Skocz do zawartości

Hamowanie silnikiem


Piskoor

Rekomendowane odpowiedzi

Więc tak..o ile wiem jest to zdrowsze dla silnika niż hamowanie na luzie, więc powoli się tego uczę.

Przy redukcji z 5 na 4 , z 4 na 3 nie ma problemu ale przy zrzucaniu z 3 na dwójkę przy około 3 - 3m5 obrotów jak spada na dwójkę to w okolicach 3 - 2m5 tys obrotów silnik oprócz normalnego dźwięku hamowania silnikiem dodatkowo wydaje z siebie taki dziwny odgłos... takie lekkie wycie. poniżej 2 tys obrotów to ustaje.

 

to normalne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Więc tak..o ile wiem jest to zdrowsze dla silnika niż hamowanie na luzie

Przede wszystkim jest to zdrowsze dla Twojej kieszeni - hamując silnikiem nowoczesne auto (fuel cut) prawie nic nie pali :wink: .

 

A jak to sie ma do żywotności silnika, szczególnie przy gwałtownych zmianach obrotów ?? , smiem twierdzic, że nie za bardzo... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejmowałem się na początku :) Teraz wiem, że zarówno takie dźwięki przy hamowaniu silnikiem jak i dźwięk skrzyni przy pracy na reduktorze (takie wycie jak w onboard imprezy WRC z rajdów) są zupełnie normalne :) W końcu to Subaru a nie bezszelestny Melex ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze hamuje silnikiem - hamowanie jest wtedy plynniejsze i trudniej jest zablokowac kolka. Wydaje mi sie tylko, ze sprzeglo dostaje wtedy w dupe. No chyba, ze stosuje sie heel'n'toe, ale w dieselu to raczej nie bałdzawo ;) Reasumujac, polecam!

 

btw. Moze ten dziwny odglos to turbina? :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technika Heel and Toe, była dawniej często stosowana w technice rajdowej, obecnie w autach rajdowych z tzw. "kłowymi" skrzyniami biegów nie ma potrzeby "wyrównywania" obrotów silnika, a w skrzyniach "sekwencyjnych" praktycznie nie używa się sprzęgła.

Przyczyn dziwnych odgłosów wydobywających się ze skrzyni biegów podczas redukcji może być kilka, napewno jedną z nich jest gwałtowny skok obrotów.

Trzeba pamiętać, że przy redukcji obciążenia na wszystkie elementy napędowe działają w "drugą" stronę.

Ważne jest płynne operowanie sprzęgłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy heel'n'toe sprzęgło nie dostaje w dupe? Przeciez wtedy wciskamy gaz razem ze sprzęgłem i hamulcem. Dobrze mówie czy coś zamotałem :roll: http://technikajazdy.w.interia.pl/ht.html

nie dostaje bo wyrownujesz obroty elementów przeniesienia napędu z silnikiem poprzez naciskanie gazu. Jakbys sie postaral to pewnie moglbys to robic w ogole bez sprzegla :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy hamowaniu silnikiem oszczedzamy paliwo i hamulce, ale bardziej zuzywamy sprzeglo - lecz nie znacznie - wiec warto...

 

Wycie przy redukcji to rzecz normalna - gdybys uslyszal jak wyje WRX MY05 to bys oswiwial :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamowanie silnikiem to podstawa płynnej szybkiej jazdy. Należy oczywiście tak redukować biegi aby obroty nie wskoczyły nam na czerwone pole. Wyciem nie należy sie przejmować. Sprzęgło sie nie zużywa więcej, bo tak po hamowaniu hamulcami musisz go użyć aby wsadzić niższy bieg. Oczywiście trzeba to robić wprawnie, aby nie piłować sprzęgła zbyt długo podczas redukcji. Trochę przyhamowujesz hamulcem tak króciutko dokładnie tak jak hamulce lubią. Potem szybko redukcja. ponoć sprzęgło najbardziej sie zużywa przy wysprzęglaniu....

 

P.s. Pozdrawiam ALL po przerwie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.s. Pozdrawiam ALL po przerwie :)

 

Wszelki duch Pana Boga chwali... intakwrx na Forum... 8)

 

Nie uwierzyłbyś, ale musiałem Cię ściągnąć myślami - otóż dzisiaj rano przeszła mi przez głowę myśl, że kiedyś zrobiłem na Forum straszną "awanturę" graży (a to, z tego co pamiętam, osoba "od Ciebie"), za pisanie off-topic, a jako że ostatnio sam w celuję w off-topicach, pomyślałem, że należą jej się przeprosiny... Nie minęło parę godzin, a Ty na Forum... :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uwierzyłbyś, ale musiałem Cię ściągnąć myślami - otóż dzisiaj rano przeszła mi przez głowę myśl, że kiedyś zrobiłem na Forum straszną "awanturę" graży (a to, z tego co pamiętam, osoba "od Ciebie"), za pisanie off-topic, a jako że ostatnio sam w celuję w off-topicach, pomyślałem, że należą jej się przeprosiny... Nie minęło parę godzin, a Ty na Forum... :shock:

 

No właśnie, pisałem ci kiedyś na PW, że taki poważny dawniej byłeś i m. in. robiłeś 'awanatury' o OT :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.s. Pozdrawiam ALL po przerwie :)

 

Wszelki duch Pana Boga chwali... intakwrx na Forum... 8)

 

Nie uwierzyłbyś, ale musiałem Cię ściągnąć myślami - otóż dzisiaj rano przeszła mi przez głowę myśl, że kiedyś zrobiłem na Forum straszną "awanturę" graży (a to, z tego co pamiętam, osoba "od Ciebie"), za pisanie off-topic, a jako że ostatnio sam w celuję w off-topicach, pomyślałem, że należą jej się przeprosiny... Nie minęło parę godzin, a Ty na Forum... :shock:

 

Swoją drogą tym postem zrobiłeś OT :lol: Z przyzwyczajenia?? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq niema problema :) Ja już szczerze sprawy nie pamiętam. Ostatnio mnie drażnią off-topic bo przebrniecie przez ilość ich w niektórych wywodach bywa męczące... . Ten styl to zaleta tego forum i przekleństwo. Myślę że należy z tym walczyć w przypadkach gdy nowi klepią bzdury w dużych ilościach !

No ale to temat nie na ten Topic :)

 

Ja dużo hamuje silnikiem i klocki wystarczą na 10.000 Km, ciekawe na ile by starczyło jak bym jeździł tak jak większość kierowców:

 

Co zakret to zapalanie swiateł stop ! :lol:

 

Parę razy widziałem jak asy jadąc za mną hamują w zakręcie. U mnie się stopy nie zapaliły to myśleli ze też mogą tak prędkością co ja przejechać. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...