Skocz do zawartości

nodkola tylne


slonex

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj robilem male czyszczenie podwozia po zimie i patrze a tu z nadkoli schodzi mi farba;/

Zdziwiony bylem ze z przodu (przednie nadkole) sa oslony z tworzywa a z tylu blacha pomalowana farba.

Tak ma byc czy czegos u mnie brakuje??

A jesli tak ma byc to, spotkal sie ktos z podobnym problemem schodzacej farby??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Zdziwiony bylem ze z przodu (przednie nadkole) sa oslony z tworzywa a z tylu blacha pomalowana farba (...)

na tylnych nadkolach powinny tez byc takie waskie nakladki z tworzywa (wewn. jest blacha, a z gory cos w rodzaju gumy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tylnych rantach sa nakładki w formie gumowej uszczelki, pod która zbiera sie błoto i wilgoć i z czasm zaczyna gnić. ja to zawsze wyrzucam. wewnątrz tylnego nadkola jest grubo nałożona natryskiem guma karoseryjna, która w bezwypadkowych autach bardzo długo trzyma nadkole w dobrej kondycji. w autach naprawianych w tym miejscu należy co jakiś czas sprawdzać stan powłoki ochronnej, bo raczej nic nie zastapi fabrycznej gumy, wszystko inne się odbija i wypłukuje z czasem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja teraz jako swiezak w Subaru, zauwazylem te nakladki gumowe na rantach tylnych nadkoli. Nigdy wczesniej sie z takim czyms nie spotkalem... Ciekawe jest to ze z jednej strony takiej nakladki nie ma, a lakier i blotnik oryginalny. Moze cos takiego odpasc, odczepic sie? I w ogole sugerujecie to wywalic czy moze dokupic drugie i zalozyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wywalilem, podjechalem do blachara i lakiernika i zabezpieczyl mi wewnetrzna czesc barankiem zeby byla lepsza ochrona. Z jednej strony z tego powodu ( tej gumy) mialem problemy z ruda i powiedzieli mi, ze jest to miedzy innymi przyczyna, bo non stop wilgotno tam jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

A czy ta guma nie chroni nadkola przed kamieniami, ktore leca spod kol?

Dzis sciagnalem te gumowe "uszczelki" i faktycznie sporo bylo zaschnietego blota.. Na szczescie rudej brak.

Wywalic ta gume czy wyczyscic, wrzucic jakis staly smar, ktory bedzie wypieral wode i zalozyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z ciekawości również ściągnąłem te gumy, niestety na rantach lewego nadkola widać gdzieniegdzie początki rudej. Wygląda na to, że wilgoć, zwłaszcza zimą, wchodzi pod tą uszczelkę i tak sobie siedzi.

Pomysł ze smarem wydaje się ciekawy. Odetniemy tym dopływ powietrza i ruda nie powinna postępować.

 

Zatem przyłączam się do pytania, przećwiczył ktoś już taki patent i może potwierdzić jego skuteczność? Czy też wywalić tą gumę w diabli?

Edytowane przez Hal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wywaliłem gumę jakiś rok temu, ale po przeczytaniu tego wątku zajrzałem 2 dni temu pod nadkola. Chyba z kilo błota wygrzebałem, wszystko wilgotne. Na prawym nadkolu widzę delikatne zaczątki rudej, ledwo zauważalne. Podjade z tym to lakiernika który mi kiedyś robił przedni błotnik (był w gorszym stanie) i nawet pomimu braku gumy do tej pory trzyma się świetnie. Podzielę się tym co usłyszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...