Skocz do zawartości

[Poznań] Wielkopolanie łączcie się !!


Scooby

Rekomendowane odpowiedzi

Nie zapominaj, że nawroty auto pokonuje mając koła w poślizgu więc silnik jest dość mocno wkręcony. Nie sądzę żeby dół dobrze brał w takim aucie, nie ma takiej potrzeby bo kierowcy raczej poniżej 5000 obr nie schodzą. Potwierdza to jazda Chuchały, który używał podtrzymania turbo inaczej cienizna. Z mojego skromnego doświadczenia wiem, że nawet krótsze przełożenia mogą przeszkadzać w dojściu do setki - więcej machania pomimo większej dynamiki może spowodować pogorszenie osiągów sprinterskich pomimo dużej siły na kołach. Mam przykład z samochodu Grysi: jego auto kończyło się przy 180 km/h a mój na IV ciągnął 200 i jeszcze było mało. Porównano auta o innych charakterystykach i przeznaczeniu. Na pewno było to widowiskowe.

 

-- 19 cze 2012, o 10:14 --

 

Acha, TypeR osiąga 100 km/h przy około 7000 obr/min na III biegu! Grubo! W praktyce robi to na III biegu, no chyba że turbo wysoko zaczyna pompować :roll:

 

A nowe STI robi 100 km/h na II biegu przy 6500 obr/min. Około 0,6 sekundy już TypeR ma w plecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • burzum

    1225

  • huzar105

    1124

  • Izotom

    1001

  • chojny

    998

IZotom auta N grupowe turbodoładowane posiadają zwężki ... które obcinają ilość powietrza ( moc) w zakres od 4800-5000 obr/min mocno , pozostaje nadmuchać dół i dać krótkie przełożenia biegów. Autko wtedy ma mocny dół , słaba górę taka charakterystyka N ek!!! To są torpedy zazwyczaj w zakresie 0-150km/h

 

Ilość Mo będzie zależna od boostu i paliwa na którym zestrojone autko itd na 98 oktanie Nka N15( legalna:)0 Subaru ma około 450Nm 260KM zazwyczaj ,na sportowym około 480-500Nm z mocą 280KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IZotom auta N grupowe turbodoładowane posiadają zwężki ... które obcinają ilość powietrza ( moc) w zakres od 4800-5000 obr/min mocno , pozostaje nadmuchać dół i dać krótkie przełożenia biegów. Autko wtedy ma mocny dół , słaba górę taka charakterystyka N ek!!! To są torpedy zazwyczaj w zakresie 0-150km/h

 

Porównałem tylko serie: nowe STI i TypeR bo tylko mam wgląd do takich danych. TypeR ma dość zbliżoną charakterystykę do N. Stąd też przy krótkich przełożeniach i niskim pompowaniu w TypeRze 100 jest na III biegu, a W STI na II biegu. Dajcie mi dane przełożeń, mocy i momentu to na papierze można to porównać :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominaj, że nawroty auto pokonuje mając koła w poślizgu więc silnik jest dość mocno wkręcony.

 

 

Taaa a jak chcesz szybko wystartować to trzymasz obroty na 800RPM. No blagam. 8)

 

 

Nie sądzę żeby dół dobrze brał w takim aucie, nie ma takiej potrzeby bo kierowcy raczej poniżej 5000 obr nie schodzą.

 

 

No to chyba rozmawiamy o dwóch różnych dyscyplinach, bo jezeli piszesz o wyscigach to się zgadzam ale jeżeli o rajdach to nie bardzo.

 

Z mojego skromnego doświadczenia wiem, że nawet krótsze przełożenia mogą przeszkadzać w dojściu do setki - więcej machania pomimo większej dynamiki może spowodować pogorszenie osiągów sprinterskich pomimo dużej siły na kołach.

 

 

Nie piszemy o umiejętnosciach kierowcy a mozliwościach samochodu bo jak się słabo macha to napewno ;)

 

Nie zapominaj że jeżdziłem 4 lata na 4.44 a następnie przeszedłem na serie i różnica w osiągach jest znacząca, na niekorzyśc dla dłuższego przełożenia.

 

Skoro wg. dłuższe przełożenia wpływaja korzystnie na osiągi to aż dziw skąd w rajdówkach tak krótkie przełożenia...

 

 

może spowodować pogorszenie osiągów sprinterskich pomimo dużej siły na kołach. Mam przykład z samochodu Grysi: jego auto kończyło się przy 180 km/h a mój na IV ciągnął 200 i jeszcze było mało

 

Prędkość maksymalna nie jest wyznacznikiem tego, który samochód ma lepsze przyspieszenie. Skoro mój diesel wyciąga 220km/h a Grysi TypeR tylko 180km/h to znaczy że mój diesel lepiej przyspiesza?

 

Sprint do paczki czy ćwiartka to jedno a Vmax to Vmax.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdza to jazda Chuchały, który używał podtrzymania turbo

To Nki mają podtrzymanie ?

 

Skoro wg. dłuższe przełożenia wpływaja korzystnie na osiągi to aż dziw skąd w rajdówkach tak krótkie przełożenia...

Peugeot 307 WRC miał długie przełożenia i tylko 4 biegi ;)

 

Grysi TypeR tylko 180km/h

Tyle co sej :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 800 RPM - a o czym ja piszę, raczej o potrzebie wysokich obrotów

 

Ad. Różnych dyscyplin: to po kiego podtrzymanie turbo?

 

Ad. Umiejętności kierowcy: niestety machanie wajchą kosztuje. Stąd krótkie przełożenia żeby się szybciej napędzić ale coś za coś. Czas ucieka. Rajdóki potrzebują, przy ograniczonych mocach, dużej siły pociągowej.

 

Ad. prędkość nie jest wyznacznikiem: oczywiście, że nie jest ale świadczy - przy takich samych mocach - o przełożeniach. Porównuje się do grysi bo mamy takie same moce i momenty, przynajmniej bardzo podobne. Kosztem prędkości zawsze masz większą siłę pociągową czyli większy moment na kołach (dzięki przełożeniom). Jakbyś w pakował krótszą skrzynię, mając moment 420 Nm, to kto wie czy kosztem prędkości maksymalnej i zmniejszeniem masy auta, nie dokopałbyś grysi :P

 

-- 19 cze 2012, o 10:42 --

 

Potwierdza to jazda Chuchały, który używał podtrzymania turbo

To Nki mają podtrzymanie ?

 

Pytałem się Go, potwierdził. To auto treningowe więc może ma ... :idea:

Byłem zdziwiony, że tak świszczy na biegu jałowym, na mecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 800 RPM - a o czym ja piszę, raczej o potrzebie wysokich obrotów

 

No własnie, więc jak startujesz wszystkim co masz to walisz z wysokich obrotów a dokładniej takich, że po spadku nie było niżej niż okolice max moment obrotowy.

 

Ad. Różnych dyscyplin: to po kiego podtrzymanie turbo?

 

Do utrzymania obrotów turbiny, ciśnienia doładowania i możliwie szybkiego uzyskania max mocy na wyjścu po hamowaniu, nawrocie czy odjeciu nogi z gazu?

 

 

Ad. Umiejętności kierowcy: niestety machanie wajchą kosztuje. Stąd krótkie przełożenia żeby się szybciej napędzić ale coś za coś. Czas ucieka. Rajdóki potrzebują, przy ograniczonych mocach, dużej siły pociągowej.

 

Nie testowałeś Ty czy ja tylko zawodowy kierowca, The Stig konkretnie, więc można przyjąc, że robi to zajebiście szybko i sprawnie. 8)

 

Ad. prędkość nie jest wyznacznikiem: oczywiście, że nie jest ale świadczy - przy takich samych mocach - o przełożeniach. Porównuje się do grysi bo mamy takie same moce i momenty, przynajmniej bardzo podobne. Kosztem prędkości zawsze masz większą siłę pociągową czyli większy moment na kołach (dzięki przełożeniom). Jakbyś w pakował krótszą skrzynię, mając moment 420 Nm, to kto wie czy kosztem prędkości maksymalnej i zmniejszeniem masy auta, nie dokopałbyś grysi

 

Czyli potwierdzasz, że krótsze przełozeni dając większą siłę pociągową powoduje zwiekszenie przyspieszenia co skutkuje lepszym/krótszym czasem pomiaru :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... (do ostatniego) ale kosztem energii kinetycznej, czyli prędkości. Żeby osiągnąć prędkość X na krótszych przełożeniach musisz albo wyżej wkręcać albo więcej machać wajchą. Stąd też optymalizuje się przełożenia w granicach rozsądku, inaczej musiałbyś w przeciągu 3 sekund wbić 5 biegów - czy to miałoby sens i dawało efekt?. Nowe STI daje szansę uzyskania 100 na II biegu, a TypeR na III. Na czym polega zysk nowego STI? No, może właśnie na tym.

 

Nie patrzę czy jest kierowca siaki czy owaki, dla liczą się suche dane liczbowe i charakterystyka silnika. Biegów nie przełączysz szybciej niż 0,3 sekundy na normalnej skrzyni, bo układ mechaniczny na to nie pozwoli ...

 

Moglibyśmy tak bez końca więc pierwszy się poddaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inaczej musiałbyś w przeciągu 3 sekund wbić 5 biegów

 

Izotom, popadasz ze skrajnosci w skrajność.

 

Moglibyśmy tak bez końca więc pierwszy się poddaje.

 

Dokładnie, więc pozostawiam Cię z teorią a ja sobie pozostane przy moim zdaniu popartym testami osobistą dupohamownią. 8)

 

I wszyscy zadowoleni. :twisted:

 

 

BTW musze zobaczyć ten odcinek programu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

Izotom, popadasz ze skrajnosci w skrajność.

 

To moja z wielu zalet: i mężczyzn i kobiety ale zawsze chodzi o przyjemność z wydymania :P

 

Po chwili zastanowienia Nie wydaje mi się, że moje wywody są niespójne. Chciałem tylko wykazać, że nie ma co iść w coraz krótsze przełożenia bo dojdzie się do stanu w którym straci się czas na zmianie biegów tracąc możliwość wykorzystania potencjału silnika i dynamiki ruchu. Skrajnością są nasze postawy do tematu: Ty dupohamownią, Ja po literacku chi, chi, chi.

 

Chcesz się bić?! Czy pić? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izotom bo normalnie przeżyć tego nie moge i wiesz gdzie zatelefonowałem... pierwsze pytanie... jakie opony miało GC8 8)

 

Co oczywiście w naszych wynurzeniach całkowicie przeoczylismy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno slicki bo miał klatkę :lol: Aaaa to teraz rozumiem, w trakcie jazd GC8 fiknął na plecki :mrgreen:

 

-- 19 cze 2012, o 12:44 --

 

chojny, może byś mi coś odpowiedział na zaczepkę? Nie ładnie tak lekceważyć rozmówcę! Naprawdę to przechodzi wszelkie ludzkie pojęcie :wink:

 

Swoją drogą to ktoś zna inne pojęcie jak nie ludzkie :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izotom, obiecane dane.

 

 

http://www.iwoc.co.uk/impspec2.html 8)

 

 

a temu ra to opona nie trzymała.

 

 

Jest taka koncepcja i to mocna. 8)

 

 

I fajne porównanie ale mnie nie przekonuje do końca.

 

http://www.zeperfs.com/en/duel2199-1720.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak se czytam i sie zastanawiam :lol: To porownanie mialoby sens gdybysmy mieli nowego TypeR'a i nowe STI MY'12, na takich samych oponach i takim samym paliwie, nie dlubane itd. itp. Ten TypeR od WaabGarage to z seria nie ma nic wspolnego przeciez. I nie wiadomo czy jezdzi tak dobrze jak seria :lol: , to że jest wybebeszony o niczym jeszcze nie swiadczy.

Izotom mój się kreci troche dalej niż 180 km/h bo jest odblokowany :twisted: Do konca go nigdy nie krecilem, a udalo mi się osiagnac 140 mph (236,6 km/h :P ) Oczywiscie nie na publicznych drogach :lol: I startowalem też z Lanosem STI MY'09(po zmianie wydechu i mapie) i dopadl mnie dopiero po wpieciu piatki :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grysia, no to co gadałeś, że nie nadążasz? Chcesz się bić czy pić? następny kozak w cztery oczy a później pitu-pitu :lol: :wink: Czy ktoś jeszcze mówi do rzeczy w tym gronie.

 

chojny, ale to co nas interesuje STI2 i STI3 Type R to jest jakby wykreskowane. Więc chyba ... mamy to samo.

Ta tabela cośnieteges: final reduction front 3,9; final reduction rear 3,545? Były takie wynalazki? Jakiś dodatkowy układ różnicowy? Tak od '97 roku to większość pokrywa się z moją starą WRX skrzynia oprócz STI 5 i STI6 podajże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izotom Type R nie jest stworzony do latania po autostradzie, przy tej predkosci co lecielismy to było glosno jak diabli, obroty jak dobrze pamietam ok 6 tys. Zawias też mam "beton", nawet na plaskim telepie :? , no i oktanow ubywa w zastraszajacym tepie :evil: Ale nie ma tego zlego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izotom, a pamietasz mojego pozytywa w forku ? :mrgreen: +30 stopni.

 

O czym wy mówicie w kwestii skrzyn biegów itp ? Nie znam się, więc chętnie się wypowiem, ale pogubiłem wątek.

 

Chodzi o to, że seryjne STi objechało tuningowanego Type RA ?

 

Widzieliście może urywki z ostatniego lub przedostatniego rajdu, jak STi Kajto ląduje po hopie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli 160 km/h i 6 tys obrotów było na V biegu?

Jak dobrze pamietam to:

Przy 3000 obr/min - 60 mil/h

4000 obr/min - 80 mil/h

5000 obr/min - 100 mil/h

Sprawdze jeszcze w weekend,ale jakoś tak proporcjonalnie roslo. Jak wypali ten sierpniowy TD w Poznaniu to mozemy cos tam pokombinowac :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...