Jump to content

Swap H6 3.0 lub 3.6 do Forka


Olleo
 Share

Recommended Posts

Czy ktos przerabial temat? Jest to w ogole wykonalne? Zastanawiam sie, czy by sie zmiescily, czy dodatkowe 2 cylindry powoduja, ze juz w Forku nie ma miejsca. No i co ze skrzynia?

 

Rozwazam na przyszly rok Forka 2.5XT, ale tak mi chodzi po peryferiach glowy wolny ssak z H6 :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

taką mieli konkluzję:

 

The question is would I do this again? One could argue that the power levels we reached could be done with a 4 cylinder. One could argue that you would also save a ton of money doing the 4 cylinder. One could argue that the added weight will hurt handling. One could argue that it gets worse gas mileage. One could argue that it is untested waters. One could argue that 600 is way too much power for a street car.

 

I say so What! I think it is time to start a trend for a new Subaru Exhaust Note! Bye bye Boxer-rumble, here comes the boxer-smoothie............or boxer-Porsche-aru, or boxer-Sub-orsche, or something that represents that it sounds like a Porsche.

 

czyli fajny projekt :D

Link to comment
Share on other sites

No ale to dotyczy swapu + uturbienie. A mi chodzi o prosty swap. H6 w Foresterze, no i do tego oczywiscie roznoodleglosciowy kolektor (pewnie musialby byc dorabiany) ;)

Link to comment
Share on other sites

Jako alternatywa jest 2.5XT, bo S-turbo juz mam. Wydaje mi sie, ze osiagi bylyby porownywalne, acz bez turbodziury, a koszty ewentualnych napraw znacznie mniejsze, ze nie wspomne o uszczelkach pod glowicami w 2.5T, czy kosztach remontu. Nie wiem tez, czy cala akcja nie bylaby tansza, niz znalezienie 2.5XT w dobrym stanie :roll:

Link to comment
Share on other sites

Rozważ, czy koszty przekładki i wykonana chociażby raz regulacja luzów zaworowych w H6 nie wyrówna Ci kosztów eksploatacji z 2.5T...

Link to comment
Share on other sites

niektórzy twierdzili, że to samo w H6 kosztuje 1.5 x tyle co w H4 (2.0 i 2.5)

gdyby cel postawić "mieć jedynego forka 3.0" :D to co innego a tak szkoda nafty będzie to kosztowało jak dwa forki na starcie

Link to comment
Share on other sites

niektórzy twierdzili, że to samo w H6 kosztuje 1.5 x tyle co w H4 (2.0 i 2.5)

ma to sens, w końcu 4H x 1.5 = 6H ;)

A tak sobie pomyslec w kontekscie naszych forkow turbo z przebiegami ~200kkm, o ktorych mowa w sasiednim temacie? ;)

Link to comment
Share on other sites

Nie bedzie za ciezko z przodu i nie usiadzie? Bo nowy zawias tak to dochodzi do wymiany. O hamulcach to nawet nie mowie....innymi slowy budowa nowego auta...

W dodatku 50% auta na czesciach dorabianych... bo to za dlugie, to za krotkie itp itd... no nie wiem... awaryjnosc bedzie ponadprzecietna. Do tego wieksza masa - bedzie bardziej rył przodem. Jak ktos ma worek kasy i do tego ma pasje, ktora objawia sie dlubaniem przy aucie to spoko :)

Link to comment
Share on other sites

automat to same zalety - zero problemow z dumasa, dociskie, tarcza, mozna bardzo precyzyjnie manewrowac w terenie bez strachu o spalenie sprzegla, wygoda w korkach, jak chcesz sie pobawic to ma triptonic +/-

 

music pojedzic troche automatem zeby sie do niego przekonac i zapomniec ze isnieje cos takiego jak zwykla manulana skrzynia biegow

Link to comment
Share on other sites

Nowoczesny automat ma swoje zalety, zgadza się. Automat od Subaru to konstrukcja przedpotopowa dla zdesperowanych lub mało wymagających. Ja z przyjemnością wróciłem do manuala.

Link to comment
Share on other sites

Automat od Subaru to konstrukcja przedpotopowa dla zdesperowanych lub mało wymagających

 

wiec ja jestem malo wymagajacy.

 

mam porownanie do e-klasy 5 biegowego automatu i odpowiedzilanie twierdze ze 4eat by SUBARU jest lepszy, co potwierdza wlasciel wczesniej wspomianej e-klasy

 

H6 ma 5EAT wiec jeszcze lepiej

Link to comment
Share on other sites

Olleo

Sama idea rewelacyjna i pewnie wykonalna, aż się samo pytanie ciśnie na usta: dlaczego FHI tak nie zrobiło? ;)

Ale czy ostatecznie bilans wyjdzie korzystny? no nie wiem, chyba że świadomość posiadania jedynego na świecie Forka H6 rekompensuje wszystko...

:)

Link to comment
Share on other sites

Automat od Subaru to konstrukcja przedpotopowa dla zdesperowanych lub mało wymagających

 

wiec ja jestem malo wymagajacy.

 

mam porownanie do e-klasy 5 biegowego automatu i odpowiedzilanie twierdze ze 4eat by SUBARU jest lepszy, co potwierdza wlasciel wczesniej wspomianej e-klasy

 

H6 ma 5EAT wiec jeszcze lepiej

 

a jak się objawia ta lepszość :?:

Link to comment
Share on other sites

mam porownanie do e-klasy 5 biegowego automatu i odpowiedzilanie twierdze ze 4eat by SUBARU jest lepszy, co potwierdza wlasciel wczesniej wspomianej e-klasy

H6 ma 5EAT wiec jeszcze lepiej

 

Hip, hip hura, staroć konstrukcyjna Subaru jest lepsza od pewnie równie zaawansowanej technologii Mercedesa. Oto powód do dumy. I oczywiście po wielu latach wytęzonej pracy nastąpił gigantyczny postęp - dołożono wreszcie piąty bieg.

Tylko konkurencja odjechała o lata świetlne w kwestii skrzyń automatycznych.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...

Właśnie sidziałem sobie bezproblemowo i sobie wydumałem problem. Forek H6.

Oczywywiscie w myśl zasady: masz problem wpisz najpierw w googla.

Oto jestem zatem.

Ktoś moze slyszal o takin swapie?

 

No dobra. To nie bylo trudne.

 

 

A Polsce?

Edited by euyot
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, euyot napisał:

Właśnie sidziałem sobie bezproblemowo i sobie wydumałem problem. Forek H6.

Oczywywiscie w myśl zasady: masz problem wpisz najpierw w googla.

Oto jestem zatem.

Ktoś moze slyszal o takin swapie?

 

No dobra. To nie bylo trudne.

A Polsce?

Słyszałem o takim swapie w Białymstoku.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...