Jump to content

Szukam info jakie turbawki byly Gt-kach JDM


Luqu
 Share

Recommended Posts

Pomocy !

Dałem info na ogólno technicznym i cisza...

Czy zna ktoś jakś strone gdzie troche szczegołowiej bylo by opisane jakie różnice sa miedzy poszcegolnymi silnikami w JDM-owych Gt. Chodzi mi głównie o to jakie turbawki były w wersjach 260 280 i 300 PS

 

I pytanie ne dwa: Do jakiej mocy starczy standartowa TD04L ??

Link to comment
Share on other sites

260 to WRX JDM pewnie TDO4

280 i 300 TO STI JDM (w tym Type RA i Type R) TD05

na 240-250 powinna wytrzymać przy max doładowaniu 1.2 (niektórzy mają nawet 1.3) ale jej żywotność napewno spadnie.

A co do silników to temat rzeka... jaki rocznik Cię interesuje ?

Link to comment
Share on other sites

już widziałem ale dzięki za info :mrgreen:

Co do Turbin to koledzy z UK opisali to tak:

Dotyczy modeli STI: TD05 16G on the version 2, a vf23 on the version 3, vf24 on the 4, vf28 on the 5 and vf29 on the 6.

Link to comment
Share on other sites

Nie bylo GT JDM :P

opisują je w UK IMPREZA TURBO 2000

 

Tzn. co opisuja? :)

 

W UK byly Turbo 2000, w Japonii byly WRX.

A na kontynencie w Europie byly GT :P

 

Ja wiem, ze to w zasadzie formalnosc tylko, ale co, jak nie bylo, to nie bylo :)

Link to comment
Share on other sites

W 99 roku wychodzily

-wrx, sti, Ra i type R z silnikami 280 hp

- WRX 240 i 250 hp

- Sti w wydaniu RA Type R 300 hp

 

ale nie o to chodzi

 

Mam silnik EJ207DW1KE czyli 280 hp z JDM i jest tam założona standartowa turbina TD04L. Co oznacza ze jest nie orginalna i o to mi chodziło.

 

Co do GT JDM to był to skrót myślowy 8) który miał ograniczyc rozważania dotyczace wersji US i EU ale widze ze czujne oko specjalistów patrzy :P

Tylko czemu nikt nie zna strony gdzie napisane jest jaka turbine powinien miec moj silnik

Link to comment
Share on other sites

Z tymi turbinami to jest niezły zamęt bo to zależało od rynku, jak i od rocznika. Np. w moim WRX JDM'97 siedzi RHF5HB, czyli VF22 i ten wynalazek ma 280KM w serii.

 

Tu jest cała specyfikacja klasycznych STI: http://www.subaru-impreza.org/forum/tec ... specs.html

a tu WRX: http://www.subaru-impreza.org/forum/tec ... specs.html

Link to comment
Share on other sites

Z tymi turbinami to jest niezły zamęt bo to zależało od rynku, jak i od rocznika. Np. w moim WRX JDM'97 siedzi RHF5HB, czyli VF22 i ten wynalazek ma 280KM w serii.

 

Tu jest cała specyfikacja klasycznych STI: http://www.subaru-impreza.org/forum/tec ... specs.html

a tu WRX: http://www.subaru-impreza.org/forum/tec ... specs.html

 

Dobra wreszcie jakis konket dzieki :D

Teraz prosze o tlumaczenie co to jest za turbo "RHF5HB" i czemu to jest niby vf22 :?:

wójek gooogle nie dał mi zbyt jasnej odpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

w późnych WRX JDM 98 i 99 było na pewno VF22

 

-- 12 paź 2010, o 07:02 --

 

Teraz prosze o tlumaczenie co to jest za turbo "RHF5HB" i czemu to jest niby vf22 :?:

RHF5HB to IHI vf34

Link to comment
Share on other sites

w późnych WRX JDM 98 i 99 było na pewno VF22

 

-- 12 paź 2010, o 07:02 --

 

Teraz prosze o tlumaczenie co to jest za turbo "RHF5HB" i czemu to jest niby vf22 :?:

RHF5HB to IHI vf34

 

"VF22: The VF22 is the largest VF turbo with a 48mm compressor housing and a 5 blade compressor wheel. The exhaust housing is a P20. This is the standard turbo on STi Version 2 (1996) and first 100 of the 22B (1998). This is a RHF5HB Ball Bearing type turbo. The VF22 has the largest potential for peak horsepower and highest boost levels in the IHI model range. It is capable of running up to 25 psi. Turbo lag is minimal, spool up is around 3300 rpm. Expect to max out the VF22 somewhere in the 400-450 hp range. Turbo is a direct bolt-in replacement for your WRX's factory unit, requiring no additional parts. This turbo breathes easier in the top and mid ranges, and has been known to give gains of about 20% in the horsepower department, and 30% in torque.

 

VF23: The VF23 is similar to the VF22 but the compressor housing is 46mm and incorporates a 7 blade design compressor wheel. The exhaust housing is the same as the VF22. This is the standard turbo on the STi Version 3 (1997). This is a RHF5HB Ball Bearing type turbo.

 

VF29: The VF29 is similar to the earlier VF28. The compressor housing is 46mm and incorporates a 7 blade compressor wheel. The exhaust housing is a quicker spooling P18. This is the standard turbo on the STi Version 6. This is a RHF5HB Ball Bearing type turbo.

 

VF30: The VF30 has a bigger compressor than the VF23 at 47mm. It incorporates a 9 blade compressor wheel. The core is a divided thrust bearing and has a P18 exhaust housing. This is the standard turbo on the New Age Sti.

 

VF34: The VF34 is similar to the VF30 but has improved spool up due to roller bearing design. This is the standard turbo on the New Age Sti RA Spec C.

 

VF35: The VF35 has identical internals as the VF30 and it uses divided thrust bearings. However, the exhaust housing is a P15 which means this turbo will have fantastic spool characteristics. This turbo is standard on the new WRX Type RA. LIMITED SUPPLY."

 

 

U mnie na tabl znam jest RHF5HB, a w dalszej części IHI VF22, także RHF5HB to raczej VF22, a nie VF34...

Link to comment
Share on other sites

w późnych WRX JDM 98 i 99 było na pewno VF22

 

-- 12 paź 2010, o 07:02 --

 

Teraz prosze o tlumaczenie co to jest za turbo "RHF5HB" i czemu to jest niby vf22 :?:

RHF5HB to IHI vf34

 

Niekoniecznie, ale miedzy innymi moze byc.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...