Skocz do zawartości

Przed rozrządem...


Thomas

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...

- Wymieniamy pasek, jakaś rolka napinająca, pompa wody, ale czy coś jeszcze? Wyznaję zasadę że fura ma jeździć, cena nie gra roli. Wolę zrobić coś przy okazji, niz jeździć potem specjalnie z pierdołą. PASEK, ROLKI (4 SZT), NAPINACZ, EW POMPA WODY PASKI KLIMY, WSPOMAGANIA

- Regulacja zaworów??? Nie mam LPG i nie bedę mieć. Ruszać zawory czy "jak nie swędzi to nie drapać"?!? SPRAWDZIĆ LUZY, EW REGULOWAĆ

- Na co zwrócić uwagę? Co obejrzeć przy okazji? Czy sprawdzać cisnienie sprężania? Wymieniać uszczelniacze popychaczy? SPRAWDZIĆ CIŚNIENIE, SKORO ŚWIECE I TAK WYJĘTE

 

Wracam jeszcze do tematu

 

1. Te 4 rolki do wymiany to od czego one są? Czy to są tylko rolki napinająco-prowadzące, które są łozyskowane samodzielnie? Czy kólko na wale korbowym (chyba zębate) też wymieniać? Słyszałem że jest małe i się powinno.

2. Pompa wody - OK. A ile ona kosztuje jak ktoś wie???

3. Lamerskie pytanie - po czym mogę się dowiedzieć ile mam wałków rozrządu???

4. Luzy zaworowe rozumiem że da radę sprawdzić. Ale czy da radę wyregulować bez wyciągania silnika??? Podobno nie.

5. No i jeszcze sprawdzenie cisnienia sprężania - co taki pomiar mi da oprócz poznania czterech wartości na kartce?!? Dowiem sie w jakim stopniu mam zużyty silnik???

6. Czy ma ktos może schemat rozrządu w takim (czyt. moim) silniku i może mi podesłać?

 

Aha, bardzo proszę podczas odpowiadania o nie odbieganie od tematu.

 

Interesują mnie czysto techniczne aspekty w/w problemów z uwzglednieniem przede wszystkim maksymalnie długiej i bezawaryjnej pracy silnika.

 

Dziekuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a oto moja podpowiedź

 

kup ogromnego kija i nabij kilka gwoździ :twisted:

 

jedź do ASO, jeżeli masz wybór wybierz dobrze oceniane aso ew inne miejsce z bardzo dobrą opinią i doświadczeniem itp

 

niech zrobią i się nie przejmuj, robią to n-razy więc nic się złego nie stanie

 

niech nie marudzą, dla spokojności wymień pompę wody pomimo że nie padają to jednak jest kilka przypadków gdzie padła i zrobiła koszmar w silniku.

 

po wszystkim sprawdź czy nie UKRADLI tobie gąbek zabezpieczających chłodnice.

 

jeżeli ukradli to maż już gotową broń do użycia :twisted:

 

mówię o tych gąbkach

lewa pomiędzy chłodnicami przyklejona do tego czegoś od klimy

IMGP7188.jpg

prawa, którą mi wcześniej popsuli ale nie wiedziałem jeszcze jak są ważne

IMGP7185.jpg

 

ponieważ mechanicy wywalają te gąbki bo uważają się za mądrzejszych albo jak zwykle maja na wszystko wyczochrane

 

bez tych gąbek:

podczas zwykłego chłodzenia włącza się drugi bieg wentylatorów jakby nie wiadomo co się tam stało - nie właściwie dochładzana chłodnica klimy :evil:

wpada tam mnóstwo syfu jak liście i itp zatykacze chłodnicy i po jakimś czasie wiecznie włącza się wiatrak chłodzenia.

 

gąbki pomagają utrzymać przepływ powietrza przez 1 chłodnicę, wytwarza się tam (pomiędzy) spore podciśnenie

 

dokładnie wiem co mówię, bo sam przez to przeszedłem, i dlatego jestem ultra wkurzony, bo już nie mogę doczyścić chłodnic bez ich wyciągnięcia

 

inny użytkownik któremu też UKRADLI te gąbki miał nagle dokładnie takie same problemy jak ja

 

przed robotą zrób szereg fotek abyś porównał obrazy - ma być tak samo przed jak i po wyminie :!:

 

mechanicy najczęściej nie rozumieją konsekwencji założenia czegoś nie dokładnie tak samo jak to przewidział producent. Rok czasu stukało mi zawieszenie na ostrych prawo-skrętach i mechanicy szukali dlaczego coś stuka, potem podszedł 3 nie wprowadzony w temat i zapytał "a czemu ta śruba jest wkręcona odwrotnie?" po przełożeniu na drugą stronę problem znikł. Do dzisiaj nie wiadomo dlaczego tak było albo jest im wstyd się przyznać.

 

zrób dokładną dokumentacje foto, a potem niech poprawiają za free - to może ich czegoś nauczy.

 

Pozdrawiam

 

p.s.

 

gąbki nie występują jako cześć którą da się dokupić :evil::evil::evil::evil::evil::evil:

 

-- 19 lis 2010, 00:52 --

 

co do kosztu gratów

dot 2.5 xt

czecirozrzd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak zawsze niezawodny w tym temacie :mrgreen:

 

też byś tak się "radykalizował" gdyby tobie ASO wiecznie coś psuło, choć od bardzo dawna jest bardzo dobrze - czytaj: żadnych nowych strat :evil:

 

zaraz mam przegląd na 120k :roll:

 

a gąbki masz :?: :twisted:

 

Pozdrawiam

 

-- 19 lis 2010, 08:35 --

 

Zapomniałem dopisać,

 

ja jednak ZDECYDOWANIE polecam ASO

 

robią to często, nie jest to jakaś operacja specjalnie rzadka. Często mają konkretną wytypowana osobę która się tym zajmuje.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena u mnie takiego rozrzadu;

13033aa042 napinacz- 240zł

13073aa142 rolka -110zł

13073aa230 rolka - 98zł

13085aa080 rolka zebata 110zł

73323ac011 pasek 32zł

809218430 pasek 35zł

to sa ceny u mnie w sklepie

 

Rozumiem, że na części dajesz pełną gwarancję, jak przykładowo ten wyśmienity napinacz "nie napnie" jak trzeba, albo napnie i puści możemy zgłaszać roszczenia gwarancyjne ? Tak ?

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inny użytkownik któremu też UKRADLI te gąbki miał nagle dokładnie takie same problemy jak ja

 

AdaSch ale nie trzeba wyjmowac chłodnicy :idea: , wystarczy wyjac wiatraki ( 3 srubki + rozpiać dwie kostki) i spokojnie wymieniasz rozrząd nie kradnac gąbeczek :mrgreen: .......może u Ciebie klej puscił w tych gabkach... :roll: :mrgreen:

 

to sa ceny u mnie w sklepie
nie boisz się wakacji

 

zimowych :?: ...za tani towar , niska cena nie wzbudza zaufania a to jednak rozrząd..... :roll: , podobnie jak chinskie opony.. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch ale nie trzeba wyjmowac chłodnicy , wystarczy wyjac wiatraki ( 3 srubki + rozpiać dwie kostki) i spokojnie wymieniasz rozrząd nie kradnac gąbeczek .......może u Ciebie klej puscił w tych gabkach...

 

To widzę, że kolegów z Gdańska na szkolenie trzeba wyslać

 

u mnie pomoże tylko wyciągniecie tych chłodnic i wyczyszczenie. Szkoda, że zauważyłem tego wcześniej :x :x :x Mam tam mnóstwo syfu. A było czyściutko

 

co do kleju, to gąbki zostały wyrwane, bo ta cześć z klejem została na tym czymś od klimy po drugiej stronie to część odpadła a część została bo został ten pasek z klejem i resztką gąbki.

 

Sam to naprawię :mrgreen: kupiłem nawet bajer do odkurzacza aby wejść pomiędzy chłodnice i to okurzyć.

 

Pytam, czy rozumiesz jej skutki ?

no chyba właśnie nie rozumie. chyba też nie przeczytał regulaminu :roll:

 

btw, ja nawet z darmowozem wolałem pojechać do aso fiata, żeby jednak ktoś to zrobił co ma pojęcie i gwarantuje wszystko. Części oryginalne fiat i wymiana aso = gwarancja, że się nie zerwie przez 120kkm

 

jakoś, słowo rozrząd mnie przeraża, chociaż to moje pierwsze auta w których to robię. zawsze wczesnej sprzedałem auto, albo był łańcuch (nissany, i chyba toyota)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakoś, słowo rozrząd mnie przeraża, chociaż to moje pierwsze auta w których to robię. zawsze wczesnej sprzedałem auto, albo był łańcuch (nissany, i chyba toyota)

 

Mnie też. Szczególnie w kontekście konsekwencji zmiany rozrządu na gratach niewiadomego pochodzenia, u Zenka co to VW Golf jeszcze w 1976 robił ;-)

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde, dlaczego ma dużo kosztować, żeby było ok?

wyższa cena części + wysoki koszt roboty ma dawać gwarancję?

gwarancje daje robiący robotę, jak ma ochotę....

 

te części nie są drogie w produkcji. z czego mieliby robić pasek, żeby kosztował 600 zł ?

 

wspomniane chińskie opony kiedy nowe prawdopodobnie lepsze są niż 5cio letnie 'markowe'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kropkowicz,

kurde, no ja rozumiem gdzie Cię uwiera. Uwiera Cię w ten nasz polskich kołtun - jak tanio to kicha, jak drogo to luks. Mnie też on (ten kołtun) ziazi (czytaj : wkurza) ... ale do Subarka (no on ten rozrząd ma taki-siaki niefajny - długo tam, jakieś napinacze nie trzymające, jakieś paski na M pękające) wymiana tylko tam, gdzie mam gwarancje i wspomnienia, że po spartaczeniu poprawiono nie na mój koszt. Z chęcią w takim układzie i ich części. Wszystko w jednym, dobrze znanym, zaufanym miejscu.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwarancje daje robiący robotę, jak ma ochotę

 

właśnie, a tak masz pewność kto jest gwarantem.

 

jakoś nie widzę, że pan "mietek" gdyby pękł pasek wymienił by mi silnik np używana za 6k pln

 

może wymienić pasek który się zerwał a reszta to twoja wina, trzeba było nie jechać :twisted:

 

co do samych producentów:

 

we fiacie fiacie stary rozrząd nie miał nigdzie luzów na łożyskach rolek itp ale na pompie wody był minimalny luz. Producenci to dyco, skf. Pasek to FPT, pompa też fpt

 

zestawy dostępne na allegro też są oparte o skf contitech, ina i coś takiego i są tańsze

 

ale czy porównywalne jakościowo? ja się nie podejmuję oceny technologii fpt vs contitech, oraz skf i dayco

Dlaczego Akurat Ci producenci, i dlaczego są drożsi na wolnym rynku?

 

może przepłacanie to głupota. Ja jednak wolę spać spokojnie

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwarancje daje robiący robotę, jak ma ochotę....

Na "robotę" :idea: chyba , że jednoczesnie sprzedaje części to wtedy i na części. W zasadzie dostarczając swoje części klient jest w dosc trudnej sytuacji bo w razie reklamacji ktos za te demontaże i ponowne montaże musi płacić , nawet jak reklamacja np. na rolkę zostanie uznana w miejscu sprzedazy części. Najczęściej jednak sprzedajacy części probuje sugerować zły montaż....

Wszystko w jednym, dobrze znanym, zaufanym miejscu.

To chyba miłosć..... :roll: :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_67, problem jest taki, że nie każdy może liczyć na

po spartaczeniu poprawiono nie na mój koszt

niezależnie od tego gdzie pójdzie = nie ma takiego miejsca, gdzie każdy ma po prostu gwarancję, ponieważ biznesowe zadanie gwaranta to się z gwarancji wyślizgać, z twarzą czy bez, w rękawiczkach czy bez.

 

na marginesie zapewniam, że na rozrządzie za te 6-8 stówek śmiga całkiem sporo subaraków.

sprzedawcy wiedzą ile - te części po prostu schodzą.

pytanie, ile zgonów zaliczyły takie części. na forumie jakoś nie widać tej rzeszy pokrzywdzonych taniością-jakością rozrządu.

 

IMO to te same części opatrzone lepszymi marżami na każdym przejściu z rączki do rączki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na marginesie zapewniam, że na rozrządzie za te 6-8 stówek śmiga całkiem sporo subaraków.

Podobno na tych droższych tez.... :roll:

IMO to te same części opatrzone lepszymi marżami na każdym przejściu z rączki do rączki

Tutaj boli.... :twisted: ... z bezstresowym życiem bedzie problem........spozywczy bułeczki znacznie taniej kupuje niz sprzedaje....i jeszcze mu dowożą :mrgreen: a sprzedając Ferrari diler ma podobno 18% marży :idea: .... ..skandal.. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...