Skocz do zawartości

Hamluce STI (326mm) vs. K-Sport/D2 (356mm)


wodnik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Czy jest sens wymieniać hamulce od STI (tarcze Brembo jakies takie lepsze, DS2500) na K-Sport/D2 (356mm)?

Obecny hamulec (STI) prawie mi wystarcza, na Poznaniu chciałbym mieć jednak coś lepszego.

Waham się między dwuczęsciowymi tarczami do istniejącego zestawu, a K-Sport/D2 (356mm) - koszt praktycznie ten sam (przy założeniu, że pozbywam się obecnego hamulca).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może AP Racing.. Wolf chyba jeszcze ma do sprzedania z tarcza 330mm ;)

Powinny być lepsze od seryjnych z STi no i cena tych wspomniany całkiem niezła.

 

 

edit:

na K-Sport/D2 (356mm)

Poza tym trzeba pamiętać, że do takiego zestawu to felgi >= 18" o ile się nie mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne się pod temat z zapytaniem :czy zaciski brembo np.z lancera ,350Z,peugeot 404 sa takie same lub podobne jak w STI i czy da się to zamontować bez wiekszej rzeźby do WRXa 06 ?

 

ZTCP ktoś pisał kiedyś na forum (nie pamiętam kto :oops: i czy przypadkowo nie było to na kresce), że zaciski Brembo z Evo nie pasują p&p do Imprezy - potrzebna jest jakaś konkretna rzeźba, żeby to poskładać do kupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może AP Racing.. Wolf chyba jeszcze ma do sprzedania z tarcza 330mm ;)

Powinny być lepsze od seryjnych z STi no i cena tych wspomniany całkiem niezła.

 

Tak, znam tą ofertę, myślę. Poczekam jeszcze, może się sytuacja rozwinie ;-)

Prawdę mówiąc mam wątpliwości czy efekt końcowy byłby znacząco lepszy od wrzucenia dobrej dwuczęsciowej tarczy do tego co mam. A to sie da zrobić nieco taniej.

 

na K-Sport/D2 (356mm)

Poza tym trzeba pamiętać, że do takiego zestawu to felgi >= 18" o ile się nie mylę.

 

Tak, biorę to pod uwagę i chociaż najchętniej zostałbym przy 17", to coś za coś, nie można mieć wszystkiego :-)

 

podepne się pod temat z zapytaniem :czy zaciski brembo np.z lancera ,350Z,peugeot 404 sa takie same lub podobne jak w STI i czy da się to zamontować bez wiekszej rzeźby do WRXa 06 ?

 

ferdek, ceny zestawów z STI osiągneły już tak niskie ceny, że nie ma naprawdę sensu się bawić w taką rzeźbę. Zwłaszcza, jeżeli musisz za tą rzeźbę płacić, wtedy się już zupełnie nie opłaca.

 

A jak juz rzezbic, to lepiej od purchawki

 

No to jest jakaś opcja i chyba o najlepszym współczynniku koszt/efekt.

 

Nie wiem, jak zostanę przy 17", to chyba zdecyduję się na dobrą dwuczęściową tarczę do istniejącego zestawu, jak przesiądę się na 18", to nie wiem czy nie skończy się na D2 z dobrymi klockami.

 

Jakieś inne pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wodnik, jak 4-6kpln to jest tanio ,to dziękuję bardzo :roll:

To raczej cena samych zaciskow. Do kompletnych hamulcow daleka droga.

 

Przekladka US-Speca na WRXowe wyszla mnie circa 5k: nowe przednie zaciski, uzywane tylne + regeneracja, adaptery tylnych zaciskow, zwykle przednie i tylne tarcze (Zimmermann i DBA), klocki DS2500 i DS2000, przewody zbrojone Goodridge, plyn, robocizna.

 

Nawet zastanawialem sie czy nie przekladac na STI, ale w pore zaskoczylem, ze wprawdzie roznica w cenie zaciskow jest do przelkniecia, ale tarcze mnie dobija. No i po kiego grzyba takie hamulce w N/A?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wodnik, jak 4-6kpln to jest tanio ,to dziękuję bardzo :roll:

 

Mówimy o nowych czy używanych? Kierując się linkiem do aukcji z zaciskiem, uznałem, że rozmawiamy o zestawach używanych. No i faktycznie, pomyślałem o zestawie tylko na przód, a nie na obie osie.

 

Uważam, że nie jest problemem kupienie zestawu od STI na przód, używanego, ale z tarczami i klockami i przyzwoitym stanie za ok. 2,5k. A to wydaje mi się ceną do zaakceptowania, a efekt w porównaniu do serii WRX będzie mocno zauważalny.

 

Mi się nie chce liczyć, ile poszło na hamulce (na przedniej osi zmieniałem 3 razy cały komplet, na tylnej 2 - różne kombinacje z WRX, Legacy, STI). Przyznam, że już mi sie nie chce tak bawić, stąd chęć zasięgnięcia rady innych. Docelowa koncepcja się powoli kształtuje, ale każdy sesnowny głos jest mile widziany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijam skuteczność hamowania wymienionych w tytule hamowników, drugą ważną sprawą jest to, że seryjne Brembo jest ciężkie jak cholera, i zastosowanie innych, lekkich zacisków zmniejszy masę nieresorowaną w aucie, co ma raczej spore znaczenie w prowadzeniu furmanki... :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...