Jump to content

wkrecanie na obroty [GL]


Giechu
 Share

Recommended Posts

Chodzi o dziwne rozwijanie mocy. Na niskich/srednich obrotach silnik wkreca sie powiedzmy srednio, natomiast po przekroczeniu 4,5krpm auto nabiera pelnej pary i dostaje NAGLEGO kopa. Nawet mi sie to podoba, bo jest "prawie jak turbo" :lol: . Jednak nie wydaje mi sie aby to bylo prawidlowe, zwlaszcza ze czasami (bardzo rzadko) silnik plynnie rozwija moc w calym zakresie. Silnik 2.0 125KM.

W czym moze siedziec diabel?

Z gory dzieki za odpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

W jednym Subaraku (Impreza 1,8 N/A)o podobnych objawach znalazłem diabła w źle ustawionym rozrządzie (nowy -1000km - zakładany u dilera VAG w Niemczech...), miał przestawiony o jeden ząbek na wale, bo najwidoczniej majster od folkswagenów ustawiał na zewnętrzny, widoczy z przodu znak... :lol: po przestawieniu paska na właściwy znak auto obudziło się... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Powiem tak..auta te są czułe na paliwo,natomiast może być tak,że sonda która steruje u Ciebie mieszanką może trochę niedomagać,bądż inny z czujników daje dziwny sygnał.Nie ukrywam,że dobrze byłoby ,aby zrobić diagnostykę na obciążeniu, bedzie wiadomo co i jak.To są dobre silniki. :smile:

Link to comment
Share on other sites

po przekroczeniu 4,5krpm auto nabiera pelnej pary

Też to miałem, czujnik spalania stukowego miesza. Żeby sprawdzić możesz odpiąć od niego wtyczkę, ale zapali się kontrolka, albo go odkręcić od bloku, tylko ze jest z tym trochę gimnastyki.

Oleju przypadkiem nie wymieniałeś ostatnio?

Link to comment
Share on other sites

kazio, jak naprawiles? Zalozyles nowy czujnik, czy wystarczylo cos przeczyscic? I gdzie on jest?

Zarazie odkręciłem go i wisi sobie na opasce....

Jest po prawej stronie, miedzy przepustnica a kolektorem, przykręcony do bloku...

Link to comment
Share on other sites

Zabijesz motor.

To nie turbo, zapłon wystroili w fabryce, a czujnik jest tylko awaryjnie...

Z resztą LPG ma więcej octanów ;)

Z tego co wiem to tez oszukiwałeś czujnik, a okazało się ze graja panewki ;)

Czujnik stukowy czyli mikrofon jak kto woli nie jest tam od parady,ale jak Kazio sobie tak naprawia sprzet to gratuluję

... mikrofon... piezoelektryczny czujnik drgań...

Silniki są strojone i tak z dużą rezerwa, nie popadajmy w przesadę...

 

Nie mowie żeby sobie tak naprawiał, tylko sprawdził czy to to. Jeśli to ten czujnik to można wyczyścić i przykręcić odpowiednim momentem, ale pewnie i tak na wymianie się skończy...

Jeszcze jest takie ustrojstwo, dwa oporniki, jest gdzieś to na forum. U mnie to tez pomogło...

Link to comment
Share on other sites

Nie nie Kazio,oczywiście Twoje małpki,Twój cyrk :grin: poprostu preferuje inną ścieżkę czy naprawy czy też doradzania :razz:

 

p.s nie robie tu żadnej wycieczki personalnej :wink:

Link to comment
Share on other sites

Chodzi o dziwne rozwijanie mocy. Na niskich/srednich obrotach silnik wkreca sie powiedzmy srednio, natomiast po przekroczeniu 4,5krpm auto nabiera pelnej pary i dostaje NAGLEGO kopa. Nawet mi sie to podoba, bo jest "prawie jak turbo" :lol: . Jednak nie wydaje mi sie aby to bylo prawidlowe, zwlaszcza ze czasami (bardzo rzadko) silnik plynnie rozwija moc w calym zakresie. Silnik 2.0 125KM.

W czym moze siedziec diabel?

Z gory dzieki za odpowiedzi

 

trzeba było wczoraj pojechać ze mną, porównywaliśmy z Grafem 1.8 i 2.0 (115km), zobaczylibyśmy co jest grane. Bo "nagły kop" to trochę ogólne pojęcie, wiadomo że N/A lepiej jedzie w wyższych zakresach obrotów, ale trzeba ocenić czy ta opisywana przez Ciebie nagłość jest prawidłowa, więc daj się przejechać komuś kto wie jak takie auto powinno jechać.

Link to comment
Share on other sites

u mnie bylo tak samo od 3,5 w gore szybko niewarzne czy na lpg czy na pb i w 2 innych N/A dokladnie to samo!!!

Wolnessaki tak sie wkrecaja popatrz na wykresy momętow obrotowych....

Link to comment
Share on other sites

...popatrz na wykresy momentów obrotowych....

 

no właśnie, czy ktoś z silnikiem EJ201 był na hamowni? Kiedyś trochę szukałem i jedyne co udało mi się znaleźć to to:

http://www.powerchipgroup.com/datasheets/1/Sub0020.pdf

wykres ma marną dokładność i ma raczej marketingowe zastosowanie, ale wynika z niego że 2.0 N/A ma dosyć płaski przebieg momentu obrotowego

Link to comment
Share on other sites

No właśnie tez mi szkoda zawsze piłowac silnika, zresztą mam wrażenie że ten boxer zaraz się rozpadnie :razz: Mam to samo u siebie ale wydaje mi się że tak ma być:P Może dysponuje ktoś wykresem przebiegów momentu dla poszczególnych silników. Coś by to więcej powiedziało.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...