Leszek Opublikowano 31 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 Na seryjnej skrzyni i oponach 205/50/16 na piątce można teoretycznie pojechać 280 przy 7tys obrotów. Jak 280, jak to zrobic, na pewno mowimy o WRX czy STI? Do tego nie trzeba by było 20 kilometrowego pasa startowego? Przeciez to autko juz po wyzej 240 to jechac nie chce. Ja tez mam opony 205/55/16 ale chyba dlatego ze to amerykaniec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadRSTI Opublikowano 31 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 To ja zadam teraz pytanie...co jest zrobione w aucie ze ma 380km(moze jakis wykres z hamowni, please)? jest to dosyc sporo, wychodzi jakies 290whp, jako ze imprezka ma 165whp seryjnie jest dosyc powazne podniesienie mocy na ej20, musial byc zrobiony dosyc powazny tuning...dlatego jestem ciekaw(widze FMIC i pare innych rzeczy) I od kogo ten dogbox jest? Czemu tez nie wymieniles na 6-speed z sti, jest mocniejszy niz dogbox i jest innej budowy skladaja sie z 3 czesci nie z dwoch skreconych ze soba jak dogbox czy zwykla skrzynia w wrx, z tego co sie dowiadywalem to glowna przyczyna awarii skrzyn biegow w subaru jest rozchodzonie sie tych dwoch czesci, inna budowa 6-speed umozliwa im wiekszosc wytrzymalosc(nieznam nikogo co by zajezdzil 6 speed, natomiast znam 2 osoby co zajezdzily dog-boxy, teraz maja skrzynie z sti i jest spokoj) PS. Przepraszam za upierdliwosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal Opublikowano 31 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 Na seryjnej skrzyni i oponach 205/50/16 na piątce można teoretycznie pojechać 280 przy 7tys obrotów. Jak 280, jak to zrobic, na pewno mowimy o WRX czy STI? Do tego nie trzeba by było 20 kilometrowego pasa startowego? Przeciez to autko juz po wyzej 240 to jechac nie chce. Ja tez mam opony 205/55/16 ale chyba dlatego ze to amerykaniec. Przeciez marcin napisal "teoretycznie". W rzeczywistosci opory nie pozwola na rozwiniecie takiej predkosci, lecz na hamowni, bez obciazenia jest to jak najbardziej mozliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek Opublikowano 31 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 Aha dzieki za wytlumaczenie, jakos przeoczyłem to teoretycznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 31 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 Czemu 205/50/16 ? Seryjnie są 215/45/17. Do tego max obroty seryjnego to 7,5tys. Na piątce odcina wcześniej ? Marcin mówi o GT a tam w modelach 98- było w seri 205/50/16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 31 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 Odpiszę po kolei: Witek - tak, pisałem o imprezie GT. Przy rozmiarze opon z WRX trzeba dodać jakieś 2,5%, czyli 287. Nie wiem skąd pomysł, że odcięcie jest przy 7500. SEQ - 300 KM żeby pojechać 280 km/h na płaskim nie styknie w subaru. RAD - auto ma dużo rzeczy zrobione, silnik, FMIC, turbo, wydech, dolot, wtryski, pompę, sprzęgło, zawias, hamulce. Dodam jeszcze, że tam nie ma dogboxa tylko jest wzmocniona skrzynia na synchronizatorach. Ma ona parę zalet w stosunku do 6speed. Stwierdzenie "6speed jest mocniejszy niż dogbox" zalatuje fachowością typową dla amerykańskich for, gdzie każdy pisze niezależnie od tego czy wie, czy mu się tylko wydaje, że wie. Dodam na wszelki wypadek, że jeździłem i z jedną skrzynią i z drugą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadRSTI Opublikowano 31 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 Dodam jeszcze, że tam nie ma dogboxa tylko jest wzmocniona skrzynia na synchronizatorach. Ma ona parę zalet w stosunku do 6speed. Stwierdzenie "6speed jest mocniejszy niż dogbox" zalatuje fachowością typową dla amerykańskich for, gdzie każdy pisze niezależnie od tego czy wie, czy mu się tylko wydaje, że wie. Dodam na wszelki wypadek, że jeździłem i z jedną skrzynią i z drugą. Zawsze myslalem ze klowa to dogbox, ale sam sobie tak dobralem, wiec nie bylem pewien czy mam racje :? , dzieki za uswiadomienie, czlowiek sie uczy przez cale zycie. Co do 6 speed to nie pisze ode mnie tylko o doswiadczenich panow z firmy Kingpin oraz Garage tuning, z obydwoma chlopakami w tej chwili wspolpracuje(chodzi o moje auto) i oni mi opowiedzieli swoje doswiiadczenia, jako ze sam teraz stoje przed wyborem skrzyni, na razie padlo na 6-speed jako ze Kingpinowskie 700 hp(ponad 570whp) ma taka skrzynie w sumie niezmieniona i sprawuje sie lepiej niz dogbox, pozatym Kevin z Garage tuning(chlopak co bedzie robil moj swap) zaliczyl juz 2 dogboxy i takze teraz ma 6 biegowke z sti. Ja nie pytalem atakujac, pytalem zeby powiekszyc swoja wiedze, jestem bardzo pacyfistyczny i przyjacielski do wszystkich ludzikow 8) www.garagetuning.com www.Kingpinperformance.com Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 31 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 Dobrze myslales, ze dogbox to klowa. Po prostu w opisie jest blad. Wynika to z faktu, ze wlasciciel auta wspolnie ze mna jest dealerem skrzyn PPG w Europie, a oni oferuja do subaru zarowno zestawy klowe jak i zestawy synchronizowane. W tym aucie jest zestaw synchro, taki sam jaki bede mial w mojej cywilnej coupe, ktora plynie do mnie z USA. Zestaw klowy jest np. w mojej dragowej coupe. Mialem wczesniej skrzynie STi w tym dragowym coupe. Tak dlugo, jak silnik kreci sie do 8000 lub wiecej obrotow, to jest ok. Do wad 6speeda zaliczylbym koniecznosc wymiany wielu innych elementow ukladu napedowego (np wal) jak rowniez duza mase. Pozdrawiam przyjacielsko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witek Opublikowano 31 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 Marcin, mnie z tymi obrotami chodziło o całkowicie seryjnego WRXa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeQ Opublikowano 31 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 że tam nie ma dogboxa tylko jest wzmocniona skrzynia na synchronizatorach to znaczy ze są "tylko" wymieione sybchronizatory ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 31 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 Raczej wymieniony jest gearset. Czyli koła biegów i tzw. choinka. Synchronizatory i przesuwki najprawdopodobniej seria jak w większości takich modyfikacji. Chyba że w Subaru wystepuja jakieś problemy z mechanizmem wybierania biegów i tam się też coś wymienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 31 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 Marcin, mnie z tymi obrotami chodziło o całkowicie seryjnego WRXa... A seryjny WRX kręci się do 7500? Coś wysoko jak na mój gust. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 31 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 mnie sie wydaje ze jakies 7200... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadRSTI Opublikowano 31 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 Mialem wczesniej skrzynie STi w tym dragowym coupe. Tak dlugo, jak silnik kreci sie do 8000 lub wiecej obrotow, to jest ok. Do wad 6speeda zaliczylbym koniecznosc wymiany wielu innych elementow ukladu napedowego (np wal) jak rowniez duza mase. Pozdrawiam przyjacielsko coz ja i tak bede mial wymieniane 90% samochodu, axles, driveshaft, differentials, brembos, hubs etc. wiec mnie to nie przeszkadza...dccd tez bedzie A silnik jak seryjnie bedzie sie krecil jedynie do 7k(na razie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witek Opublikowano 31 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 Jak będę miał możliwość to sprawdzę organoleptycznie do ilu dochodzi. Na pewno ponad 7000 obr/min i nie więcej niż 7500 obr/min. Przy okazji, czy zdjęcie ogranicznika jest problemem i czy ślinki by wytrzymał 8000obr/min co jakiś czas ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadRSTI Opublikowano 31 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 Jak będę miał możliwość to sprawdzę organoleptycznie do ilu dochodzi. Na pewno ponad 7000 obr/min i nie więcej niż 7500 obr/min. Przy okazji, czy zdjęcie ogranicznika jest problemem i czy ślinki by wytrzymał 8000obr/min co jakiś czas ? na seryjnym turbo? Jak jezdzilem STI to tracil moc juz okolo 6500(mozna krecic do 7k, a dochodzi do chyba 7.4k), wiec niewiem czy jest sens poowiekszac ogranicznik. a pozatym nie jest to najlatwiejsza sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2005 Rad, do czego robisz to auto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadRSTI Opublikowano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2005 Rad, do czego robisz to auto? Do zabawy A wlasciwie to auto-x i track days to jest moja krew, drag racing raczej nie....ale czasami tez lubie pojezdzic, wlasciwie decyzja juz zapadla i mam juz USDM EJ25 + skrzynia(dccd tez) i cala reszta, teraz czekam tylko na jakies felgi co pomieszcza brembo i autko bedzie wyjezdzalo do Kaliforni na swapa, po jakims czasie jak juz sie przyzwyczaje do auta, postaram sie zalozyc turbo kit od kingpina, jakis mniejszy, max 400 whp(+ reszta potrzebnych modow). Staram sie takze zdobyc pare elementow karbonowych, takich jak dach(juz wyszukalem) i w dalszej przyszlosci zalozyc cos takiegoKIT , ktory takze jest z karbonu. PS. raczej inny silnik nie wchodzil w gre bo japonskie silniki nie przechodza testu spalin w Illinois Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niuniek Opublikowano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2005 Czyli będzie ala 22B :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witek Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 Sprawdziliśmy organoleptycznie. WRX odcina przy 7200 obr/min. Na swoje usprawiedliwienie, mogę dodać, że z fotela pasażera słabo widać, a jako kierowiec nigdy nie było mi potrzebne aż tyle obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 Witek, a co pisalem wyzej? ;-) 7200 ... ale to bez sens do tylu ciagnac... za duzy spadek mocy a szcezgolnie momentu (male turbo) ... Generalnie do osaigniecia najlepszych czasow... na 1 i 2 mozna pociagnac... na 3 i 4 trzeba wczesniej wrzucic nastepny bieg. Natomiast to osiagniecia najlepszych wrazen wystarczy do 6000 ... nawet 5500, 5700... wtedy ladnie sie plywa po maksymalnym momencie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witek Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 OGS, no pisałeś, ale lepiej samemu sprawdzić. Zresztą mogły być różnice między My 04, a 05. Co do ciągnięcia, czasami podczas krytycznych sytuacji w trakcie wyprzedzania, może dojść do tych 7200... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landm Opublikowano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2005 OGS, no pisałeś, ale lepiej samemu sprawdzić. Zresztą mogły być różnice między My 04, a 05. Co do ciągnięcia, czasami podczas krytycznych sytuacji w trakcie wyprzedzania, może dojść do tych 7200... i jak dojdzie, to wtedy to już rzeczywiście jest krytyczny moment Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2005 Moment moment......mowicie tu, ze nie ma sensu ciagnac do czerwonego pola, bo najwyzszy moment jest duzo nizej. Ale gdy przyspieszamy i zmienimy bieg zaraz po osiagnieciu tych tam 6k obr. to na nastepnym biegu bedziemy na zbyt niskich obrotach i chyba wiecej czasu przez to stracimy niz jakbysmy ciagneli na poprzednim jeszcze troszku dalej? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landm Opublikowano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2005 Than_Junior, trzeba mieć przed oczami wykres krzywej momentu i zestopniowanie skrzyni biegów. Przy dość płaskiej charakterystyce krzywej momentu (takiej jaką mają auta turbo) generalnie zmieniasz bieg w momencie, gdy procentowa wartość momentu staje się mniejsza od tej jaką będziesz miał, gdy wbijesz następny bieg. To jest chyba w miarę jasne? EDIT. Moja Honda miała tak, że jeździła między 4 - 8 tys obrotów i miała tak zestopniowaną skrzynię, że na każdym biegu przy zmianie ok. 7200-7500 spadała na 4500 obrotów. Generalnie przeciąganie obrotów stosuje się tylko wtedy, gdy zaraz będziesz miał redukować, nie jak będziesz miał dalej przyśpieszać. Np. gdy brakuje Ci kilku metrów do punktu hamowania i redukcji przed zakrętem, to nie zmieniasz biegu, bo zanim to zrobisz i zaczniesz przyśpieszać na wyższym, to już trzeba będzie hamować i redukować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się