KaiM Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Witam, szukałem i nie znalazłem, dlatego zakładam nowy wątek, w którym każdy zainteresowany mógłby dowiedzieć się jak właściwie ten S-AWD działa. Prośba o merytoryczne uzupełnianie/poprawianie błędów - będę ten post aktualizował na bieżąco. Pomuków sporo do zgarnięcia tu widzę.... Uwzględniłem wyłącznie te modele gdzie następowały zmiany. =========================================== FORESTER Forester MT MY'97 Przód - otwarty dyferencjał Centrum - wiskotyczne LSD Tył - wiskotyczne LSD reduktor Forester AT MY'97 Przód - otwarty dyferencjał Centrum - elektrycznie sterowane, mokre sprzęgło wielopłytkowe Tył - wiskotyczne LSD Forester MY'06 Przód - otwarty dyferencjał Centrum - wiskotyczne LSD Tył - otwarty dyferencjał Forester 2.5 XT MT MY'06 Przód - otwarty dyferencjał Centrum - wiskotyczne LSD (rozdział inicjalny 50P/50T) Tył - wiskotyczne LSD Forester 2.5 XT AT MY'06 Przód - otwarty dyferencjał Centrum - elektronicznie sterowane, mokre sprzęgło wielopłytkowe (rozdział inicjalny 90P/10T) Tył - wiskotyczne LSD standardowy układ kontroli trakcji VDC (wyłączalny) Forester MT MY'09 Przód - otwarty dyferencjał Centrum - wiskotyczne LSD (rozdział inicjalny 50P/50T) Tył - otwarty dyferencjał (przy TCS) standardowy układ kontroli trakcji VDC (nie wyłączalny zupełnie przyciskiem) Forester AT MY'09 Przód - otwarty dyferencjał Centrum - elektronicznie sterowane, mokre sprzęgło wielopłytkowe (rozdział inicjalny od 50/50 do 60/40 przód/tył) Tył - otwarty dyferencjał (przy TCS) standardowy układ kontroli trakcji VDC (nie wyłączalny zupełnie przyciskiem) ======================================== IMPREZA MY'06 Przód - otwarty dyferencjał Centrum - wiskotyczne LSD Tył - otwarty dyferencjał WRX MY'06 Przód - otwarty dyferencjał Centrum - wiskotyczne LSD Tył - wiskotyczne LSD Impreza MY'06 STI 6MT Przód - mechaniczne LSD 1,5Way Centrum - elektroniczne sterowane sprzęgło wieloplytkowe (DCCD) Tył - wiskotyczne LSD ======================================== LEGACY Legacy MY'07 Przód - otwarty dyferencjał Centrum - ??? Tył - otwarty dyferencjał ======================================== OUTBACK wszystkie modele mają samopoziomujące tylne zawieszenie OBK MY'97 Przód - otwarty dyferencjał Centrum - ??? Tył - otwarty dyferencjał OBK MY'04 Przód - otwarty dyferencjał Centrum - ??? Tył - jakaś lekka szpera (do ustalenia) VDC wyłącznie w wersjach AT (Vehicle Dynamics Control) OBK MY'09 Przód - otwarty dyferencjał Centrum - ??? Tył - otwarty dyferencjał (zrezygnowali ze szpery??? już o niej nie piszą w danych technicznych) VDC we wszystkich wersjach (Vehicle Dynamics Control) [ Dodano: Pon Mar 08, 2010 12:53 am ] Wiadomo że każdy chciałby aby jego auto nie zakopało się nigdy, a najlepiej jakby jeszcze dało radę pociągnąć TIRa stojąc trzema kołami na lodzie.... Niestety tak pięknie nie ma, i nawet tak dobry układ przeniesienia napędu jak S-AWD ma swoje ograniczenia. I żadne filmy z kołami na rolkach nie zmienią faktu że nawet na tym Forum można znaleźć przykłady zawiedzionego zaufania kiedy to Subaru zakopało się dwoma bocznymi kołami, albo dwoma przeciwległymi. Aby zrozumieć jak to możliwe i jakich sytuacji unikać należy wiedzieć jak moc boksera o cudownym dla niektórych dźwięku trafia na koła. Stąd powyższe zestawienie, korzystałem m.in. z następujących źródeł: http://www.drive.subaru.com/Win09/Win09 ... tMakes.htm http://opposedforces.com/parts http://www.subaru.de/allrad-fahrzeuge/k ... llrad.html http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Su ... nsmissions http://www.4forester.pl/historia-modelu.php http://www.www.forum.subaru.pl/viewtopic.ph ... 425ff805c6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Ostre wejście na forum, i tak bez przywitania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 moze to tzd pod innym nickiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaiM Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Ostre wejście na forum, i tak bez przywitania Dzięki, przecież w pierwszych słowach użyłem słowiańskiego "witam" więc :shock: :shock: :shock: Wiem wiem już pędzę na "Tu się witamy" czy jak to się nazywa , poszukam - i tam napiszę Witam, będzie wtedy OK? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Forester 2.5 XT MT MY06 Przód - otwarty dyferencjał Centrum - wiskotyczne LSD Tył - otwarty dyferencjał Forester 2.5 XT AT MY06 Przód - otwarty dyferencjał Centrum - elektronicznie sterowane, mokre sprzęgło wielopłytkowe Tył - otwarty dyferencjał standardowy układ kontroli trakcji VDC (wyłączalny) (...) jestes pewien, ze te XT'eki nie mialy wiskozy z tylu :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 IMPREZAMY06 Przód - otwarty dyferencjał Centrum - wiskotyczne LSD Tył - wiskotyczne LSD (30%) LSD było w Imprezach MY'06, a i owszem, ale w WRX. W wolnossących z tyłu jest otwarty dyfer. Chyba, że wszystkie opisy zamieszczone przez Ciebie dotyczą wersji turbo, chociaż w Swoim poście tego nie napisałeś :wink: eddie_gt4 ja też zawsze wiedziałem, że iksteki miały z tyłu szperę. [ Dodano: Pon Mar 08, 2010 9:34 am ] A pomuki można przyznawać, ale w technicznym :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaiM Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 jestes pewien, ze te XT'eki nie mialy wiskozy z tylu Ja nie jestem, ale to jest info od samej Derekcji z innego tematu na tym Forum - link powyżej I jescze szpery. Wiskotyczna na centralmym dyferencjale - standard przy M/T ( A/T i STi - sprzęgło wielopłytowe w różnej konfiguracji ). Przód i tył ( przy TCS) - otwarty ( za wyjątkiem STi). [ Dodano: Pon Mar 08, 2010 9:38 am ] LSD było w Imprezach MY'06, a i owszem, ale w WRX. W wolnossących z tyłu jest otwarty dyfer. Piękne dzięki - pierwsza nieścisłość wyłapana i poprawiona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 KaiM, Jestem 96% pewny, że tylne LSD w WRXie nie ma takiego samego ograniczenia poślizgu jak z STi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaiM Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 KaiM, Jestem 96% pewny, że tylne LSD w WRXie nie ma takiego samego ograniczenia poślizgu jak z STi. Jasne, dzięki - to dopóki ktoś świadomy tych wartości ich nam nie poda - usunąłem te procenty w ogóle żeby nie wprowadzać w błąd. Harvester - o ile mnie pamięć nie myli - miałeś/masz Outbacka a chyba nawet i dwa. Może coś wiesz o nich? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 No i jeszcze malutka uwaga :wink: STi w zależności od rocznika różniły się również centralnym dyfrem (w EU-spec DCCD od 2005 r. jako opcja, wcześniejsze roczniki bez DCCD) i przednim dyfrem (ale tu już dokładnie nie wiem - niech się starzy wyjadacze i znawcy wypowiedzą co tam siedziało z przodu :razz: ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 KaiM, Miałem jednego 07 AT - przód otwarty, środek sprzęgło wielopłytkowe, tył jakaś lekka szpera, ale jaka to nie wiem. Tak przynajmniej z mojej wiedzy wynika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaiM Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 07 AT - przód otwarty, środek sprzęgło wielopłytkowe, tył jakaś lekka szpera, ale jaka to nie wiem. piękne dzieki - jest dobrze, lista rośnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrYzLy Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 W ramach uzupelnienia, w forku MY09 nie da sie calkowicie odlaczyc kontroli trakcji vcd przyciskiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaiM Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 W ramach uzupelnienia, w forku MY09 nie da sie calkowicie odlaczyc kontroli trakcji vcd przyciskiem super - każdy szczegół jest ważny - ujałem to razem z informacją z Subaru Kanada o tym jak nowy forek dzieli napęd: Thank you for contacting Subaru Canada, Inc. The Forester does not have a Variable Torque Distribution (VTD) centre differential. For the 2009 model year, the Forester 2.5XT includes a Multi-plate Transfer (MPT) System that adjusts torque from 60/40 (F/R) to 50/50 (or anywhere in-between) depending on throttle input, road conditions and input from the Vehicle Dynamics Control (VDC) System. VDC operates like most electronic stability control (ESC) systems in that it can adjust engine output, adjust individual brake pressure and even front rear torque distribution to retain/regain vehicle stability. It is not possible for the system defeat the role of the centre differential and thus torque output will always be split between the front and rear differential. Meaning, the system cannot direct 100% of power to a single wheel - whether it be with VTD or MPT. We trust this information is helpful. Sincerely, Rosanne Kernerman Bilingual Consumer Support Representative After Sales 1-800-894-4212 www.subaru.ca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Jak ktoś wie jakie napędy ma legacy spec B to chętnie poczytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ibex Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 [..]Forester XT MY'09 Przód - otwarty dyferencjał Centrum - elektronicznie sterowane, mokre sprzęgło wielopłytkowe (podział od 50/50 do 60/40 przód/tył) Tył - otwarty dyferencjał standardowy układ kontroli trakcji VDC (nie wyłączalny zupełnie przyciskiem) [..] Włącznie z informacja z Subaru Kanada znaczy, że nowy Forek jest lekko upośledzony :?: :?: Pozdrawiam Ibex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 [..]Forester XT MY'09 Przód - otwarty dyferencjał Centrum - elektronicznie sterowane, mokre sprzęgło wielopłytkowe (podział od 50/50 do 60/40 przód/tył) Tył - otwarty dyferencjał standardowy układ kontroli trakcji VDC (nie wyłączalny zupełnie przyciskiem) [..] Włącznie z informacja z Subaru Kanada znaczy, że nowy Forek jest lekko upośledzony :?: :?: Pozdrawiam Ibex To się chyba tyczy automatu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 LSD było w Imprezach MY'06, a i owszem, ale w WRX. W wolnossących z tyłu jest otwarty dyfer. Zgadza sie i co wiecej mozna to latwo zmienic Szpery w WRXa tez mialy rozne spiecie. Mysmy w naszym N/A wymienili dyfer na taki ze szpera z WRXa, ale ogorass w swoim WRX wymienil szpere na taka z Japonskiego WRXa, chyba kilka kilogramow mocniejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Cieszę się grzywaczewski, że się pojawiłeś w tym wątku. Możesz napisać coś szerzej o zmianie otwartego dyfra na szperę? Co się konkretnie wymienia, czy szpera pasuje P&P, jak bardzo odczuwalna jest zmiana? Może być na PW. Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Dzwoni sie do p. Zbyszka z nie-ASO i mowi, ze jest interes do zrobienia Kilka godzin jego pracy, troche kapusty i gotowe. Autko dostalo dosyc swieza wiskoze z WRXa. To byl kompletny wklad do obudowy dyferencjalu. Z mojego oryginalnego mechanizmu zostaly jedynie zdjete (i przelozone do nowego) lozyska, bo mialy zaledwie kilka tysiecy km przebiegu. Roznica w codziennej eksploatacji jest nieznaczna. Pojawia sie na Kielcach, na Ulezu gdy auto leci na trawe, kiedy pada deszcz... i oczywiscie tej zimy. Dolozylismy jeszcze rownie grubystabilizator z tylu jak z przodu (po 20mm) i identyczne cisnienie w oponach (2.5/2.5) i mamy delikatna nadsterownosc. Jesli wpadnie mi w rece przednia szpera, to doloze ja przed kolejna zima Na dniach bede Graf'owe springi z WRXa zakladal, plus sruby do wymuszenia negatywu z tylu... zobaczymy co wyjdzie. P.S. Oczywiscie lepiej od razu kupic WRXa (albo STI... Carlos). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaiM Opublikowano 9 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Jak ktoś ma trochę umiejętności i odwagi to może się nawet sam pokusić o wymianę dyfra... Tutaj poglądowa instrukcja obrazkowa - na pewno pomoże. I sporo informacji technicznych również. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Widzialem jak p. Zbyszek to skladal, sprawdzal czy wlasciwie spasowane, rozkladal, myl, skladal ponownie... za trzecim razem dopiero uznal ze wszystko lezy jak trzeba i zamontowal do auta. Dla mnie to za wysokie loty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Widzialem jak p. Zbyszek to skladal, sprawdzal czy wlasciwie spasowane, rozkladal, myl, skladal ponownie... za trzecim razem dopiero uznal ze wszystko lezy jak trzeba i zamontowal do auta. Dla mnie to za wysokie loty. skromniś... :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Forester 2.5 XT MT MY'06 Przód - otwarty dyferencjał Centrum - wiskotyczne LSD Tył - otwarty dyferencjał bzdura, na podnośniku jak kręcę jedno tylne to wszystkie się kręcą jestes pewien, ze te XT'eki nie mialy wiskozy z tylu mój my06 albo ma albo się coś zepsuło dlatego wszystkie koła się kręcą podobno siła spięcia to 20czy50Nm Ja nie jestem, ale to jest info od samej Derekcji z innego tematu na tym Forum - link powyżej przeczytaj ze zrozumieniem, dotyczy innego forka z kontrolą trakcji pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 bzdura, na podnośniku jak kręcę jedno tylne to wszystkie się kręcą Z przodu też obydwa się kręcą ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się