Jump to content

turbina


rydzada

Recommended Posts

Czy turbina w moim GT-ku jest seryjna? Nie wiem, ale według licznika ładuje w porywach nawet do 1,35, a auto ma według hamowni 227 KM i 320 Nm. GT-ek jest z 1999 - teoretycznie 218 KM.

 

Jedyne co odczytałem z turbiny to numery:

 

Z7 14010

060

 

więcej nie widać z góry.

Link to comment
Share on other sites

Czy turbina w moim GT-ku jest seryjna? Nie wiem, ale według licznika ładuje w porywach nawet do 1,35, a auto ma według hamowni 227 KM i 320 Nm. GT-ek jest z 1999 - teoretycznie 218 KM.

 

Jedyne co odczytałem z turbiny to numery:

 

Z7 14010

060

 

więcej nie widać z góry.

 

1,35 i 227 KM? a skąd wiesz, ile ładuje? zegarek? jaki? czy może odczyt z komputera?

Jeśli jest takie ładowanie, to mocy trochę malo. Przy seryjnym 0,9 powinno być ok. 218 KM.

 

Seryjna turbina to TD04L. Nie wiem, jakie ma napisy.

Link to comment
Share on other sites

a skąd wiesz, ile ładuje?

 

napisał że według wskaźnika

 

Jeśli jest takie ładowanie, to mocy trochę malo

 

to wszystko zależy od auta.

 

rydzada, subarowskie turbiny są opisane, ale niestety bez zdjęcia osłony i rury dolotowej nic się nie da zobaczyć :neutral:

Link to comment
Share on other sites

Oki, jutro zrobię zdjęcie, bo teraz mi się nie chce - jest minus 18. a jak znajdę więcej czasu, to podjadę się podłączyć do Gdyni pod komputer (Niumen) i zobaczymy, co tam siedzi pod maską.

Link to comment
Share on other sites

Oki, jutro zrobię zdjęcie

 

nie uda się zobaczyć na fotce. Przez zdjęcie rozumiem odłączenie tych elementów od samochodu, a nie fotografię, ale możesz spróbować, mogę się mylić. :wink:

 

podjadę się podłączyć do Gdyni pod komputer (Niumen) i zobaczymy, co tam siedzi pod maską.

 

komp nie pokazuje jaka jest turbina

Link to comment
Share on other sites

To ile turbo laduje nie ma nic do mocy auta ... jezeli samochód ma coś spaprane to moze jakis złota rączka podbil ciśnienie żeby samochód poprostu jezdził w miare seryjnie ..... przy 1,30 - 1,35 Bara w TD04 powinno byc kolo 250 - 260 KM ;-)

Link to comment
Share on other sites

Ja bym najpierw podpiął inny wskaźnik i potwierdził czy faktycznie tyle ładuje. Jeśli tak to w drugiej kolejności bym sprawdził wężyki podciśnieniowe od sterowania WG i WG.

Link to comment
Share on other sites

To ile turbo laduje nie ma nic do mocy auta ... jezeli samochód ma coś spaprane to moze jakis złota rączka podbil ciśnienie żeby samochód poprostu jezdził w miare seryjnie ..... przy 1,30 - 1,35 Bara w TD04 powinno byc kolo 250 - 260 KM ;-)

 

BURi_, czytając Twoje wypowiedzi nabieram bardzo optymistycznego podejścia do otaczającego mnie świata. To dobrze :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Przyjrzałem się dokładnie wskazóweczce. Ładuje do 1,25, w porywach do 1,30. Zegarek firmy Lamco, Blow off - nie widzę symboli, ani logo producenta, oryginalny upust ciśnienia zastąpiony właśnie Blow off-em. 227 KM i 320 Nm to wynik z hamowni nie-ASO z Katowic. Rupiecie - turbo (chyba) i BOW były zakładane w Szwajcarii. Z papierów serwisowych wynika, że gość zgłaszał w ASO, że auto przerywa przy dodawaniu gazu na dużym obciążeniu. Wymienili mu przepływomierz, pompę paliwa na Walbro, podłączali do kompa - chyba nic nie poradzili. Gość się w końcu lekko spotkał z barierką i auto sprzedał. Problem pozostawił dla mnie. To przerywanie mnie wkurza, trzeba uważać, żeby nie przeładować, bo okropnie przerywa. Czasami już przy 1,0 bara, czasami dopiero po 2-3 sekundach na 1,3 bara, a czasami podaje paliwo bez szarpnięć przy maksymalnym ładowaniu. Wężyki podciśnienia wyglądają na szczelne. Podłączenie do kompa i sczytanie parametrów podczas tego szarpania pomoże? Czy trzeba głębiej pogrzebać w osprzęcie, może ominąć Blow off i spiąć seryjny zawór upustowy do kolektora?

Link to comment
Share on other sites

Podłączenie do kompa i sczytanie parametrów podczas tego szarpania pomoże? Czy trzeba głębiej pogrzebać w osprzęcie, może ominąć Blow off i spiąć seryjny zawór upustowy do kolektora?
Jak check się nie świeci to ECU uważa że ok więc wpięcie się pewnie niewiele pomoże ale moim zdaniem jak poprzedni właściciel był w ASO i nie dali rady to wybrałbym się do naszych polskich ekspertów - polecam ASO Kocar - nie mam wątpliwości że sobie z tym poradzą :cool:
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nie chcę zakładać kolejnego tematu. Używając opcji "szukaj" nie znalazłem konkretnych odpowiedzi a mam pewien problem. Mam WRX 2001 bez katalizatora, wydech Supersprint, dolot Simota oraz nowy program Mapteka. Na pierwszych trzech biegach jedzie tak jak powinien........... prawdziwy ogień. Dopiero na czwartym i piątym biegu podczas przyspieszania turbo przerywa (czyli pompuje, przestaje, pompuje, przestaje). Jest to nie przyjemne, podczas wyprzedzania nie mogę skorzystać z pełnej mocy. Słychać wyraźnie jak turbo przestaje pompować i zaraz po chwili znów pompuje.

 

Byłbym wdzięczny za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Skoro wcześniej było ok to pewnie nie program jest do poprawienia tylko coś padło np. czujnik i trzeba zlokalizować i usunąć problem - zacząłbym od diagnostyki.

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobny problem - ujawnił się po remapie :D pojechałem do stroiciela coś tam poklikał i przeszło ale mówił że to selenoid w WRX czasem tak wariuje po ok 2 mieś sytuacja się powtórzyła pojechałem zmów do M.Bieńkowskiego wyciągnął dziada wyczyścił i spokój przez jakiś czas był teraz znów zaczyna świrować .... trzeba będzie go wymienić

Link to comment
Share on other sites

Skoro wcześniej było ok to pewnie nie program jest do poprawienia tylko coś padło np. czujnik i trzeba zlokalizować i usunąć problem - zacząłbym od diagnostyki.

Czasem w zimie wlasnie wychodzi ze program nie jest do konca dobrze napisany, przy mrozach jest wieksza szansa na przeladowanie bo powietrze bardziej geste.

Link to comment
Share on other sites

Ale zima nie trwa od wczoraj i mrozy też już były większe i problem z tego co rozumiem wcześniej nie występował - o to mi chodzi. A to że zimne powietrze ma więcej tlenu i turbo więcej ładuje to ja wiem :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...