Jump to content

EJ25 Turbo - po co są dodatkowe przepustnice ???


Guest apq
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Ogólnie chodzi mi o sinik EJ25 z turbinką (nie pisze w konkretnym dziale, gdyż montowany jest w kilku modelach).

Otóż, w kolektorze jest zamontowana elektroniczna przepustnica, w miejscu tuż przed rozejściem kolektora na poszczególne cylindry. Następnie są, tuż przed głowicą, indywidualne dla każdego z cylindrów przepustnice (chyba klasyczne, tyle że oczujnikowane).

 

Moje pytanie: w jakim celu są dodatkowe 4 przepustnice, jak są sterowane, i co dają :?:

 

Druga sprawa: czym się rózni silnik EJ25 bez od EJ25 z turbiną :?:

tzn. ma mocniejsze korbowody, wał, jest grubsza uszczelka podgłowicowa, a może zupełnie coś innego :?:

 

I tak z ciekawości: czy może ktoś dysponuje fazami rozrządu dla tego silnika, wzniosem zaworów :?:

Chciałem porównać ten rozrząd jak wygląda na tle innych....

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

 

Ogólnie chodzi mi o sinik EJ25 z turbinką (nie pisze w konkretnym dziale, gdyż montowany jest w kilku modelach).

Otóż, w kolektorze jest zamontowana elektroniczna przepustnica, w miejscu tuż przed rozejściem kolektora na poszczególne cylindry. Następnie są, tuż przed głowicą, indywidualne dla każdego z cylindrów przepustnice (chyba klasyczne, tyle że oczujnikowane).

 

Moje pytanie: w jakim celu są dodatkowe 4 przepustnice, jak są sterowane, i co dają :?:

 

Druga sprawa: czym się rózni silnik EJ25 bez od EJ25 z turbiną :?:

tzn. ma mocniejsze korbowody, wał, jest grubsza uszczelka podgłowicowa, a może zupełnie coś innego :?:

 

I tak z ciekawości: czy może ktoś dysponuje fazami rozrządu dla tego silnika, wzniosem zaworów :?:

Chciałem porównać ten rozrząd jak wygląda na tle innych....

 

Pozdrawiam.

 

to nie są przepystnica, tylko klapki otwierające lub domykające powietrze z dodatkowego elektrycznego silnika, w celu spełnienia norm EURO , zanim nagrzeją sie katalizatory, generalnie chwast i trzeba go wyrwać , jak bolącego zęba :twisted:

Link to comment
Share on other sites

to nie są przepystnica, tylko klapki otwierające lub domykające powietrze z dodatkowego elektrycznego silnika, w celu spełnienia norm EURO , zanim nagrzeją sie katalizatory, generalnie chwast i trzeba go wyrwać , jak bolącego zęba :twisted:

To dla czego dowiaduję się o tym dopiero dzisiaj???

:? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Przede wszystkim wielkie dzięki wszystkim za bardzo szybki odzew :D

 

 

to nie są przepystnica, tylko klapki otwierające lub domykające powietrze z dodatkowego elektrycznego silnika, w celu spełnienia norm EURO , zanim nagrzeją sie katalizatory, generalnie chwast i trzeba go wyrwać , jak bolącego zęba :twisted:

 

O jaki dodatkowy elektryczny silnik chodzi :?:

 

czyli chodzi o to, ażeby wzbogacić mieszkankę tzn klapki są domknięte to wzrasta podciśnienie w kolektorze, mimo stałego otwarcia przepustnicy głównej - czyli sterownik podaje tyle paliwa,na ile jest ustawiona przepustnica (plus korekty dawki na podstawie pozostałych czujek)

podciśnienie w kolektorze rośnie, do komory spalania napływa mniej powietrza a paliwa dostaje tyle samo, czyli następuje wzbogacenie mieszanki, dzięki czemu spalanie nieco bogatszej mieszanki powoduje spadek NOx, dzięki czemu oszczędzamy katalizator

 

dobrze główkuję :?: :?: :?:

 

a jak te klapki są sterowane, na podstawie czego :?:

 

 

czyli same klapki można wywalić bez żadnego ale... :?:

Link to comment
Share on other sites

Przede wszystkim wielkie dzięki wszystkim za bardzo szybki odzew :D

 

 

to nie są przepystnica, tylko klapki otwierające lub domykające powietrze z dodatkowego elektrycznego silnika, w celu spełnienia norm EURO , zanim nagrzeją sie katalizatory, generalnie chwast i trzeba go wyrwać , jak bolącego zęba :twisted:

 

O jaki dodatkowy elektryczny silnik chodzi :?:

 

czyli chodzi o to, ażeby wzbogacić mieszkankę tzn klapki są domknięte to wzrasta podciśnienie w kolektorze, mimo stałego otwarcia przepustnicy głównej - czyli sterownik podaje tyle paliwa,na ile jest ustawiona przepustnica (plus korekty dawki na podstawie pozostałych czujek)

podciśnienie w kolektorze rośnie, do komory spalania napływa mniej powietrza a paliwa dostaje tyle samo, czyli następuje wzbogacenie mieszanki, dzięki czemu spalanie nieco bogatszej mieszanki powoduje spadek NOx, dzięki czemu oszczędzamy katalizator

 

dobrze główkuję :?: :?: :?:

 

a jak te klapki są sterowane, na podstawie czego :?:

 

 

czyli same klapki można wywalić bez żadnego ale... :?:

 

no nie tak do końca, cały ten system to tak zwany wtórny obieg obieg powietrza, który skłąda sie z dodatkowego silnika, klapek, przewodów itp. , ma służyc po to aby niespalone paliwo w początkowej fazie rozruchu ( bogata mieszanka ) dopaliło sie , aby katalizator mógł jak najszybciej sie nagrzać i spełniać swoją role. Bogata i niespalona mieszanka studzi go i zatyka, tem cały proces trwa ok 30-45sek.

Link to comment
Share on other sites

a jak te klapki są sterowane, na podstawie czego :?:

 

czyli same klapki można wywalić bez żadnego ale... :?:

 

Klapkami TGV steruje ECU przy pomocy specjalnych siłowniczków. Wywalanie jest dość kłopotliwe, bo trzeba spawać dziury po wałkach od tych klapek + zostaje zawsze taka pionowa 'półeczka':

 

1002150ef9jr3.jpg

 

Znacznie prościej kupić te końcówki kolektora z wersji JDMowych, bo modele na Japonię TGV nie miały.

 

fullsize_745.jpg

 

A tak wyglądają jedne i drugie w porównaniu:

fullsize_746.jpg

 

Koszt ok 700zł/para.

 

Alternatywnie możesz kupić cały dolot Spec-C :mrgreen: - jest on jednoczęściowy, już bez tych klapek.

 

fullsize_379.jpg

 

Koszt ok 2200zł ciągnięty z US.

 

Po wywaleniu TGV wyskoczy ci szereg błędów w kompie, które trzeba wyłączyć programowo w ROM Raiderze.

 

Wg grimmspeed, wywalenie TGV na seryjnym motorze przynosi takie efekty:

 

tgv_delete_dyno_vs_oem_tgv.jpg

 

Myślę, że przy wyższych poziomach doładowania, zysk będzie głównie na górze.

 

A tu masz jeszcze TGV porting DIY, gdybyś takie JDMowe końcówki kolektora chciał wystrugać sam w domu :mrgreen: :

Link to comment
Share on other sites

ja mam z tym dziadostwem straszne problemy. Kiedy uruchomię zimny silnik i bardzo delikatnie naprawdę bardzo delikatnie nacisnę pedał gazu silnik łomocze jak opentany, jak by nie było panewek. kiedy jednorazowo przekroczę 2k rpm łomot znika natychmiastowo, albo porządnie klikną na gaz, że chyba te klapki się otworzą czy jakoś tak. Chodzi o jakieś podciśnienia. Generalnie nie da się tego łatwo wyrzucić bo się włącza cel.

 

co do czasu pracy "suszarki" to u mnie wieje 90 sekund

 

btw,

 

czy za pomocą w miarę standardowych narzędzi jestem się w stanie do tych zaworów dostać? czy potrzebuję jakiś uszczelek na wymianę.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

zapomniałem dopytać czy jakimś softem diagnostycznym da się odczytać ich obecne położenie?

mam ecuexplorer ale nie wiem czy tam coś takiego jest.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

1. Polepszy samopoczucie właściciela

2. Szacun na dzielni będzie większy

3. Efekt będzie zapewne bardzo zbliżony do wywalenia TGV domowym sposobem tudzież zakupu samych JDMowych 'trąbek' (to te na drugim zdjęciu - kosztują $199 za parę).

 

Ja u siebie JDMowe trąbki będę montował już niedługo.

Link to comment
Share on other sites

1. Polepszy samopoczucie właściciela

2. Szacun na dzielni będzie większy

3. Efekt będzie zapewne bardzo zbliżony do wywalenia TGV domowym sposobem tudzież zakupu samych JDMowych 'trąbek' (to te na drugim zdjęciu - kosztują $199 za parę).

 

Ja u siebie JDMowe trąbki będę montował już niedługo.

 

 

...aha - szacuken powiadasz

 

...po wykresie widac że moment sie poprawia, czy po wywaleniu tgv i nie std. mapie trzeba zrobic korektę ustawień mapy?

Link to comment
Share on other sites

1. Polepszy samopoczucie właściciela

2. Szacun na dzielni będzie większy

3. Efekt będzie zapewne bardzo zbliżony do wywalenia TGV domowym sposobem tudzież zakupu samych JDMowych 'trąbek' (to te na drugim zdjęciu - kosztują $199 za parę).

 

Ja u siebie JDMowe trąbki będę montował już niedługo.

 

 

...aha - szacuken powiadasz

 

...po wykresie widac że moment sie poprawia, czy po wywaleniu tgv i nie std. mapie trzeba zrobic korektę ustawień mapy?

 

Trzeba by zobaczyć co na to samochód :-) Najlepiej podejrzeć ECU przez Learning View przed/po i zobaczyć co się dzieje. Ale osobiście nie sądzę aby było to niezbędne.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie jestem na etapie wywalania tego u siebie, robie 2 kpl. więc jeden będę mógł sprzedać jakby ktoś chciał - biore w rozliczeniu stare :P

Mówisz? Jasne, że poproszę!!!

Gotów jestem się szczodrze zrewanżować.

:wink:

Link to comment
Share on other sites

carfit: rozumiem, że w ej207 tego nie ma? :mrgreen:

sa od 2003r

 

Jakoś nie mogę w moim dwulitrowym sti '05 znaleźć tej suszarki. Czyżby w nim nie było tego całego ekologicznego ustrojstwa?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...