Jump to content

Możliwość zaturbienia 2.5 wolnossący


abundyra

Recommended Posts

Witam, jezeli taki temat na forum był juz poruszany przepraszam...

Mam impreze 2.5 automat 2007r USA. Moje pytanie dotyczy tego czy jest taka możliwosc, albo inaczej jak to zrobić zeby stała sie zaturbionym manualem. Nie oczekuje STI, ale chociaż WRX-a.

Prosze o konkretne odpowiedzi, firma ktora sie tego podejmie itp. Bede bardzo wdzieczny

 

ps. odpowiedzi typu " jest jedno rozwiazanie, sprzedac i kupic wrx-a:" mnie nie zadowalają.

Link to comment
Share on other sites

abundyra, poczytaj FAQ, oto jeden z tematów plus wątki do niego:

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Czy opłaca się przerabiać wolnossące Subaru na turbodoładowane ?

 

Nie opłaca się. Zdecydowanie taniej jest sprzedać auto wolnossące i kupić model z turbiną. Alternatywą może okazać się zamiana na wolnossący silnik o większej pojemności (np. swap z 1.6 na 2.2).

viewtopic.php?t=110084

viewtopic.php?t=106823

Link to comment
Share on other sites

ps. odpowiedzi typu " jest jedno rozwiazanie, sprzedac i kupic wrx-a:" mnie nie zadowalają.

 

To po co się pytasz, jeśli w FAQ o tym mowa, a Ciebie to nie zadawala...

zanim zadasz tego typu pytania, warto się przywitać w powitlanym wątku, oraz zapoznać z FAQ oraz historią wątków technicznych, by nie powtarzać tego, o czym już była nie raz mowa.

Link to comment
Share on other sites

pojechaliście chłopaka :? bawiłem się swego czasu w dorabianie turbiny do "non turbo" to naprawdę nic nieda,alternatywą są e-turbo "garret"-a ale na ebayu chcą ok 300 dolarów,jest to raczej doładowanie niż turbodoładowanie ,jesli wiesz o co mi chodzi,zakładając normalną turbinę po chłopsku musisz ją zabezpieczyć w bardzo dobry zawór upuszczajacy bo inaczej wał wbije w asfalt a tłoki będą latac sasiadowi po ogródku,założylismy turbine do 1.6 ( mała turbina chyba z starej beemki 5) ale całą kompresje trzeba było wywalać do atmosfery bo prawie zawory otwierało,koleś chciał ją tylko żeby popppssssssyyykać dla szpanu :lol: ,niewiem czy ten silnik jeszcze żyje :lol:

Link to comment
Share on other sites

a zmiana silnika ze skrzynia? Juz mowie w czym rzecz...mialem chwile wystawione subaru i zero zainteresowania, na dwie imprezy mnie nie stac a kupic starego zmeczonego wrxa tez mi sie nie usmiecha

Link to comment
Share on other sites

Słyszałam o takiej operacji na OBKu, jak szukałam silnika. Nie pamiętam teraz kto mi to opowiadał, ale koszty nieciekawe. Wymieniany był na pewno silnik, skrzynia, zawieszenie i pewnie to nie wszystko... nie znam się, ale wiem, że jak ktoś się uprze i ma za co ten upór realizować, to jest to możliwe.

Tylko czy jest sens?

Link to comment
Share on other sites

impreza rok temu kosztowala mnie ok 30 tys...nawet jakby modyfikacje oscylowaly w granicach 10/15 tys to chyba dalej sie opłaca??

nie opłaca się, bo stosunek cena/efekt będzie mizerny w N/A, w porównaniu z efektem jaki można osiągnąć dłubiąc w uturbionym za tą samą kasę.

Za 15K możesz kupić graty z GTka, WRXa, albo nawet całego WRXa anglika i przeszczepić wszystko do swojej budy.

 

albo pytaj Kazia, on coś takiego rzeźbi :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

impreza rok temu kosztowala mnie ok 30 tys...nawet jakby modyfikacje oscylowaly w granicach 10/15 tys to chyba dalej sie opłaca??

Optymista z Ciebie :D

Link to comment
Share on other sites

Zaczynając od poprawienia prowadzenia i bezpieczeństwa (bo większa moc tego wymaga) to:

 

hamulce 5k

zawias 5k

krzesła, pasy, rozpórki, stabilizatory i inne pierdoły: 5k

 

Dziękuję, dobranoc :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję, dobranoc :wink:

 

Mistrz ciętej riposty :P

 

 

A tak na poważnie to wszyscy mają rację.

do wyliczeń adasia dorzuć jeszcze z 10k za silnik i już masz 25 tysięcy. :wink:

 

A po drodze i tak zawsze coś wyjdzie z nieplanowanych wydatków jakieś 10-20 % :roll:

Link to comment
Share on other sites

impreza rok temu kosztowala mnie ok 30 tys...nawet jakby modyfikacje oscylowaly w granicach 10/15 tys to chyba dalej sie opłaca??
nie opłaca się, koszty będą większe (jeśli to ma nie być druciarstwo), poza tym po co robić składaka, jak można kupić turbo? Odpuść sobie, chyba, że jesteś to tego samochodu bardzo emocjonalnie przywiązany i koszty nie mają dla Ciebie znaczenia.
Link to comment
Share on other sites

impreza rok temu kosztowala mnie ok 30 tys...nawet jakby modyfikacje oscylowaly w granicach 10/15 tys to chyba dalej sie opłaca??

Ja to zrobiłem w Legacy: viewtopic.php?f=19&t=127580

Ale uprzedzam z góry, że Twoje koszta przekładki są niedoszacowane, ja swój projekt robiłem czysto hobbystycznie - bo taki miałem kaprys (nie ma legacy turbo w takiej budzie z kierownicą po lewej stronie), robienie przeszczepu w wolnossącym aucie, który występuje w wersji turbo to niepotrzebne marnowanie kasy i stres. Impreza kosztowała Cię 30 tys, to nawet jak pchniesz ją teraz za 20 tys i dołożysz drugie 20 tys to wystarczy na zakup turbo :)

Link to comment
Share on other sites

impreza rok temu kosztowala mnie ok 30 tys...nawet jakby modyfikacje oscylowaly w granicach 10/15 tys to chyba dalej sie opłaca??
Impreza kosztowała Cię 30 tys, to nawet jak pchniesz ją teraz za 20 tys i dołożysz drugie 20 tys to wystarczy na zakup turbo :)

 

 

...wiem iż czasem ciężko to zaakceptować...

 

...ale słuchaj mądrzejszych tj. tych którzy robili już nieracjonalne rzeczy i sa wstanie wypowiedzieć się obiektywnie - szczególnie w przypadku subaru, to sie w dłuższej perspektywie, opłaca... nikt nie chce Cie ograniczać, ani spowalniać, po prostu ludzie dobrej woli, chcą cię ustrzec przed babolem...

Link to comment
Share on other sites

hmm sama skrzynia ok 2500zl do tego dodaj dyfer ok 1000zl (mowie o dobrych czesciach) pewnie i wał, silnik kolejne kilka klocków wydech, hamulce wiazke elektryczna z kompem, troszku w zawiasie i osobe ktora to wszystko ogarnie...

 

A zaznaczam ze zbieranie z róznych auta nie da ci gwarancji ze wszystko do siebie podejdzie ,,,,,,,,wiec albo kupno rozbitka albo anglika i szczepan

 

 

Efekt jest taki ze nie chcesz zmieniac swojego na jakiegos zajechanego a kupisz za 15koła czesci w niewiadomo jakim stanie, czyli zostanie ci buda niezajechana.......ma to sens ??? Tak jak bys kupil WRX bedziesz mial to samo tylko w czesciach!!!

 

Przerabialem temat i sprzedalem N/A i kupilem turbo jak dziesiatki osob na tym forum nie wybijaj otwartych drzwi!!!!

 

PS idz do FAQ tam temat jest temu poświecony!!!

Link to comment
Share on other sites

PS idz do FAQ tam temat jest temu poświecony!!!

 

już kiedyś wspominałem że temat w FAQ kończy się jak każdy inny (że "nie da się, nie opłaca się, bez sensu")

:arrow: viewtopic.php?t=110084 jak dla mnie to żenada, że temat w którym NIC NIE MA dumnie zajmuje miejsce w FAQ i co chwila do niego ktoś jest odsyłany.

Link to comment
Share on other sites

nie ma lepsze bo sie da ale sie nieoplaca...........

Nie no wydumke idzie zmajstrowac tylko pytanie powinna byc wtedy mam za duzo kasy nadmiar czasu i ambicji i prosze o porade co bym jeszcze wiecej nie wtopił niz mam zamiar wtopis :twisted::twisted::twisted::twisted:

 

 

Poprostu ci co wiedza jak to zrobic i ile to kosztuje uważaja za oczywista oczywistosc ze taki temat to bzdura, reszta czyms sie zarazila i jeszczecze nie wie jak to leczyc, i dostaje przepis na lekarstwo sprzedać -> kupic :twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...