Skocz do zawartości

Szukam info jakie turbawki byly Gt-kach JDM


Luqu

Rekomendowane odpowiedzi

Pomocy !

Dałem info na ogólno technicznym i cisza...

Czy zna ktoś jakś strone gdzie troche szczegołowiej bylo by opisane jakie różnice sa miedzy poszcegolnymi silnikami w JDM-owych Gt. Chodzi mi głównie o to jakie turbawki były w wersjach 260 280 i 300 PS

 

I pytanie ne dwa: Do jakiej mocy starczy standartowa TD04L ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

260 to WRX JDM pewnie TDO4

280 i 300 TO STI JDM (w tym Type RA i Type R) TD05

na 240-250 powinna wytrzymać przy max doładowaniu 1.2 (niektórzy mają nawet 1.3) ale jej żywotność napewno spadnie.

A co do silników to temat rzeka... jaki rocznik Cię interesuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 99 roku wychodzily

-wrx, sti, Ra i type R z silnikami 280 hp

- WRX 240 i 250 hp

- Sti w wydaniu RA Type R 300 hp

 

ale nie o to chodzi

 

Mam silnik EJ207DW1KE czyli 280 hp z JDM i jest tam założona standartowa turbina TD04L. Co oznacza ze jest nie orginalna i o to mi chodziło.

 

Co do GT JDM to był to skrót myślowy 8) który miał ograniczyc rozważania dotyczace wersji US i EU ale widze ze czujne oko specjalistów patrzy :P

Tylko czemu nikt nie zna strony gdzie napisane jest jaka turbine powinien miec moj silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi turbinami to jest niezły zamęt bo to zależało od rynku, jak i od rocznika. Np. w moim WRX JDM'97 siedzi RHF5HB, czyli VF22 i ten wynalazek ma 280KM w serii.

 

Tu jest cała specyfikacja klasycznych STI: http://www.subaru-impreza.org/forum/tec ... specs.html

a tu WRX: http://www.subaru-impreza.org/forum/tec ... specs.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi turbinami to jest niezły zamęt bo to zależało od rynku, jak i od rocznika. Np. w moim WRX JDM'97 siedzi RHF5HB, czyli VF22 i ten wynalazek ma 280KM w serii.

 

Tu jest cała specyfikacja klasycznych STI: http://www.subaru-impreza.org/forum/tec ... specs.html

a tu WRX: http://www.subaru-impreza.org/forum/tec ... specs.html

 

Dobra wreszcie jakis konket dzieki :D

Teraz prosze o tlumaczenie co to jest za turbo "RHF5HB" i czemu to jest niby vf22 :?:

wójek gooogle nie dał mi zbyt jasnej odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w późnych WRX JDM 98 i 99 było na pewno VF22

 

-- 12 paź 2010, o 07:02 --

 

Teraz prosze o tlumaczenie co to jest za turbo "RHF5HB" i czemu to jest niby vf22 :?:

RHF5HB to IHI vf34

 

"VF22: The VF22 is the largest VF turbo with a 48mm compressor housing and a 5 blade compressor wheel. The exhaust housing is a P20. This is the standard turbo on STi Version 2 (1996) and first 100 of the 22B (1998). This is a RHF5HB Ball Bearing type turbo. The VF22 has the largest potential for peak horsepower and highest boost levels in the IHI model range. It is capable of running up to 25 psi. Turbo lag is minimal, spool up is around 3300 rpm. Expect to max out the VF22 somewhere in the 400-450 hp range. Turbo is a direct bolt-in replacement for your WRX's factory unit, requiring no additional parts. This turbo breathes easier in the top and mid ranges, and has been known to give gains of about 20% in the horsepower department, and 30% in torque.

 

VF23: The VF23 is similar to the VF22 but the compressor housing is 46mm and incorporates a 7 blade design compressor wheel. The exhaust housing is the same as the VF22. This is the standard turbo on the STi Version 3 (1997). This is a RHF5HB Ball Bearing type turbo.

 

VF29: The VF29 is similar to the earlier VF28. The compressor housing is 46mm and incorporates a 7 blade compressor wheel. The exhaust housing is a quicker spooling P18. This is the standard turbo on the STi Version 6. This is a RHF5HB Ball Bearing type turbo.

 

VF30: The VF30 has a bigger compressor than the VF23 at 47mm. It incorporates a 9 blade compressor wheel. The core is a divided thrust bearing and has a P18 exhaust housing. This is the standard turbo on the New Age Sti.

 

VF34: The VF34 is similar to the VF30 but has improved spool up due to roller bearing design. This is the standard turbo on the New Age Sti RA Spec C.

 

VF35: The VF35 has identical internals as the VF30 and it uses divided thrust bearings. However, the exhaust housing is a P15 which means this turbo will have fantastic spool characteristics. This turbo is standard on the new WRX Type RA. LIMITED SUPPLY."

 

 

U mnie na tabl znam jest RHF5HB, a w dalszej części IHI VF22, także RHF5HB to raczej VF22, a nie VF34...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację:

WRX JDM EJ20 14411AA142/ 3 RHF5HB IHI Turbo VA660033 VF22

ale z innego źródła mam: RHF5HB IHI Turbo VE660065 VF36 :shock: więc chyba RHF5HB to nie numer seryjny czy oznaczenie jednego modelu :?: :

http://www.turbo-product.com/IHI/RHF5HB.ASP

 

-- 12 paź 2010, o 09:43 --

 

Oczywiście. PL spec.

np. Waszka Edition from Kielce :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...