Skocz do zawartości

Szybka ciezarowka...


michal

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

:D To moze ktos sie da namowic to przeprowadzenia doswiadczenia: "Impreza WRX: zmiana biegu przy 6100obr/min. Na jakich obrotach znajdzie sie silnik po zmianie biegu?" :twisted:

 

P.S. od ilu obrotow turbina zaczyna porzadnie ladowacw WRXie?

 

 

[EDIT] l&m, uprzediles mnie o nanosekunde:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D To moze ktos sie da namowic to przeprowadzenia doswiadczenia: "Impreza WRX: zmiana biegu przy 6100obr/min. Na jakich obrotach znajdzie sie silnik po zmianie biegu?" :twisted:

 

 

To zależy od tego jak ktoś zmienia biegi... :lol:

 

Właściwe pytanie brzmi

"Jakie są obroty na biegu np. 4 przy prędkości jaką Impreza WRX osiąga na biegu 3 przy obrotach 6100/min?" :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od tego jak ktoś zmienia biegi... :lol:

 

Właściwe pytanie brzmi

"Jakie są obroty na biegu np. 4 przy prędkości jaką Impreza WRX osiąga na biegu 3 przy obrotach 6100/min?" :wink:

Nie dokońca, bo jeśli kierowca zmienia bieg 10 sekund, to musi wziąść to pod uwagę :wink: i wtedy rzeczywiście pociągnąć wyżej, żeby nie spaść za nisko 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, rozumiem. Ale mi wlasnie chodzi o to, jak to wyglada w przypadku WRXa? czy nie jest tak, ze jak sie zmieni powiedzmy z 2. na 3. przy 6100obr/min to na 3. bedziemy przy 3000 obr, czyli wtedy jak turbo jeszcze nie pracuje?

 

na pewno nie ma tak ogromnego spadku obrotow miedzy kolejnymi biegami.

nie mam akurat mozliwosci w tej chwili sprawdzic jak to wyglada w zaturbionym antyku

(biegi nieco dluzsze niz w wrx'ie), ale wydaje mi sie, ze beda to okolice 4000-4500

a nie 3000.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy _JAK_ zmieniasz biegi... Ciagnac do 6000 powinno Ci wskoczyc na jakies 4500... co i tak jest wysoko... Turbo zyje porzadnie od jakis 3200 - dzisiaj wieczorem przejade i powiem wam dokladnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu wczorajszym dzięki Ozowi i zgody władz toru w Kielcach mieliśmy możliwość jazdy po dużej pętli tego fajnego toru. Jeździły różne samochody, od Clio V6 które chciało wyjechać z toru, po ople, bmw, hondy, audi, ford i subaru. Pewnie Azrael pewnie jeszcze coś napisze. Ale powiem tak, że jadąc drogą krajową pod górę cięknie się do około 6000, tak aby wykorzystać maksymalną moc w prypadku turbo. Na odcinku leśnym jedzie się ciut inaczej, trzeba było jechać tak aby wjeżdzać w zakręt na takim biegu aby mieć cały czas ładowanie turbiny i maksymalny moment czyli w okolicach 4tys, raz wszedłem na 3 biegu w jeden z zakrętów z obrotami około 2tys to powiem ze zanim pod górę napędziła się turbina to mineło kilka dobrych sekund. Wiec jeśli ma być dynamicznie i bez strat czasem warto zmienić bieg w przedziale 6-6,5tys aby obroty spadły do 4-4,5 i jechać na doładowaniu ciągłym, niż ma spaść niżej i napędzać turbo od początku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek GTeka raczej nie ma sensu kręcić do 6 chyba że na 1 biegu. A co do lasu - po prostu tam trzeba przełamać i jechać szybciej :-D Ja tam pod górę nie mogłem wykorzystać maksymalnej mocy bo nawet jak jechaem całą prostą startową bez gazu to zaraz doganiałem Clio i wszystko przede mną. W lesie też była jazda na 60 może 70%.

 

 

Ale rzeczywiście muszę przyznać tor robi ogromne wrażenie. Strasznie bym chciał tam pojeździć w taki sposób żeby pojechać za jakimś kierowcą wyścigowym w trochę słabszym aucie i popatrzeć na tor no i nabrać trochę szybkości. W tej grupie niestety nie dośc że się nie dało popatrzeć na tor to ludzie robili po prostu absurdalne rzeczy, hamownaia w połowe zakrętu, hamowania na 100m zamiast na 10m, wyjscie na prosta 2 biegiem nie wiem po co (i wi wielu miejscach to samo). A podejrzewam że nasz pilot echał z czasem zbliżonym do wolniejszych N-kowych SC ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówie że jedynke trzeba kręcić do 6000, ale na dwójce już raczej można. To prawda trzeba się przełamać i pojechać szybciej, zresztą powiedział bym że pierwsze okrążenie było tak bardzo ostrożnie, ale już następne były dużo szybsze. Napewno trzeba jeszcze dużo poćwiczyć hamowania, wejścia w zakręt itp... i pojeździć po odcinku leśnym aby lepiej go poznać. Z tego co potem rozmawialiśmy z Karczewskim (kierowca safty-cara) to powiedzial ze jak na pierwszy raz to nieźle nam poszło, tylko dlaczego na większości zakrętów my hamowaliśmy, on stwierdził że na tym torze on hamował tylko 3 razy na jednym okrążeniu. A co do przyśpieszania to ja doganiałem Hondę na prostych startowych i na długim odcinku pod górkę. Jednak zawsze robiłem sobie bezpieczny odstęp przed zakrętami aby mieć czas i miejsce na reakcję w razie problemów. Bo jak by nie było nasze samochody nie są czysto rajdowe, a szybkie auta cywilne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...