcze też były wygięte od urodzenia :evil: .

I tak jak u ciebie powymieniałem niepotrzebnie kilka elementów subaryny.

Link to comment
Share on other sites

Wcale nie musiały byc krzywe do poczatku. Czasem wystarczy jedno ostre hamowanie + plus szybkie studzenie wodą i wszystkie wady fabryczne masz dosłownie na dłoni trzymajacej kierownice. Ja miałem takie które dopiero po rozgrzaniu wykazywały zmierzalne bice na zimno wszystko było ok bicie w normie

Link to comment
Share on other sites

to zapewne tylne tarcze - mam identyczne objawy przy hamowaniu. Przednie wygladaja niezle, zasdnych luzow i wyciekow z przodu. Przejedz sie i przy hamowaniu pomoz sobie recznym, jesli bedzie troche lepiej to wskazuje to na tył.

Przednie zreszta tez trzebaby zmienic:)

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...