Jump to content

Przeciwmgielne tylne


luksp

Recommended Posts

bo jak masz mgłę z przodu, i jedziesz do przodu z zapalonymi p.mglakami, to mgła zostaje z tyłu, i wtedy dobrze mieć światło z tyłu. inaczej jak jedziesz we mgle do tyłu nazad wstecz, wtedy lepiej posadzić z tyłu teściową, to zamortyzuje energię uderzenia. i trzeba uważać, żeby teściowa nie zabrała ze sobą patelni ani miotły, bo będzie się działo, jak zdąży.

po co ci tylne przeciwmgielne włączane osobno, bez przednich, bo wydaje mi sie, że tak brzmiało pytanie...? jeździsz na samych tylnych?

Link to comment
Share on other sites

ale jak jedziesz za kims i nie chcesz swiecic po oczach przednimi i tylko chcesz miec wlaczone z tylu- juz nie ma takiej mozliwosci

 

wedlug mnie kierowca powinien sam decydowac ktore wlacza

Link to comment
Share on other sites

Ja sam tak sobie zażyczyłem kiedy dorabiałem z tyłu przeciwmgielne (w wersji US nie było) aby mieć jedną kontrolkę (musi być do przeciwmgielnych) i dla mnie cool 8) choć "bajer" w stylu pozycje + przednie przeciwmgielne nie da się uskutecznić bo głupio z tylnym zapalonym na mieście.. :roll: no i niebiescy potrafią zatrzymać :idea:

Link to comment
Share on other sites

W kwestii jak to reguluje prawo o ruchu drogowym:

 

Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:

 

1. kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany:

 

1. włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie,

2. poza obszarem zabudowanym podczas mgły dawać krótkotrwałe sygnały dźwiękowe w czasie wyprzedzania lub omijania;

 

2. kierujący innym pojazdem niż pojazd, o którym mowa w pkt 1, jest obowiązany:

 

1. włączyć światła, w które pojazd jest wyposażony,

2. korzystać z pobocza drogi, a jeżeli nie jest to możliwe, jechać jak najbliżej krawędzi jezdni i nie wyprzedzać innego pojazdu.

 

2. Obowiązek używania świateł, o którym mowa w ust. 1, dotyczy kierującego pojazdem także podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.

 

3. Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.

 

Mnie osobiście denerwują kierowcy jadący w mieście z włączonym tylnym światłem przeciwmgłowym, podczas gdy mgła już dawno opadła :roll: .

Link to comment
Share on other sites

sprawdziłem dla pewności u siebie ... i można niezależnie włączać przednie i tylne przeciwmgielne,

"problem" może dotyczyć aut z US i zależy kto i jak dokładnie domontował brakujące tylne światełko ... jak np. podłączył równolegle z przednimi (wyłącznik, przekaźnik ... wszystko kosztuje...), to jest tak jak piszecie, że działają razem.

Link to comment
Share on other sites

ale jak jedziesz za kims i nie chcesz swiecic po oczach przednimi

Przednie przeciwmgłowe świecą niziutko więc bez obawy :)

no pewnie... :evil:

 

całe szczęście w zderzaku mam dalekosiężne i zazwyczaj po włączeniu ich oślepiający przeciwmgielnymi zaczyna rozumieć że chyba też coś nie tak ma ze swoimi światełkami w zderzaku, albo nie potrafi z nich korzystać.

Link to comment
Share on other sites

sprawdziłem dla pewności u siebie ... i można niezależnie włączać przednie i tylne przeciwmgielne,

"problem" może dotyczyć aut z US i zależy kto i jak dokładnie domontował brakujące tylne światełko ... jak np. podłączył równolegle z przednimi (wyłącznik, przekaźnik ... wszystko kosztuje...), to jest tak jak piszecie, że działają razem.

 

Outback 2009 z SIP, przeciwmgielne tylne tylko z przednimi.

Różnica jest miedzy modelami a nie wersjami US czy EU.

Link to comment
Share on other sites

W espasie IV najpierw zapalają się tylne a potem przednie :wink: .

W starszych autach tak bywało, że można było sobie wybierać, w nowszych już tak nie ma (najpierw przód potem tył). Pewnie jeszcze wszystko na jednej dźwigience (IMSO księgowi... :twisted: )

Link to comment
Share on other sites

Impreza '96 przód i tył osobno. Natomiast wujka Polo (przedostatni model chyba) ma już pierw przednie potem tylne ;p

A Legacy ojca nie ma przednich halogenów ale tylny też załączany z guzika ;)

Link to comment
Share on other sites

W nowym OBK tylne można włączyć tylko po uprzednim włączeniu przednich. W VW Passacie i Golfie ostatnio użytkowanymi było tak samo. Myślę, że to jest logiczne rozwiązanie - przełączniki są ograniczone do jednej dźwigni, więc nie ma ich za dużo (a musiałyby być jeśli chcemy włączać tył i przód niezależnie), sytuację gdy używamy tylko przednich przeciwmgielnych jest dużo łatwiej sobie wyobrazić, niż sytuację, gdy używamy tylko tylnych świateł. Ja w ogóle byłbym za tym, żeby jeszcze mocniej ograniczyć dostęp do włącznika tylnych przeciwmgielnych - są w naszym kraju zdecydowanie nadużywane. Wczoraj jechałem z Goleniowa do Szczecina, 50 km dystans, 4 mijane samochody jechały na tylnych przeciwmgielnych, chociaż mgły nie było w ogóle, a jedynie drobny deszcz. Nie ma nic gorszego, niż czerwona żarówa odbijająca się w mokrym asfalcie po zmroku... Wielokrotnie też widziałem na autostradzie Berlin-Szczecin niemiecką policję zatrzymującą polskie samochody z tylnymi przeciwmgielnymi włączonymi bez żadnego sensu...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Chcialby dorobic tylne przeciwmglowe do mojego OBK MY11 jak to zrobic? Gdzie? Czy ASO robi taka usluge, czy musze sie liczyc ze zmiana lamp? Bo zbliza mi sie pierwszy przeglad po 3 latach I wypadalo by miec to swiatlo wreszcie. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ja w ogóle byłbym za tym, żeby jeszcze mocniej ograniczyć dostęp do włącznika tylnych przeciwmgielnych - są w naszym kraju zdecydowanie nadużywane. Wczoraj jechałem z Goleniowa do Szczecina, 50 km dystans, 4 mijane samochody jechały na tylnych przeciwmgielnych, chociaż mgły nie było w ogóle, a jedynie drobny deszcz. Nie ma nic gorszego, niż czerwona żarówa odbijająca się w mokrym asfalcie po zmroku... Wielokrotnie też widziałem na autostradzie Berlin-Szczecin niemiecką policję zatrzymującą polskie samochody z tylnymi przeciwmgielnymi włączonymi bez żadnego sensu...

Święte słowa. Strasznie mnie to wkurza u naszych notorycznie niedouczonych kierowców. Tylnych przeciwmgielnych nadużywa ok. 20% kierowców. Wystraszeni już samym faktem, że jadą samochodem włączają je przy byle deszczyku, śniegu, czy mgiełce. Ja rozumiem, że można zapomnieć je wyłączyć, jak wcześniej była mocna mgła, ale często widzę jak kierowcy je włączają jak tylko wjadą w leciutką mgłę. Tępił bym takich... :czerwona:

Chcę zostać ORMOwcem!!! :angry:

 

 

A przełączniki mam osobne. :) I to jest bardzo dobra koncepcja. Przednich chyba jeszcze nigdy nie włączyłem, za to tylne się zdarzało.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...