Gość Alek2 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Mój Forester ściąga na prawo. Widać to dokładnie jak się jedzie trasą - puszczona kierownica samoistnie przekręca się delikatnie w prawo o 3-5 stopni i auto zaczyna zjeżdżać na prawą stronę szosy. W serwisie usłyszałem, że wszsytko jest OK i jak droga jest pochylona na prawo (odprowadzanie wody) to auto samo schodi w tę stronę. Ale niestety jak jadę szosą pochyloną na lewo to też ściąga w prawą stronę. Czy ktoś miał taki problem? Co mam zasugerować w serwisie, bo brak mi argumentów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Alek2, na pierwszy rzut bym zrobił geometrię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Może ciśnienie w kołach też warto by było skontrolować. Może to nawet w pierwszej kolejności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KDZ Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 A jak geometria i ciśnienie będą ok można jeszcze spróbować przełożyć koła przednie na tył... problem może tkwić w jakości opon. Ewentualnie porządnie wyważyć koła założone na samochodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alek2 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Dzięki za sugestie. Opony były już raz przekładane, ale to nic nie dało. Opony są nowe Micheliny, pierwszy pełny sezon zimowy więc powinny być OK. Natomiast geometria - chyba nie za bardzo chce się serwisowi to robić mam wrażenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 już było, masz TU : http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=129302 co czytać :???: Wychodzi na to, że wszystkiemu winne elektryczne wspomaganie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Natomiast geometria - chyba nie za bardzo chce się serwisowi to robić mam wrażenie. W Warszawie masz spory wybór serwisów więc głowa do góry. Jest też jakiś magiczny geometra, który sprawę ogarnia. W tym linku powyżej to znajdziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Opony są nowe Micheliny, pierwszy pełny sezon zimowy więc powinny być OK. Niestety czasami nowe opony tez potrafią zakłócać jazdę na wprost :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gizu Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 U mnie w Forku było to samo też ściągało. Na przeglądzie pojechał na kanał pokręciło kołami i sie okazało, ze na prawym przednim kole coś było z aciskami albo z tarczą. Nie wiem dokładnie ale podobno trzeba było przeszlifować tarcze i ustawić jakoś klocki. Ja tego nie naprawiałem tylko Tata, więc to jest infrmacj z 3/2 ręki tak jakby. Generalnie może być coś z hamulacami, a przynajmniej u mnie było :wink: Jak chcesz mieć pewność to sprawdź, czy przy przyspieszaniu ściąga. U mnie przy przyspieszaniu idzie równo jak puszczę gaz, albo przyhamuję to zaczyna. Należy tu szczegółnie uważać na wyprzedzanie kolumny pojazdów. Jeżeli nie wyprzedzisz całej kolumny na raz i musisz sie wpasować, kiedy po manewrze wrcasz na swój pas i musisz trochę przyhamować, żeby nie wjechać następnemu w tyłek. Tyle, że ja mam S-Turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Widzisz, a ja dziś wyłączyłem ABS i się okazało że przy hamowaniu mi ściąga na lewo :? Więc jutro czeka mnie czyszczenie przednich zacisków... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gizu Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Życzę powodzenia, oby pomogło :wink: Z tym ściąganiem w Fresterach to chyba jakiś problem ogólny i nie tylko tych nowych dotyczy. Moze jakas ankieta :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Eee normalnie jak jadę, czy dodaję gazu czy nie to nie ściąga... No chyba że geometrię trzeba już robić to jasna sprawa. Ale jak masz nastawioną to jedzie jak na szynach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiacynt Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 W moim Foresterze benzyna 2.0 2010 MY ściąga w prawo wyraźnie, zwłaszcza na autostradzie przy wyższych prędkościach. Geometria była robiona we Wrocławiu i Dzierżoniowie, nic nie pomogło. Kto wie co może być jeszcze przyczyną? Gwarancja mi się kończy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junasz Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Hmmm... to jednak nie wszyscy wiedzą, że zacne Forki skończyły się na MY'07 ? A co do istoty zagadnienia - przy prawidłowej geometrii zawieszenia (a po MTS-ie inna być nie może) i właściwym ciśnieniu w oponkach potrafię wyobrazić sobie jedną tylko przyczynę takiego ściągania - "przeważenie" nowych Forków na prawą stronę. Może i nie mam racji, ale pierwsza to ma myśl w temacie... i jakoś tak uporczywie drążąca... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiacynt Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Dzięki! To co, mam wozić kogoś lub coś po lewej, żeby wyrównać ciężar? Katastrofa jakaś... Jutro oddaję samochód do serwisu i dam znać, czy coś znajdą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Dzięki! To co, mam wozić kogoś lub coś po lewej, żeby wyrównać ciężar? Katastrofa jakaś... Jutro oddaję samochód do serwisu i dam znać, czy coś znajdą. Winne jest zawieszenie a konkretnie to geometria . Trzeba poluzować niektóre śruby i przejechać się po placu . Potem dokręcasz i dopiero robisz geometrię . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiacynt Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Po zmianie kół i opon na zimowe i korekcie geometrii w JM Auto nie ściąga. Nie wiem co zdecydowało:-). Zobaczymy na wiosnę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszPLublin Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 U mnie tak samo, pomogło zrobienie geometrii i zmiana 4 opon na zimowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 (edytowane) Mi przy przyspieszaniu ciągnął w jedną stronę a przy zwalnianiu w drugą, geometria nic nie dała, problem zniknął po zmianie opon na nówki zimowe. Edytowane 7 Stycznia 2014 przez rutra80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 (edytowane) Zmartwychwstanę ten temat bo dokonałem następującej obserwacji - opony asymetryczne z cechami bieżnika kierunkowego, ale nie będące kierunkowe, mają właśnie tendencje do ściągania. Weźmy np. takie Uniroyal RAINEXPERT 3 - ta opona to jakby zlepek połówki symetrycznej i połówki kierunkowej (miałem podobną Vredestein Quatrac która mocno ściągała). Można powiedzieć że bieżnik wygląda tak: |||/// Teraz jeśli założymy takie opony na auto to patrząc z przodu będzie to wyglądać tak: ///||| |||/// Nie ma się co dziwić że ściąga skoro skośne rowki po obu stronach są w tą samą stronę. Można sobie wyobrazić że powodują one że auto jedzie trochę jak po koleinach, i właśnie przy przyspieszaniu będzie ściągać w jedną stronę a przy hamowaniu w drugą. Podejrzewam że z pozbywaniem się wody też będzie tak że z jednej strony ta woda będzie prawidłowo wychlapywana na zewnątrz auta a z drugiej wchlapywana pod oponę/auto... Gdyby takie opony miały podział na lewą/prawą tudzież wskazany kierunek toczenia, to wyglądałoby to tak: \\\||| |||/// Siły równoważyłyby się nie powodując ściągania. Zimówki mam kierunkowe i symetryczne i w ogóle nie ściągają. Przymierzam się właśnie do kupienia nowych opon letnich, na pewno nie będą asymetryczne. Edytowane 14 Lutego 2015 przez rutra80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Zmartwychwstanę ten temat bo dokonałem następującej obserwacji - opony asymetryczne z cechami bieżnika kierunkowego, ale nie będące kierunkowe, mają właśnie tendencje do ściągania. Weźmy np. takie Uniroyal RAINEXPERT 3 - ta opona to jakby zlepek połówki symetrycznej i połówki kierunkowej (miałem podobną Vredestein Quatrac która mocno ściągała). Można powiedzieć że bieżnik wygląda tak: |||/// Teraz jeśli założymy takie opony na auto to patrząc z przodu będzie to wyglądać tak: ///||| |||/// Nie ma się co dziwić że ściąga skoro skośne rowki po obu stronach są w tą samą stronę. Można sobie wyobrazić że powodują one że auto jedzie trochę jak po koleinach, i właśnie przy przyspieszaniu będzie ściągać w jedną stronę a przy hamowaniu w drugą. Podejrzewam że z pozbywaniem się wody też będzie tak że z jednej strony ta woda będzie prawidłowo wychlapywana na zewnątrz auta a z drugiej wchlapywana pod oponę/auto... Gdyby takie opony miały podział na lewą/prawą tudzież wskazany kierunek toczenia, to wyglądałoby to tak: \\\||| |||/// Siły równoważyłyby się nie powodując ściągania. Zimówki mam kierunkowe i symetryczne i w ogóle nie ściągają. Przymierzam się właśnie do kupienia nowych opon letnich, na pewno nie będą asymetryczne. Dobra rozkmina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się