Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

Xanadu, Czy te obliczenia z kompa potwierdzaja rzeczywiste rachunki za paliwo? Bo moze komp przeklamuje...

Po skalibrowaniu ( dodaniu 10%) raczej nie przekłamuje.

bardzo nie przekłamuje, bo po sprawdzeniu tankowań (176,2 l) i przebiegu do ostatniego tankowania (2.360 km), spalanie wychodzi na poziomie 7,47 l / 100 km - niestety licznik spalania podaje dane co 2 dziesiąte...

 

-- 2 mar 2012, o 06:15 --

 

na ciekawym aucie testowali swoje umiejętności :wink:

http://moto.onet.pl/1656172,1,hakerzy-zawladna-naszymi-samochodami,artykul.html?node=8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na ciekawym aucie testowali swoje umiejętności :wink:

http://moto.onet.pl/1656172,1,hakerzy-zawladna-naszymi-samochodami,artykul.html?node=8

 

Nieco więcej informacji o tym incydencie:

 

http://news.cnet.com/8301-27080_3-20083906-245/expert-hacks-car-system-says-problems-reach-to-scada-systems/

 

wydaje się że nie włamali się do seryjnego samochodu.

 

"Researcher Don A. Bailey will be showing at the Black Hat security conference next week how easy it is to open and even start a car remotely by hacking the cellular network-based security system. "

 

Ciekawe jakie zabezpieczenia ma ISR? :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzejxx, :

 

Po skalibrowaniu ( dodaniu 10%) raczej nie przekłamuje.

 

Prędkościomierz zawyża, wskaźnik zużycia paliwa zaniża

jedynie termometr pokazuje prawidłowo :mrgreen:

 

 

Zużycie paliwa możesz skalibrować i będzie O.K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzejxx, :

 

Po skalibrowaniu ( dodaniu 10%) raczej nie przekłamuje.

 

Prędkościomierz zawyża, wskaźnik zużycia paliwa zaniża

jedynie termometr pokazuje prawidłowo :mrgreen:

 

termometr też można kalibrować :-)

 

-- 2 mar 2012, o 12:57 --

 

lepiej byłoby, żeby auta z fabryki wyjeżdżały już skalibrowane o te +10%, no ale wtedy byłoby więcej pretensji o zużycie niezgodne z folderami reklamowymi :wink:

 

ja się cieszę że w ogóle jest taka możliwość korekty (że ukryta to inna sprawa) :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zużycie paliwa możesz skalibrować i będzie O.K.

lepiej byłoby, żeby auta z fabryki wyjeżdżały już skalibrowane o te +10%, no ale wtedy byłoby więcej pretensji o zużycie niezgodne z folderami reklamowymi :wink:

 

 

to akurat regulują odpowiednie normy i nie jest brany po uwagę wynik z komputerów samochodowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem ostatnio kilkakrotnie o powstających koncepcjach lub wręcz gotowych do wprowadzenia samochodach typu "podwyższone kombi", takich jak np. Peugeot 508 Cross Country / Cross Over, VW Passat Alltrack, Opel Insignia Cross Four i zastanawiam się, jak na to zareaguje Subaru :?: Poza być może nieco słabszym rozwiązaniem napędów i brakiem boxera, tamte auta będą oferować przynajmniej kilka wersji silnikowych (w tym zapewne po 2 diesle), automatyczne skrzynie biegów, więcej opcji dodatkowego wyposażenia, bardziej dostępny serwis i części zamienne...

dotychczas OBK wygrywał będąc znakomitą alternatywą cenową dla Audi A6 Allroad i dla Volvo XC70 (tu jeszcze mamy zupełnie beznadziejne rozwiązanie napędu), lecz nowi, zapowiadający się konkurenci znajdą się zapewne w bliskich okolicach cenowych OBK...

zapowiada się ciekawa rywalizacja :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) zapowiada się ciekawa rywalizacja :wink:

mysle, ze nie sadze :P

po pierwsze, jak juz niejednokrotnie zostalo dowiedziono na Forum (szczegolnie polecam posty raju & AK :mrgreen: ), auta Subaru nie maja konkurentow, bo sa "bezkonkurencyje", maja najlepsze silniki, najlepsze AWD, i w ogole sa debesciakami (tylko nie wszystkim dano to docenic i zrozumiec - podobnie jak nie kazdy jest "kompatybilny" (uwielbiam to okreslenie :mrgreen: ) ze sprzeglem w Subaru Boxer Diesel :lol: )

 

po drugie, SIP (a moze nawet FHI :o:D ) nie stawia sobie za cel "zdobywanie" rynku i "rywalizacji" z innymi markami - te inne marki moga sobie sprezdawac ile chca aut, a SUBARU TO SUBARU, koniec kropka, i kto naprawde chce, to i tak kupi se Subaraka, nie zwazajac na zadne okolicznosci :mrgreen:

Przypominam jednak, że naszym celem nie jest "zdobywanie" udziału w rynku (...)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostanie marką niszową tak jak jest teraz - przynajmniej w EU. Bez większej gamy silnikowej i automatu dla Diesla ciężko konkurować. Co do wyposażenia to wg. mnie nie jest tak źle w zasadzie jest wszystko co trzeba (mnie brakuje wentylowych foteli, lusterek fotochromatycznych - te są do wersji US i może jakiegoś termowizora) reszta to bardziej gadżety niż coś istotnego (wszelkiej maści asystenci, parkingowi itp). Jak już coś zmienić to jeszcze lepsze materiały - patrząc na XV to coś się zmienia w tym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dla mnie to w to graj, po co mamy jeździć tym co wszyscy... SUBARU dla wybranych 8)

wmawiajmy sobie dalej, bo to poprawia samopoczucie :wink:

 

-- 9 mar 2012, o 09:17 --

 

SIP (a moze nawet FHI :o:D ) nie stawia sobie za cel "zdobywanie" rynku i "rywalizacji" z innymi markami - te inne marki moga sobie sprezdawac ile chca aut, a SUBARU TO SUBARU, koniec kropka, i kto naprawde chce, to i tak kupi se Subaraka, nie zwazajac na zadne okolicznosci :mrgreen:
Przypominam jednak, że naszym celem nie jest "zdobywanie" udziału w rynku (...)

co zatem jest celem przedsiębiorstw pod nazwami SIP lub FHI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eddie_gt4 wreszcze zrozumiales ! mi to wisi ile aut sprzeda subaru. Jezdze na codzien Passatem (w tym roku juz 15tkm) a jak sie przesiade do Legacy to mam banana :mrgreen: widoczne takie zaslepienie ale nie zamienie na Audi lub VW :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostanie marką niszową tak jak jest teraz - przynajmniej w EU.

 

Jest owszem niszową gdyż w porównaniu z np. Toyota to produkcja Subaru jest znikoma :idea: Jednak EU dla FHI to coraz ważniejszy rynek i Subaru musi wprowadzać zmiany i nowe modele , przykład - XV , BRZ.

 

Tak na marginesie to widzę że najczęściej wymieniane w wątku marki to Volvo , Audi , VW ,Opel , Ford a zobaczycie że koreańskie KIA/Hyundai czyniące GIGANTYCZNE postępy ostro namieszają w tej całej batalii o udział w rynku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SIP (a moze nawet FHI :o:D ) nie stawia sobie za cel "zdobywanie" rynku i "rywalizacji" z innymi markami - te inne marki moga sobie sprezdawac ile chca aut, a SUBARU TO SUBARU, koniec kropka, i kto naprawde chce, to i tak kupi se Subaraka, nie zwazajac na zadne okolicznosci :mrgreen:
Przypominam jednak, że naszym celem nie jest "zdobywanie" udziału w rynku (...)

co zatem jest celem przedsiębiorstw pod nazwami SIP lub FHI?

dobre pytanie (ale raczej nie do mnie powinno byc skierowane :mrgreen: )

 

-- 9 mar 2012, o 09:46 --

 

Eddie_gt4 wreszcze zrozumiales ! mi to wisi ile aut sprzeda subaru (...)

mi tez, ja bym w ogole wolal, zeby Subaru robilo tylko turbo-benzyny o usportowionym zacieciu oraz jakiegos duzego SUV'a z H-8 n/a :P:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co zatem jest celem przedsiębiorstw pod nazwami SIP lub FHI?

dobre pytanie (ale raczej nie do mnie powinno byc skierowane :mrgreen: )

to pytanie z gatunku tych retorycznych, bo firmę i markę buduje się po to, żeby zdobywać rynki, walczyć z konkurencją, coraz więcej sprzedawać, a finalnie zarabiać jak najwięcej :wink: SIP i FHI nie są tu wyjątkiem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie to widzę że najczęściej wymieniane w wątku marki to Volvo , Audi , VW ,Opel , Ford a zobaczycie że koreańskie KIA/Hyundai czyniące GIGANTYCZNE postępy ostro namieszają w tej całej batalii o udział w rynku

 

To prawda. Ostatnio przejechałem 2,5 kkm nową KIA RIO. Mimo, że ten model i mój legacy, to dwie różne klasy, powiem szczerze, że część rozwiązań z tego samochodu przejął bym chętnie do swojego. Na pewno ten model przeskoczył pod wieloma względami swoich klasowych konkurentów wiodących do tej pory prym na rynku np. skodę fabię, czy forda firestę. Ponadto cena tego samochodu w porównaniu z wymienioną konkurencją jest naprawdę dużo atrakcyjniejsza, a wyposażenie zdecydowanie lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co zatem jest celem przedsiębiorstw pod nazwami SIP lub FHI?

dobre pytanie (ale raczej nie do mnie powinno byc skierowane :mrgreen: )

to pytanie z gatunku tych retorycznych, bo firmę i markę buduje się po to, żeby zdobywać rynki, walczyć z konkurencją, coraz więcej sprzedawać, a finalnie zarabiać jak najwięcej :wink: SIP i FHI nie są tu wyjątkiem :wink:

 

 

A po co "walczyć z konkurencją"? Wystarczy projektować to co się chce i sprzedawać wystarczająco dużo, żeby to finansować.

Strategia podana wyżej spowodowała bankructwa kilku całkiem dobrych firm a "jedzenie małą łyżeczką" często daje dużo lepsze efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A po co "walczyć z konkurencją"? Wystarczy projektować to co się chce i sprzedawać wystarczająco dużo, żeby to finansować.

Strategia podana wyżej spowodowała bankructwa kilku całkiem dobrych firm a "jedzenie małą łyżeczką" często daje dużo lepsze efekty.

 

Zgadza się. Na szczęście są jeszcze firmy które oferują unikalne rozwiązania wg własnej filozofii. Mazda RX-8 wyposażona jako jedyny pojazd na świecie w motor Wankla jest tu bardzo dobrym przykładem.Nie miała ona żadnej konkurencji a za chwilę będzie nie lada kąskiem dla kolekcjonerów :idea: Produkowany już praktycznie tylko przez Subaru (nie licząc supersporta od Porsche) silnik Boxer-a w połączeniu z SAWD czyni z pojazdów z logiem plejad w jakimś stopnu bezkonkurencyjnymi. W czasach gdzie dla maksymalnej oszczędności wiele elementów a w tym te same silniki napędzajace pojazdy różnych marek powoduje że Subaru ze swoim drogim w produkcji boxer-em jest ewenementem. Szanuję takie firmy i chwała im za to :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co "walczyć z konkurencją"?

Zgadza się. Na szczęście są jeszcze firmy które oferują unikalne rozwiązania wg własnej filozofii.

no i właśnie to co opisujecie jest elementem walki i budowania przewagi konkurencyjnej :wink:

Subaru znalazło swoją lukę rynkową i ją kultywuje (celowo używam tego słowa :wink: ), bo jest to jedna z możliwych strategii sprzedażowych, obudowana kilkoma sukcesami w sporcie samochodowym :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...