Jump to content

Jak podnieść skuteczność przednich świateł przeciwmgielnych


Ptasi0r

Recommended Posts

No właśnie, mam Impreze GT w wersji kombi (zderzak i pare innych rzeczy - poliftowe).

Chciałbym zamienić w jakiś sposób te mizerne przeciwmgielne na coś, co w nocy oświetli mi drogę fest! Co można zrobić w tym kierunku? Dać mocniejsze żarówki? Wsadzić jakieś halogeny dalekosiężne? Jeśli tak, to jakie polecacie i skąd? A może cała zabawa jest tego nie warta? :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

2HO to sa te większe, wchodzą na wcisk i dostępu do regulacji pionowej później nie ma zbyt dogodnego.

Blachę mocującą podcinasz ok 1cm i przykręcasz ją, we wnęce w zderzaku wycinasz otworki żeby sobie śrubki regulacyjne weszły - no i tyle rzeźby. Mocujesz halogen do blachy i albo podpinasz pod instalacje przeciwmgielnych, albo kupujesz za kilka zł przekaźnik i podłączasz je do świateł drogowych. (polecam druga opcję, bo wygodniej i fajniej, oraz jakiś przepis mówi że wszystkie światła drogowe mogą się załączać osobno, ale MUSZĄ gasić razem).

 

-- 27 paź 2010, o 18:58 --

 

Ptasi0r, Czy Twoja Turbowanna nie jest przypadkiem srebrna? i nie ma zderzaka 99-00? i nie pochodzi z Lublina? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ok, dzięki za rady. Modelu 2HO nie znalazłem ale za pewno chodziło Ci o HO2:

http://sklep.wesem.pl/4/6600/Halogeny_s ... e_typu_HO2

nie. Chodzi o 'reflektory rajdowe' :arrow: http://sklep.wesem.pl/4/6703/Halogeny_s ... dowe_RAJD2

zmienili nazewnictwo, chodzi o Rajdowy reflektor drogowy Φ183 - 120° (RAJD2.46212 - bez zenonu, RAJD2.46210 - z zenonem)

Link to comment
Share on other sites

Ja mam H3.

 

teraz się przygladam tej stronce i widzę że się pozmieniało trochę.

Na fotce są 3 regulacje, wcześniej była tylko jedna w pionie i jedna w poziomie. To chyba lepiej, wygląda na to że będzie lepiej dostępne. i na kluczyk są, stare były na śrubokręt i szybko się śrubki wyrobiły.

Link to comment
Share on other sites

tylko drogowe - lipa straszna

 

-vs. tylko wesem - nie jeździłem ale pewnie blisko tego co poniżej:

 

vs. drogowe+wesem - jak dobrze ustawisz to masz super widoczność, mi jeden czasem opadnie i świeci w podłogę, poprawiam wciskając mu górę, nie bawię się w regulacje, lekko na boki je ustawiłem to pobocza mi doświetlają

 

Gorzej po przełączeniu z długich na światła mijania :)oczy Ci sie przyzwyczajają a tu nagle ciemność, jakbys świeczki miał zamiast świateł :P

Link to comment
Share on other sites

Też muszę sobie takie reflektory zamontować.

 

A jak Wam się sprawdza takie krótkie połączenie długich z tymi (bądź co bądź) mocnymi halogenami?

 

Mi wszyscy mówią, żeby tak nie robić, tylko wziąć z przekaźnikami i oddzielnym włącznikiem. :roll:

Link to comment
Share on other sites

A ja mam tak (na tym małym czarnym): :mrgreen:

 

img6260a.jpg

 

I małe i duże Wesemki bardzo dają radę. Tak jak pisze adaś. Jak je wyłączam to nastaje ciemność...

 

-- 27 paź 2010, o 20:25 --

 

Też muszę sobie takie reflektory zamontować.

 

A jak Wam się sprawdza takie krótkie połączenie długich z tymi (bądź co bądź) mocnymi halogenami?

 

Mi wszyscy mówią, żeby tak nie robić, tylko wziąć z przekaźnikami i oddzielnym włącznikiem. :roll:

 

Absolutnie nie na krótko. W najlepszym wypadku spalisz po pewnym czsie włącznik długich, w najgorszym samochód. Możesz podłączyć do długich ale bezwzględnie przez przekaźnik.

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio jak kota rozjechałem to halogen nie wzywał Batmana tylko Krecika :mrgreen: Dzięki temu się zatrzymałem i zauważyłem, że tablicę rej. wyrwało po spotkaniu z kotem i zawróciłem i ją odnalazłem a kota nie :P

Link to comment
Share on other sites

A, jeszcze jedno... W Miniaku małe zewnętrzne na elektrowni są przeciwmgielne - szerokokątne, a wewnętrzne 183mm dalekosiężne. Efekt fantastyczny - doświetlone świetnie bliskie boki i daleko w las też jest jasno, bardzo jasno. Ustawiłem je tak, że częściowo wiązki się nakładają.

Link to comment
Share on other sites

Wtrace swoje trzy grosze (coby jakiegos pomuka dostac, buehehe).

 

Przeciwmglowe g. daja. Taka ich idea zeby swiecily nisko i szeroko i nie powodowaly samooslepiania w czasie mgly. W efekcie w mgle niewiele daja (bo i tak mgla) a jak mgly nie ma, to nic nie wnosza ;)

 

Trzeb zakladac dalekosiezne. Tak jak Adas linkowal, w zderzak to najlepiej te bez plajstikowej obudowy, ze srubami ro regulacji na takim 'talerzu'. Sa w dwoch wielkosciach, ktores powinny wejsc. Na Forum byl kiedys niemal tutorial ze zdjeciami jak to zalozyc, trzeba odszukac.

 

Te mocowane na dole w zderzaku trzeba ustawic 'na zewnatrz' i mozliwie nisko, ale nie az tak zeby sie samemu oslepiac od asfaltu. Beda dobrym uzupelnieniem swiatel glownych, dobrze doswietla pobocze i zakrety, a gdybysmy nie zdazyli ich wylaczyc to przeciwnik przezyje :lol: Osobnym wlacznikiem przez przekaznik. Policja badan nie robi na miejscu, wiec uzna je za typowe przeciwmglowe.

 

Jesli jest potrzeba to nad zderzakiem mozna zalozyc drugie dalekosiezne - te na wprost i mozliwie daleko. Te robia juz za typowe szperacze. Zgodnie z obowiazujacymi przepisami dalekosiezne powinny zalaczac sie razem ze swiatlami 'dlugimi'. Najlepiej je podlaczyc pod wlacznik dlugich ale przez osobny przekaznik. Seryjny dwoch zestawow nie wytrzyma - w wielu autach nawet troche mocniejszych zarowek nie wytrzymuje.

 

Teraz kilka szczegolow:

1. trzeba bardzo solidnie zamocowac, zeby sie nie bujaly; mawet lekko drgajace swiatla bardzo mecza;

2. jesli jezdzi sie na codzien z oslonami reflektorow, to koniecznie kontrolki ich zalaczenia!!! Inaczej wlaczymy bezwiednie w dzien i... stopimy reflektor;

3. uwazac zeby nie zatkac reflektorami wlotu do chlodnicy!!!

4. unikac wersji chromowanych; jesli mamy orurowanie z przodu z polerowanej nierdzewki, to trzeba okleic czarna folia albo pomalowac tam gdzie odbija sie swiatlo z reflektora; jesli tego nie zrobimy to bedziemy sie sami oslepiac;

5. to sa dodatkowe koszty, dodatkowe kilogramy w najgorszym miejscu, dodatkowy bajer do ukradzenia, lekkiego dzwona nie przezyja... wiec jesli nie trzeba to nie zakladac 8)

6. jakiekolwiek dodatkowe swiatla nie sa obowiazkowe, ale jesli juz sa to musza byc absolutnie sprawne; jesli podczas kontroli drogowej nie bedzie ktores swiecilo, to czeka nas reprymenda.

 

Te sa bardzo fajne http://sklep.wesem.pl/4/6703/Halogeny_s ... dowe_RAJD2.

Na dole zakladalbym drogowe 120*. Na gorze drogowe 90*. Ksenonowe pewnie lepsze, ale i drozsze.

Link to comment
Share on other sites

przy jeździe na światłach zwykłych reflektorów polecam wszystkim Osram Silverstar. Samo światło jest o wiele jaśniejsze przez co pewniej się jedzie po zmroku tam gdzie nie ma latarni i zasięg działania jest trochę większy niż standardowych żarówek. :)

 

 

koszt zestawu to tylko około 60 zł >> naprawdę warto!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...