Jump to content

czy td05 16g - jest dobrą alternatywa dla WRX-a


carlos-wrx

Recommended Posts

Witam, szanowne grono :smile:

 

Mam pytanie, auto cały czas jest na serwisie, a ja mam czas aby pogrzebac i poszukac paru klamotów, które moga sie przydać - mam juz skrzynie 6mt dccd (z całym potrzebnym osprzetem), zamówiony neetronic's, sprzeglo eSTIajowe i duzy IC eSTIajowy, planuję dorzucić wydajniejszą pompę Walbro, sprawniejsze wtryskiwacze i większe turbo. Moc w jaką celuje to ponizej 300KM, zdecydowanie chciałbym aby auto było elastyczniejsze i szybciej wkręcalo się na obroty na biegach 3-5.

Moje pytanie, planowałem, tak czy siak, włozyc turbinkę z sti 06, ale moze td05 będzie lepszą opcją - czy seryjne wtryskiwacze wydola czy trzeba poszukać czegos o wydajniejszych parametrach - jezeli tak, to prosze o naprowadzenie mnie na dobry trop :grin:

Remap - bedzie ustawiany po złozeniu autka do kupy, dlatego zalezy mi aby zrobic możliwie duzo, aby nie pakowac sie później w koszta podwójnego mapowania.

 

Dzieki - oczywiście [...budiet pomuk's, oj budiet.... :grin: ]

Link to comment
Share on other sites

Hm, jak juz masz skrzynie z STI, planujesz wieksze wtryskiwacze itp. to troche bez sensu wydaje mi sie celowanie _ponizej_ 300KM, podczas gdy turbo, ktorekolwiek wybierzesz, zabierze Cie dobrze ponad 300KM.

td05 sa chyba tez dosc rozne - starsze, nowsze, roznia sie chyba miedzy soba nieco.

Do tych mocy to bym chyba poszukal zdrowej vf35 i sie cieszyl szybkim spoolem i moca okolo 330KM (nie wiem niestety co siedzi w sti my06)

 

Wtryski jak skolujesz rozowe top feedy (bo masz u siebie chyba top feed?) powinny byc wystarczajace i do tego dosc niedrogie.

 

Oczywiscie td05-16g tez Cie zabierze spokojnie pewnie w okolice 330-350KM - zaleznie od modyfikacji, ale wydaje mi sie, ze ihi bedzie szybsza nieco, z zaslyszanych opinii - wiec moze praktycy beda mieli inne rady.

 

Oczywiscie duzym plusem td05 jest jej serwisowalnosc, ale przy cenach i latwej dostepnosci vf35 to bym sie tym za bardzo nie stresowal.

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 8:15 am ]

Ew. zainwestuj w twin-scrolla :)

Oczywiscie wiem, ze to moze juz nuda zalatywac, bo ostatnio ta "mantra" sie coraz czesciej powtarza na forum - ale naprawde efekty sa fajne, zwlaszcza do szybkiego ulicznego samochodu moim zdaniem.

Link to comment
Share on other sites

boje sie troche o silnik - niestety na obecna chwile nie starczy mi diengów na zakucie, no i nie usmiecha mi sie bycie bez auta kolejne 2 tyg - chciałbym polatać, mozliwie bezpiecznie, przez jakiś czas - chyba że to już nie ma różnicy czy to bedzie 285 czy 320?

 

Jakie t.twin scroll jest dostepne w rozsądnej cenie? Masz juz z tym pewne doswiadczenie wiec może sie orientujesz - faktycznie słyszalem iż przy twin.scrolu, lag jest minimalny i fajnie sie wkręca

 

twin-scroll.jpg

 

za duzo mi ten schemacior nie mowi, ale wyglada zacnie :lol:

 

 

 

...i jeszcze jedno - wystarcza niebieskie top-feedy 440c , czy nie ma co się łaszczyć na 1/2srodki i szukac różowych 550tek?

Link to comment
Share on other sites

No fakt, o silniku nie pomyslalem, ale mysle, ze dobrze wystrojony nie bedzie az takim problemem, skoro klasykowe, na slabych korbach tez lykaja po jakies 1.4 barai robia powyzej 300KM - dobrze by bylo, zeby sie w tym temacie spece wypowiedzieli faktycznie.

Jak mniemam tloki same w wrx dobrze wystrojonym az takim problemem chyba nie beda.

 

Po prostu mysle, czy jesli chcesz pozostac ponizej 300KM nie lepiej pozostac przy td04 i zrobic szybkie 260KM na przyklad.

Ew. znow uciekne sie do tego rozwiazania, ktore ludzie podobno sobie chwala - td04 modyfikowane przez Andy Forresta, zachowujace szybki spool, bo nadal turbo raczej male, ale pompujace do wyzszych obrotow i niektorzy podobno nawet 320KM na tym wykrecaja - a do okolic Twoich 300 wymarzonych powinno byc hmm.. idealnie?

 

Co do twin-scroll - niestety ceny nie sa rozsadne :) - to jedyny minus tego rozwiazania - pogadaj z carfitem - ma zestaw na vf36. vf37 powinna byc nieco tansza a tez robi wrazenie - ale moze jak szalec to szalec?

Co do wrazen - ostatnio przy remapie turbo wkrecalo sie tak szybko, ze przez dluzsza chwile mapper picowal samo doladowanie, bo boost solenoid podobno nie nadazal z reakcja w pierwszym podejsciu za doladowaniem.

Jakis tam minimalny lag pewnie zawsze jest, ale jest on slabo zauwazalny juz, zwlaszcza przy krotkich przelozeniach skrzyni.

Rzeklbym - bedzie pan zadowolony :) - gdybys mial sie decydowac na to rozwiazanie.

 

[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 8:39 am ]

...i jeszcze jedno - wystarcza niebieskie top-feedy 440c , czy nie ma co się łaszczyć na 1/2srodki i szukac różowych 550tek?

 

Te sa chyba tak w sumie tanie obecnie, przynajmiej relatywnie, ze chyba bym sie nie bawil i zakladal 550cc na przyszlosc - chociaz 440cc do okolic 320KM powinny wystarczyc, ale juz u granic swoich mozliwosci pewnie - lepiej miec jakis zapas zawsze.

Link to comment
Share on other sites

boje sie troche o silnik - niestety na obecna chwile nie starczy mi diengów na zakucie, no i nie usmiecha mi sie bycie bez auta kolejne 2 tyg - chciałbym polatać, mozliwie bezpiecznie, przez jakiś czas - chyba że to już nie ma różnicy czy to bedzie 285 czy 320?

 

A nie myślałeś o VF34? Popatrz np. w US - tam VF34 kupuje się głównie do takich WRXów, jak Twój. Ja kupiłem do STI, żeby było bezpiecznie i kręci 340 KM / 475 Nm, z praktycznie niewyczuwalnym lagiem.

 

PS Czy wspominałem, że mam taką do sprzedania? 19 tys. przebiegu. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Przemeq - vf34 jest bardzo fajna, ale vf35 latwiej dostepna i co za tym idzie tansza :)

Nie to, zebym chcial Ci przegonic klienta za ten intercooler :P

 

Ale powazniej nieco - oczywiscie w tej sytuacji, jak jest pod reka vf34 do kupienia to jest to tez jak najbardziej dobra opcja na okolice 330-340KM (negocjuj cene! negocjuj cene! :) - to byl przekaz podprogowy :))

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Krotko i tresciwie :)

 

Adam. - ile maksymalnie w praktyce udalo wam sie kiedykolwiek na td04 w serii nakrecic i na jakim doladowaniu?

Oczywiscie jak mniemam takze na przelotowym wydechu?

Link to comment
Share on other sites

Krotko i tresciwie :)

 

Adam. - ile maksymalnie w praktyce udalo wam sie kiedykolwiek na td04 w serii nakrecic i na jakim doladowaniu?

Oczywiscie jak mniemam takze na przelotowym wydechu?

 

nie pamietam :cry:

 

[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 1:03 pm ]

...nie wypada nie posłuchać rady

 

To ja polecam remap na VF34, a do tego wtryskach i listwach z STI :mrgreen:.

 

szczegolnie na listwach :mrgreen: one sa wyjatkowo potrzebne

Link to comment
Share on other sites

carlos weź gotowy silnik od Przemqa, a swój sprzedaj. wyjdzie cię pewnie taniej niż kucie, kupno turbiny, wtrysków i innych pierdół, będziesz miał prawie Sti w budzie Wrxa kombi. Co prawda może się zdarzyc że doprowadzisz do rozpaczy parę osób w droższych limuzynach ale może warto się poświęcić :twisted::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

O to to.

 

I weź wydech od bebna :mrgreen:.

 

Jeśli będziesz robił dłubanko w Poznaniu, to zostawię tam ten silnik i będzie z głowy. A jeszcze panowie się ucieszą z klienta.

 

Co do ceny - dogadamy się 8).

Link to comment
Share on other sites

carlos-wrx, jeśli nie goni Cię czas, zaczekaj do tygodnia 6-9 kwietnia. Dam znać, co i jak, będę też wiedział, ile za to wziąć. Ale spodziewam się, że za wszystko (longblock, turbo, wtryski, listwy) będzie poniżej 10K PLN.

Link to comment
Share on other sites

carlos-wrx, Chyba sam troszke pogubiles temat. Chcesz mniej niz 300KM to po co zmieniac turbo, wtryski itd ? Strata kasy - tak jak koledzy napisali zrob program i w droge. Co do korbowodow i silnika. Ja u Siebie bez kuciny latalem na 300 KM i 350Nm i nic sie nie dzialo fakt ze turbo i wtryski byly zmienione bo poszedlem grubiej z moca. Jak masz kase to zarzuc turbawke nowa i wrzuc wtryski od STI do tego program i napewno bedziesz zadowolony z takiego WRXa w kombiaczu :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

U mnie bylo sporo eksperymentowane bo ja chyba ze 4 rozne turbosprezarki wymienialem. Obecnie mam APS SR 30 zalozona i samochod jest w trakcie skladania silnika po remoncie ( kucizna weszla ) jak juz dotre silnik i sie zestroi to oczywiscie przedstawie wykres

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest TD05 i po remapie mam 300KM/382Nm. W porównaniu do seryjnego WRX-a to prawdziwy potwór. Banan wciąż na gębie podczas jazdy! :mrgreen: Oczywiście też wymieniałem sprzęgło, IC, wtryski i pompę paliwa. Ale naprawde warto. Niemniej jeżeli nie chcesz mocy na poziomie 300KM to zostań tak jam pisze Adam na seryjnym turbo i zrób sobie remap.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...