ironmzes Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 -- 7 lis 2010, o 11:09 -- miało iść o rozrząd a poszło na noże.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 miało iść o rozrząd a poszło na noże.... dodajmy , z zalozenia wymieniany w ktoryms z aso w łodzi..... . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 18 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 - Wymieniamy pasek, jakaś rolka napinająca, pompa wody, ale czy coś jeszcze? Wyznaję zasadę że fura ma jeździć, cena nie gra roli. Wolę zrobić coś przy okazji, niz jeździć potem specjalnie z pierdołą. PASEK, ROLKI (4 SZT), NAPINACZ, EW POMPA WODY PASKI KLIMY, WSPOMAGANIA - Regulacja zaworów??? Nie mam LPG i nie bedę mieć. Ruszać zawory czy "jak nie swędzi to nie drapać"?!? SPRAWDZIĆ LUZY, EW REGULOWAĆ - Na co zwrócić uwagę? Co obejrzeć przy okazji? Czy sprawdzać cisnienie sprężania? Wymieniać uszczelniacze popychaczy? SPRAWDZIĆ CIŚNIENIE, SKORO ŚWIECE I TAK WYJĘTE Wracam jeszcze do tematu 1. Te 4 rolki do wymiany to od czego one są? Czy to są tylko rolki napinająco-prowadzące, które są łozyskowane samodzielnie? Czy kólko na wale korbowym (chyba zębate) też wymieniać? Słyszałem że jest małe i się powinno. 2. Pompa wody - OK. A ile ona kosztuje jak ktoś wie??? 3. Lamerskie pytanie - po czym mogę się dowiedzieć ile mam wałków rozrządu??? 4. Luzy zaworowe rozumiem że da radę sprawdzić. Ale czy da radę wyregulować bez wyciągania silnika??? Podobno nie. 5. No i jeszcze sprawdzenie cisnienia sprężania - co taki pomiar mi da oprócz poznania czterech wartości na kartce?!? Dowiem sie w jakim stopniu mam zużyty silnik??? 6. Czy ma ktos może schemat rozrządu w takim (czyt. moim) silniku i może mi podesłać? Aha, bardzo proszę podczas odpowiadania o nie odbieganie od tematu. Interesują mnie czysto techniczne aspekty w/w problemów z uwzglednieniem przede wszystkim maksymalnie długiej i bezawaryjnej pracy silnika. Dziekuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 a oto moja podpowiedź kup ogromnego kija i nabij kilka gwoździ jedź do ASO, jeżeli masz wybór wybierz dobrze oceniane aso ew inne miejsce z bardzo dobrą opinią i doświadczeniem itp niech zrobią i się nie przejmuj, robią to n-razy więc nic się złego nie stanie niech nie marudzą, dla spokojności wymień pompę wody pomimo że nie padają to jednak jest kilka przypadków gdzie padła i zrobiła koszmar w silniku. po wszystkim sprawdź czy nie UKRADLI tobie gąbek zabezpieczających chłodnice. jeżeli ukradli to maż już gotową broń do użycia mówię o tych gąbkach lewa pomiędzy chłodnicami przyklejona do tego czegoś od klimy prawa, którą mi wcześniej popsuli ale nie wiedziałem jeszcze jak są ważne ponieważ mechanicy wywalają te gąbki bo uważają się za mądrzejszych albo jak zwykle maja na wszystko wyczochrane bez tych gąbek: podczas zwykłego chłodzenia włącza się drugi bieg wentylatorów jakby nie wiadomo co się tam stało - nie właściwie dochładzana chłodnica klimy wpada tam mnóstwo syfu jak liście i itp zatykacze chłodnicy i po jakimś czasie wiecznie włącza się wiatrak chłodzenia. gąbki pomagają utrzymać przepływ powietrza przez 1 chłodnicę, wytwarza się tam (pomiędzy) spore podciśnenie dokładnie wiem co mówię, bo sam przez to przeszedłem, i dlatego jestem ultra wkurzony, bo już nie mogę doczyścić chłodnic bez ich wyciągnięcia inny użytkownik któremu też UKRADLI te gąbki miał nagle dokładnie takie same problemy jak ja przed robotą zrób szereg fotek abyś porównał obrazy - ma być tak samo przed jak i po wyminie :!: mechanicy najczęściej nie rozumieją konsekwencji założenia czegoś nie dokładnie tak samo jak to przewidział producent. Rok czasu stukało mi zawieszenie na ostrych prawo-skrętach i mechanicy szukali dlaczego coś stuka, potem podszedł 3 nie wprowadzony w temat i zapytał "a czemu ta śruba jest wkręcona odwrotnie?" po przełożeniu na drugą stronę problem znikł. Do dzisiaj nie wiadomo dlaczego tak było albo jest im wstyd się przyznać. zrób dokładną dokumentacje foto, a potem niech poprawiają za free - to może ich czegoś nauczy. Pozdrawiam p.s. gąbki nie występują jako cześć którą da się dokupić -- 19 lis 2010, 00:52 -- co do kosztu gratów dot 2.5 xt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 ostro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 ja jak zawsze niezawodny w tym temacie też byś tak się "radykalizował" gdyby tobie ASO wiecznie coś psuło, choć od bardzo dawna jest bardzo dobrze - czytaj: żadnych nowych strat zaraz mam przegląd na 120k :roll: a gąbki masz :?: Pozdrawiam -- 19 lis 2010, 08:35 -- Zapomniałem dopisać, ja jednak ZDECYDOWANIE polecam ASO robią to często, nie jest to jakaś operacja specjalnie rzadka. Często mają konkretną wytypowana osobę która się tym zajmuje. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 gąbki masz resztki jakieś, odpada bestia. moje 'ASO' nie musiało kraść gąbek bo mieli lepsze rzeczy do sknocenia a mój patent na temperaturę w dolocie już znasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareksubaru Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 13033aa042 napinacz- 240zł 13073aa142 rolka -110zł 13073aa230 rolka - 98zł 13085aa080 rolka zebata 110zł 73323ac011 pasek 32zł 809218430 pasek 35zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 nie boisz się wakacji :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareksubaru Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 to sa czesci gates ina i skf wiec sa ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 cena u mnie takiego rozrzadu;13033aa042 napinacz- 240zł 13073aa142 rolka -110zł 13073aa230 rolka - 98zł 13085aa080 rolka zebata 110zł 73323ac011 pasek 32zł 809218430 pasek 35zł to sa ceny u mnie w sklepie Rozumiem, że na części dajesz pełną gwarancję, jak przykładowo ten wyśmienity napinacz "nie napnie" jak trzeba, albo napnie i puści możemy zgłaszać roszczenia gwarancyjne ? Tak ? Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareksubaru Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 napinacz jest skf wiec jak w wiekszosci montowany na pierwszy montaz ,, orginał'' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 mareksubaru, jest gwarancja, czy nie ma ? Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareksubaru Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 gwarancja producenta :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 inny użytkownik któremu też UKRADLI te gąbki miał nagle dokładnie takie same problemy jak ja AdaSch ale nie trzeba wyjmowac chłodnicy , wystarczy wyjac wiatraki ( 3 srubki + rozpiać dwie kostki) i spokojnie wymieniasz rozrząd nie kradnac gąbeczek .......może u Ciebie klej puscił w tych gabkach... :roll: to sa ceny u mnie w sklepie nie boisz się wakacji zimowych :?: ...za tani towar , niska cena nie wzbudza zaufania a to jednak rozrząd..... :roll: , podobnie jak chinskie opony.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareksubaru Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 a wiesz co to jest firma skf i gates?????????? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 mareksubaru, ja wiem, a Ty wiesz, że właśnie złożyłeś ofertę handlową ? Pytam, czy rozumiesz jej skutki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 AdaSch ale nie trzeba wyjmowac chłodnicy , wystarczy wyjac wiatraki ( 3 srubki + rozpiać dwie kostki) i spokojnie wymieniasz rozrząd nie kradnac gąbeczek .......może u Ciebie klej puscił w tych gabkach... To widzę, że kolegów z Gdańska na szkolenie trzeba wyslać u mnie pomoże tylko wyciągniecie tych chłodnic i wyczyszczenie. Szkoda, że zauważyłem tego wcześniej :x :x :x Mam tam mnóstwo syfu. A było czyściutko co do kleju, to gąbki zostały wyrwane, bo ta cześć z klejem została na tym czymś od klimy po drugiej stronie to część odpadła a część została bo został ten pasek z klejem i resztką gąbki. Sam to naprawię kupiłem nawet bajer do odkurzacza aby wejść pomiędzy chłodnice i to okurzyć. Pytam, czy rozumiesz jej skutki ? no chyba właśnie nie rozumie. chyba też nie przeczytał regulaminu :roll: btw, ja nawet z darmowozem wolałem pojechać do aso fiata, żeby jednak ktoś to zrobił co ma pojęcie i gwarantuje wszystko. Części oryginalne fiat i wymiana aso = gwarancja, że się nie zerwie przez 120kkm jakoś, słowo rozrząd mnie przeraża, chociaż to moje pierwsze auta w których to robię. zawsze wczesnej sprzedałem auto, albo był łańcuch (nissany, i chyba toyota) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 jakoś, słowo rozrząd mnie przeraża, chociaż to moje pierwsze auta w których to robię. zawsze wczesnej sprzedałem auto, albo był łańcuch (nissany, i chyba toyota) Mnie też. Szczególnie w kontekście konsekwencji zmiany rozrządu na gratach niewiadomego pochodzenia, u Zenka co to VW Golf jeszcze w 1976 robił ;-) Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 kurde, dlaczego ma dużo kosztować, żeby było ok? wyższa cena części + wysoki koszt roboty ma dawać gwarancję? gwarancje daje robiący robotę, jak ma ochotę.... te części nie są drogie w produkcji. z czego mieliby robić pasek, żeby kosztował 600 zł ? wspomniane chińskie opony kiedy nowe prawdopodobnie lepsze są niż 5cio letnie 'markowe'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 kropkowicz, kurde, no ja rozumiem gdzie Cię uwiera. Uwiera Cię w ten nasz polskich kołtun - jak tanio to kicha, jak drogo to luks. Mnie też on (ten kołtun) ziazi (czytaj : wkurza) ... ale do Subarka (no on ten rozrząd ma taki-siaki niefajny - długo tam, jakieś napinacze nie trzymające, jakieś paski na M pękające) wymiana tylko tam, gdzie mam gwarancje i wspomnienia, że po spartaczeniu poprawiono nie na mój koszt. Z chęcią w takim układzie i ich części. Wszystko w jednym, dobrze znanym, zaufanym miejscu. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 gwarancje daje robiący robotę, jak ma ochotę właśnie, a tak masz pewność kto jest gwarantem. jakoś nie widzę, że pan "mietek" gdyby pękł pasek wymienił by mi silnik np używana za 6k pln może wymienić pasek który się zerwał a reszta to twoja wina, trzeba było nie jechać co do samych producentów: we fiacie fiacie stary rozrząd nie miał nigdzie luzów na łożyskach rolek itp ale na pompie wody był minimalny luz. Producenci to dyco, skf. Pasek to FPT, pompa też fpt zestawy dostępne na allegro też są oparte o skf contitech, ina i coś takiego i są tańsze ale czy porównywalne jakościowo? ja się nie podejmuję oceny technologii fpt vs contitech, oraz skf i dayco Dlaczego Akurat Ci producenci, i dlaczego są drożsi na wolnym rynku? może przepłacanie to głupota. Ja jednak wolę spać spokojnie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 gwarancje daje robiący robotę, jak ma ochotę.... Na "robotę" chyba , że jednoczesnie sprzedaje części to wtedy i na części. W zasadzie dostarczając swoje części klient jest w dosc trudnej sytuacji bo w razie reklamacji ktos za te demontaże i ponowne montaże musi płacić , nawet jak reklamacja np. na rolkę zostanie uznana w miejscu sprzedazy części. Najczęściej jednak sprzedajacy części probuje sugerować zły montaż.... Wszystko w jednym, dobrze znanym, zaufanym miejscu. To chyba miłosć..... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Grzesiek_67, problem jest taki, że nie każdy może liczyć na po spartaczeniu poprawiono nie na mój koszt niezależnie od tego gdzie pójdzie = nie ma takiego miejsca, gdzie każdy ma po prostu gwarancję, ponieważ biznesowe zadanie gwaranta to się z gwarancji wyślizgać, z twarzą czy bez, w rękawiczkach czy bez. na marginesie zapewniam, że na rozrządzie za te 6-8 stówek śmiga całkiem sporo subaraków. sprzedawcy wiedzą ile - te części po prostu schodzą. pytanie, ile zgonów zaliczyły takie części. na forumie jakoś nie widać tej rzeszy pokrzywdzonych taniością-jakością rozrządu. IMO to te same części opatrzone lepszymi marżami na każdym przejściu z rączki do rączki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 na marginesie zapewniam, że na rozrządzie za te 6-8 stówek śmiga całkiem sporo subaraków. Podobno na tych droższych tez.... :roll: IMO to te same części opatrzone lepszymi marżami na każdym przejściu z rączki do rączki Tutaj boli.... ... z bezstresowym życiem bedzie problem........spozywczy bułeczki znacznie taniej kupuje niz sprzedaje....i jeszcze mu dowożą a sprzedając Ferrari diler ma podobno 18% marży .... ..skandal.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się