zyzyzyryksy Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Witam, Zauważyłem a raczej usłyszałem niepokojący objaw. <> Przy 1500 obrotów zaczyna "metalicznie rzegotać". Dzieje się tak na każdym biegu i dotarciu do magicznych 1500 obrotów. Trwa to dosłownie pół sekundy jednak jest to dźwięk wcześniej nie słyszany i dosyć wyraźnie się odznaczający. Mam przejechane ponad 14 tyś . Czy ktoś może spotkał się z takim objawem? Pozdr, Zyzy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Nie Tobie pierwszemu ani ostatniemu brzęczą osłony na układzie wydechowym . Link to comment Share on other sites More sharing options...
zyzyzyryksy Posted September 15, 2010 Author Share Posted September 15, 2010 Rozumiem, że nie mam się czym przejmować Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Prawdopodobnie :wink: Trzeba jednak się upewnić , bo na odległość trudno się diagnozuje . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommo Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Może ktoś podpowie o którą dokładnie osłonę chodzi? Mój serwis walczył z tym dość długo,na razie bez efektów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Może ktoś podpowie o którą dokładnie osłonę chodzi?Mój serwis walczył z tym dość długo,na razie bez efektów. Mam ci sąsiedzie dać namiary na jakiś kanał do oglądania podwozia ? Podjedz do mnie to obejrzymy która brzęczy - trzeba wejść pod auto i posłuchać , pomacać ....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Silnik 2.0 D OBK 2010 Przebieg? Nie jest to przypadkiem jakaś autokalibracja czy jak się to cudactwo tam nazywa? radziłbym się zwrócić do A.Kopera w celu diagnozy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Przy 1500 obrotów zaczyna "metalicznie rzegotać". Dzieje się tak na każdym biegu i dotarciu do magicznych 1500 obrotów Rozumiem , że biegi zmienia Pan przy jeszcze nizszych obrotach :?: :shock: ..trudno mi cos powiedzieć , musialbym sprobowac tak jechac....ja raczej tak z 1000 obr. wiecej.....jak chce szybciej przyspieszyc to przy koło 3500 zmieniam biegi.... AK ps.benz. silniki tez specjalnie nie przepadaja za niskimi obrotami i rowniez reagują efektami słuchowymi....bedzie okazja to sprawdzę jak jest w dieslu:wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
slw Posted September 16, 2010 Share Posted September 16, 2010 Może ktoś podpowie o którą dokładnie osłonę chodzi?Mój serwis walczył z tym dość długo,na razie bez efektów. U mnie zostały założone jakieś opaski na oslonę katalizatora i pomogło, a walka trwała b.długo. Serwis w Radomiu sobie z tym poradził. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted September 16, 2010 Share Posted September 16, 2010 U mnie zostały założone jakieś opaski na oslonę katalizatora i pomogło, a walka trwała b.długo. Serwis w Radomiu sobie z tym poradził. Pewnie chodzi o metalowe osłony na wydechu przed i za DPFem. Faktycznie są one dość naiwnie mocowane. Poradziłem sobie z nimi podkładając pod nie bandaż do wydechu. Przestały rezonować ale wg mnie to ni one są głównym źródłem hałasu w dieslach. Proponuję sprawdzić pseudo-filcowe osłony skrzyni biegów (zwykle są luźne) i wszystkie plastykowe panele pod podłogą (zwykle też "latają"). Najlepiej je zdemontować, podkleić jakąś piankową taśmą (żeby nie chłonęła wody) i zamontować jeszcze raz. No a później sprawdzić jeszcze całą masę innych miejsc. które niestety też lubią hałasować (kurnik, wygłuszenie maski(!), dolna osłona silnika, górna osłona silnika, w kombi daszek na klapie bagażnika, tylny zderzak oraz plastikowe panele tapicerki wokół tylnej szyby...) Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted September 16, 2010 Share Posted September 16, 2010 U mnie zostały założone jakieś opaski na oslonę katalizatora i pomogło, a walka trwała b.długo. Serwis w Radomiu sobie z tym poradził. Pewnie chodzi o metalowe osłony na wydechu przed i za DPFem. Faktycznie są one dość naiwnie mocowane. Poradziłem sobie z nimi podkładając pod nie bandaż do wydechu. Przestały rezonować ale wg mnie to ni one są głównym źródłem hałasu w dieslach. Proponuję sprawdzić pseudo-filcowe osłony skrzyni biegów (zwykle są luźne) i wszystkie plastykowe panele pod podłogą (zwykle też "latają"). Najlepiej je zdemontować, podkleić jakąś piankową taśmą (żeby nie chłonęła wody) i zamontować jeszcze raz. No a później sprawdzić jeszcze całą masę innych miejsc. które niestety też lubią hałasować (kurnik, wygłuszenie maski(!), dolna osłona silnika, górna osłona silnika, w kombi daszek na klapie bagażnika, tylny zderzak oraz plastikowe panele tapicerki wokół tylnej szyby...) Pozdr. Dlatego proponowałem aby podjechał do mnie to coś poradzimy we dwóch . Ma do mnie raptem 13 km , a ja mam kanał . Wyprowadzę imprezę i razem znajdziemy przyczynę . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted September 16, 2010 Share Posted September 16, 2010 Dlatego proponowałem aby podjechał do mnie to coś poradzimy we dwóch . Ma do mnie raptem 13 km , a ja mam kanał . Wyprowadzę imprezę i razem znajdziemy przyczynę . " " dotyczyło ilości potencjalnych źródeł hałasu a nie faktu zadania pytania - tak gwoli wyjaśnienia :-) Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted September 16, 2010 Share Posted September 16, 2010 Dlatego proponowałem aby podjechał do mnie to coś poradzimy we dwóch . Ma do mnie raptem 13 km , a ja mam kanał . Wyprowadzę imprezę i razem znajdziemy przyczynę . " " dotyczyło ilości potencjalnych źródeł hałasu a nie faktu zadania pytania - tak gwoli wyjaśnienia :-) Pozdr. Ale zrobić spota - bezcenne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giechu Posted September 16, 2010 Share Posted September 16, 2010 Ale zrobić spota - bezcenne Ale zrobić posta - bezcenne :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
zyzyzyryksy Posted September 17, 2010 Author Share Posted September 17, 2010 Witam Panie Andrzeju, To nie tak, że zmieniam biegi zamulając silnik. Jeżdżąc po Warszawie jednak często mamy do czynienia z sytuacją redukcji do 2 lub 3 biegu... Usłyszałem owe niepokojące dźwięki i postanowiłem sprawdzić jak to wygląda dokładnie słuchając silnika od 1 do ostatniego biegu... Sytuacja powtarza się na każdym biegu i tylko przy obrotach w przedziale 1400 - 1800. Postanowiłem zapytać innych użytkowników o taki problem. Jak widać liczba postów spora a i diagnoz kilka. Za chwilę mam u Państwa przegląd, więc może będzie okazja to sprawdzić... Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 Za chwilę mam u Państwa przegląd, więc może będzie okazja to sprawdzić... Trzeba pojechac mechanikiem i ustalic o jaki dzwiek chodzi ....Ja nie dodaje gazu przy takich obrotach.....a i słuch juz nie ten... :roll: . AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommo Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 Irazu mogę przyjechać,żaden problem.Obawiam się tylko,że kanał niewiele pomoże.Auto już kilkakrotnie było sprawdzane zarówno przeze mnie jak i serwis,zakładane opaski,zdejmowane osłony i dalej lipa. Serwis zaproponował zdemontowanie całego wydechu,tylko to wiąże się z odstawieniem auta na kilka dni. Podchodzi mi przegląd po 30 tyś. i chyba tak trzeba będzie zrobić. Pozdr. Tomek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 Właśnie żona wyprowadziła imprezę na spacer . Podjedz to posłuchamy , bo u mnie też brzęczy . Najlepiej , to zadzwoń - tel na priw . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now