Skocz do zawartości

Kolejna akcja przeciwko BP i STATOIL - walka o niską cenę!


AdaSch

Rekomendowane odpowiedzi

Przecież jest podtlenek LPG jest tańszy niż zupa i bardziej ekologiczny tylko nikt z nas nie zrobi z WRX/STI/2,5 XT zapalniczki!!!.Rodzice już drugi samochód zgazowali wlew przy korku więc wsi nie ma, a naprawdę jeżdżą tanio.Tylko jak by się wszyscy zgazowali to i tak unia i Polski rząd położyli by łapę w dużo większym stopniu niż teraz bo nie pozwolą sobie na odpuszczenie haraczu!!!.Nam zostaje albo kupić sobie auta z silnikiem kosiarki albo płacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

hercooles napisał(a):Przecież jest podtlenek LPG jest tańszy niż zupa i bardziej ekologiczny tylko nikt z nas nie zrobi z WRX/STI/2,5 XT zapalniczki!!!...

 

 

yyy, może tutaj... :wink:

viewtopic.php?f=26&t=102284

Nie twierdzę że się nie da wszystko się da i pewnie całkiem dobrze się spisuje.Mi bardziej chodziło o pogląd życiowy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos cen paliw i zamrożonych miliardów złotych, o których pisałem wcześniej:

 

Benzyna i olej napędowy znowu zdrożeją. Tym razem czeka nas 5-groszowa podwyżka. To efekt planowanej zmiany przepisów o zapasach paliw. Nowe regulacje mogą wejść w życie już w przyszłym roku. Więcej będziemy płacić przez najbliższą dekadę.

 

Rząd postanowił przejąć od firm naftowych obowiązek magazynowania zapasów ropy i paliw. Resort gospodarki przygotował projekt ustawy o zapasach ropy naftowej i paliw ciekłych, która umożliwi zdjęcie z firm dotychczasowego obowiązku. Rządowa Agencja Rezerw Materiałowych ma w ciągu 10 lat wykupić wszystkie zgromadzone przez nie rezerwy. Co roku, aż do 2021 roku, ARM przejmować będzie 1/10 zapasów paliw zmagazynowanych przez spółki. Rząd ulży w ten sposób krajowym gigantom naftowym -Orlenowi i Lotosowi - które w rezerwach zamroziły kilka miliardów złotych.

 

Analitycy twierdzą, że decyzja rządu o wykupie paliw i przejęciu obowiązku ich magazynowania jest słuszna. Zapasy ciążyły bowiem na wynikach koncernów. Dzięki zmianie prawa spółki co roku będą mogły uwalniać kilkaset milionów złotych.

 

Na tych zmianach nie zyskają jednak konsumenci. Przez dekadę jednocześnie będą bowiem funkcjonować obok siebie dwa systemy zapasów - nowy i dotychczasowy, za który w cenie paliwa dopłacamy teraz do każdego litra ponad 4 gr.

 

Dziennik Gazeta Prawna / Michał Duszczyk / 30.6.2010

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Orlenie nie jest, w Lotosie póki co jest, ale są plany pozbycia się dodatkowych 10%.

 

Poza tym - uważam takie działanie za jak najbardziej słuszne - gromadzenie strategicznych zapasów surowców i paliw powinno leżec w gestii Państwa, a nie firm, które produkują paliwa. Tak jest w Europie i reszcie świata, chyba tylko w Polsce działające w gospodarce rynkowej, notowane na giełdzie, dające miejsca pracy i inwestujące miliardy złotych w rozwój firmy muszą (z powodu tak a nie inaczej ukształtowanych przepisów prawa) zamrażać kolejne miliardy złotych utrzymując łącznie np 4 miliony ton ropy naftowej w zbiornikach.

 

Takie zamrożenie gotówki powoduje brak owej gotówki np na inwestycje, czyli na poprawę konkurencyjności i rozwój, co ma swoje dalsze przełożenie w szeroko pojętym wkładzie w PKB naszego kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym - uważam takie działanie za jak najbardziej słuszne - gromadzenie strategicznych zapasów surowców i paliw powinno leżec w gestii Państwa, a nie firm, które produkują paliwa. Tak jest w Europie i reszcie świata, chyba tylko w Polsce działające w gospodarce rynkowej, notowane na giełdzie, dające miejsca pracy i inwestujące miliardy złotych w rozwój firmy muszą (z powodu tak a nie inaczej ukształtowanych przepisów prawa) zamrażać kolejne miliardy złotych utrzymując łącznie np 4 miliony ton ropy naftowej w zbiornikach.

 

pracujesz w PR jakiejś rafinerii chyba? :P bez urazy, ale to co piszesz to teoria, a praktyka jest taka ze w polsce rynek producenta jest nadal kontrolowany przez państwo, które stworzyło i kontroluje orlen i lotos, a dodatkowo sterując prawem kontroluje cały rynek paliw. do wolnego rynku to tu bardzo daleko. zresztą te zapasy to i tak zapisy w bilansach, ktore nie przekładają się wcale na faktyczne koszty. w każdym razie nie widze powodu płakać nad orlenem który stać na pompowanie kasy w możejki, wywalanie milionowych odpraw dla kolejnych prezesow z nadania politycznego itd. (na takie miejsca pracy to ich jednak stać...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrząc na cenę hurtową paliw

 

http://www.reflex.com.pl/page.php?id=124

 

to niby czemu mają tak wysokie narzuty?

 

u mnie na rondzie stają 3 stacje orlen, lotos, shell, i każdy patrzy na drugiego i mają identyczną cenę.

 

ile taka stacja sprzedaje paliwa tygodniowo?

 

cena w zakupie z vat 4,42372

 

cena sprzedaży 4,82

 

w zaokrągleniu 40gr na litrze

 

cysterna ma około 16 tys litrów lub więcej

 

uzysk na jednej cysternie 6400 pln minus vat = 5245. Ile cystern obsługuje stacja? nie wiem

 

Dla mnie to jest pretensja do garbatego, że ma proste dzieci :twisted::mrgreen:.

 

I tak w cenie paliwa głównym składnikiem jest surowiec i podatki - nie wiem, gdzie można oszczędzać. Jak zwykle takie wyliczenia "zysku z litra" nie biorą pod uwagę wielu różnych czynników, typu koszt transportu, utrzymania infrastruktury stacji, w tym zapewnienia bezpieczeństwa itp. itd. Przypomina mi to, jak niektórzy tu obliczali, ile Dyrekcja napchała kasy do kieszeni oferując subaru "w niebotycznie wysokich cenach" :twisted:.

 

Dodam, że za czasów pracy w consultingu miałem pewnego klienta - duży koncern sprzedający paliwo. Nazwę pominę, ale był z Norwegii :mrgreen:. I wiem, że zyski stacji biorą się głównie ze sprzedaży red bulla, lodów, prezerwatyw, przekąsek i gorzały, a nie samego paliwa :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo samochodu na wodór to jest taki ;)

http://www.mazda.com/mazdaspirit/env/hy ... _hre2.html

Poruszają się choćby po Norwegii

 

Co do silnika na wodę to taki też już jest ;)

http://www.rexresearch.com/nakamats/nakamats.htm

 

A jak ktoś nie wierzy to poroponuję poczytać o Doktorze Nakamatsu ;)

http://www.brainsturbator.com/articles/ ... salute_you

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że za czasów pracy w consultingu miałem pewnego klienta - duży koncern sprzedający paliwo. Nazwę pominę, ale był z Norwegii :mrgreen:. I wiem, że zyski stacji biorą się głównie ze sprzedaży red bulla, lodów, prezerwatyw, przekąsek i gorzały, a nie samego paliwa :twisted:.

 

W związku z tym, że jestem zawodowo blisko związany z pewnym koncernem produkującym i sprzedającym paliwo z Gdańska :mrgreen::mrgreen::mrgreen: muszę potwierdzić, że duże zyski przynosi handelek niepaliwowy - chodzi jednak o same stacje paliw czyli dystrybucję detaliczną. A jest jeszcze całe wydobycie, przetwórstwo i dopiero na końcu handel - detaliczny, ale i hurtowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W sensie jednostkowym - faktycznie największym /głównym udziałowcem orlenu jest Państwo - jest jednak duży free float ale i tak naprawdę zyski przypadają w większości akcjonariatowi rozproszonemu 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest coś, czego Dr Nakamatsu nie ma? :mrgreen:

 

Telefonu w Erze. 8)

:P:mrgreen:

 

Nie był bym taki pewein :P

Koleś ma rekord w ilości patentów (ok 3,500) - nie zdziwiłbym się - gdyby to on wymyślił telefon komórkowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe

tego maila dostalem juz rok temu. Jedynym rozsadnym wyjsciem dla przecietnego kierowcy jest kupienie auta na LPG. Tam nie ma zadnych wahan .... jest ciagle tanio. No ale nie subarakow nie zagazujemy, muchozol etc ... ludzie sa zwierzetami stadnymi. I bardzo dobrze ... mozna na tym dobra kase zarobic .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...