Jump to content

Hyundai Tucson


Niedźwiedź

Recommended Posts

Hej,

 

czy ktoś z Was zna to auto (Hyundai Tucson/Kia Sportage po 2002)? Jak to jeździ? Jak z awaryjnością? Widziałem testy i wersja 4x4 naprawdę daje radę , a cenowo to auto jest bardzo przystępne.

Ma ktoś może doświadczenia z silnikami Hyundai/Kia? 2.0 pB, 2.0CRDI?

 

PZDR

Link to comment
Share on other sites

Mialem Hyundai'a Santa fe 2.7 V6 4X4 i zlego slowa nie moge powiedziec o ty samochodzie.Nie wiem jak spisuja sie silniki na ON.Auta bezawaryjne,tanie w eksploatacji.Tucson za wielka woda oferowany byl z 2.0 R4 lub 2.7 V6.Nowy model jest z 2.0 i 2.4 R4.Auto bardziej przeznaczone dla kobiet niz dla 4 osobowej rodziny,za malo miejsca z tylu.Marka godna polecania.

Link to comment
Share on other sites

Mialem Hyundai'a Santa fe 2.7 V6 4X4 i zlego slowa nie moge powiedziec o ty samochodzie.Nie wiem jak spisuja sie silniki na ON.Auta bezawaryjne,tanie w eksploatacji.Tucson za wielka woda oferowany byl z 2.0 R4 lub 2.7 V6.Nowy model jest z 2.0 i 2.4 R4.Auto bardziej przeznaczone dla kobiet niz dla 4 osobowej rodziny,za malo miejsca z tylu.Marka godna polecania.

2.7 chyba ten sam co w Coupe. A tam zadarzało się, że padały panewki :P

Link to comment
Share on other sites

Witam,

ja 3 lata jeździłem Tucson-em 2.o CRDI 4X4 i szczerze mogę polecić ten samochód.

Nie miałem dosłownie żadnych problemów z tym autkiem. Tylko normalna eksploatacja. Polecam bo to naprawdę fajne wozidełko.

Link to comment
Share on other sites

Poczekaj troche i kup Kia Sportage z silnikiem 2.0 turbo ~270hp.

Oglądałem właśnie nowego - nie słyszałem o tym silniku , o którym piszesz. Aktualnie najmocniejsza opcja do ON 184km, więc ta wersja 2.0T - rewelka :) Wiesz coś więcej?

Tucson-em 2.o CRDI 4X4 i szczerze mogę polecić ten samochód.

Wiadomo, że słabo się to odpycha w najmocniejszej wersji w tych modelach miał chyba 143km, ale właśnie dochodzą mnie słuchy o bezawaryjności tego silnika. Do miasta w sam raz chyba, ale po Forkowym 2.0T ten powyżej wspomniany 2.0T chętniej ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

czy ktoś z Was zna to auto (Hyundai Tucson/Kia Sportage po 2002)? Jak to jeździ? Jak z awaryjnością? Widziałem testy i wersja 4x4 naprawdę daje radę , a cenowo to auto jest bardzo przystępne.

Ma ktoś może doświadczenia z silnikami Hyundai/Kia? 2.0 pB, 2.0CRDI?

 

PZDR

 

Mo pracodawca w Szwecji miał takiego HULTAJA i był z niego zadowolony . Ja kilka dni tam pracowałem i dużo nie wiem ale daje radę . Pracodawca mówił ze się nie psuje . Miejsca dla pasażerów było dość i bagażnik też mały nie był . Chyba warto się nim zainteresować ?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

czy ktoś z Was zna to auto (Hyundai Tucson/Kia Sportage po 2002)? Jak to jeździ? Jak z awaryjnością? Widziałem testy i wersja 4x4 naprawdę daje radę , a cenowo to auto jest bardzo przystępne.

Ma ktoś może doświadczenia z silnikami Hyundai/Kia? 2.0 pB, 2.0CRDI?

 

PZDR

Pracowałem kiedyś w Hyundai-u więc cos tam wiem. Auto całkiem przyzwoite i nie awaryjne. Stosunkowo mały bagażnik, ale tylko jak liczymy do krawędzi okien/rolety, bo po dach to daję radę. Co do silników 2.0 benzyna - nie jedzie i dużo pali. 2.0CRDI występował w dwóch wariantach mocy 112(początek produkcji) i 143km(chyba od 2007?). Obydwoma jeździ się przyjemniej niż benzyną, choć szczególnie wersja słabsza osiągami nie powala. Silnik diesla to ogólnie udana konstrukcja, a układ wtryskowy jest Boscha, więc w razie jakiejś awarii najtańszy do naprawy z common raili. Pamiętać trzeba że to praktycznie przednionapędowe auto z dołączanym elektronicznie tyłem i działa to z lekkim opóźnieniem, ale na śliskim poprawia trakcję, choć bokami to tym nie polatam jak Subaru. ZTCP to da się załączyć ten napęd na stałe w ciężkich warunkach, ale powyżej 50km/h i tak przechodzi w tryb auto.

Link to comment
Share on other sites

Oglądałem właśnie nowego - nie słyszałem o tym silniku , o którym piszesz. Aktualnie najmocniejsza opcja do ON 184km, więc ta wersja 2.0T - rewelka :) Wiesz coś więcej?

Na dzien dzisiejszy u dealerow w stanach sa nowe Sonaty z tym silnikiem. W reklamach Hyundai pisze ze 2.0T w Tuscon i Sportage ma byc dostepny "wkrotce".

Takie parametry ma ten silnik w Sonacie: http://blogs.insideline.com/straightlin ... 0t-se.html

Bezposredni wtrysk, maksymalny moment 1,800 - 4,500 rpm, 0-60mil 6.6s, spalanie prawie jak u diesla (tylko ze diesel nie ma 270 koni i przyspieszenia do 100 ponizej 7 sekund), mozna tankowac nisko oktanowa benzyne. W przypadku Sonaty trzeba doplacic okolo $1600 za 2.0T w porownaniu do 2.4.

Link to comment
Share on other sites

Mam takie auto z 2005 roku. Jeździ się fajnie, ma miękkie i komfortowe zawieszenie, w środku sympatycznie (dużo bardziej niż w Tucsonie), ale bezawaryjny to on jest przez kilka lat mna gwarancji. Jak się zacznie sypać to leci parami-trójkami-czwórkami. A co do common-raila : hmm, u mnie się sypie i stąd zainteresowałem się czy tylko w Kii, ale nie - ogólnie to awaryjny i pieruńsko drogi w naprawach układ zasilania w paliwo. Silniki w dieslu były : 113,140 i 150 KM. Raczej ludzie nie polecają ich podkręcania, bo prędzej niż inne mówią papa. A serwisy to dramat, i mówię tu o ASO. Forum Kii praktycznie nie istnieje więc za wiele się nie dowiesz o aucie, z Hyundaiem trochę lepiej. Z częściami też nie za bogato, ale za kilka lat bedzie lepiej :lol:

Jeszcze wcześniejszy niż mój Sportage ponoć był jak bomba, z moim jest lepiej. Ale nowego moze i bym kupił, koreańce robią duże postępy :D

 

EDIT

Acha, "113" po mieście Wrocławiu pali 12/100, a w trasie jadąc 110 koło 9. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Poczekal bym na Kia z 2.0turbo albo Tucson z napedem hybrydowym

Kia is owned by Hyundai and will continue to sell its own version of the Tucson as the Kia Sportage; the 2011 Sportage was recently revised and is essentially a mechanical twin to the Tucson. Thus far, Kia is not offering the base 2.0-liter engine of the Tucson GL, but has announced it will a more powerful 2.0-liter turbocharged engine that produces 270-plus horsepower sometime during the 2011 model year. Hyundai has not confirmed when it might offer the turbocharged engine in the Tucson.

 

As for the long-term future of the Tucson, Hyundai offers it with four-cylinder diesel engines in other markets, but for U.S. versions it would likely turn to a gas-electric hybrid powertrain if it decided to offer an alternative to today’s conventional fours. Hyundai has confirmed plans to offer some of its cars with hybrid power, such as the Sonata, but hasn’t discussed if or when it would take that step with one of its SUVs.

i tlumaczenie

Kia jest własnością Hyundai i będzie sprzedawać swoją własną wersję Tucson jak Kia Sportage, 2011 Sportage została niedawno zmieniona i jest w istocie podwójne mechaniczne do Tucson. Jak dotąd, nie oferuje Kia podstawy 2,0-litrowy silnik z Tucson GL, ale ogłosiła, że będzie bardziej zaawansowane 2,0-litrowy turbodoładowany silnik, który wytwarza moc 270-plus kiedyś w 2011 roku model. Hyundai nie potwierdziły się, gdy może zaoferować turbodoładowany silnik w Tucson.

 

Jeśli chodzi o długoterminową przyszłość Tucson, Hyundai oferuje go w cztery silniki Diesla na innych rynkach, ale dla wersji USA to może zwrócić się do gazowo-elektryczne napędu hybrydowego, jeśli postanowił stworzyć alternatywę dla współczesnych konwencjonalnych czworakach . Hyundai potwierdził plany w pewnym stopniu z samochodów o napędzie hybrydowym, takich jak Sonata, ale nie dyskusji, czy i kiedy to zrobić kolejny krok naprzód z jednym ze swoich SUV-ów.

Link to comment
Share on other sites

Jeździłem nowym sportage z 2.0 CRDI w awtomacie z AWD. Niestety występuje turbodziura.

W środku sporo miejsca. Generalnie fajne wozidło, ładne dodatki w środku

 

a miałeś okazję sprawdzić czy napęd daje rade?

Link to comment
Share on other sites

Jeździłem nowym sportage z 2.0 CRDI w awtomacie z AWD. Niestety występuje turbodziura.

W środku sporo miejsca. Generalnie fajne wozidło, ładne dodatki w środku

 

a miałeś okazję sprawdzić czy napęd daje rade?

 

Jeżdziłem w trybie RWD, AWD, FWD po asfalcie.

W połączeniu z automatem najlepiej jeżdziło w trybie AWD

Ale niestety jest tzw turbodziura, czyli w momencie mocniejszego wciśnięcia pedału gazu, auto przez chwilkę zastanawia się co robić.

Mam zaproszenie na jazdę testówką ale z manualem, ponoć o niebo lepszy. Zobaczymy. Może uda się wjechać gdzieś w pola.

Jak nie, to uprowadzę sprzedawcę.

 

Sportage jest fajnym stylistycznie autem ale IMO motor w 2.0 crdi nie daje rady przez dziurę

Link to comment
Share on other sites

Jeździłem nowym sportage z 2.0 CRDI w awtomacie z AWD. Niestety występuje turbodziura.

W środku sporo miejsca. Generalnie fajne wozidło, ładne dodatki w środku

 

a miałeś okazję sprawdzić czy napęd daje rade?

 

Jeżdziłem w trybie RWD, AWD, FWD po asfalcie.

W połączeniu z automatem najlepiej jeżdziło w trybie AWD

Ale niestety jest tzw turbodziura, czyli w momencie mocniejszego wciśnięcia pedału gazu, auto przez chwilkę zastanawia się co robić.

Mam zaproszenie na jazdę testówką ale z manualem, ponoć o niebo lepszy. Zobaczymy. Może uda się wjechać gdzieś w pola.

Jak nie, to uprowadzę sprzedawcę.

 

Sportage jest fajnym stylistycznie autem ale IMO motor w 2.0 crdi nie daje rady przez dziurę

 

myslalem ze ten crdi to ten sam silnik co w pozostałych kijankach? wydawalo mi sie, ze ogolnie zbiera pozytywne oceny

 

jakbys mial okazje sprawdzic naped w polu albo w jakichs zaspach to daj znac :wink:

Link to comment
Share on other sites

Pamiętać trzeba że to praktycznie przednionapędowe auto z dołączanym elektronicznie tyłem i działa to z lekkim opóźnieniem, ale na śliskim poprawia trakcję, choć bokami to tym nie polatam jak Subaru.

czy w tym kontekście moglibyście skomentować poniższe filmy i zachowanie napędu:

1) "krzyżowy" brak przyczepności

 

2) opóźnienie w działaniu tyłu

 

3) tutaj widzę w większości przypadków tylko ciągnący przód - mylę się?

Link to comment
Share on other sites

konwencjonalnych czworakach

 

jak na czworaka, to ten hundaj dość konwencjonalny, zgodzę się.... :twisted: nie wiem, jak jest technicznie, sportage pierwszej generacji było GÓWNEM przez wielkie G, natomiast sorento mi się nawet podoba, ale tucson jest po prostu brzydki, bezpłciowy i lipny...ani to kombi, ani suv, ani terenówka, designerzy nie mogli się chyba do końca zdecydować, co to ma być..... :) ale to tylko moje subiektywne zdanie.... :D

Link to comment
Share on other sites

tucson jest po prostu brzydki, bezpłciowy i lipny...ani to kombi, ani suv, ani terenówka, designerzy nie mogli się chyba do końca zdecydować, co to ma być..... :) ale to tylko moje subiektywne zdanie.... :D

jakby subaraki były ładne :lol: kwestia gustu i...miłości ;) Mnie to ciekawi 'czteronapędowość' , nic więcej w sumie w przypadku tego auta.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...