Jump to content

przekladka forestera


ukaszWRX
 Share

Recommended Posts

Mam okazje kupic tanio forka z 2005 roku (nie STI) i zastanawiam sie jaki by byl koszt przezucenia kirownicy RHD ->LHD ,tak mniej wiecej.Wiem ze koszt SI to ok. 15K czy z forkiem jest podobnie :?: :?: :?:

Pozdrawiam...

Link to comment
Share on other sites

Z tego co się orientuję, to przekładka Forka będzie kosztować mniej więcej tyle samo co Imprezy. Czy to będzie akurat 15KPLN czy inna kwota to nie wiem.

Wg mnie jeśli to nie jest Forek STI to szkoda zachodu, no chyba że cena jest naprawdę okazyjna :idea:

Link to comment
Share on other sites

Przeciętna cena forestera z 2005 to 30k za paścia i 45-50 za zajefajną igłę, koszt przekładki na pewno wyniesie co najmniej 15k, bo wątpię, żebyś tanio kupił komplet gratów, raczej zostaje ASO i większość nowych części, i najpierw kup albo zaklep sobie graty, zobacz ile kosztują, bo używka to raczej rzadkość do Forestera, a dopiero wtedy kup auto, bo zostaniesz z ręką w nocniku... :smile:

Link to comment
Share on other sites

najpierw kup albo zaklep sobie graty, zobacz ile kosztują, bo używka to raczej rzadkość do Forestera, a dopiero wtedy kup auto, bo zostaniesz z ręką w nocniku... :smile:

O, o dobrze gada ! :mrgreen:

 

Zorientuj się :

po pierwsze - w zestawie gratów wymaganych do luks przekładki ,

po drugie - w cenie ww. gratów.

 

Porównaj (z czymkolwiek masz ochotę, byle sensownie) a potem....decyzja.

 

Moim, skromnym skądinąd zdaniem, warto robić przekładkę dla "rarytasa" (Forek STi, Impreza RA, R) ale dla maszyny mocno zwykłej....niet :mrgreen:

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Pamiętaj , że po założeniu maglownicy i układu kierowniczego , niektóre części nie będą się mieścić np zawór klimy . Kwota 15k nie musi być ostateczną ceną . A tu dziękujemy inaczej :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Do tego trochę roboty blacharskiej, wiercenie nowych otworów i zaspawanie starych, przespawanie podstawy mocującej kolumnę kierowniczą i pedały, które są też do wymiany, bo angielskie nie pasują. najgorzej jest z wiązką, musisz mieć dokładnie od odpowiednika w wersji europejskiej, każda odchyłka wyposażenia (klima-klimatronik, automatik-manual, szyberdach-bez szybra...) grozi kataklizmem....sprawdzone...... :smile:

Link to comment
Share on other sites

crem, a to dla czego,w czym przeszkadza ze to przekladka??? mam uzywac wlacznie tego auta podczas moich pobytow w PL :mrgreen:

 

[ Dodano: Wto Lis 03, 2009 11:07 am ]

IRAZU, emotorsport, pomuki polecialy :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

crem, a to dla czego,w czym przeszkadza ze to przekladka??? mam uzywac wlacznie tego auta podczas moich pobytow w PL :mrgreen:

 

Prawie dwa lata temu siedziałem przez trzy miesiące w UK na szkoleniu (nie daleko od Ciebie bo w Swindon). Napatrzyłem się i nasłuchałem opowieści jak to się robi i jaki jest zakres przekładki. Oczywiście jak uda Ci się znaleźć warsztat gdzie można to zrobić należycie to pewnie nie ma problemu. W UK ceny samochodów (w porównaniu do kontynentalnych) są czasami śmiesznie niskie. Być może po spełnieniu warunku ceny + warunku dobrej przekładki - będziesz zadowolony.

 

Ja jednak uważam, że płacąc mało płaci się dwa razy. Jakby to był taki deal to w komisach roiło by się od aut po przekładkach, a to jest promil - gdzieś musi być haczyk. Pomyśl też o przyszłej odsprzedaży auta.

Link to comment
Share on other sites

eee jeak wychodzi w dobrej cenie to why not?

IRAZU, dlaczego lusterka? chodzi ci o dzielone lusterko kierowcy? To chyba samo lustro wystarczy zmienić?

Lustra - jako całość - są ustawione pod innym kątem w stosunku do karoserii . Ja założyłem tymczasowo z angola do swojego prawe lusterko i musiałem sztucznie go przybliżyć z obudową i zablokować , aby nie wracała do swojego normalnego stanu . Prawe lusterko anglika widzi w EU daleko od auta .

Link to comment
Share on other sites

Ja jednak uważam, że płacąc mało płaci się dwa razy. Jakby to był taki deal to w komisach roiło by się od aut po przekładkach, a to jest promil - gdzieś musi być haczyk. Pomyśl też o przyszłej odsprzedaży auta.

 

Problem leży troszeczkę gdzie indziej. Przekładkę przede wszystkim trzeba robić u kogoś kto po pierwsze zna bardzo dobrze subaru a po drugie wie jak przekładkę się robi.

Temat przekładki bardzo często odstrasza potencjalnego nabywcę i słusznie. Nie jest to operacja łatwa, ale wykonalna. Nie jest to też tanie a szukanie części może zając kilka miesięcy i setki przejechanych kilometrów. Suma summarum takie auto może wyjść dużo drożej dlatego warto przekładać samochody których nie da się kupić na żadnym LHD rynku.

Ja osobiście wolałbym kupić STi GC8 niż Forka bo pracę trzeba wykonać tą samą, części mogą kosztować tyle samo a efekt?

 

Tu przerobiliśmy Forestera ST/b, chyba jedyna sztuka w PL, mocne, szybkie, wygodne i nawet ma jeszcze klimatronika :-)

p1010020sui.jpg

p1010023f.jpg

p1010029r.jpg

p1010030h.jpg

Link to comment
Share on other sites

Premo, wiem o czym piszesz :wink: ja myslalem jeszcze o Forku ST/b STI :arrow: http://www.tradecarview.com/used_car/ja ... r/1003175/ bo bedac w PL potrzebuje jednak auta typu kombi :razz: a Impreza jest troszke ciasna :roll:

a jaki koszt przerobienia tego st/b u Ciebie byl moze byc na PW

Link to comment
Share on other sites

eee jeak wychodzi w dobrej cenie to why not?

IRAZU, dlaczego lusterka? chodzi ci o dzielone lusterko kierowcy? To chyba samo lustro wystarczy zmienić?

 

lusterko kierowcy jest ustawione w UK pod innym kątem, inny jest kąt ustawienia tego trójkąta przykręcanego do drzwi i jak siedzisz po lewej stronie i masz lustro z UK, to żeby cokolwiek widzieć musisz położyć się na kierownicy. prawe lustro wydaje z regulacją i może zostać z UK po przekładce :grin:

 

[ Dodano: Sro Lis 04, 2009 12:31 pm ]

musiałem sztucznie go przybliżyć z obudową i zablokować

 

:smile:

Link to comment
Share on other sites

zastanawiam sie jaki by byl koszt przerzucenia kierownicy

Jednym z rozwiązań jest sprowadzenie do Polski przedniej połowy Forestera LHD i użycie wszystkich części, które są potrzebne. W Australii są firmy, które się w tym specjalizują (do zmiany LHD -> RHD, wtedy sprowadzają połówkę z Japonii, gdzie jeździ się po lewej stronie) i jestem przekonany, że znajdą się takie w Niemczech, gdzie rozbitych/skasowanych od tyłu LHD Foresterów musi być więcej niż w Polsce. Wiem, że moja rada brzmi egzotycznie, ale ja bym się nie bał. Coś takiego zrobił raz ktoś w mojej bliskiej rodzinie. Oczywiście rachunek musi być korzystny i musi nam naprawdę zależeć na samochodzie, który będziemy "przekładać". Good luck.

P.s. A jak nam strasznie zależy, to możemy sami pojechać do Niemiec i znaleźć odpowiedni przód :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

wlasnie jezdzilem forkiem od przemka brata (tym ze zdjec) z tego co mowil koszt wyszedl ok 40tys zl i zajelo to prawie rok czasu, mimo negatywnegop nastawienia ludzi ja go biore wrazenia piorunujace!!

Wg mnie tak jak pisza oplaca sie wlasnie takie egzemplarze taszczyc jak S/tb impreza type R/Ra w przeciwnym razie gra niewarta świeczki!!

ps uderz do premo oni wiem ze przekladali kilka swoich egzotycznych subar powie ci wiecej co i gdzie przechodził!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...