Skocz do zawartości

EJ25 Turbo - po co są dodatkowe przepustnice ???


Gość apq

Rekomendowane odpowiedzi

Małe OT - mam 1 komplecik do sprzedania.

 

Najprościej rozpoznać czy są przepustnice - jeżeli na dole kolektora ssącego, z boku czyli stojąc z przodu auta od naszej strony są małe czarne puszki sterujące przepustnicami to one są, jak są tylko nadlewy fabryczne, nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra ale ja uzupełnię bo wg mne nie wszystkie dane są prawdziwe

 

silnik pompa nie ładuje powietrza w kolektor dolotowy i nie ma nic wspólne go z klapkami.

 

silnik daje powietrze w głowicę i przez nią w wydech

 

tutaj schemat

 

secondaryairpump.jpg

 

opis wywalenie jest tutaj

http://www.iwsti.com/forums/how-install ... moval.html

 

co do różnic w blokach pomiędzy turbo i bez turbo

jeden nazywa się ej255 (turbo) i jest pół zamknięty

IMAGE_188.jpg

 

a drugi nazywa się ej253(NA) i jest otwarty czyli bez dodatkowych poprzeczek przy tulejach jak ej20. W wersji ej253 i ej255 tuleje mają cieńsze ścianki

 

co do ej255 i ej253

też są zupełnie inne uszczelki pod głowicę tzn materiał i ilość warstw

 

co do zmiennych faz kiedyś dostałem najwidoczniej błędną informację, że był seria foresterów MY07 które miały zmienne fazy na dolocie i wylocie. Ale nigdzie nie udało się tej informacji z Salonu Subaru Potwierdzić.

 

dzięki zmiennym fazom na wylocie można było uzyskać lepszą górę,a dzięki zmiennym fazom na dolocie mocno poprawiał się dół.

 

tak wygląda wykres mocy mojego nissan micra 1.4 ze zmiennymi fazami na dolocie (realnie 10,2-100)

 

k12.jpg

 

a tak mojej almery 1.8 ze zmiennymi fazami na dolocie (realnie 9,9 do 100)

 

Resizeofhamownian16fl1.jpg

 

na potrzeby rynku japońskego nissan stworzył xtrailaGT z silnikim qr25vet

2,5l zmienne fazy rozrządu na obu wałkach, plus neo czyli podnoszenie wyżej zaworów przy wyższych obrotów, odcinka na 9krpm i do tego turbo wynik 380KM w aucie z salonu. Fakt to był jakaś specjalna seria ale zawsze.

 

zwykły qr25ve robi bez turbo ponad 200km.

 

btw nie kupił bym auta bez tego systemu, zwykły silnik ma bardzo mocny dół przy 4 zaworach na cylinder.

 

wiem jak śmiesznie wygląda wykres auta w którym fabrycznie steruje fazami komp, oraz przypadek kiedy nie ma starowania :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra ale ja uzupełnię bo wg mne nie wszystkie dane są prawdziwe

 

silnik pompa nie ładuje powietrza w kolektor dolotowy i nie ma nic wspólne go z klapkami.

 

silnik daje powietrze w głowicę i przez nią w wydech

 

Kolega chyba myli pojęcia. Pompa powietrza to pompa powietrza, a TGV to TGV. Dwie różne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu chodzi o doprecyzowanie wypowiedzi

 

to nie są przepystnica, tylko klapki otwierające lub domykające powietrze z dodatkowego elektrycznego silnika, w celu spełnienia norm EURO , zanim nagrzeją sie katalizatory, generalnie chwast i trzeba go wyrwać , jak bolącego zęba

 

pompa nie ma związku z tymi klapkami, Jeżeli się mylę proszę o uzupełnienie.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem na etapie wywalania tego u siebie, robie 2 kpl. więc jeden będę mógł sprzedać jakby ktoś chciał - biore w rozliczeniu stare :P

Mówisz? Jasne, że poproszę!!!

Gotów jestem się szczodrze zrewanżować.

:wink:

Po 17 bedę miał taki zestaw na "podmianke". Wymienie u siebie to zrobie drugi kpl.

 

Tak to wygląda, jeszcze zaślepienie otworów i malowanie.

 

20100706327.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
wg mnie nikt nie zmodyfikuje ecu na aby się ecu nie czepiało, auto będzie miało gorszy dół itd

 

pozdrawiam

 

 

Nikt , oprócz ECUTEKA :idea::P pozdrawiam :D, ECUTEK uwierz mi , ma takie mozliwowsci ze sobie nawet sprawy zdajesz , łacznie z N/A :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łacznie z N/A

:shock:

tego ECUTECA? no ładnie...

 

pozdrawiam

 

-- 08 lip 2012, 08:07 --

 

ze sobie nawet sprawy zdajesz

To rozumiem, że można wreszcie z NA 2.0 zrobić 200KM+ tak jak jest to możliwe w nissanach, łącznie z tymi seryjnymi :P Niektórzy mają tak w serii :P

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRZ - N/A, 200KM, 205 NM.

ale fabrycznie :P

a teraz przeprogramuj N/A 165km na 200 :twisted:

 

-- 08 lip 2012, 22:43 --

 

aha no i :mrgreen:

Toyota GT 86

 

H4, 1998 cm3

 

200 KM/7000 obr./min

 

205 Nm/6400 obr./min

 

0-100 7,6 s

 

V-max 230 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem, sam napisałeś przecież:

łącznie z tymi seryjnymi Niektórzy mają tak w serii

 

AdaSch, nawiązania do AE86 też nie rozumiem, tam jest silnik subaru. to to samo auto, chyba wiesz o tym?

 

no ale to wątek o przepustnicach a nie 200km z NA... więc ja już się wyłączam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...