Jump to content

Oświetlenie wnętrza samochodu Impreza 96r


maciek-info
 Share

Recommended Posts

wczoraj rozebrałem lampkę na suficie we wnętrzu samochodu, ponieważ w środkowym położeniu nie zapalała się po otworzeniu drzwi (w nocy dosyć uciążliwe). Ku mojemu zdziwieniu okazało się że do dwóch kabli które wchodzą we wtyczce jest stale napięcie nie zależnie od tego czy drzwi są zamknięte czy otwarte, a na dodatek w środkowym położeniu oba + są zwarte przez włącznik i żarówkę (która w tej sytuacji nie może świecić). Jedyną pozycją kiedy światło się pojawia jest ON. Czy w środkowym położeniu, po po naruszeniu czujników, tak jak w większości samochodów powinno się ono świecić? Czy jest gdzieś jakiś przekaźnik który steruje tym ustrojstwem po otwarciu drzwi?

zdjcie007y.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Przkażnika niema .Jedynie wyłącznik w słupku drzwi . W Twoim przypadku mogło się popsuć w samej lampie , bo masz z systemem opóżnionego gaszenia światła .

Link to comment
Share on other sites

W tak leciwym aucie opóźnienie gaszenia, niemożliwe, ten układ na górze wygląda banalnie.

Jeżeli przełącznik jest na środku: prąd wchodzi przez jedną końcówkę, idzie na przełącznik, z przełącznika na żarówkę, z żarówki niebieskim wraca na drugi + w końcówce.

W położeniu ON: prąd wchodzi niebieskim na żarówkę, białym do przełącznika i szarym łączy się z masą. (wtedy działa)- i to jest na pewno sprawne.

Nie wiem czy coś jest uszkodzone czy poprzedni właściciel nakombinował. Być może jednak jest coś co podaje napięcie na 1 z 2 wejść do wtyczki po otworzeniu drzwi (jak do kontrolki na blacie), uszkodziło się i jakiś magik mieszał w lampce żeby to naprawić.

Link to comment
Share on other sites

W tak leciwym aucie opóźnienie gaszenia, niemożliwe, ten układ na górze wygląda banalnie.
Miałem to w 90 r w legacu i mam w imprezie MY93 . :idea:
Link to comment
Share on other sites

Czarny kabelek, czyli "drugi plus" jest zwierany przelacznikami w drzwiach do masy i wtedy zarowka sie zaswieca. Na obu kabelkach jest napiecie bo przechodzi z niebieskiego (ktory jest prawdziwym plusem) przez zarowke na czarny kabelek :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ma ktoś może schemat instalacji do imprezy - najprostsze rozwiązanie. Ja napięcie na obu wejściach mam przy wypiętej wtyczce, więc coś na pewno jest nie tak - w tym układzie nie ma jak przejść z niebieskiego. Czarny powinien robić za masę przy otwartych drzwiach, a przez cały czas jest plusem.

Link to comment
Share on other sites

Auto z Niemiec, 2 właściciel w Polsce, przy 160 zaczyna telepać wszystkim w środku, przy mocniejszym hamowaniu kierownica drży lewo-prawo (przy okazji może ktoś to miał i wie co z tym zrobić?) - myślę że samochód zaliczył dobrego dzwona albo kilka mniejszych, lakieru nawet nie ma co sprawdzać, gołym okiem widać. Dlatego pytałem o schemat, bo doszedłbym sobie sam.

Link to comment
Share on other sites

maciek-info, napisał Ci Legacy96, dlaczego na dwóch kabelkach masz (+).

Zwiera żarówka.

Wyjmij żarówkę i dopiero wtedy sobie pomierz - ten kabel na którym po wyjęciu żarówki zniknie (+) to jest właśnie kabel podpięty pod wyłączniki przy drzwiach.

Te wyłączniki krańcowe przy drzwiach pokrywają się nalotem, który po tylu latach powoduje nie przewodzenie prądu.

Rozbierz wyłączniki krańcowe i wyczyść mechanicznie styki - np. drobny papier ścierny

Link to comment
Share on other sites

rombu, a ja napisałem w odpowiedzi że sprawdzałem napięcie przy wypiętej kostce z oświetlenia, więc nijak żarówka nie zwiera - na obu jest plus, nie działał mi czujnik przy kierowcy (lampka na blacie się nie paliła), to wpadłem na to żeby go rozebrać i wyczyścić i teraz działa, problemem jest to że na kablu na którym powinna być masa przy otwartych drzwiach jest plus przez cały czas, co do tego nie mam wątpliwości. kable pod nogami to ciekawa plątanina, na bank ktoś się tam bawił, tym samym przydałby się schemat

Link to comment
Share on other sites

przy mocniejszym hamowaniu kierownica drży lewo-prawo (przy okazji może ktoś to miał i wie co z tym zrobić?)

 

tak mial i wie co z tym zrobic, przetoczyc albo wymienic tarcze hamulcowe z przodu ;)

Link to comment
Share on other sites

przydałby się schemat

 

A zerkałeś przypadkiem do FAQ technicznego?

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=121806

Dwa kliknięcia i masz dokumentację

http://www.extreme-machines.nl/manual96.htm

a "drutologia" pojawia się po trzecim

http://www.extreme-machines.nl/download ... ngDiag.pdf

Powodzenia :)

 

A co do wibracji - opony masz wyważone? Tarcze mogą być przyczyną wibracji przy hamowaniu, ale czy przy szybkiej jeździe też? Chyba musiały by być ekstremalnie krzywe (tak mi się zdaje). Może jeszcze coś nie tak z wałem?

Link to comment
Share on other sites

rombu, a ja napisałem w odpowiedzi że sprawdzałem napięcie przy wypiętej kostce z oświetlenia, więc nijak żarówka nie zwiera - na obu jest plus, nie działał mi czujnik przy kierowcy (lampka na blacie się nie paliła), to wpadłem na to żeby go rozebrać i wyczyścić i teraz działa, problemem jest to że na kablu na którym powinna być masa przy otwartych drzwiach jest plus przez cały czas, co do tego nie mam wątpliwości. kable pod nogami to ciekawa plątanina, na bank ktoś się tam bawił, tym samym przydałby się schemat

 

Czy myslisze ze przez kontrolke otwarcia drzwi prad nie plynie ? Ja mysle ze jednak tak, dlatego na obu kabelkach bedzie plus, nawet jesli wyjmiesz zarowke

Link to comment
Share on other sites

Legacy96, nie wiem jak mam to napisać, czy drzwi otwarte czy zamknięte (blat się pali czy nie) to na tym przewodzie jest + (myślę że jest to wpięte równolegle a nie szeregowo). Jedno jest pewne, jak na przewodzie pojawi się masa po otwarciu drzwi to będzie działać, jak będę miał czas to to zrobię.

rombu, alarmu nie ma, przynajmniej ja go nie widzę.

 

dzięki wszystkim za podpowiedzi, jak uda mi się odpalić światło przy otwartych drzwiach to napiszę co zrobiłem, myślę że nie ma sensu dalej wyjaśniać sobie gdzie plus gdzie minus i kiedy, tzn. nie zaśmiecajmy forum bo długie tematy ciężko się czyta

Link to comment
Share on other sites

dzięki wszystkim za podpowiedzi, jak uda mi się odpalić światło przy otwartych drzwiach to napiszę co zrobiłem, myślę że nie ma sensu dalej wyjaśniać sobie gdzie plus gdzie minus i kiedy, tzn. nie zaśmiecajmy forum bo długie tematy ciężko się czyta
Jak chcesz to mam lampkę do sprzedania i wszystkie czujniki do drzwi bo wczoraj je wymontowałem :)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

nie dzięki, u mnie wszystko jest sprawne, jest tylko problem z napięciem na jednym kablu. Po otwarciu drzwi lub klapy podświetlenie w bagażniku. Co ciekawe jak wyjmę żarówkę i włożę po kilku godzinach to w środowym położeniu działa, ale jedynie przez kilkanaście sekund i niezależnie od położenia czujników (coś jakby się kondensator ładował). Podejrzewam że gdzieś jest zwarcie i stąd ten problem.

 

[ Dodano: Nie Sty 10, 2010 10:14 am ]

Można powiedzieć że rozwiązałem problem, wypiąłem urządzenie BOSCH ZEITRELAIS 0335330007 (umieszczone na prawym słupku pod schowkiem, obok kilku dużych kostek połączeniowych). Albo jest ono uszkodzone albo było źle podłączone, nie mogę znaleźć schematu jak ono działa, żeby sprawdzić. Dochodzą do niego 3 kable: żółty(masa), brązowy i niebieski, włączane w wejścia 1, 2, 3(nie wiem w jakiej kolejności). Teraz po zamknięciu drzwi światło od razu gaśnie, po prostu nie ma ściemniacza.

 

[ Dodano: Sob Sty 16, 2010 9:15 pm ]

Rozebrałem czarną puszeczkę, obejrzałem płytkę, pokombinowałem i działa. Rozwiązaniem było wpięcie odpowiednich kabli w odpowiednie wejścia (kto to widział żeby nie było kostki, tylko luźne konektory) i regulacja pokrętła u góry płytki dostępnego również z zewnątrz (w skrajnych położeniach świeci cały czas albo wcale). Dzięki wszystkim za zainteresowanie.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Może ktoś zrobić zdjęcie tego tałatajstwa od wyłączania czasowego? Nie bardzo wiem gdzie to znaleźć, a chyba mam właśnie z tym problem. W bagażniku lampka świeci, we wnętrzu po naciśnięciu przycisków obydwie żarówki działają ale po otwarciu drzwi panuje ciemność. Działało to dobrze aż nagle padło i nie świeci:/

 

chodzi o imprezę 1999/2000 r.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...