maciek-info Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 wczoraj rozebrałem lampkę na suficie we wnętrzu samochodu, ponieważ w środkowym położeniu nie zapalała się po otworzeniu drzwi (w nocy dosyć uciążliwe). Ku mojemu zdziwieniu okazało się że do dwóch kabli które wchodzą we wtyczce jest stale napięcie nie zależnie od tego czy drzwi są zamknięte czy otwarte, a na dodatek w środkowym położeniu oba + są zwarte przez włącznik i żarówkę (która w tej sytuacji nie może świecić). Jedyną pozycją kiedy światło się pojawia jest ON. Czy w środkowym położeniu, po po naruszeniu czujników, tak jak w większości samochodów powinno się ono świecić? Czy jest gdzieś jakiś przekaźnik który steruje tym ustrojstwem po otwarciu drzwi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Przkażnika niema .Jedynie wyłącznik w słupku drzwi . W Twoim przypadku mogło się popsuć w samej lampie , bo masz z systemem opóżnionego gaszenia światła . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juras K Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Jedynie wyłącznik w słupku drzwi a na dodatek w środkowym położeniu oba + są zwarte przez włącznik i żarówkę Z tego co pamiętam to sterowanie jest masą -przynajmniej w moim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek-info Opublikowano 28 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 W tak leciwym aucie opóźnienie gaszenia, niemożliwe, ten układ na górze wygląda banalnie. Jeżeli przełącznik jest na środku: prąd wchodzi przez jedną końcówkę, idzie na przełącznik, z przełącznika na żarówkę, z żarówki niebieskim wraca na drugi + w końcówce. W położeniu ON: prąd wchodzi niebieskim na żarówkę, białym do przełącznika i szarym łączy się z masą. (wtedy działa)- i to jest na pewno sprawne. Nie wiem czy coś jest uszkodzone czy poprzedni właściciel nakombinował. Być może jednak jest coś co podaje napięcie na 1 z 2 wejść do wtyczki po otworzeniu drzwi (jak do kontrolki na blacie), uszkodziło się i jakiś magik mieszał w lampce żeby to naprawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 W tak leciwym aucie opóźnienie gaszenia, niemożliwe, ten układ na górze wygląda banalnie. Miałem to w 90 r w legacu i mam w imprezie MY93 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Czarny kabelek, czyli "drugi plus" jest zwierany przelacznikami w drzwiach do masy i wtedy zarowka sie zaswieca. Na obu kabelkach jest napiecie bo przechodzi z niebieskiego (ktory jest prawdziwym plusem) przez zarowke na czarny kabelek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek-info Opublikowano 29 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Ma ktoś może schemat instalacji do imprezy - najprostsze rozwiązanie. Ja napięcie na obu wejściach mam przy wypiętej wtyczce, więc coś na pewno jest nie tak - w tym układzie nie ma jak przejść z niebieskiego. Czarny powinien robić za masę przy otwartych drzwiach, a przez cały czas jest plusem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 maciek-info, a auta nie masz po dzwonie? może te kabelki tak sobie ktoś podłączył bez żadnej logiki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek-info Opublikowano 2 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Auto z Niemiec, 2 właściciel w Polsce, przy 160 zaczyna telepać wszystkim w środku, przy mocniejszym hamowaniu kierownica drży lewo-prawo (przy okazji może ktoś to miał i wie co z tym zrobić?) - myślę że samochód zaliczył dobrego dzwona albo kilka mniejszych, lakieru nawet nie ma co sprawdzać, gołym okiem widać. Dlatego pytałem o schemat, bo doszedłbym sobie sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 maciek-info, napisał Ci Legacy96, dlaczego na dwóch kabelkach masz (+). Zwiera żarówka. Wyjmij żarówkę i dopiero wtedy sobie pomierz - ten kabel na którym po wyjęciu żarówki zniknie (+) to jest właśnie kabel podpięty pod wyłączniki przy drzwiach. Te wyłączniki krańcowe przy drzwiach pokrywają się nalotem, który po tylu latach powoduje nie przewodzenie prądu. Rozbierz wyłączniki krańcowe i wyczyść mechanicznie styki - np. drobny papier ścierny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek-info Opublikowano 2 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 rombu, a ja napisałem w odpowiedzi że sprawdzałem napięcie przy wypiętej kostce z oświetlenia, więc nijak żarówka nie zwiera - na obu jest plus, nie działał mi czujnik przy kierowcy (lampka na blacie się nie paliła), to wpadłem na to żeby go rozebrać i wyczyścić i teraz działa, problemem jest to że na kablu na którym powinna być masa przy otwartych drzwiach jest plus przez cały czas, co do tego nie mam wątpliwości. kable pod nogami to ciekawa plątanina, na bank ktoś się tam bawił, tym samym przydałby się schemat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 przy mocniejszym hamowaniu kierownica drży lewo-prawo (przy okazji może ktoś to miał i wie co z tym zrobić?) tak mial i wie co z tym zrobic, przetoczyc albo wymienic tarcze hamulcowe z przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 przydałby się schemat A zerkałeś przypadkiem do FAQ technicznego? http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=121806 Dwa kliknięcia i masz dokumentację http://www.extreme-machines.nl/manual96.htm a "drutologia" pojawia się po trzecim http://www.extreme-machines.nl/download ... ngDiag.pdf Powodzenia A co do wibracji - opony masz wyważone? Tarcze mogą być przyczyną wibracji przy hamowaniu, ale czy przy szybkiej jeździe też? Chyba musiały by być ekstremalnie krzywe (tak mi się zdaje). Może jeszcze coś nie tak z wałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 rombu, a ja napisałem w odpowiedzi że sprawdzałem napięcie przy wypiętej kostce z oświetlenia, więc nijak żarówka nie zwiera - na obu jest plus, nie działał mi czujnik przy kierowcy (lampka na blacie się nie paliła), to wpadłem na to żeby go rozebrać i wyczyścić i teraz działa, problemem jest to że na kablu na którym powinna być masa przy otwartych drzwiach jest plus przez cały czas, co do tego nie mam wątpliwości. kable pod nogami to ciekawa plątanina, na bank ktoś się tam bawił, tym samym przydałby się schemat Czy myslisze ze przez kontrolke otwarcia drzwi prad nie plynie ? Ja mysle ze jednak tak, dlatego na obu kabelkach bedzie plus, nawet jesli wyjmiesz zarowke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 maciek-info, a nie montował ktoś alarmu ? Najczęściej (prawie zawsze) podpina się go do przewodu z drzwi/do lampki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek-info Opublikowano 8 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Legacy96, nie wiem jak mam to napisać, czy drzwi otwarte czy zamknięte (blat się pali czy nie) to na tym przewodzie jest + (myślę że jest to wpięte równolegle a nie szeregowo). Jedno jest pewne, jak na przewodzie pojawi się masa po otwarciu drzwi to będzie działać, jak będę miał czas to to zrobię. rombu, alarmu nie ma, przynajmniej ja go nie widzę. dzięki wszystkim za podpowiedzi, jak uda mi się odpalić światło przy otwartych drzwiach to napiszę co zrobiłem, myślę że nie ma sensu dalej wyjaśniać sobie gdzie plus gdzie minus i kiedy, tzn. nie zaśmiecajmy forum bo długie tematy ciężko się czyta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ariel Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 dzięki wszystkim za podpowiedzi, jak uda mi się odpalić światło przy otwartych drzwiach to napiszę co zrobiłem, myślę że nie ma sensu dalej wyjaśniać sobie gdzie plus gdzie minus i kiedy, tzn. nie zaśmiecajmy forum bo długie tematy ciężko się czyta Jak chcesz to mam lampkę do sprzedania i wszystkie czujniki do drzwi bo wczoraj je wymontowałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek-info Opublikowano 10 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 nie dzięki, u mnie wszystko jest sprawne, jest tylko problem z napięciem na jednym kablu. Po otwarciu drzwi lub klapy podświetlenie w bagażniku. Co ciekawe jak wyjmę żarówkę i włożę po kilku godzinach to w środowym położeniu działa, ale jedynie przez kilkanaście sekund i niezależnie od położenia czujników (coś jakby się kondensator ładował). Podejrzewam że gdzieś jest zwarcie i stąd ten problem. [ Dodano: Nie Sty 10, 2010 10:14 am ] Można powiedzieć że rozwiązałem problem, wypiąłem urządzenie BOSCH ZEITRELAIS 0335330007 (umieszczone na prawym słupku pod schowkiem, obok kilku dużych kostek połączeniowych). Albo jest ono uszkodzone albo było źle podłączone, nie mogę znaleźć schematu jak ono działa, żeby sprawdzić. Dochodzą do niego 3 kable: żółty(masa), brązowy i niebieski, włączane w wejścia 1, 2, 3(nie wiem w jakiej kolejności). Teraz po zamknięciu drzwi światło od razu gaśnie, po prostu nie ma ściemniacza. [ Dodano: Sob Sty 16, 2010 9:15 pm ] Rozebrałem czarną puszeczkę, obejrzałem płytkę, pokombinowałem i działa. Rozwiązaniem było wpięcie odpowiednich kabli w odpowiednie wejścia (kto to widział żeby nie było kostki, tylko luźne konektory) i regulacja pokrętła u góry płytki dostępnego również z zewnątrz (w skrajnych położeniach świeci cały czas albo wcale). Dzięki wszystkim za zainteresowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lordpix Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Może ktoś zrobić zdjęcie tego tałatajstwa od wyłączania czasowego? Nie bardzo wiem gdzie to znaleźć, a chyba mam właśnie z tym problem. W bagażniku lampka świeci, we wnętrzu po naciśnięciu przycisków obydwie żarówki działają ale po otwarciu drzwi panuje ciemność. Działało to dobrze aż nagle padło i nie świeci:/ chodzi o imprezę 1999/2000 r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek-info Opublikowano 10 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 U mnie było to umiejscowione pod prawym plastikiem przy nogach pasażera. Plastikowa puszka (ok. 2x2x5cm) z trzema kablami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się