Skocz do zawartości

Rzegotanie silnika Diesel przy 1500 obrotów


zyzyzyryksy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zauważyłem a raczej usłyszałem niepokojący objaw. <> Przy 1500 obrotów zaczyna "metalicznie rzegotać". Dzieje się tak na każdym biegu i dotarciu do magicznych 1500 obrotów. Trwa to dosłownie pół sekundy jednak jest to dźwięk wcześniej nie słyszany i dosyć wyraźnie się odznaczający. Mam przejechane ponad 14 tyś . Czy ktoś może spotkał się z takim objawem?

 

Pozdr,

Zyzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś podpowie o którą dokładnie osłonę chodzi?

Mój serwis walczył z tym dość długo,na razie bez efektów.

Mam ci sąsiedzie dać namiary na jakiś kanał do oglądania podwozia ? Podjedz do mnie to obejrzymy która brzęczy - trzeba wejść pod auto i posłuchać , pomacać .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 1500 obrotów zaczyna "metalicznie rzegotać". Dzieje się tak na każdym biegu i dotarciu do magicznych 1500 obrotów

Rozumiem , że biegi zmienia Pan przy jeszcze nizszych obrotach :?: :shock: ..trudno mi cos powiedzieć , musialbym sprobowac tak jechac....ja raczej tak z 1000 obr. wiecej.....jak chce szybciej przyspieszyc to przy koło 3500 zmieniam biegi....

AK

ps.benz. silniki tez specjalnie nie przepadaja za niskimi obrotami i rowniez reagują efektami słuchowymi....bedzie okazja to sprawdzę jak jest w dieslu:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś podpowie o którą dokładnie osłonę chodzi?

Mój serwis walczył z tym dość długo,na razie bez efektów.

U mnie zostały założone jakieś opaski na oslonę katalizatora i pomogło, a walka trwała b.długo. Serwis w Radomiu sobie z tym poradził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zostały założone jakieś opaski na oslonę katalizatora i pomogło, a walka trwała b.długo. Serwis w Radomiu sobie z tym poradził.

Pewnie chodzi o metalowe osłony na wydechu przed i za DPFem. Faktycznie są one dość naiwnie mocowane. Poradziłem sobie z nimi podkładając pod nie bandaż do wydechu. Przestały rezonować ale wg mnie to ni one są głównym źródłem hałasu w dieslach.

Proponuję sprawdzić pseudo-filcowe osłony skrzyni biegów (zwykle są luźne) i wszystkie plastykowe panele pod podłogą (zwykle też "latają"). Najlepiej je zdemontować, podkleić jakąś piankową taśmą (żeby nie chłonęła wody) i zamontować jeszcze raz.

No a później sprawdzić jeszcze całą masę innych miejsc. które niestety też lubią hałasować (kurnik, wygłuszenie maski(!), dolna osłona silnika, górna osłona silnika, w kombi daszek na klapie bagażnika, tylny zderzak oraz plastikowe panele tapicerki wokół tylnej szyby...) :twisted:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zostały założone jakieś opaski na oslonę katalizatora i pomogło, a walka trwała b.długo. Serwis w Radomiu sobie z tym poradził.

Pewnie chodzi o metalowe osłony na wydechu przed i za DPFem. Faktycznie są one dość naiwnie mocowane. Poradziłem sobie z nimi podkładając pod nie bandaż do wydechu. Przestały rezonować ale wg mnie to ni one są głównym źródłem hałasu w dieslach.

Proponuję sprawdzić pseudo-filcowe osłony skrzyni biegów (zwykle są luźne) i wszystkie plastykowe panele pod podłogą (zwykle też "latają"). Najlepiej je zdemontować, podkleić jakąś piankową taśmą (żeby nie chłonęła wody) i zamontować jeszcze raz.

No a później sprawdzić jeszcze całą masę innych miejsc. które niestety też lubią hałasować (kurnik, wygłuszenie maski(!), dolna osłona silnika, górna osłona silnika, w kombi daszek na klapie bagażnika, tylny zderzak oraz plastikowe panele tapicerki wokół tylnej szyby...) :twisted:

 

Pozdr.

Dlatego proponowałem aby podjechał do mnie to coś poradzimy we dwóch . Ma do mnie raptem 13 km , a ja mam kanał . Wyprowadzę imprezę i razem znajdziemy przyczynę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego proponowałem aby podjechał do mnie to coś poradzimy we dwóch . Ma do mnie raptem 13 km , a ja mam kanał . Wyprowadzę imprezę i razem znajdziemy przyczynę .

" :twisted: " dotyczyło ilości potencjalnych źródeł hałasu a nie faktu zadania pytania - tak gwoli wyjaśnienia :-)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego proponowałem aby podjechał do mnie to coś poradzimy we dwóch . Ma do mnie raptem 13 km , a ja mam kanał . Wyprowadzę imprezę i razem znajdziemy przyczynę .

" :twisted: " dotyczyło ilości potencjalnych źródeł hałasu a nie faktu zadania pytania - tak gwoli wyjaśnienia :-)

 

Pozdr.

Ale zrobić spota - bezcenne :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panie Andrzeju,

 

To nie tak, że zmieniam biegi zamulając silnik. Jeżdżąc po Warszawie jednak często mamy do czynienia z sytuacją redukcji do 2 lub 3 biegu... Usłyszałem owe niepokojące dźwięki i postanowiłem sprawdzić jak to wygląda dokładnie słuchając silnika od 1 do ostatniego biegu... Sytuacja powtarza się na każdym biegu i tylko przy obrotach w przedziale 1400 - 1800. Postanowiłem zapytać innych użytkowników o taki problem. Jak widać liczba postów spora a i diagnoz kilka. Za chwilę mam u Państwa przegląd, więc może będzie okazja to sprawdzić...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irazu mogę przyjechać,żaden problem.Obawiam się tylko,że kanał niewiele pomoże.Auto już kilkakrotnie było sprawdzane zarówno przeze mnie jak i serwis,zakładane opaski,zdejmowane osłony i dalej lipa.

Serwis zaproponował zdemontowanie całego wydechu,tylko to wiąże się z odstawieniem auta na kilka dni.

Podchodzi mi przegląd po 30 tyś. i chyba tak trzeba będzie zrobić.

 

Pozdr.

Tomek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...