Skocz do zawartości

Hydrauliczny reczny


grzywaczewski

Jaki hydrauliczny reczny?  

10 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Jakis czas temu dyskutowalismy o hydraulicznych recznych. Adam zwalil mnie wtedy z nog cana, a Edwin dobil :? Ja wszystko wiedziec, ja wszystko rozumic, tylko nie zaloze do antyka recznego za 5k PLN :lol:

 

Teraz w ofercie jednego sklepu pojawily sie hamulce z dwiema pompami (bo w tym byl problem) http://www.re5pect.pl/index.php?product ... od_id=7943 Czy ktos moze wypowiedziec sie co do ich jakosci?

 

Druga sprawa, to ta podwojna pompa na tyl. A gdyby tak uzyc recznego z jedna pompa i przerobic uklad na jeden rurociag na tyl z trojnikiem? ABSu nie ma, pozostaje ilosc wyjsc z pompy hamulcowej. Wiec mozna wywalic cala pompe hamulcowa z serwem i zalozyc 'pedal box' np. http://www.re5pect.pl/index.php?product ... od_id=3090, dajacy jeszcze mozliwosc korekcji sily hamowania przod tyl.

 

Jakies refleksje? Glosy i wpisy mile widziane.

[tak, wiem, pi*%$# sie pozniej w glowe]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ten patent z dwoma pompami powinien teroretycznie zadziałać, chociaż ja już widziałem ręczny z dwuobwodowa pompą z audi A4 i ręczny nie działał jak powinien.

Z jedną pompą równiez sie da, Mikołajczyk z Race Rentu mówił że on tak buduje do wyscigów górskich i podobno działa, ale jak skutecznie to nie wiem :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

EVAN, z pompy hamulcowej na pewno wychodza cztery rurki, z czego dwie bieza na tyl. Wiec jesli pompa ma zostac, a zakladam ze nie chce za bardzo kaleczyc auta, to tak, reczny powinien byc na dwoch pompach.

 

A czy jest sens? A czy czesto uzywasz tego recznego co masz? Mnie to sie w zasadzie tylko do nawrotow przydaje (co innego w Astrze). Czym bardziej zaszperowany Subarak i czym wiecej ma mocy, tym mniej uzyteczny reczny.

 

Mnie sie zawsze podobaja relacje z naszych rajdow, jak 3 czy 4 zawodnikow po kolei tlumaczy ze mu nie poszlo, bo reczny nie dzialal jak nalezy. Solowow to raz nawet tlumaczyl ze wrzucal wsteczny do nawrotow... jakos tego sobie nie wyobrazam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma być na pojeźdzawki i track daye... Może faktycznie wystarczy dobrze ustawić wzykły ręczny, dać nowe szczęki i też będzie to hamowało. Driftować nim nie będę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EVAN, pamiętaj, że taki ręczny jednej pompie automatycznie spowoduje, że Twoje auto będzie się po drogach poruszać nielegalnie, nie przejdzie przeglądu, a w razie dzwona z ofiarami idziesz siedzieć :idea:

 

Na dwóch pompach też bo jest to ingerencja w układ hamulcowy a więc nikt Cie nie dopuści do żadnej pojeżdzawki bo z hydraulicznym oblejesz BK, nikt nie powinien podbić przeglądu itd... Jako auto na treningi dojeżdzające na lawecie to taki ręcznik jaknajbardziej.

 

http://re5pect.pl/index.php?products=pr ... od_id=7944

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Premo, oczywiście masz rację.

Mimo to wolałbym dla własnego poczucia bezpieczeństwa zachować układ Xdiagonalny przy mechanizmie na dwóch pompach.

 

Do kajtków nie dopuszczają z ręcznym na dwóch pompach? Już dawno w żadnym nie jechałem ale na YT sporo widać filmów gdzie chłopaki ciągną za hydrauliczną łapę :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to tylko przedłużona dźwignia a układ nadal jest na linkach. .

I ja chyba w takie coś pójdę. Cały życie miałem ręczny na linkach to myślę, że dam radę i w subaru :mrgreen:

Nie wiedziałem, że to aż tak mocna ingerencja w układ, że nie jest dopuszczone do ruchu :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Endles u mnie poprawl dzialanie recznego, podcinal RA nawet na slicku niestety tani nie był a do type R kosztuje prawie 2 razy tyle :-(

 

A problem nie jest w długości dźwigni tylko w tym ze wykładziny się wyciągają i po 3 podcieciach trzeba by podciagnac linki. Możesz sobie zrobić dłuższa dźwignię żeby chodziło to łatwiej ale na BK musisz mieć ręczny z zapadką. Ja sobie wkrecalem srubke miedzy guzik a obudowe ręcznego :-) łatwo założyć i wykręcić a przynajmniej tylko podcnam i mogę puścić dźwignię ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EVAN, pamiętaj, że taki ręczny jednej pompie automatycznie spowoduje, że Twoje auto będzie się po drogach poruszać nielegalnie, nie przejdzie przeglądu, a w razie dzwona z ofiarami idziesz siedzieć :idea:

 

Na dwóch pompach też bo jest to ingerencja w układ hamulcowy a więc nikt Cie nie dopuści do żadnej pojeżdzawki bo z hydraulicznym oblejesz BK, nikt nie powinien podbić przeglądu itd... Jako auto na treningi dojeżdzające na lawecie to taki ręcznik jaknajbardziej.

 

http://re5pect.pl/index.php?products=pr ... od_id=7944

 

niestety , mam wiedzę że ten patent ręcznego z dwoma pompami działa, ale słabo i nieprzewidywalnie :cry:

 

endless , niestety też nie jest złotym środkiem, owszem na cywilnej oponie, z niedużymi negagtywami coiś tam lepiej, ale jak założyłem slicka, negatyw z tyłu -2st. to w Ułężu nawet nie drgnał :evil: na Kielce styknie, ale na przyczepny asfalt + slick , nie ma opcji niestety, tylko hydraulika dwuobwodowa, + dobre klocki, bo na serii też nie działa :roll:

 

P.S. Wajcha ręcznego Nkowa ma zapatkę do zaciągania :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EVAN, pamiętaj, że taki ręczny jednej pompie automatycznie spowoduje, że Twoje auto będzie się po drogach poruszać nielegalnie, nie przejdzie przeglądu, a w razie dzwona z ofiarami idziesz siedzieć :idea:

 

Na dwóch pompach też bo jest to ingerencja w układ hamulcowy a więc nikt Cie nie dopuści do żadnej pojeżdzawki bo z hydraulicznym oblejesz BK, nikt nie powinien podbić przeglądu itd... Jako auto na treningi dojeżdzające na lawecie to taki ręcznik jaknajbardziej.

 

http://re5pect.pl/index.php?products=pr ... od_id=7944

 

Tu sie nie zgodze. Jezeli jest zachowany uklad X, czyli na 2 pompach i zostanie hamulec awaryjny na linakch to sie nikt nie przyczepi. A nawet jak przerobisz uklad hamulcowy zgodznie z homologacja rajdowa i przedstawisz taka (moze byc ksero) na BK przed KJS to auto przechodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to znajdź mi proszę homologacja A grupowej imprezy GC8 i jej ręcznego a ja sprawdze ile to na homologowanych częściach będzie kosztować :-)

 

Widzisz... Ja Ci mowie jak jest a nie ile to kosztuje. Budowalem Clio II Sport do N-grupy i montaz hydraulicznego recznego polegal na 2 pompach:

 

http://allegro.pl/pompa-hamulcowa-ap-ra ... 41613.html

 

noo nie wspomne o jakiejs konstrukcji trzymajacej i wajchy. To w koncu nie jest tani sport.

 

Jeszcze raz mozna to robic nawet w aucie do KJS i przejdzie kazde BK pod warunkiem ze jest to zrobione jak w zal. J i homologacji danego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to znajdź mi proszę homologacja A grupowej imprezy GC8 i jej ręcznego a ja sprawdze ile to na homologowanych częściach będzie kosztować :-)

 

Widzisz... Ja Ci mowie jak jest a nie ile to kosztuje. Budowalem Clio II Sport do N-grupy i montaz hydraulicznego recznego polegal na 2 pompach:

 

http://allegro.pl/pompa-hamulcowa-ap-ra ... 41613.html

 

noo nie wspomne o jakiejs konstrukcji trzymajacej i wajchy. To w koncu nie jest tani sport.

 

Jeszcze raz mozna to robic nawet w aucie do KJS i przejdzie kazde BK pod warunkiem ze jest to zrobione jak w zal. J i homologacji danego auta.

 

 

ano własnie, to jest tradycyjna pompa dwuobwodowa , i taką można mieć, tylko że trochę kosztuje, ( ta akurat z aukcji ) wyjątkowo droga. AP taką samą można kupić taniej :roll:

słyszałem że ktoś w Polsce podobno produkuje podobne pompy , tylko sporo taniej, ale szczegółów nie znam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli reasumując - albo iść grubo i robić hydrauliczny na profi częściach, dwóch pompach itd, albo zostać przy linkach i wrzucić tylko dłuższą wajchę od ręcznego, tak?

Moim byłym WRXem byłem na 2 pojedzawkach i zwykły ręczny dawał rady. Myślę, że w wybebeszonym type-rku będzie też dawał rady :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwóch pompach itd

jednej pompie dwuobwodowej :D

 

-- 12 mar 2011, o 22:57 --

 

type-rku będzie też dawał rady :roll:

bedzie dawał rady , pod warunkiem że nie bedziesz na slicku, dużych negatywach, i przyczepnym asfalcie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwóch pompach itd

jednej pompie dwuobwodowej :D

 

-- 12 mar 2011, o 22:57 --

 

type-rku będzie też dawał rady :roll:

bedzie dawał rady , pod warunkiem że nie bedziesz na slicku, dużych negatywach, i przyczepnym asfalcie :D

Kurde zawsze musi być to ALE :lol:

Dobra, narazie robię zwykły ręczny.

Dziękuję za informację :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kochani w sprawie renaty.

 

jesli chodzi o homologacje(rpp,rsmp) to w gre wchodzi pompa dwuobwodowa (nie 2 pompy) AP racing ok 2000pln np w http://www.rallyshop.pl

 

jesli chodzi o pompy nie homologowane (do KJS) i innych trac dejów to polecam pompy wilwood rowniez http://www.rallyshop.pl

 

są rożnej wielkosci w zaleznosci od ciezaru auta.

 

endless do dupy.zadziala ze 2 razy a potem nie zadziała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, narazie robię zwykły ręczny.

jak chcesz dłużej w tym sporcie pozostać, to i tak Cie to czeka :D , nie ma zmiłuj , bo przyjdzie taki czas że bedziesz sobie pluł w brode, że przez "nie manie " :twisted: ręcznego przegrałeś coś tam :roll:

 

-- 12 mar 2011, o 23:07 --

 

kochani w sprawie renaty.

 

jesli chodzi o homologacje(rpp,rsmp) to w gre wchodzi pompa dwuobwodowa (nie 2 pompy) AP racing ok 2000pln np w http://www.rallyshop.pl

 

jesli chodzi o pompy nie homologowane (do KJS) i innych trac dejów to polecam pompy wilwood rowniez http://www.rallyshop.pl

 

są rożnej wielkosci w zaleznosci od ciezaru auta.

 

endless do dupy.zadziala ze 2 razy a potem nie zadziała...

 

ano właśnie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...