AdaSch Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Cześć, trochę grzałem dzisiaj gdy wracałem do domku to po drodze miałem kilka brutalnych hamowań (nie wyrobiłem się na swiatłach i itp. Wszystko niby ok, ale po wjeździe do garage rozprzestrzenił się zapach hmm coś śmierdzącego. Czy mogłem zrobić krzywdę klockom? Tarcze były mocno nagrzane i ewidentnie śmierdziało od nich. Na przedniej tarczy w miejscu roboczym był jakby podział. Do połowy miejsca roboczego (wewnętrna część była ładna lśniąca a od połowy do zewnątrz taka jakny siwa ze smugami. Dotykałem tarczy różnymi metalami i tarcza dalej jest idealnie gładka. Nic też nie telepie przy hamowaniu itd. Czy zrobiłem jakąś krzywde klockom? Czy mam coś jutro rano z nimi zrobić?, np pohamować mocniej aby je przeczyścić? Podczas jazdy nie zauważyłem jakiejkolwiek straty skuteczności hamowania. Płyn to motul rbf 660 jakieś sugestie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Hmmmmm, mnie się wydaje że to normalne zjawisko..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted October 23, 2009 Author Share Posted October 23, 2009 Wrzucam fotki bo nie dało mi to spokoju. Zrobiłem fotę z tym syfem na tarczy i przejechałem się po dzielnicy. Hamownie ok. jak wróciłem tarcza jakby wróciła do swojego stanu. Zastanawiam się czy nie powinienem jednak pojechać do aso na sprawdzenie klocków tarcze zaraz po ostrej jeździe tarcze po spacerku po dzielnicy, ze trzy razy mocniej zahamowałem jakby się oczyściły. Pozdrawaim Link to comment Share on other sites More sharing options...
niumen Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 AdaSch, miewałem tak kilka razy, IMO normal, nie odnotowałem pogorszenia hamowania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted October 23, 2009 Author Share Posted October 23, 2009 Rozumem, że też śmierdziały btw pamiętam o Tobie, ale muszę usiąść za biurkiem a ten tydzień cały w rozjazdach. Jutro a właściwe dzisiaj jak się wyśpię to Wrocław mnie czeka. I mam nadzieję, że nie stracę hamulców. przy okazji pobawiłem się tym szumieniem na doładowaniu. Po odłączeniu wężyka od selenoida który idzie do dolotu jakby dużo mniej szumiało. Okazuje się, że ma na to wpływ podciśnienie które jest w dolocie. Może ten selenoid nieco za dużo puszcza kiedy wspomaga przepływ z jednej strony ciśnienie a z drugiej podciśnienie? nie wiem na pewno ale się jeszcze pobawię. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grygo Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 poki auto hamuje dobrze i nic nie bije to nie przejmowalbym sie, tez miewalem podobnie. jakie tarcze i klocki masz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted October 23, 2009 Author Share Posted October 23, 2009 Dzięki wszystkim za pomoc. Tarcze i klocki oem. Nigdy nie miałem z nimi problemów i pewnie teraz też bym się nie dowiedział gdyby nie to, że wracałem późno więc nie było korków i nie zdążyły się ochłodzić. a ja z impetem wpadłem do garażu. Dojechałem do firmy i faktycznie wszystko pracuje poprawnie, niumen, wracają c jeszcze do szumów, to muszę nad tym popracować, bo teraz jak jadę 120 to nie tyle co szumi a świszczy turbo. Albo się przewrażliwiłem na dźwięki szumiąco świszczące albo jest tam jakiś problem. Mam plan, że podłącze wężyk akwariowy do wężyka wylotowego z selenoidu i poprowadze to do kabiny. Ew szum powinien być właśnie z tego wężyka. więc jak go chwilowo zatkam nie powinno nić szumieć. Jeżeli będzie szumieć to będę szukać dalej bo to będzie oznaczać jednak jakąś niewielką nieszczelność bo doładowania są ok, chyba że toś się fizycznie stało z zaworem wg ale mocno w to wątpie po zatkaniu wężyka spodziewam się błędów na ecu więc umówił bym się na ew kasowanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Wszystko w normie, uważaj tylko na sytuacje, żebyś na mocno rozgrzanych tarczach hamulcowych nie wjeżdżał ostro w kałużę, bo tarcze sie gna i potem bija niemiłosiernie, co objawia sie pulsowaniem pedału hamulca, wtedy masz tarcze do wymiany.... :smile: Link to comment Share on other sites More sharing options...
hiszpan25 Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 hamulce to zgrzał ten koleś: PZDR! Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 hamulce to zgrzał ten koleś: PZDR! ostro.....dorobił sobie klocki ze starych pampersów...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted October 23, 2009 Author Share Posted October 23, 2009 no to u mnie tak na pewno nie było Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 no to u mnie tak na pewno nie było albo nie zauważyłeś i ostygły.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
the.wolf Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 hamulce to zgrzał ten koleś: PZDR! ostro.....dorobił sobie klocki ze starych pampersów...? ee tam, na ulezu tak wygladaly moje nowki sztuki ferodo DSy na tarczach brembo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzibi Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 hamulce to zgrzał ten koleś: 0:49 :arrow: Viva Italia!!! MA MA :razz: Atak na poważnie AdaSch, to też mi się tak zdarza, w obu autach, tzn. że śmierdzi i czuć jebitny gorąc od tarcz - na pewno kilka razy coś ostro przysmażyłem. Ale wszystko działa. Podobnie z tym lekko zmienionym kolorem tarcz - chyba klocki po prostu się ciut zagrzały i zaczęły powoli wymiękać. O ile nie robisz tak codziennie, to bym się nie przejmował. Inaczej to klocki i tarcze zbyt długo nie pożyją. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hiszpan25 Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 w moto kilka razy miałem juz fioletowe tarcze... spoko... to nie dramat PZDR! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now