AdaSch Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 jak kręce przednie to drugie kreci się w odwrotną stronę przód jest otwarty, przynajmniej u mnie co podobno lepiej przy cywilnej jeździe pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 AdaSch, pytam, czy jak kręcisz jednym tyłem to oba przody Ci się kręcą ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Tak, jak kręcę jednym tylnym to oba przednie się obracają w tym samym kierunku co jedno tylne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaiM Opublikowano 10 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 jak kręcę jednym tylnym to oba przednie się obracają w tym samym kierunku co jedno tylne. Panowie - czy to wyjaśnia już może co mam poprawić? Bo się lekko zagubiłem. A bardzo bym chciał żeby jakieś Forki miały fabryczną szperę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 KaiM, Moim zdaniem jest tak jak mówi AdaSch, że w forkach turbo jest szpera z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaiM Opublikowano 10 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 w forkach turbo jest szpera z tyłu OK rozbudowałem sekcję Forysiów, mam nadzieję że teraz jest OK. Jakby co to mówcie. I jeszcze trochę znalezionej szczegółowej wiedzy z USA, niestety bez najnowszych modeli: zródło http://wac.addr.com/auto/obs/lsd/lsd.html Nota bene przyszło mi do głowy że jeżeli to prawda że Foryś to układ jezdny Imprezy z inną budą - można by się pokusić o zainstalowanie mu szpery od Imprezy. Ciekawe czy ktoś próbował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shelle Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Proponuję jeszcze dodać do kompendium inicjalny rozkład na osie, np 50:50 czy 90:10. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaiM Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Proponuję jeszcze dodać do kompendium inicjalny rozkład na osie, np 50:50 czy 90:10. Dobry pomysł, dopisałem tam gdzie cokolwiek wiedziałem, proszę tych co wiedzą więcej o uzupełnienie/korektę. I dodatkowo znalazłem taką tabelkę, niestety nie mam już źródła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 szpera w STI ktory wypisales nie ma przelozenia 1,5 tylko sie ewentualnie nazywa 1,5Way... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaiM Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 szpera w STI ktory wypisales nie ma przelozenia 1,5 tylko sie ewentualnie nazywa 1,5Way... OK wszelkie uwagi mile widziane - poprawiłem, ale bez trzech kropek :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Forester 2.5 XT AT MY'06 Przód - otwarty dyferencjał Centrum - elektronicznie sterowane, mokre sprzęgło wielopłytkowe (rozdział inicjalny 90P/10T) Tył - wiskotyczne LSD standardowy układ kontroli trakcji VDC (wyłączalny) czy tutaj nie ma błądu? mi zawsze mówili, że jak jest VDC to nie ma na tyle LSD ta informacja jest pewna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 bledy sa w twoje tabelce, wynika z niej ze Forek 2.0 97-05 maja miec z tylu lsd a wiem ze MY05 nie ma jej tak samo w przypadku forka 2.5XT AT opisales rozklad napedu jaki jest w Forku 2.0XT AT z tego co wiem Forek 2.5XT AT ma skrzynia AT taka jak w WRX AT z cenralnym dyfrem i rozkladem 40-60 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 Trochę odgrzeję wątek. Mam nową skrznię 6MT z STI. Wg. jej numerów ma takie dane: Trans. Code 1st 2nd 3rd 4th 5th 6th Rev. T.R. F.D. Center Diff. Type TY856WN*** 3.636 2.375 1.761 1.346 0.971 0.756 3.545 1.100 3.900 Viscous(4kgf) A.P. Front Diff. Type Suretrac TAbelka wg. której są te dane: http://spda-online.ca/modules/tinyconte ... tc_28.html Moje pytanie: Co oznacza, że Center Diff. Viscous (4kgf). Główne chodzi mi o te (4kgf), bo co to wiskoza to z grubsza się orientuję. Inne pytanie dotyczy przedniego dyferencjału, czyli: Front Diff. Type Suretrac, a dokładniej jaką taki dyferencjał ma "szperę", znaczy są zapewne jakieś jednostki miary dla szper. Niech mnie ktoś oświeci... Ostatnie pytanie dotyczy tylniego dyfra. W przytoczonej tabelce nie ma nic na ich temat. Czy ktoś się oriętuje, jak mocno jest spięty i na jakiej technice tylni dyfer? Tutaj jeszcze znalazłem filmik o Suretrac'u, który wyjaśnia sposób działania, ale wydaje mi się, że to jest otwary dyferencjał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 Znalazłem takie coś: The center differential (VC) is rated to transfer 4kgf-m @ 100rpm. 3194ro/mile @ 100ro/min comes out to about 1.8MPH 100ro/min = 6000ro/hour. 6000ro/hour divided by 3194ro/mile = 1.8 miles per hour at 100rpm. Now what do all these numbers mean? It means that if you put the front tires of the wrx on dry pavement and the other wheels on slippery ice the WRX will transfer 4kgf-m to the rear wheels if the fronts are moving at 3.6MPH (remember to multiply 1.8 times 2 because of differential action). (...) So going back to the example, if a car had its front wheels on ice and its rear on dry pavement nearly 4kgf (28 lb-ft) of torque would be going to the rears if the fronts are spinning at 3.6 MPH and the rears are stopped. (...) If we assume a linear lockup, at 7.2MPH difference produces 8kgf (56 ft-lb) of torque to the stopped wheels, at 14.4 MPH difference 112 lb-ft of torque, and at 57MPH 448 ft-lbs of torque. Ale do sedna. Wychodzi na to, że 4kgf oznacza ilość przekazywanego momentu/siły (?) na tylną oś w przypadku poślizgu (różnicy prędkości) pomiędzy osiami. Z fizyki i mechaniki jestem noga, więc może ktoś mądrzejszy wyjaśni? Źródło: http://www.clubwrx.net/forums/transmiss ... eness.html Jako ciekawostka: centralny mechanizm różnicowy do GC8 STi v5/6 można kupić w skepie 4t -> 20kg?! a do STi 2005 r. -> 10 kgf. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 ...Tutaj jeszcze znalazłem filmik o Suretrac'u, który wyjaśnia sposób działania, ale wydaje mi się, że to jest otwary dyferencjał. Tylko, że tam płytki są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 Tylko, że tam płytki są. A jednak! Czyli można powiedzieć, że to szpera płytkowa? (bo takie określenie funkcjonuje) A to również oznacza, że jak da sie grubszą płytkę to tarcie będzie większe, znaczy szpera bardziej spięta? Dobrze kumam??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaiM Opublikowano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 (edytowane) Tu znalazłem fajne animacje na czeskim forum pokazujące różnice w działaniu: Continuous AWD - klik aby powiększyć http://www.subaru.com.cz/download/awd/continuous.swf Active Torque Split AWD - klik aby powiększyć http://www.subaru.com.cz/download/awd/active.swf Variable Torque Distribution AWD - klik aby powiększyć http://www.subaru.com.cz/download/awd/vtd.swf źródło: Subaru New Zealand P.S. Niech mi ktoś podpowie na PW jak powiększyć rozmiar ich tutaj, bo co nie podam to mi pisze "Proszę zmniejszyć rozmiar filmu flash, który dodajesz" A tutaj Encyklopedia AWD rozdział Subaru Edytowane 18 Lutego 2014 przez KaiM 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Subarowy suretrac jest opisane w necie w pdf i występują tam dokładnie takie kostk jak w linku poniżej. http://www.mycaterham.com/66828/117416.html Ten film z eatona to szpera płytkowa - zwykła 2 way bez możliwości zmiany kątów natarcia na kosz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się