Skocz do zawartości

Auto ściąga na prawo


Gość Alek2

Rekomendowane odpowiedzi

Mój Forester ściąga na prawo. Widać to dokładnie jak się jedzie trasą - puszczona kierownica samoistnie przekręca się delikatnie w prawo o 3-5 stopni i auto zaczyna zjeżdżać na prawą stronę szosy. W serwisie usłyszałem, że wszsytko jest OK i jak droga jest pochylona na prawo (odprowadzanie wody) to auto samo schodi w tę stronę. Ale niestety jak jadę szosą pochyloną na lewo to też ściąga w prawą stronę. Czy ktoś miał taki problem? Co mam zasugerować w serwisie, bo brak mi argumentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie. Opony były już raz przekładane, ale to nic nie dało. Opony są nowe Micheliny, pierwszy pełny sezon zimowy więc powinny być OK. Natomiast geometria - chyba nie za bardzo chce się serwisowi to robić mam wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast geometria - chyba nie za bardzo chce się serwisowi to robić mam wrażenie.

 

W Warszawie masz spory wybór serwisów więc głowa do góry. Jest też jakiś magiczny geometra, który sprawę ogarnia. W tym linku powyżej to znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

U mnie w Forku było to samo też ściągało. Na przeglądzie pojechał na kanał pokręciło kołami i sie okazało, ze na prawym przednim kole coś było z aciskami albo z tarczą. Nie wiem dokładnie ale podobno trzeba było przeszlifować tarcze i ustawić jakoś klocki. Ja tego nie naprawiałem tylko Tata, więc to jest infrmacj z 3/2 ręki tak jakby. Generalnie może być coś z hamulacami, a przynajmniej u mnie było :wink:

 

Jak chcesz mieć pewność to sprawdź, czy przy przyspieszaniu ściąga.

U mnie przy przyspieszaniu idzie równo jak puszczę gaz, albo przyhamuję to zaczyna. Należy tu szczegółnie uważać na wyprzedzanie kolumny pojazdów. Jeżeli nie wyprzedzisz całej kolumny na raz i musisz sie wpasować, kiedy po manewrze wrcasz na swój pas i musisz trochę przyhamować, żeby nie wjechać następnemu w tyłek.

 

Tyle, że ja mam S-Turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

W moim Foresterze benzyna 2.0 2010 MY ściąga w prawo wyraźnie, zwłaszcza na autostradzie przy wyższych prędkościach. Geometria była robiona we Wrocławiu i Dzierżoniowie, nic nie pomogło. Kto wie co może być jeszcze przyczyną? Gwarancja mi się kończy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... to jednak nie wszyscy wiedzą, że zacne Forki skończyły się na MY'07 ?

A co do istoty zagadnienia - przy prawidłowej geometrii zawieszenia (a po MTS-ie inna być nie może) i właściwym ciśnieniu w oponkach potrafię wyobrazić sobie jedną tylko przyczynę takiego ściągania - "przeważenie" nowych Forków na prawą stronę. Może i nie mam racji, ale pierwsza to ma myśl w temacie... i jakoś tak uporczywie drążąca... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! To co, mam wozić kogoś lub coś po lewej, żeby wyrównać ciężar? Katastrofa jakaś... Jutro oddaję samochód do serwisu i dam znać, czy coś znajdą.

 

Winne jest zawieszenie a konkretnie to geometria .

Trzeba poluzować niektóre śruby i przejechać się po placu . Potem dokręcasz i dopiero robisz geometrię .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Zmartwychwstanę ten temat bo dokonałem następującej obserwacji - opony asymetryczne z cechami bieżnika kierunkowego, ale nie będące kierunkowe, mają właśnie tendencje do ściągania. Weźmy np. takie Uniroyal RAINEXPERT 3 - ta opona to jakby zlepek połówki symetrycznej i połówki kierunkowej (miałem podobną Vredestein Quatrac która mocno ściągała).

Można powiedzieć że bieżnik wygląda tak:

|||///

Teraz jeśli założymy takie opony na auto to patrząc z przodu będzie to wyglądać tak:

///|||            |||///

Nie ma się co dziwić że ściąga skoro skośne rowki po obu stronach są w tą samą stronę. Można sobie wyobrazić że powodują one że auto jedzie trochę jak po koleinach, i właśnie przy przyspieszaniu będzie ściągać w jedną stronę a przy hamowaniu w drugą. Podejrzewam że z pozbywaniem się wody też będzie tak że z jednej strony ta woda będzie prawidłowo wychlapywana na zewnątrz auta a z drugiej wchlapywana pod oponę/auto...

 

Gdyby takie opony miały podział na lewą/prawą tudzież wskazany kierunek toczenia, to wyglądałoby to tak:

\\\|||            |||///

Siły równoważyłyby się nie powodując ściągania.

 

Zimówki mam kierunkowe i symetryczne i w ogóle nie ściągają. Przymierzam się właśnie do kupienia nowych opon letnich, na pewno nie będą asymetryczne.

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmartwychwstanę ten temat bo dokonałem następującej obserwacji - opony asymetryczne z cechami bieżnika kierunkowego, ale nie będące kierunkowe, mają właśnie tendencje do ściągania. Weźmy np. takie Uniroyal RAINEXPERT 3 - ta opona to jakby zlepek połówki symetrycznej i połówki kierunkowej (miałem podobną Vredestein Quatrac która mocno ściągała).

Można powiedzieć że bieżnik wygląda tak:

|||///

Teraz jeśli założymy takie opony na auto to patrząc z przodu będzie to wyglądać tak:

///|||            |||///

Nie ma się co dziwić że ściąga skoro skośne rowki po obu stronach są w tą samą stronę. Można sobie wyobrazić że powodują one że auto jedzie trochę jak po koleinach, i właśnie przy przyspieszaniu będzie ściągać w jedną stronę a przy hamowaniu w drugą. Podejrzewam że z pozbywaniem się wody też będzie tak że z jednej strony ta woda będzie prawidłowo wychlapywana na zewnątrz auta a z drugiej wchlapywana pod oponę/auto...

 

Gdyby takie opony miały podział na lewą/prawą tudzież wskazany kierunek toczenia, to wyglądałoby to tak:

\\\|||            |||///

Siły równoważyłyby się nie powodując ściągania.

 

Zimówki mam kierunkowe i symetryczne i w ogóle nie ściągają. Przymierzam się właśnie do kupienia nowych opon letnich, na pewno nie będą asymetryczne.

Dobra rozkmina :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...