Piskoor Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Więc tak..o ile wiem jest to zdrowsze dla silnika niż hamowanie na luzie, więc powoli się tego uczę. Przy redukcji z 5 na 4 , z 4 na 3 nie ma problemu ale przy zrzucaniu z 3 na dwójkę przy około 3 - 3m5 obrotów jak spada na dwójkę to w okolicach 3 - 2m5 tys obrotów silnik oprócz normalnego dźwięku hamowania silnikiem dodatkowo wydaje z siebie taki dziwny odgłos... takie lekkie wycie. poniżej 2 tys obrotów to ustaje. to normalne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loucyphre Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Więc tak..o ile wiem jest to zdrowsze dla silnika niż hamowanie na luzie A co ma hamowanie na "luzie" do silnika ?? IMHO jak coś wyje tzn, że sie męczy to chyba niezdrowy objaw :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekEl Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Więc tak..o ile wiem jest to zdrowsze dla silnika niż hamowanie na luzie, więc powoli się tego uczę. A dlaczego jest to zdrowsze dla silnika :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotor Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Więc tak..o ile wiem jest to zdrowsze dla silnika niż hamowanie na luzie Przede wszystkim jest to zdrowsze dla Twojej kieszeni - hamując silnikiem nowoczesne auto (fuel cut) prawie nic nie pali :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Przede wszystkim jest to zdrowsze dla Twojej kieszeni - hamując silnikiem nowoczesne auto (fuel cut) prawie nic nie pali :wink: . Mało tego - oszczędzasz na klockach hamulcowych, bo proces hamowania wspomagany jest hamowaniem silnikiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loucyphre Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Więc tak..o ile wiem jest to zdrowsze dla silnika niż hamowanie na luzie Przede wszystkim jest to zdrowsze dla Twojej kieszeni - hamując silnikiem nowoczesne auto (fuel cut) prawie nic nie pali :wink: . A jak to sie ma do żywotności silnika, szczególnie przy gwałtownych zmianach obrotów ?? , smiem twierdzic, że nie za bardzo... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Ja mam wprawdzie starego szuwarka, ale też przy hamowaniu silnikiem słyszę znacznie bardziej ożywione odgłosy ze skrzyni na 2 biegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotor Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Ja mam wprawdzie starego szuwarka, ale też przy hamowaniu silnikiem słyszę znacznie bardziej ożywione odgłosy ze skrzyni na 2 biegu Nie martw się bo ja mam dużo młodszego, który wyje w takich momentach od nowości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Przejmowałem się na początku Teraz wiem, że zarówno takie dźwięki przy hamowaniu silnikiem jak i dźwięk skrzyni przy pracy na reduktorze (takie wycie jak w onboard imprezy WRC z rajdów) są zupełnie normalne W końcu to Subaru a nie bezszelestny Melex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowalzki Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Ja zawsze hamuje silnikiem - hamowanie jest wtedy plynniejsze i trudniej jest zablokowac kolka. Wydaje mi sie tylko, ze sprzeglo dostaje wtedy w dupe. No chyba, ze stosuje sie heel'n'toe, ale w dieselu to raczej nie bałdzawo Reasumujac, polecam! btw. Moze ten dziwny odglos to turbina? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Wydaje mi sie tylko, ze sprzeglo dostaje wtedy w dupe. No chyba, ze stosuje sie heel'n'toe, Przy heel'n'toe sprzęgło nie dostaje w dupe? Przeciez wtedy wciskamy gaz razem ze sprzęgłem i hamulcem. Dobrze mówie czy coś zamotałem :roll: http://technikajazdy.w.interia.pl/ht.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alan Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Technika Heel and Toe, była dawniej często stosowana w technice rajdowej, obecnie w autach rajdowych z tzw. "kłowymi" skrzyniami biegów nie ma potrzeby "wyrównywania" obrotów silnika, a w skrzyniach "sekwencyjnych" praktycznie nie używa się sprzęgła. Przyczyn dziwnych odgłosów wydobywających się ze skrzyni biegów podczas redukcji może być kilka, napewno jedną z nich jest gwałtowny skok obrotów. Trzeba pamiętać, że przy redukcji obciążenia na wszystkie elementy napędowe działają w "drugą" stronę. Ważne jest płynne operowanie sprzęgłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowalzki Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Przy heel'n'toe sprzęgło nie dostaje w dupe? Przeciez wtedy wciskamy gaz razem ze sprzęgłem i hamulcem. Dobrze mówie czy coś zamotałem :roll: http://technikajazdy.w.interia.pl/ht.html nie dostaje bo wyrownujesz obroty elementów przeniesienia napędu z silnikiem poprzez naciskanie gazu. Jakbys sie postaral to pewnie moglbys to robic w ogole bez sprzegla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Przy hamowaniu silnikiem oszczedzamy paliwo i hamulce, ale bardziej zuzywamy sprzeglo - lecz nie znacznie - wiec warto... Wycie przy redukcji to rzecz normalna - gdybys uslyszal jak wyje WRX MY05 to bys oswiwial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Hamowanie silnikiem to podstawa płynnej szybkiej jazdy. Należy oczywiście tak redukować biegi aby obroty nie wskoczyły nam na czerwone pole. Wyciem nie należy sie przejmować. Sprzęgło sie nie zużywa więcej, bo tak po hamowaniu hamulcami musisz go użyć aby wsadzić niższy bieg. Oczywiście trzeba to robić wprawnie, aby nie piłować sprzęgła zbyt długo podczas redukcji. Trochę przyhamowujesz hamulcem tak króciutko dokładnie tak jak hamulce lubią. Potem szybko redukcja. ponoć sprzęgło najbardziej sie zużywa przy wysprzęglaniu.... P.s. Pozdrawiam ALL po przerwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alan Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 sprzęgło najbardziej sie zużywa przy wysprzęglaniu.... Racja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 P.s. Pozdrawiam ALL po przerwie Wszelki duch Pana Boga chwali... intakwrx na Forum... 8) Nie uwierzyłbyś, ale musiałem Cię ściągnąć myślami - otóż dzisiaj rano przeszła mi przez głowę myśl, że kiedyś zrobiłem na Forum straszną "awanturę" graży (a to, z tego co pamiętam, osoba "od Ciebie"), za pisanie off-topic, a jako że ostatnio sam w celuję w off-topicach, pomyślałem, że należą jej się przeprosiny... Nie minęło parę godzin, a Ty na Forum... :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Nie uwierzyłbyś, ale musiałem Cię ściągnąć myślami - otóż dzisiaj rano przeszła mi przez głowę myśl, że kiedyś zrobiłem na Forum straszną "awanturę" graży (a to, z tego co pamiętam, osoba "od Ciebie"), za pisanie off-topic, a jako że ostatnio sam w celuję w off-topicach, pomyślałem, że należą jej się przeprosiny... Nie minęło parę godzin, a Ty na Forum... :shock: No właśnie, pisałem ci kiedyś na PW, że taki poważny dawniej byłeś i m. in. robiłeś 'awanatury' o OT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 No właśnie, pisałem ci kiedyś na PW, że taki poważny dawniej byłeś i m. in. robiłeś 'awanatury' o OT Patrcie, jak Forum potrafi zmienić człowieka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wck Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 P.s. Pozdrawiam ALL po przerwie Wszelki duch Pana Boga chwali... intakwrx na Forum... 8) Nie uwierzyłbyś, ale musiałem Cię ściągnąć myślami - otóż dzisiaj rano przeszła mi przez głowę myśl, że kiedyś zrobiłem na Forum straszną "awanturę" graży (a to, z tego co pamiętam, osoba "od Ciebie"), za pisanie off-topic, a jako że ostatnio sam w celuję w off-topicach, pomyślałem, że należą jej się przeprosiny... Nie minęło parę godzin, a Ty na Forum... :shock: Swoją drogą tym postem zrobiłeś OT Z przyzwyczajenia?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Swoją drogą tym postem zrobiłeś OT Z przyzwyczajenia?? Cholera, już się nie kontroluję... PS. Oświadczam oficjalnie: koniec OT. Przynajmniej w tym momencie i w tym wątku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Przemeq niema problema Ja już szczerze sprawy nie pamiętam. Ostatnio mnie drażnią off-topic bo przebrniecie przez ilość ich w niektórych wywodach bywa męczące... . Ten styl to zaleta tego forum i przekleństwo. Myślę że należy z tym walczyć w przypadkach gdy nowi klepią bzdury w dużych ilościach ! No ale to temat nie na ten Topic Ja dużo hamuje silnikiem i klocki wystarczą na 10.000 Km, ciekawe na ile by starczyło jak bym jeździł tak jak większość kierowców: Co zakret to zapalanie swiateł stop ! Parę razy widziałem jak asy jadąc za mną hamują w zakręcie. U mnie się stopy nie zapaliły to myśleli ze też mogą tak prędkością co ja przejechać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Ja wolę zredukować przed zakrętem, niż hamować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowalzki Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 sprzęgło najbardziej sie zużywa przy wysprzęglaniu.... Racja Proszę o rozwinięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alan Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 kowalzki, w skrócie i bardzo obrazowo: w momencie wysprzęglenia docisk odsuwa się od tarczy sprzęgła bardzo minimalnie co w efekcie powoduje slizganie tarczy po docisku lub na odwrót jak kto woli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się